The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Masterkale

Is het laten tunen van de trinnov niet een idee? Ik heb mijn datasat ook laten tunen, echt een wereld van verschil!
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Deleted User


Masterkale

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Jean Sibelius

Quote from: Maikel_audionerd on June 14, 2017, 12:53:05
Ik ben ook wel erg benieuwd wat je daarvan gaat vinden. Veel plezier alvast (want plezier is waar we het allemaal voor doen, en door jouw enthousiaste manier van verslaglegging heb ik het idee dat je er ook veel plezier in hebt en dat vind ik dat weer leuk :) )

Dank je Maikel! De M600's blijven maximaal een week in de Mansion staan. Dat moet ruim voldoende zijn om een goed beeld te vormen van de kwaliteiten van deze versterkers en hoe deze matchen met de rest van de set-up. Ben afgelopen zaterdag bij Audiofile wezen luisteren naar de TAD Reference set-up en ik hoorde daar in ieder geval een hoop dingen die me bevielen. Hoe dat vanaf morgen uitpakt in combinatie met de Trinnov en de Von Schweikert's...? We gaan het merken. Bijna jammer om met dit mooie weer en de ruimte te gaan zitten, maar je moet iets voor de hobby over hebben ;).

Quote from: eric_audio on June 14, 2017, 15:04:41
Jan, ik speelde indertijd met de B&W Nautilus 803. Gevoeligheid 90dB. Dat is redelijk gevoelig, maar toch hebben deze speakers de reputatie notoir stroom-hongerig te zijn (mede door de impedantie curve). Veel versterkers doen het op deze speaker best aardig, maar alleen de mannen onder de versterkers hebben hem echt onder controle.

Klinkt bekend. Het verschil tussen onder controle hebben en echt onder controle hebben is enorm als je de verschillen kunt ervaren. Voor wat dit aspect betreft hebben bij mij de Telos 1000+ behoorlijk indruk gemaakt.

Quote from: eric_audio on June 14, 2017, 15:04:41
Het was precies die versterker die Garmt kocht als opvolger van zijn JC-1s (Chord SPM-1200E) die het zo geweldig deed i.c.m. mijn N803s. Veel beter dan de Accuphase die ik toen had. Ik heb ook nog geluisterd naar de Mark Levinson 383. Dat vond ik niks. Niks op aan te merken, maar het leek wel of die alles deed met de handrem erop. Ook nog geluisterd naar een Spectral eindversterker (DMA-100S als ik me goed herinner). Dat klonk ook geweldig. Maar toen ik tijdens mijn zoektocht een tweedehands Chord eindversterker vond tegen een goede prijs heb ik niet langer nagedacht.

Herkenbaar... als je iets tegenkomt wat een absolute 'no-brainer' is, dan moet je het gewoon doen. Als de combi met de M600's toch tegenvalt, dan ga ik nog een keer voor volledig klasse A en misschien zelfs naar een 'powerhouse' buizenbak om eens te ervaren hoe dat uitpakt. De laatste jaren showt Von Schweikert zijn Flagship VR11's in combinatie met VAC Statement apparatuur, maar laat ik voorlopig maar even nog niet teveel op de zaken vooruitlopen. De komende week lekker genieten van de Trinnov + TAD + VS combi (heb al een hoop muziek klaarstaan in de playlists).

Quote from: Masterkale on June 14, 2017, 15:28:40
Is het laten tunen van de trinnov niet een idee? Ik heb mijn datasat ook laten tunen, echt een wereld van verschil!

Echt tunen van de Trinnov is nooit in mij opgekomen en zal ik ook niet gaan doen. De reden hiervoor is dat ik niet de eerste Altitude32 eigenaar wil zijn waar Cinemike mee aan de slag gaat. Heb de modificaties bij Philip gehoord en dat klonk overtuigend, maar dat is (mijn inziens) meer zijn competentie gebied waar hij al een hoop ervaring heeft op kunnen doen. Om nu carte-blanche een dergelijk kostbaar apparaat open te gooien en aan te laten pakken zonder te weten (c.q. vooraf te kunnen horen) waar dit toe gaat leiden is voor mij een te groot risico. Wel mooi om te lezen dat jij erg tevreden bent met jouw modificaties! Voor een modificatie van de Oppo sta ik in de toekomst zeker nog wel open :).

