The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

"Klopt... Ik hoor het haar nog zeggen: "Prima als je die C4's koopt, maar dan moet je wel een audio ruimte in de tuin gaan bouwen". Het heeft me 15 jaar gekost om toe te geven dat ze een geweldige partner is, vandaar dat ik haar vorig jaar ten huwelijk gevraagd en ze heeft 'ja' gezegd :headbanging:."

Dat is nieuws voor mij. Gefeliciteerd!!!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Jan, gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!! Dat zijn nou nog eens leuke berichten. Hebben jullie al een datum gekozen?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

#3802
Quote from: Bas Akkerman on March 22, 2020, 22:32:31
Dat is nieuws voor mij. Gefeliciteerd!!!

Dank je wel Bas! :pompom:

Quote from: skyfox on March 23, 2020, 07:38:20
Jan, gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!! Dat zijn nou nog eens leuke berichten. Hebben jullie al een datum gekozen?

Bedankt Richard! O0 Exact op de dag dat we 15 jaar samen waren ben ik door mijn knieen gegaan. Hieronder zie je hoe dat ongeveer ging :D

We hebben besloten om eerst ons eeuw feest te vieren (2020 is het jaar waarin we allebei 50 jaar {hopen te} worden) ;).



The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

blue-eyes

Van harte Jan, jullie beiden uiteraard :)



Je bent een kerel met ballen, eerst de HT in orde, "vrouw accepteert periode", dan de vrouw definitief binden :D :D :P lol
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Davey

Jan, dat werd tijd  :D

Van harte jullie twee! Heel erg leuk om te lezen.


Tabcam

Van harte gefeliciteerd! En als de vrouw in kwestie al 15 jaar niet wegrent met zo'n HT, dan zou ik ook zeggen; "dat is een blijvertje" ;). Hoop voor een mooie dag voor jullie beiden.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

bmateijsen


Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Bedankt allemaal voor jullie leuke en spontane reacties! :D :clapping: :pompom:

Quote from: Blue-Eyes on March 23, 2020, 09:20:33
Van harte Jan, jullie beiden uiteraard :)

Je bent een kerel met ballen, eerst de HT in orde, "vrouw accepteert periode", dan de vrouw definitief binden :D :D :P lol

Dankjewel! :) Ik heb gebruik gemaakt van de maximale 'zichttermijn' zullen we maar zeggen ;). Na 15 jaar was ik ondertussen toch wel vrij zeker van mijn zaak (en Angelie gelukkig ook nog). Ondertussen heeft de HT een stabiel plekje in ons leventje, dus dat gaat goed komen. Angelie is meer van de series, ik meer van de muziek en films (maar dat botst gelukkig al teveel). De afstandsbedieningen in de ruimte zijn van mij :D (die in de woonkamer van haar :blink:).

Quote from: Davey on March 23, 2020, 10:05:15
Jan, dat werd tijd  :D

Van harte jullie twee! Heel erg leuk om te lezen.

Thx Dave ;D! Je bent overigens niet de eerste die dat zegt en heel veel mensen hadden 'de hoop' al een beetje opgegeven. Vandaag is het exact 1 jaar geleden dat mijn schoonvader is overleden en dat heeft me toch wel aan het denken gezet...

Quote from: morca on March 23, 2020, 10:16:22
Van harte Jan  :pompom:
En dat op je 50ste,misschien is er ook nog hoop voor mij dan  ;D

Bedankt Marco! :)

Tuurlijk. Altijd hoop blijven houden en ik heb me aan het voorschrift van het welbekende liedje van het Lowland Trio gehouden:

"
Trouw niet voor je vijftig bent
En alle geheimen van 't huwelijk kent
Heus, het is nog niet te laat
Als je na je vijftigste pas trouwen gaat
...
"

:D :headbanging:


Quote from: TabCam on March 23, 2020, 10:27:05
Van harte gefeliciteerd! En als de vrouw in kwestie al 15 jaar niet wegrent met zo'n HT, dan zou ik ook zeggen; "dat is een blijvertje" ;). Hoop voor een mooie dag voor jullie beiden.

Dank je Douwe. Angelie heeft ondertussen wel door waar ze mee te maken heeft. Dat ze nog steeds bij me is en dit 'accepteert' zegt wel genoeg :D. Tja, we wachten maar even af wat er allemaal (nog) staat te gebeuren met het oog op 'C'. We hebben ondertussen onze vakantie in Denemarken geannuleerd. De planning vwb het eeuwfeest loopt met de nieuwste maatregelen van de overheid nog geen gevaar, maar het moet niet veel langer meer gaan duren. Mocht dat wel zo zijn... tja, jammer dan (in zo'n situatie zijn we toch niet in een feeststemming) :hmmm:.

Quote from: bmateijsen on March 23, 2020, 10:37:33
Leuk zeg! Gefeliciteerd!

Dankjewel Bjorn! :clapping:

Quote from: Maximus_Aurelius on March 23, 2020, 13:13:57
Dat is leuk nieuws, proficiat  :pompom: :pompom:

Bedankt Nico! (nogmaals, haha) :D 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

garmtz


denoontje


ruud2

gefeliciteerd met jullie voornemen!

de topic titel , weer door....... met gewone leven?

grtn. Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Etiennevh

Proficiat Jan en Angelie! :pompom: Maak er een mooie dag van (zodra het kan en mag  :blink: )

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jean Sibelius

Quote from: garmtz on March 24, 2020, 15:23:04
Mooi nieuws Jan!

Dankjewel Garmt! Jullie kennen Angelie ondertussen al bijna net zolang als ikzelf ;).

Quote from: denoontje on March 24, 2020, 15:40:12
mooie nieuwe topic titel ;-)

Ik weet het :D. Ook een beetje jouw schuld en (daarmee) wat voorkennis (zie hieronder) :colgate:.

Quote from: ruud2 on March 24, 2020, 16:37:38
gefeliciteerd met jullie voornemen!

Dank je Ruud! :clapping:

Quote from: ruud2 on March 24, 2020, 16:37:38
de topic titel , weer door....... met gewone leven?

grtn. Ruud

Zoiets, zie hieronder ;).

Quote from: Etiennevh on March 24, 2020, 17:03:38
Proficiat Jan en Angelie! :pompom: Maak er een mooie dag van (zodra het kan en mag  :blink: )

Thx, Etienne. Ik ga er vanuit dat ik jou en de rest nog zie voordat het zover is :pompom:, maar in deze bizarre tijden weet je maar nooit natuurlijk :nopompom:.


Zo, klaar met stil zitten, 'niets doen' en weer verder haha...! :D

Stereo is nu echt klaar (vandaar de eerdere "ik ben (er) klaar (mee)"-opmerking) en ook een recente tip dat Synergistic Research Orange zekeringen (à 159 Euro/stuk) echt nog een verbetering op zouden leveren laat ik daarom links van me liggen >:D.

Zoals eerder aangegeven staat nu 'surround' optimaliseren en perfectioneren op het vizier. Eerder deze maand heb ik daarom al een nieuwe powercord op de Velodyne aangesloten. Geen noodzaak (meer) om verder nog iets qua hardware aan te passen?!? Totdat Viktor en Thuur langs kwamen... (daarover een andere keer meer).

Qua software zijn er ook nog steeds legio mogelijkheden. Initieel het tweaken van verschillende parameters in de Trinnov om nog mooiere surround resultaten te krijgen, maar Trinnov heeft daar (in principe) een hele mooie (kantenklare) oplossing voor in de vorm van 3D Codecs (~ Dolby Atmos, DTS:X, Auro-3D) 8).

In het verleden had ik besloten om de licentie voor de 3D-Codecs niet aan te schaffen, maar er zijn ondertussen technische redenen waarom dit toch, zelfs in mijn 4.1 opstelling, een verbetering op kan leveren. Dus mijn gedachten... als het werkt en doet wat ik hoop dat het doet, dan is dat altijd nog stukken goedkoper en een heel stuk praktischer dan een extra paartje Von Schweikert VR10's of Dynaudio Confidence C4 aanschaffen en ergens aan het plafond hangen :D.

Dus ik heb niet stil gezeten. Ik heb dankzij een tijdelijke 3D-Codecs licentie voor mijn Trinnov ondertussen kunnen ervaren wat deze Codecs in mijn situatie doen. En ik kan hierbij alleen maar (nogmaals) bevestigen wat ook bv. Teejoo in zijn topic heeft aangegeven. Geweldige en vakkundige service en bereidwilligheid van(uit) Trinnov om mee te denken en om mee te helpen. Ja, het kost wat zo'n Trinnov maar dan heb je ook wat :worship:.

Mijn conclusie is dat ook in mijn ('slechts' 4.1) situatie de genoemde 3D-Codecs nog steeds mooie dingen doen mbt surround weergave. Ik heb daarom dan ook besloten om een permanente licentie aan te schaffen voor mijn Trinnov Altitude32. Daarmee is de Confidence Mansion nu ook '3D' (ready)! O0

Qua het gewone leven, gaan we ook 'gewoon' verder. Ik werk nu ook net als Angelie (die al jaren ZZP-er is) vanuit huis. 's ochtends normale tijd (05:45am) opstaan, grote ronde met de honden lopen, ontbijten, sporten (~ geïmproviseerde Milon cirkel), douchen en daarna aan de slag op mijn tijdelijke kantoor op de logeerkamer. Angelie zit 1 etage hoger te werken en in plaats van met mijn collega's te lunchen, lunch ik met Angelie. De dagen vliegen voorbij en er is (gelukkig) meer dan genoeg werk voor ons allebei. Het blijft een rare situatie, maar we maken er maar het beste van. En nu we toch nergens naar toe kunnen/mogen, maken we nog meer gebruik van de HT-ruimte dan normaal :popcorn:.

Maar eerlijk is eerlijk, hoe eerder we weer terug kunnen naar 'normaal' hoe liever (maar daar zijn andere topics voor hier op het forum) ;)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

ruud2

terug naar normaal ?? Jan nu begint het juist pas, er gaat een nieuwe wereld voor je open met quantum purifiers.................  :-X :-X :-X
LOL.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Bas Akkerman

Je hebt het akoestisch natuurlijk fantastisch voor elkaar. Dat zorgt er ook voor dat je best snel resultaat hebt van surround software (om het even plat te slaan). Je software upgrade begrijp ik dan ook wel. Zeker in het achterhoofd mijn eigen ervaring nu de Meridian feel uitmaakt van mijn HT-setup.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maximus_Aurelius

#3817
Quote from: Jean Sibelius on March 25, 2020, 16:36:40

Stereo is nu echt klaar (vandaar de eerdere "ik ben (er) klaar (mee)"-opmerking) en ook een recente tip dat Synergistic Research Orange zekeringen (à 159 Euro/stuk) echt nog een verbetering op zouden leveren laat ik daarom links van me liggen >:D.

Groeten, Jan

;D ;D, Dit staat bij mij op de planning. Eerst kijken wat het in de voorversterker doet. Heb er dan maar 1 nodig. Bij mijn eindversterker twee ;).

In januari al gevraagd maar ze waren slecht leverbaar. Moet er eens achterheen gaan.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Quote from: ruud2 on March 25, 2020, 17:02:29
terug naar normaal ?? Jan nu begint het juist pas, er gaat een nieuwe wereld voor je open met quantum purifiers.................  :-X :-X :-X
LOL.

Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik al aardig op weg was :colgate:. We zullen het gaan merken c.q. meemaken ;)

Quote from: Bas Akkerman on March 25, 2020, 17:15:39
Je hebt het akoestisch natuurlijk fantastisch voor elkaar. Dat zorgt er ook voor dat je best snel resultaat hebt van surround software (om het even plat te slaan). Je software upgrade begrijp ik dan ook wel. Zeker in het achterhoofd mijn eigen ervaring nu de Meridian feel uitmaakt van mijn HT-setup.

Dankjewel Bas :pompom:. Ik heb gisteren een Trinnov Webinar gevolgd en ook daar kwam o.a. dit aspect ter sprake. Even een standaard ruimte vol zetten met speakers en er dan vanuit gaan dat het goed werkt is helaas een utopie. De software kan veel maar niet alles en hoe beter de basis is, hoe beter het eindresultaat. De software van Trinnov zit erg goed in elkaar. Heel mooi om te lezen dat je zo tevreden bent met jouw Meridian! Als je straks naar een dedicated ruimte gaat, dan weet je waarschijnlijk niet wat je overkomt :wub:.

Quote from: Maximus_Aurelius on March 25, 2020, 23:02:31
;D ;D, Dit staat bij mij op de planning. Eerst kijken wat het in de voorversterker doet. Heb er dan maar 1 nodig. Bij mijn eindversterker twee ;).

In januari al gevraagd maar ze waren slecht leverbaar. Moet er eens achterheen gaan.

Mocht je tot aanschaf over (kunnen) gaan, dan ben ik wel heel benieuwd wat jouw ervaringen zijn uiteraard 8). Ik heb nu mijn set-up qua stereo maximaal 'getweaked', dus ik ben daarom erg huiverig om weer iets aan te passen (voor het aanpassen?). Het is toch altijd eerst een stap(je) terug... (en daarna weer 'pielen' in de software/target curve, misschien kom je iets verder, misschien ook niet). Ik heb o.a. 6 versterkers, 1 voorversterker, 1 speler, 1 projector, ... (ruim E1400 aan zekeringen :sarcasm:), kan natuurlijk altijd in stapjes aangepakt worden, maar dan blijf je weer aan de gang... Nee laat maar (ik heb nu een ander doel voor ogen).

Nog 'even' wat anders :D

Zoals al enigszins gehint heb ik naar aanleiding van de recente M&G met Thuur en Viktor sinds vandaag een Oppo UDP-203 4K Ultra HD inclusief Cinemike Stufe 1+2 Modificaties op proef staan. Het verschil tussen mijn eigen Oppo BDP-103D en de Oppo UDP-205 ('Ultimate') van Viktor was serieus groot (zelfs op mijn huidige JVC DLA-RS55 met 4K e-Shift). Bij gebleken geschiktheid/tevredenheid blijft deze UDP-203 staan (en wordt daarmee ook weer een stapje richting Native 4K projectie gezet).

Gelukkig heb ik in de afgelopen periode sommige films al als Blu-Ray + 4K Blu-Ray gekocht, dus ik kan dit weekend en de periode daarna volop vooruit met experimenteren en ervaren.

Dank je Viktor om dit mogelijk te maken! :pompom:


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

O jee... kost altijd geld als je een m&g organiseert.

Marco66 was ookal de klos[emoji23]

Mooi jan!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

skyfox

Jan, hoezo op proef? Maak het geld maar over aan Viktor, het is helaas niet anders. Eenmaal CM spullen in huis, dan ben je de klos.

Ik heb het zelf bij Vik mogen zien hoe een gemodde Samsung uhd speler t.o.v. een standaard fabrieksapparaat presteert. Ik vond het bizar wat een fabrikant zelf laat liggen aan performance.

Ooit hoop ik nog eens een dikke CM receiver of pre/eindversterker in huis te halen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Remco

Quote from: Jean Sibelius on March 27, 2020, 18:01:50
Zoals al enigszins gehint heb ik naar aanleiding van de recente M&G met Thuur en Viktor sinds vandaag een Oppo UDP-203 4K Ultra HD inclusief Cinemike Stufe 1+2 Modificaties op proef staan. Het verschil tussen mijn eigen Oppo BDP-103D en de Oppo UDP-205 ('Ultimate') van Viktor was serieus groot (zelfs op mijn huidige JVC DLA-RS55 met 4K e-Shift). Dank je Viktor om dit mogelijk te maken! :pompom:

.. en dat is herkenbaar! Ik ben ook zo ongelooflijk happy met mijn Cinemike set. Gisteren naar de bluray van Peter Maffay MTV unplugged gekeken (ja...ja...smaken verschillen :)) en dat was echt een feest! Of je front row zit! De CM Ultimate Oppo van Vik is geweldig, maar de CM Stufe 2 Oppo is ook al een super speler. Veel plezier ermee!
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Jean Sibelius

Quote from: denoontje on March 27, 2020, 19:19:30
O jee... kost altijd geld als je een m&g organiseert.

Klopt, met name al die hapjes en drankjes die je moet halen voor zo'n M&G hakken er behoorlijk in :D. Ik heb ondertussen ook zwaar geïnvesteerd in extra vilt ;). Stond eigenlijk al heel lang op de '2-do-list', dus ik heb nu de knoop doorgehakt (mede naar aanleiding van jouw opmerking) en een paar meter besteld om op de maintowers van de Von Schweikert's te kunnen leggen (dit ivm de reflecties via de zijkant van de in pianolak gespoten luidsprekers). Verder wil ik meteen even kijken/oplossen hoe ik de lampjes (met name die van de Parasound A51 en JC-1's) op een efficiënte manier kan verbergen als ik naar film kijk (zonder er direct zwarte Duct tape op te plakken).

Quote from: denoontje on March 27, 2020, 19:19:30
Marco66 was ookal de klos[emoji23]

Mooi jan!

Het is inderdaad behoorlijk hardnekkig hier op het forum als je goed rondkijkt :colgate:. Thx!

Quote from: skyfox on March 27, 2020, 19:34:26
Jan, hoezo op proef? Maak het geld maar over aan Viktor, het is helaas niet anders. Eenmaal CM spullen in huis, dan ben je de klos.

Ik heb even gewacht met reageren...  >:D Dat is het fijne van het bij Viktor iets op proef krijgen waarbij ik geen enkele seconde het gevoel heb uiteindelijk toch geen 'doe toch maar niet' te kunnen zeggen. Er zijn duidelijk een paar verbeteringen tov mijn huidige 105, maar ik heb ook (nog) wat twijfels, die hopelijk wel in de komende dagen gaan verdwijnen. Vooralsnog staat hij hier 'op proef', maar ik ben zeker nog niet door alle opties heen qua proberen (zie onder) 8).

Quote from: skyfox on March 27, 2020, 19:34:26
Ik heb het zelf bij Vik mogen zien hoe een gemodde Samsung uhd speler t.o.v. een standaard fabrieksapparaat presteert. Ik vond het bizar wat een fabrikant zelf laat liggen aan performance.

Dat sowieso, maar het is eigenlijk te bizar voor woorden dat een bedrijf als Oppo moe(s)t stoppen met het produceren van (high-end) spelers omdat er schijnbaar geen c.q. onvoldoende markt voor is :nopompom:. Is er nu echt maar een handjevol liefhebbers wat wel bereid is wat meer te betalen voor een goede speler? Snap dus wel dat fabrikanten voor elke component moeten besluiten/afwegen wat wel of wat niet te doen. Een bedrijf als CineMike speelt daar dan goed op in, om juist wel de goedkopere componenten te vervangen door duurdere componenten met een betere performance als uiteindelijk resultaat :).

Quote from: skyfox on March 27, 2020, 19:34:26
Ooit hoop ik nog eens een dikke CM receiver of pre/eindversterker in huis te halen.

Snap ik. Ik heb destijds de gemodificeerde versterker bij HTip gehoord en die klonk erg muzikaal :headbanging:.

Quote from: Marco66 on March 27, 2020, 19:51:35
Gefeliciteerd met jullie aankomende huwelijk, leuk!

Dankjewel Marco! Hopelijk duurt deze crisis niet meer al te lang... want het zijn bizarre en onvoorspelbare tijden :crazy:.

Quote from: Remco on March 28, 2020, 13:38:14
.. en dat is herkenbaar! Ik ben ook zo ongelooflijk happy met mijn Cinemike set. Gisteren naar de bluray van Peter Maffay MTV unplugged gekeken (ja...ja...smaken verschillen :)) en dat was echt een feest! Of je front row zit! De CM Ultimate Oppo van Vik is geweldig, maar de CM Stufe 2 Oppo is ook al een super speler. Veel plezier ermee!

Bedankt! Op dit moment is de speler nog aan het inspelen (wat mogelijk bovengenoemde twijfels gaat wegnemen). 's ochtends vroeg gaat er een schijfje in wat de hele dag op repeat staat en 's avonds ga ik luisteren/kijken naar het effect daarvan. Het assortiment qua schijfjes is de laatste tijd aanzienlijk uitgebreid (bv. Terminator – Dark Fate in 4K Ultra HD vandaag ontvangen en dus vanavond kijken), dus er is altijd wel weer wat nieuws om te kijken/luisteren (maar natuurlijk ook naar mijn eigen referentie materiaal om progressie te kunnen monitoren) :popcorn:.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Dirk

Quote from: Jean Sibelius on March 30, 2020, 16:39:15
Verder wil ik meteen even kijken/oplossen hoe ik de lampjes (met name die van de Parasound A51 en JC-1's) op een efficiënte manier kan verbergen als ik naar film kijk (zonder er direct zwarte Duct tape op te plakken).

Ik heb recentelijk deze LightDims aangeschaft, doen perfect wat ze beloven  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea