The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jean Sibelius

Quote from: Maximus_Aurelius on January  3, 2017, 19:32:51
Oei oei  :D blijft moeilijk om niet proberen een upgrade te maken wanneer het gaat kriebelen  ;).

Hier gaat het exact zo. ik ken het probleem  ;D. Ook ergens mee bezig maar voorheen eerst volop testen.

Tja, dat is inderdaad het gevaar van dingen proberen ::). In 2012 hebben Jan-Rotterdam en ik hier een 1-op-1 vergelijk gedaan tussen mijn Parasound JC-1's en de Goldmund Telos 600's van Jan en dat was toch wel een heel groot verschil terwijl ik toen nog speelde met o.a. de Arcam AV8 en de Confidence C4's. De Crystal Cable Ultra Powercords die Jan toen heeft meegenomen hebben overigens ook een blijvende indruk achtergelaten ('hint').

Quote from: HTip on January  3, 2017, 20:00:44
Beste (upgrade)wensen en alle goeds voor 2017, Jan!

Bloed stroomt waar het niet gaan kan :D Zo begint elk(e) upgrade(pad). Eerst kriebels, dan testen en dan kunnen aankondigen de trotse eigenaar te zijn van een prachtige nieuwe component, of zelfs meervoud daarvan :D

Klopt en dat maakt dit forum ook spannend en interessant (maar ook 'gevaarlijk'). Wel ben ik gestopt met onbekende (mogelijk betere?) componenten in mijn set-up te zetten om even te proberen ter voorkoming van kriebels, maar ik heb in het verleden al zoveel indrukken opgedaan dat die nog steeds blijven rond zingen... (daar kan ik nog wel even op teren).

Quote from: HTip on January  3, 2017, 20:00:44
Veel plezier met je zoektocht...

Dank je! Voorlopig heb ik als 'deadline' eind 2018 ;).

Quote from: R on January  3, 2017, 20:47:23
Serieus lijstje!

Quote from: Bas Akkerman on January  4, 2017, 07:01:05
Ook nog de beste wensen Jan. Dat zijn inderdaad serieuze versterkers. Ik ken eigenlijk alleen CH Precision van eigen ervaring.

Dank je Bas en jij ook nog de beste wensen voor 2017. Ik benader dit maar weer op exact dezelfde manier als bij alle vorige upgrades. De nieuwe aanschaf moet niet direct weer/nog steeds de zwakste schakel in de keten zijn (anders blijft de onrust en was het zonde van het geld), dus in plaats van een stap vooruit probeer ik er altijd twee te maken. Vervelende van serieuzere versterkers is dat die krengen erg duur zijn.

Ik heb alle genoemde merken reeds (muv Constellation) in verschillende opstellingen gehoord, maar nog nooit in combinatie met Von Schweikert speakers met uitzondering van de KWA 150SE Signature Edition Solid State Power Amplifier (in mono) in combinatie met mijn VR10's. Dat was zeker een verbetering tov de huidige Parasound JC-1's (maar was dit nu 1 stap of 2 stappen beter? Eerlijk gezegd vermoed ik het eerste). De Goldmund Telos 600's destijds aangesloten op de Dynaudio Confidence C4's speelde de Parasounds namelijk weg en dat gevoel had ik nu niet. Constellation staat op de lijst omdat het een veel gebruikte combinatie is met de grote Von Schweikert systemen zoals deze in de US opgesteld staan en het helpt natuurlijk dat het een combinatie is die vaak door Albert Von Schweikert toegepast wordt op shows (klinkt wel een beetje als een kip-ei verhaal natuurlijk).

Ondertussen heb ik op basis van nieuwprijs, specificaties en mijn uitgesproken wens voor mono versterkers een voorlopige 'shortlist' gemaakt. Hoop binnen afzienbare tijd de volgende versterkers te kunnen testen/beluisteren/vergelijken: Goldmund Telos 600/1000+, Soulution 701(**), CH Precision M1, Constellation Centaur II mono en de Pass Labs Xs 150/300.

De komende periode dus vooral flink gaan sparen! :).

(*): Eigenlijk te duur maar de 701's hebben keer op keer een enorme indruk gemaakt en de 5-serie is meteen een serieuze stap terug, dus wellicht dan toch de Soulution 711 (stereo) overwegen en in dat geval is de Constellation Hercules II (stereo) ook een kandidaat.

In de tussentijd het openingstopic ook weer een beetje aangevuld/geüpdate (was sinds december 2014 al niet meer gedaan) >:(.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Volkomen herkenbaar dat je voor twee in plaats van een stap vooruit wil. The sky is the limit, maar twee stappen vooruit geeft vaak wel een meer voldaan gevoel. Als ik het zo hoor, is Solution je referentie. Zaak om dus die snel te beluisteren en gelijkwaardige (lees: in dezelfde prijsklasse) versterkers tegelijkertijd of snel daarna te beluisteren.  Mijn ervaring is dat vergelijken makkelijker als je dat doet met een referentie.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maximus_Aurelius

Quote from: Jean Sibelius on January  4, 2017, 19:53:08
Tja, dat is inderdaad het gevaar van dingen proberen ::). In 2012 hebben Jan-Rotterdam en ik hier een 1-op-1 vergelijk gedaan tussen mijn Parasound JC-1's en de Goldmund Telos 600's van Jan en dat was toch wel een heel groot verschil terwijl ik toen nog speelde met o.a. de Arcam AV8 en de Confidence C4's. De Crystal Cable Ultra Powercords die Jan toen heeft meegenomen hebben overigens ook een blijvende indruk achtergelaten ('hint').

Goldmund ken ik alleen qua naam niet qua klank, komt niet veel voor dat ik qua klank iets niet ken of daardoor niet kan beoordelen voor mijzelf. ;).
Crystal Cable powercords zijn gewoon erg goed. Jouw hint snap ik heel goed maar ik heb hele goede powercords. Reference Diamond serie en het verschil tussen de reference en ultra vond ik in mijn set nihil. Alleen de uitgave was niet nihil  ;). De Dreamline was hier een heel groot verschil maar de prijs is ook "huge"  :o te noemen en voor mij buiten proporties. Ik zeg nooit nooit  :D. Ik heb toen een paar reference diamond powercords aangeschaft en wanneer ik toen een paar Dreamline powercords aan moest schaffen  :-X. Ik zal maar niet meer verder praten..... :D



Quote from: Jean Sibelius on January  4, 2017, 19:53:08
Ondertussen heb ik op basis van nieuwprijs, specificaties en mijn uitgesproken wens voor mono versterkers een voorlopige 'shortlist' gemaakt. Hoop binnen afzienbare tijd de volgende versterkers te kunnen testen/beluisteren/vergelijken: Goldmund Telos 600/1000+, Soulution 701(**), CH Precision M1, Constellation Centaur II mono en de Pass Labs Xs 150/300.

Serieus lijstje met (kleine) eindversterkers  ;). Nogmaals Goldmund ken ik niet qua klank de rest wel. Daar van vind ik CH Precision qua klank de mindere, maar wie ben ik  ;). Ik ben niet onder de indruk qua sound(Sober), ik vind het te smooth, slow en mistte soms wat slam(laag).De stage vond ik ook tegenvallen en laat daar Soulution nu heel goed in zijn.
Soulution is erg fraai, dat maakt muziek, eigenlijk wat ik bij CH Precision mist heeft Soulution wel. Prijs is wel erg fors  ;)

Misschien een overweging of laat ik een tip geven.
- Burmester 911MK3 of hoger ;). De 911 MK3 kun je een voor een kopen en later tweede erbij nemen om hem mono te bruggen. Uiteraard kun je het ook gelijk doen ;).
- PS Audio BHK 300(Mono). Deze eindversterker, de 250(Stereo) heb ik een keer gehoord en heeft bij mij veel indruk achter gelaten. Prijs is echt heel scherp te noemen.
- Accuphase A serie of P serie, niets voor jou? Ik ga toch weer bij mij een klasse A eindversterker proberen, na overleg met YG en de Duitse importeur( Zijn van beide importeur).Wie weet test ik 1 op 1 een Accuphase A serie tegen een P serie ;). Ik neem gelijk ook een ander merk mee in mijn test, Vitus Audio. Vitus (SS-025 Class A,  RS-100 Class AB).


APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Quote from: Bas Akkerman on January  5, 2017, 11:50:55
Volkomen herkenbaar dat je voor twee in plaats van een stap vooruit wil. The sky is the limit, maar twee stappen vooruit geeft vaak wel een meer voldaan gevoel. Als ik het zo hoor, is Solution je referentie. Zaak om dus die snel te beluisteren en gelijkwaardige (lees: in dezelfde prijsklasse) versterkers tegelijkertijd of snel daarna te beluisteren.  Mijn ervaring is dat vergelijken makkelijker als je dat doet met een referentie.

Dank je Bas. Op dit moment zijn zowel Soulution als Goldmund mijn referenties, maar de klasse A versterkers van Pass Labs hebben ook zeker indruk gemaakt. Voor zowel CH Precision als Constellation heb ik goede hoop dat er een match is met de Von Schweikert's. Ik heb al bericht gekregen dat de Soulution's bij Rhapsody te beluisteren zijn (moet nog een concrete afspraak maken). Het is jammer dat geen van de genoemde merken bij 1 importeur of winkelier ondergebracht zijn (of ik heb echt niet goed gekeken), dus een directe 1-op-1 vergelijking tussen verschillende merken wordt lastig. Wel moet het mogelijk zijn om de onderlinge verschillen tussen verschillende modellen van 1 merk (maar in een andere prijsrange) onderling te vergelijken bij wijze van benchmarking. Ik verwacht overigens dat de onderlinge verschillen in mijn thuissituatie verder uitvergroot zullen worden.

Quote from: Maximus_Aurelius on January  5, 2017, 12:37:45
Goldmund ken ik alleen qua naam niet qua klank, komt niet veel voor dat ik qua klank iets niet ken of daardoor niet kan beoordelen voor mijzelf. ;).

Goldmund is toch wel iets speciaals (althans zo is het mij bijgebleven de keren dat ik het heb gehoord). Helaas geen importeur of winkel in Nederland, dus ik ben momenteel met een Franse firma aan het communiceren over eventuele mogelijkheden voor een demosessie bij mij thuis.

Quote from: Maximus_Aurelius on January  5, 2017, 12:37:45
Crystal Cable powercords zijn gewoon erg goed. Jouw hint snap ik heel goed maar ik heb hele goede powercords. Reference Diamond serie en het verschil tussen de reference en ultra vond ik in mijn set nihil. Alleen de uitgave was niet nihil  ;). De Dreamline was hier een heel groot verschil maar de prijs is ook "huge"  :o te noemen en voor mij buiten proporties. Ik zeg nooit nooit  :D. Ik heb toen een paar reference diamond powercords aangeschaft en wanneer ik toen een paar Dreamline powercords aan moest schaffen  :-X. Ik zal maar niet meer verder praten..... :D

Voor mij is het wachten op een goede gelegenheid (dat was de hint). Of het dan Ultra's of Dreamline's worden zal erg veel afhangen van de prijs op dat moment en de status van het 'eindversterker' project. Qua nieuwprijs zijn de genoemde kabels inderdaad buiten alle proporties, maar ik vond de winst groot tov de Isotek kabels, dus wie weet ooit nog eens... ergens in de toekomst... ('kriebel') :)

Quote from: Maximus_Aurelius on January  5, 2017, 12:37:45
Serieus lijstje met (kleine) eindversterkers  ;). Nogmaals Goldmund ken ik niet qua klank de rest wel. Daar van vind ik CH Precision qua klank de mindere, maar wie ben ik  ;). Ik ben niet onder de indruk qua sound(Sober), ik vind het te smooth, slow en mistte soms wat slam(laag).De stage vond ik ook tegenvallen en laat daar Soulution nu heel goed in zijn.

Bij CH-Precision zijn de mogelijkheden om de versterker te 'tweaken' erg groot (hebben ook by-far de meest uitgebreide en gecompliceerde gebruikershandleiding van alle genoemde merken in het lijstje), dus het lijkt mij dat daar de nodige tijd en moeite in gestopt moet worden om het volledige potentieel uit de versterkers te halen (maar dat is aan de importeur wel toevertrouwd).

Quote from: Maximus_Aurelius on January  5, 2017, 12:37:45
Soulution is erg fraai, dat maakt muziek, eigenlijk wat ik bij CH Precision mist heeft Soulution wel. Prijs is wel erg fors  ;)

Dat is ook keer op keer mijn ervaring geweest. Geen gedoe, gewoon muziek maken en alles klopt (dat is wel exact in de lijn met hoe ik onze hobby benader), maar de 7-serie is fors qua prijs zeker als je dat vergelijkt met de 5-serie (helaas zijn de specificaties van die serie significant minder). Als iemand van Soulution meeleest... misschien een idee om een 6-serie uit te brengen?  ;D

Al met al zijn dit de merken die mij de laatste tijd zijn opgevallen tijdens het bezoek aan diverse demo's en beurzen. Goldmund is het enige merk wat al daadwerkelijk in de Mansion is geweest. De rest nog niet, maar gezien de prijzen wil ik wel vooraf 100% zeker zijn dat er een ultieme match is met de set. We zullen zien, het heeft wat mij betreft ook allemaal niet super veel haast. En gezien de prijs moet er ook daadwerkelijk een flinke meerwaarde qua beleving zijn anders bedenk ik alsnog een ander doel.

Quote from: Maximus_Aurelius on January  5, 2017, 12:37:45
Misschien een overweging of laat ik een tip geven.
- Burmester 911MK3 of hoger ;). De 911 MK3 kun je een voor een kopen en later tweede erbij nemen om hem mono te bruggen. Uiteraard kun je het ook gelijk doen ;).
- PS Audio BHK 300(Mono). Deze eindversterker, de 250(Stereo) heb ik een keer gehoord en heeft bij mij veel indruk achter gelaten. Prijs is echt heel scherp te noemen.
- Accuphase A serie of P serie, niets voor jou? Ik ga toch weer bij mij een klasse A eindversterker proberen, na overleg met YG en de Duitse importeur( Zijn van beide importeur).Wie weet test ik 1 op 1 een Accuphase A serie tegen een P serie ;). Ik neem gelijk ook een ander merk mee in mijn test, Vitus Audio. Vitus (SS-025 Class A,  RS-100 Class AB).

Bedankt voor de tips en overwegingen (ik heb ze toegevoegd aan de lijst). Mocht zich de gelegenheid voordoen, dan zal ik zeker ook eens kijken/luisteren naar deze merken. PS Audio is bij dezelfde importeur ondergebracht als Artesania, dus daarvoor moet wel iets te regelen zijn ;).

Als het allemaal lukt al op korte termijn een hele vette aftrap van deze zoektocht!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Quote from: Jean Sibelius on January  5, 2017, 19:41:32
Dank je Bas. Op dit moment zijn zowel Soulution als Goldmund mijn referenties, maar de klasse A versterkers van Pass Labs hebben ook zeker indruk gemaakt. Voor zowel CH Precision als Constellation heb ik goede hoop dat er een match is met de Von Schweikert's. Ik heb al bericht gekregen dat de Soulution's bij Rhapsody te beluisteren zijn (moet nog een concrete afspraak maken). Het is jammer dat geen van de genoemde merken bij 1 importeur of winkelier ondergebracht zijn (of ik heb echt niet goed gekeken), dus een directe 1-op-1 vergelijking tussen verschillende merken wordt lastig. Wel moet het mogelijk zijn om de onderlinge verschillen tussen verschillende modellen van 1 merk (maar in een andere prijsrange) onderling te vergelijken bij wijze van benchmarking. Ik verwacht overigens dat de onderlinge verschillen in mijn thuissituatie verder uitvergroot zullen worden.
Niet om klanten te pikken van BB&G, maar ik weet dat Chattelin zowel Pass Labs, CH Precision als Soulution heeft. De laatste loopt wel bij hen uit.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

#3255
Quote from: Bas Akkerman on January  5, 2017, 19:55:32
Niet om klanten te pikken van BB&G, maar ik weet dat Chattelin zowel Pass Labs, CH Precision als Soulution heeft. De laatste loopt wel bij hen uit.
Bedankt Bas. Op de website van de importeur ('Symphony Audio Import') staat Chattelin al niet meer genoemde als distribiteur van Soulution. Zag overigens nu wel dat Rhapsody zowel Soulution als Constellation voert. Volgens de website van More Music voert Rhapsody zelfs Pass Labs. Binnenkort maar eens die kant op :colgate: Verder staat CH Precision op wel een hele vreemde plek bij Chattelin...
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: Jean Sibelius on January  5, 2017, 19:41:32
Als het allemaal lukt al op korte termijn een hele vette aftrap van deze zoektocht!

YES! 8)

En hierbij de bevestiging dat de evaluatie binnenkort (= eind deze maand) daadwerkelijk van start gaat. Ik begin meteen goed met twee van mijn serieuze referentiekandidaten op de lijst: een setje Goldmund Telos 600 en een setje Goldmund Telos 1000+'s die de Mansion komen bezoeken.

Heel benieuwd of dit gaat leiden tot een voor mij absoluut nieuw hoogtepunt qua 'oorgasme' ;).

Anders gezegd, als dit niet heel veel beter klinkt dat zoals het nu klinkt dan ben ik al bijna klaar met mijn zoektocht.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Quote from: Jean Sibelius on January  8, 2017, 14:53:15
YES! 8)

En hierbij de bevestiging dat de evaluatie binnenkort (= eind deze maand) daadwerkelijk van start gaat. Ik begin meteen goed met twee van mijn serieuze referentiekandidaten op de lijst: een setje Goldmund Telos 600 en een setje Goldmund Telos 1000+'s die de Mansion komen bezoeken.

Heel benieuwd of dit gaat leiden tot een voor mij absoluut nieuw hoogtepunt qua 'oorgasme' ;).

Anders gezegd, als dit niet heel veel beter klinkt dat zoals het nu klinkt dan ben ik al bijna klaar met mijn zoektocht.


Groeten, Jan

Top. :thumbs-up:
Heb je het via de Franse distributor kunnen regelen.

In iedergeval wanneer de Goldmund op visite is veel plezier en ik en iedereen is reuze benieuwd hoe het afloopt.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bas Akkerman

Gaaf! Zal ook wel een verschil zijn tussen anders en beter.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Zo Jan, je laat er geen gras over groeien ;) Veel plezier met je nieuwe zoektocht :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Zo Jan, weer genoeg ontwikkelingen zo te lezen! Wat een vergelijk trouwens, dat zal een flinke klus zijn. Heel veel succes en plezier met de zoektocht en "keep us posted". ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

jan-rotterdam

Quote from: Jean Sibelius on January  8, 2017, 14:53:15
YES! 8)

En hierbij de bevestiging dat de evaluatie binnenkort (= eind deze maand) daadwerkelijk van start gaat. Ik begin meteen goed met twee van mijn serieuze referentiekandidaten op de lijst: een setje Goldmund Telos 600 en een setje Goldmund Telos 1000+'s die de Mansion komen bezoeken.

Heel benieuwd of dit gaat leiden tot een voor mij absoluut nieuw hoogtepunt qua 'oorgasme' ;).

Anders gezegd, als dit niet heel veel beter klinkt dat zoals het nu klinkt dan ben ik al bijna klaar met mijn zoektocht.


Groeten, Jan

Ben benieuwd !  ;D
In ieder geval serieuze apparatuur op bezoek  :clapping:

Om het nog wat moeilijker voor je te maken... de Telos-600's kun je ook nog laten upgraden als je wilt....  :crazy:

Groeten Jan

Jean Sibelius

Quote from: Maximus_Aurelius on January  8, 2017, 15:01:19
Top. :thumbs-up:
Heb je het via de Franse distributor kunnen regelen.

In iedergeval wanneer de Goldmund op visite is veel plezier en ik en iedereen is reuze benieuwd hoe het afloopt.

Dank je Nico. Ik laat je tzt nog wel weten hoe ik eea heb georganiseerd. Ik zal in ieder geval wat foto's maken van dit Goldmund geweld. Ben eerlijk gezegd erg benieuwd of en zo ja, wat er nog te halen valt in de audiofiele prestaties van de huidige set-up. Na komende zaterdag weet ik meer 8)

Quote from: Bas Akkerman on January  9, 2017, 08:02:03
Gaaf! Zal ook wel een verschil zijn tussen anders en beter.

Zekers. Op de Confidence C4's was het duidelijk beter ipv anders. De C4's zijn wel lastigere speakers om aan te sturen, maar de VR10's laten weer veel meer horen (eigenlijk totaal niet te vergelijken). Heel benieuwd hoe de match is tussen deze twee merken. Er is helaas weinig/geen referentie materiaal te vinden over deze combinatie op Internet en dan nog moet je zoiets toch nog steeds in je eigen set-up ervaren.

Quote from: HTip on January  9, 2017, 08:47:23
Zo Jan, je laat er geen gras over groeien ;) Veel plezier met je nieuwe zoektocht :music:

Komt goed Philip. Eerst deze sessie afwachten en afhankelijk van de uitkomst verder gaan met het plannen van vergelijkbare sessies. Het lijstje is gelukkig niet al te lang en over het algemeen is de bereidheid (dusver) om mee te werken groot.

Quote from: Etiennevh on January  9, 2017, 11:53:26
Zo Jan, weer genoeg ontwikkelingen zo te lezen! Wat een vergelijk trouwens, dat zal een flinke klus zijn. Heel veel succes en plezier met de zoektocht en "keep us posted". ;)

Bedankt Etienne. Ach, het houd je van de straat en het is een grote (dure) 'kriebel' waarvoor ik nu wel klaar ben en waar de set-up nu ook wel klaar voor is. Belangrijk is dat ik de komende periode alle andere variabelen constant houd en goed opschrijf hoe ik dingen ervaar en wat me opvalt (positief of negatief). De komende tijd kan ik hopelijk met enige regelmaat impressie verslagen van deze zoektocht hier op het forum plaatsen.

Quote from: jan-rotterdam on January 13, 2017, 19:07:04
Ben benieuwd !  ;D
In ieder geval serieuze apparatuur op bezoek  :clapping:

Om het nog wat moeilijker voor je te maken... de Telos-600's kun je ook nog laten upgraden als je wilt....  :crazy:

Groeten Jan

Dank je Jan, ik ook! Jij bent een beetje de aanstichter van dit alles en hebt me destijds 'gek gemaakt' met jouw 600's ;). Ben heel benieuwd hoe de Telos-360 en met name de Telos-1000+ uit gaan pakken met de VR10's. Zal in ieder geval zorgen dat ik een mooie lijst heb met muziek die ik vaak luister en/of (extreem) uitdagend zijn voor een set-up. Ik weet dat jij zeer te spreken bent over de upgrade van jouw Telos 600's, dus dat zegt mij ook wel weer een hoop... We zullen het komende zaterdag zien, horen en hopelijk ervaren! :popcorn:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Zaterdag komt heel dichtbij  ;D:clapping:
Als je maar geen slapeloze nacht krijg want dan ben je morgen niet fit en slaap je onder de Goldmund show  :D

Veel plezier morgen  8)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bas Akkerman

Een goede weergave is een ontspannen weergave!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Hierbij een korte 'sneak preview'... in het kort: een bijzondere ervaring 8) Uitgebreid verslag volgt!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Staan wel mooi zo  ;D.

Hebben de Goldmunds de Mansion alweer verlaten? Of mag je ze nog even verder aan de tand voelen?
jij schreef dat ze helemaal uit Frankrijk moesten komen dan verwacht ik dat ze weer mee terug gegaan zijn naar Viva la France.

Ben benieuwd naar jouw verslag.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bas Akkerman

Huh...? :huh2: Post Maz hier ook zijn foto's?

Binnenkort eens lezen of Goldmund je referentie wordt!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

blue-eyes

Kijk, nu wordt het echt serieus! Zo'n waanzinnige HT, en dan met respect, toch de Parasounds. Deze HT vraagt om de buitencategorie! Benieuwd naar je verslag en de komende bezoeken van meer toppers!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Marco66

Brute set zo pff!
Heb trouwens deze week bij iemand thuis een prachtige set beluisterd.
Een paar mooie Vivids op Pass Labs mono blokken, was zeer onder de indruk van deze set!

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Jean Sibelius

Quote from: Bas Akkerman on January 29, 2017, 09:08:07
Huh...? :huh2: Post Maz hier ook zijn foto's?

O0 ;)

Het was nog veel gekker (zie de bijgevoegde foto). Ben druk aan het schrijven, mocht het vandaag niet helemaal lukken om het af te krijgen, dan plaats ik het eerste deel en komt later zeker een aanvulling. Met fatsoenlijke reacties op de vragen/opmerkingen.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Lekker bergje Jan! Heb je je boedelverzekering tijdelijk verhoogd?

Wat staat er trouwens boven je trinnov? Is dat de Oppo?

jan-rotterdam


Het was zeker een bijzondere demo....

Aan Jan zelf om zijn bevindingen eerst te verwoorden en te plaatsen voordat ik mijn bevindingen plaats, ik was in ieder geval erg blij om erbij te mogen zijn. Hoop gezien / geleerd en gehoord wat er mogelijk is met correctie in het digitale domein van een Goldmund processor en een direct vergelijk met de Trinnov..... het zet je weer aan het denken  ::)

Nogmaals bedankt voor de uitnodiging en voor de goede zorgen ! :headbanging:


Groeten Jan