Quote from: jazzman on June 16, 2017, 21:19:36
Trinnov is van zichzelf al een tuning merk :D

Trinnov is van alles, maar voor mij geen tuning merk :D. Echter... door op een systematische manier de 'target curve' en de 'excursion curve' in te stellen kan ik heel veel resultaten bereiken, die je normaal gesproken bereikt met het tunen van je set door het wisselen van componenten, maar in mijn geval op een hele doelgerichte manier met wel de voordelen, maar niet de nadelen.

Quote from: Masterkale on June 18, 2017, 22:53:07
Dat denken de meeste ook van Datasat ;)

Dan zal hetgeen ik hierboven heb geschreven ook voor Datasat gelden :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Masterkale

Quote from: Jean Sibelius on June 19, 2017, 18:08:13


Echt tunen van de Trinnov is nooit in mij opgekomen en zal ik ook niet gaan doen. De reden hiervoor is dat ik niet de eerste Altitude32 eigenaar wil zijn waar Cinemike mee aan de slag gaat. Heb de modificaties bij Philip gehoord en dat klonk overtuigend, maar dat is (mijn inziens) meer zijn competentie gebied waar hij al een hoop ervaring heeft op kunnen doen. Om nu carte-blanche een dergelijk kostbaar apparaat open te gooien en aan te laten pakken zonder te weten (c.q. vooraf te kunnen horen) waar dit toe gaat leiden is voor mij een te groot risico. Wel mooi om te lezen dat jij erg tevreden bent met jouw modificaties! Voor een modificatie van de Oppo sta ik in de toekomst zeker nog wel open :).

Trinnov is van alles, maar voor mij geen tuning merk :D. Echter... door op een systematische manier de 'target curve' en de 'excursion curve' in te stellen kan ik heel veel resultaten bereiken, die je normaal gesproken bereikt met het tunen van je set door het wisselen van componenten, maar in mijn geval op een hele doelgerichte manier met wel de voordelen, maar niet de nadelen.

Dan zal hetgeen ik hierboven heb geschreven ook voor Datasat gelden :)

Ik begrijp jouw punt. Ik was ook de eerste met een datasat tuning. Ik was bijv erg onder de indruk van een theta.. de marantz av8802cm bleek het minder te doen met mijn oude oppp. Echter met de denon 3313 en 8802cm was het een meesterlijke combinatie. Ik hoopte dus op een theta sound vanuit de datasat.... dit is zeker gelukt en nog beter ook.  Naar mijn idee is de datasat cinemike de meest perfecte combi die ik in huis kan hebben.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Maximus_Aurelius

Jan heel veel plezier met luisteren en genieten.
Ik ben benieuwd wat je er van vind.

Heb deze eindversterkers op de high-End in Muc gehoord en het klonk absoluut niet verkeerd. Wat zeg ik het klonk goed.


Ik lees in mijn vakantie, vanuit Brugge en later Brussel wel je verslagje, alhoewel ik denk dat je niet meer uit de Mansion komt  :D.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maikel_audionerd

Ik ben wel heel benieuwd hoe je nu de TAD versterker vond (of misschien wel vind), of komt ie nog op bezoek Jan?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

ruud2

Hoi Jan,

in de ultieme zoektocht naar de perfecte combinatie met de Schweikerts,
wat is volgens Schweikert de beste match? of heeft hij een of meerdere aanbevelingen?

grtn., Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Jean Sibelius

Quote from: Maximus_Aurelius on June 19, 2017, 22:38:55
Ik lees in mijn vakantie, vanuit Brugge en later Brussel wel je verslagje, alhoewel ik denk dat je niet meer uit de Mansion komt  :D.

Helaas is het allemaal anders gelopen dan gehoopt (geen verdere details op het forum).

Quote from: Maikel_audionerd on July  7, 2017, 18:11:44
Ik ben wel heel benieuwd hoe je nu de TAD versterker vond (of misschien wel vind), of komt ie nog op bezoek Jan?

Zie mijn reactie hierboven...

Quote from: ruud2 on July 14, 2017, 10:00:12
Hoi Jan,

in de ultieme zoektocht naar de perfecte combinatie met de Schweikerts,
wat is volgens Schweikert de beste match? of heeft hij een of meerdere aanbevelingen?

grtn., Ruud

Hoi Ruud,

Klopt, dat is ook de reden waarom ik Constellation op de lijst heb staan. Toen ik echter daarvoor iets wilde organiseren kwam de unieke mogelijkheid om eerst de TAD M600's te beluisteren. Ik begrijp overigens dat Von Schweikert op de laatste shows met VAC Statement 450i's heeft gedemonstreerd. Heb al gezien dat de dichtstbijzijnde vertegenwoordiger van dit merk in Noord Frankrijk zit. Cor Dekker heeft me al de mogelijkheid gegeven om naar de ModWright versterkers te luisteren.

De komende tijd ga ik even heel rustig aan doen met deze zoektocht (op dit moment gaat de tijd/energie naar andere dingen).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maikel_audionerd

Quote from: Jean Sibelius on July 15, 2017, 10:39:24
De komende tijd ga ik even heel rustig aan doen met deze zoektocht (op dit moment gaat de tijd/energie naar andere dingen).
Veel succes ermee. 't loopt zoals t loopt, hopelijk geen ernstige zaken.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Weer even geleden dat ik op het forum ben geweest en/of wat heb gepost. Hier alles rustig qua audio, de rest werk/privé nog steeds hectisch (alhoewel dat laatste gelukkig weer steeds beter gaat). Geen recente audio hardware aankopen voor de grote set-up en de versterker zoektocht staat momenteel op een laag pitje (maar is zeker niet nog uitgedoofd).

De laatste verandering hier in de grote set-up is de geplande aanschaf van RoonLabs als User Interface richting mijn muziekcollectie. Sinds kort is de Trinnov Altitude32 geschikt om samen te werken met Roon en alhoewel ik oorspronkelijk behoorlijk sceptisch was gezien de prijs ($119 per jaar), ben ik ondertussen volledig om (mijn proef abonnement loopt nog tot volgende week) :).

Ga me de komende tijd meer verdiepen in de mogelijkheden van Roon (want die lijken eindeloos) om alles nog(?) beter te laten werken.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Fijn om te horen dat het weer ietsje beter gaat. Je hebt een prachtige setup, nu lekker genieten van de verdieping met Roon.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

En we zijn weer 7 maanden verder.

Geen nieuws is goed nieuws? Ja en nee. De mansion wordt nog steeds gebruikt., maar met name drukte op het werk heeft voorkonen dst ik stappen heb gemaakt in de zoektocht.

Morgen kan ik hopelijk wederom een impuls genereren. Dan staat de High-end in München op het programma. Teveel te zien en te horen om willekeurig te bezoeken. De shortlist voor morgen bevat Chord, Constellation, KR audio, NAT, Pass Labs, VAC,  Jeff Rowland. Gryphon en Lampizator. Evt. Goldmund en Soulution. Hopelijk kan ik de lijst inkorten en wat goede contacten leggen. Merken die niet in München zijn, maar wel mijn interesse hebben zijn Dartzeel, Lamm en Zanden. Update volgt snel.

Groeten Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

ruud2

nou Jan, ben benieuwd waar je mee "thuiskomt" of je ziet door de bomen het bos niet meer.
veel plezier in Munchen !
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Jean Sibelius

Dank je Ruud. Deze versterkers zijn voor de middelste torens. Moet wel relatief snel een besluit nemen welk type gersterker de ultieme match is, want anders komt er nooit een einde aan de zoektocht. 😊
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Veel plezier. Zanden lijkt me ook bijzonder mooi moet ik zeggen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is waarom je die merken op je shortlist hebt staan. Goede recensies of al eerder gehoord? Of een andere reden?

Ik heb geleerd dat reviews en "het klinkt lekker in zijn set" geen garanties zijn op succes in mijn eigen situatie. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar hoe je op het lijstje bent uitgekomen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Quote from: Bas Akkerman on May 10, 2018, 15:06:32
Veel plezier. Zanden lijkt me ook bijzonder mooi moet ik zeggen.

Dank je Bas. Ik heb Zanden recentelijk voor de eerste keer gehoord bij ons op de audioclub en ik was aangenaam verrast. Setup bestond o.a. uit Wilson Audio Yvette luidsprekers en de Zanden 8120 Eindversterker en ik vond het mid/hoog verrassend goed en natuurlijk klinken. Zelfs het laag klonk goed en gecontroleerd. Dus heel benieuwd wat de grote 'Van Zanden' broertjes doen in combinatie met de main towers van mijn Von Schweikert.

Quote from: skyfox on May 10, 2018, 17:23:09
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is waarom je die merken op je shortlist hebt staan. Goede recensies of al eerder gehoord? Of een andere reden?

Heb je even? :D Er zijn verschillende redenen/bronnen. Eerdere eigen luisterervaringen in andere sets (het makkelijke voor mij hierbij is dat ik voor het gemak aanneem dat de VR-10's geen enkele beperking hebben). Lid zijn van een audioclub en je soms laten verrassen en beurzen bezoeken helpt natuurlijk om het horizon breed te houden. Suggesties/tips van vrienden/mensen die weten waar ik naar op zoek ben en zelf ook veel luisterervaring hebben. Suggesties van andere Von Schweikert eigenaren en veel voorkomende combinaties van apparatuur ('nadeel' is dat dit sterk US gebaseerd is, US-eigenaren combineren uiteraard eerder met US-apparatuur dan dingen uit bv. Europa). Eigen ervaringen ondertussen met de top versterkers die ik heb gehoord met de Von Schweikerts (o.a. ModWright, Goldmund, CH-precision, TAD) en de dingen die ik daarvan heb geleerd. Merken die uitgangspunten hebben die overeenkomen met die van mezelf. En verder is een hele belangrijke graadmeter datgene wat Von Schweikert zelf gebruikte/gebruikt heeft op 'cost no object' shows, waarbij de gebruikte Von Schweikert speakers grote overeenkomsten hadden met die van mezelf (VR9, VR11 en VR100).

Quote from: skyfox on May 10, 2018, 17:23:09
Ik heb geleerd dat reviews en "het klinkt lekker in zijn set" geen garanties zijn op succes in mijn eigen situatie. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar hoe je op het lijstje bent uitgekomen.

Absoluut waar. En zelfs wat ik mooi vind hoeft een ander niet mooi te vinden, dus het blijft allemaal subjectief. Als er echter verschillende mensen een combi goed vinden klinken op basis van de eigenschappen waar je zelf naar op zoek bent, dan moet je dat een kans geven.

Probleem blijft dat de combinatie van ruimte/speakers/apparatuur moet matchen en er is maar 1 manier is om daarachter te komen: in je eigen systeem hangen, de tijd nemen om 'te tweaken' en dan luisteren waar je op uitkomt. Op dit moment een 'willekeurige' versterker in het systeem hangen is geen echt eerlijk vergelijk omdat de huidige instellingen in o.a. de Trinnov op basis van veel (luister)sessies zijn bepaald. Van de andere kant ben ik wel ervan overtuigd dat als er een match is, je dat meteen hoort en het alleen maar beter kan worden met veel liefde, geduld, luisteren en tweaken.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Quote from: Jean Sibelius on May 13, 2018, 12:56:52
Dank je Bas. Ik heb Zanden recentelijk voor de eerste keer gehoord bij ons op de audioclub en ik was aangenaam verrast. Setup bestond o.a. uit Wilson Audio Yvette luidsprekers en de Zanden 8120 Eindversterker en ik vond het mid/hoog verrassend goed en natuurlijk klinken. Zelfs het laag klonk goed en gecontroleerd. Dus heel benieuwd wat de grote 'Van Zanden' broertjes doen in combinatie met de main towers van mijn Von Schweikert.

Heb je even? :D Er zijn verschillende redenen/bronnen. Eerdere eigen luisterervaringen in andere sets (het makkelijke voor mij hierbij is dat ik voor het gemak aanneem dat de VR-10's geen enkele beperking hebben). Lid zijn van een audioclub en je soms laten verrassen en beurzen bezoeken helpt natuurlijk om het horizon breed te houden. Suggesties/tips van vrienden/mensen die weten waar ik naar op zoek ben en zelf ook veel luisterervaring hebben. Suggesties van andere Von Schweikert eigenaren en veel voorkomende combinaties van apparatuur ('nadeel' is dat dit sterk US gebaseerd is, US-eigenaren combineren uiteraard eerder met US-apparatuur dan dingen uit bv. Europa). Eigen ervaringen ondertussen met de top versterkers die ik heb gehoord met de Von Schweikerts (o.a. ModWright, Goldmund, CH-precision, TAD) en de dingen die ik daarvan heb geleerd. Merken die uitgangspunten hebben die overeenkomen met die van mezelf. En verder is een hele belangrijke graadmeter datgene wat Von Schweikert zelf gebruikte/gebruikt heeft op 'cost no object' shows, waarbij de gebruikte Von Schweikert speakers grote overeenkomsten hadden met die van mezelf (VR9, VR11 en VR100).

Absoluut waar. En zelfs wat ik mooi vind hoeft een ander niet mooi te vinden, dus het blijft allemaal subjectief. Als er echter verschillende mensen een combi goed vinden klinken op basis van de eigenschappen waar je zelf naar op zoek bent, dan moet je dat een kans geven.

Probleem blijft dat de combinatie van ruimte/speakers/apparatuur moet matchen en er is maar 1 manier is om daarachter te komen: in je eigen systeem hangen, de tijd nemen om 'te tweaken' en dan luisteren waar je op uitkomt. Op dit moment een 'willekeurige' versterker in het systeem hangen is geen echt eerlijk vergelijk omdat de huidige instellingen in o.a. de Trinnov op basis van veel (luister)sessies zijn bepaald. Van de andere kant ben ik wel ervan overtuigd dat als er een match is, je dat meteen hoort en het alleen maar beter kan worden met veel liefde, geduld, luisteren en tweaken.

Groeten, Jan
Ik geef niet zo snel likes. Maar jouw post is wel exact hoe ik erin sta als het gaat om (nieuwe) zaken te vergelijken en testen.

Die show van Chattelin was goed begreep ik al. Ik moet Zanden nog eens gaan beluisteren, ik ben benieuwd. Overigens zou de "tussenstap" eerder de Luxman L-509X zijn in mijn setup. Na de akoestiek uiteraard.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Quote from: Bas Akkerman on May 13, 2018, 16:53:13
Ik geef niet zo snel likes. Maar jouw post is wel exact hoe ik erin sta als het gaat om (nieuwe) zaken te vergelijken en testen.

Die show van Chattelin was goed begreep ik al. Ik moet Zanden nog eens gaan beluisteren, ik ben benieuwd. Overigens zou de "tussenstap" eerder de Luxman L-509X zijn in mijn setup. Na de akoestiek uiteraard.
Dank je Bas!  :)

Inderdaad eerst de akoestiek dan pas de rest (dat is vorige week vrijdag in München wederom bevestigd).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Even nog wat anders. Bij deze wil ik een pluim geven aan BB&G, WifiMedia en Synology! O0

Waarom? Net voor mijn vakantie begon mijn 'oude' NAS (een Synology DS415+) kuren te vertonen... na het uit- en weer aanzetten van de NAS schakelde deze zichzelf na circa 3 minuten weer uit (met en zonder HD's). Deze storing vervolgens aangemeld via de Synology-website en doorgeven aan Beter Beeld & Geluid (waar ik deze NAS destijds heb gekocht).

Al snel kreeg ik bericht terug van zowel Synology als Bjorn met wat suggesties om nog even te proberen, maar uiteindelijk moest de NAS retour naar WifiMedia. Net voor mijn vakantie heb ik nog gezien dat Bjorn aan WifiMedia heeft gevraagd wat de status was van deze retourzending.

Tijdens mijn vakantie kreeg ik bericht van Bjorn dat besloten is om de DS415+ te vervangen door een DS918+. Aangezien dit tijdens mijn vakantie speelde heeft Bjorn de nieuwe NAS naar zijn thuisadres laten sturen en heb ik direct gebruik gemaakt van de mogelijkheid om 500GB aan NVMe SSDs in de NAS te kunnen plaatsen (om o.a. de ROON-database soepel te laten draaien). Kortom: binnenkort kan ik weer verder met hetgeen wat ik het liefste doe: muziek luisteren via een NAS met de laatste specificaties :headbanging:

Al met al vervelend dat een NAS na zo'n relatief korte periode defect gaat, maar vervolgens wel top opgelost door al deze partijen, vandaar deze pluim!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Quote from: Jean Sibelius on May 15, 2018, 17:51:25
Dank je Bas!  :)

Inderdaad eerst de akoestiek dan pas de rest (dat is vorige week vrijdag in München wederom bevestigd).

Groeten, Jan
Dat is ook mijn prioriteit. Met een nieuw huis en wie weet wel een hele aparte ruimte gaat dat nog echt een project worden. Jouw ruimte blijft referentie, dus tegen die tijd hoop ik gebruik te kunnen maken van jouw expertise en ervaringen. Hoe hoog is jouw ruimte ook alweer?

Quote from: Jean Sibelius on May 15, 2018, 17:58:12
Even nog wat anders. Bij deze wil ik een pluim geven aan BB&G, WifiMedia en Synology! O0

Waarom? Net voor mijn vakantie begon mijn 'oude' NAS (een Synology DS415+) kuren te vertonen... na het uit- en weer aanzetten van de NAS schakelde deze zichzelf na circa 3 minuten weer uit (met en zonder HD's). Deze storing vervolgens aangemeld via de Synology-website en doorgeven aan Beter Beeld & Geluid (waar ik deze NAS destijds heb gekocht).

Al snel kreeg ik bericht terug van zowel Synology als Bjorn met wat suggesties om nog even te proberen, maar uiteindelijk moest de NAS retour naar WifiMedia. Net voor mijn vakantie heb ik nog gezien dat Bjorn aan WifiMedia heeft gevraagd wat de status was van deze retourzending.

Tijdens mijn vakantie kreeg ik bericht van Bjorn dat besloten is om de DS415+ te vervangen door een DS918+. Aangezien dit tijdens mijn vakantie speelde heeft Bjorn de nieuwe NAS naar zijn thuisadres laten sturen en heb ik direct gebruik gemaakt van de mogelijkheid om 500GB aan NVMe SSDs in de NAS te kunnen plaatsen (om o.a. de ROON-database soepel te laten draaien). Kortom: binnenkort kan ik weer verder met hetgeen wat ik het liefste doe: muziek luisteren via een NAS met de laatste specificaties :headbanging:

Al met al vervelend dat een NAS na zo'n relatief korte periode defect gaat, maar vervolgens wel top opgelost door al deze partijen, vandaar deze pluim!


Groeten, Jan
Goed om te horen dat het zo kan. Top! :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maximus_Aurelius

Mooi rijtje Jan qua versterkers. Tof je op de High-End te zien en uiteraard leuk je gesproken te hebben.

Ik heb mij goed geamuseerd.
Wij gingen pas om 18 uur naar buiten. Hebben nog de Burmester demo meegepikt.
Ook in de hal naar YG Acoustics gegaan waar Nagra met Playback designs speelde. Dit klonk echt heel goed.
Nagra en YG is wel een  :inlove: combi. Wist ik al maar leuk dat het steeds weer terugkomt.

Was jij ook nog bij Marten langs gegaan? De set waar een mooi prijskaartje aanhangt  ;).
Vooral die Vitus blokken waren mooi.
Oké de set klonk echt heel goed en de prijs tja..........

Net geen zes nullen  ;)

VR met Wavac klonk ook heel goed alleen het hoog was wel soms te aanwezig.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Knor

@Bas: hoe vrij ben je / zul je zijn met die nieuwe ruimte?
Als er enige vrijheid is, wil ik met alle plezier wat gaan rekenen aan de drie dimensies van je nieuwe ruimte.
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Bas Akkerman

Quote from: Knor on May 16, 2018, 00:11:46
@Bas: hoe vrij ben je / zul je zijn met die nieuwe ruimte?
Als er enige vrijheid is, wil ik met alle plezier wat gaan rekenen aan de drie dimensies van je nieuwe ruimte.
Geen idee, maar het is een absolute pre om een echt goede ruimte te hebben. Daar wil ik veel voor doen en laten. Het liefst bouw/maak ik het van de grond af, zodat het in één keer goed is. Denk aan een garage, tuinhuis, kelder of zolder of iets zelf te bouwen. Al zal dat laatste dan war langer op zich moeten laten wachten, ben ik bang.
Dus als je dat zou willen doen, echt heel graag, dat zou ik enorm waarderen. Het handigste is in mijn eigen showcase denk ik. Hoewel ik misschien ook wel een apart topic zal maken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten