The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Jean Sibelius

Quote from: Martijn - Synergy Acoustics on November 10, 2013, 13:39:13
Het was gisteren een zeer geslaagde dag! Leuke mensen, een zeer mooie ruimte en set en goede muziek. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.

Jan en Angelie, bedankt!

Quote from: Madhouse on November 11, 2013, 09:43:52
Gisteren helaas te druk gehad om te reageren maar ik heb zaterdag echt een fantastische ruimte mogen beleven. De prio ligt bij Jan echt op het geluid en dat is te merken. Ik durf hier wel te zeggen dat dit het beste is wat ik tot nu toe heb gehoord, alles klopt gewoon. Ook de ruimte is echt geweldig, een heel andere ervaring dan dat ik had verwacht in positieve zin. Jan en Angelie, bedankt voor jullie gastvrijheid en ervaring, ik ben blij dat ik dit heb mogen beleven. Tevens weer wat leuke forumgenoten mogen ontmoeten.

(ik zal nog wel een uitgebreidere ervaring op papier zetten zodra ik wat meer tijd heb)

Quote from: Etiennevh on November 11, 2013, 13:00:45
Jan en Angelie heel erg bedankt voor de gastvrijheid, wat hebben we genoten met zijn allen. Jammer dat Nico er niet bij kon zijn, volgende keer hopelijk beter.

Zoals hierboven al beschreven, deze ruimte is tot in de puntjes verzorgd en als "geluidsperfectie" een woord is dan zou er in de dikke van Dale staan dat de omschrijving hiervan te beluisteren is bij Jean Sibelius. Wat mij betreft de absolute nummer 1 in de ruimtes/sets die ik tot nu toe heb mogen beluisteren.

Buiten het vele luister en kijkgenot waren de onderlinge gesprekken tussen de muziek en film door wat mij betreft ook erg leuk en waardevol, leuk om een ieders gedachtegang en mening te horen over verschillende audio(fiele) onderwerpen. Want ook de gezelligheid met elkaar maken deze M&G's zo leuk :)

En voor mij geldt ook dat er nog het e.e.a. aan uitgebreider verslag zal volgen. Geven jullie Bartok nog een lekkere knuffel? Wat een geweldig beest   :wub::bigsmile:

Thx mannen! Gebeurd niet vaak, maar ben nu toch echt even sprakeloos voor deze indrukwekkende woorden :wub: :wub: :wub:
Ik vind het in ieder geval erg gaaf om (nu al) te lezen hoe jullie de ruimte en set-up hebben ervaren (en hoe dat 'matched' met mijn oorspronkelijke streven toen ik aan dit project begon).

Ben uiteraard erg benieuwd naar de meer gedetailleerde reviews (en Angelie ook die oorspronkelijk reageerde met: 'pffff, is dat alles?' :D ;)

Groeten, Jan (+ Angelie en Bartok)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

clockwork

Quote from: Jean Sibelius on November 11, 2013, 19:51:11
(en Angelie ook die oorspronkelijk reageerde met: 'pffff, is dat alles?' :D ;)


LOL! helemaal mee eens! Zo gemakkelijk komen jullie er niet van af.  :nowink:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Raymond187

Nu alles goed afgesteld is heeft de aparte sub nog toegevoegde waarde?

Etiennevh

Quote from: Jean Sibelius on November 11, 2013, 19:51:11
Thx mannen! Gebeurd niet vaak, maar ben nu toch echt even sprakeloos voor deze indrukwekkende woorden :wub: :wub: :wub:
Ik vind het in ieder geval erg gaaf om (nu al) te lezen hoe jullie de ruimte en set-up hebben ervaren (en hoe dat 'matched' met mijn oorspronkelijke streven toen ik aan dit project begon).

Ben uiteraard erg benieuwd naar de meer gedetailleerde reviews (en Angelie ook die oorspronkelijk reageerde met: 'pffff, is dat alles?' :D ;)Groeten, Jan (+ Angelie en Bartok)
Komt goed, nog even geduld :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Ik heb geprobeerd mijn ervaring van afgelopen zaterdag te omschrijven:

QuoteZaterdag 9 november was het eindelijk zo ver, de M&G bij Jan werd na vier jaar wachten werkelijkheid. Vier jaar geleden ben ik bij Jan geweest toen we naar een M&G bij HTip gingen en heb ik zijn ruimte in aanbouw mogen aanschouwen met de uitnodiging als het klaar was dan mocht ik hem nog eens komen aanschouwen. Vorig jaar stond er eigenlijk al een M&G gepland maar door de geboorte van mijn zoontje kon ik er helaas niet bij zijn. Nu dus eindelijk werkelijkheid.

We hadden om 13.00u afgesproken bij Jan en bij aankomst voor zijn huis stapte Etienne ook net uit zijn auto. Gezamenlijk aangebeld en we werden hartelijk ontvangen door Jan, Angelie en een hele grote hond genaamd Bartok. Na de nodige koffie en koeken en meegebrachte geschenken overhandigen was het inmiddels 13.45u en Martijn was nog niet gearriveerd. We besloten om het HT te gaan betreden en Angelie zou Martijn opvangen welke uiteindelijk rond 14.00u aan kwam.

Wat me opviel was de grootte van de ruimte. Waar andere ruimten altijd wat kleiner uitvallen dan op de foto's was dat hier absoluut niet het geval. De ruimte voelde heel warm aan en ik had meer het gevoel in een soort huiskamer te zitten vol met hifi apparatuur, wat uiteraard een positief gevoel was. De ruimte is anders dan andere ruimten en dat komt om dat Jan zijn prioriteit op geluid heeft gelegd en beeld daarin mooi is geïntegreerd i.p.v. andersom zoals in de meeste ruimten. Jan heeft qua bouw en afwerking aan alles gedacht, zelfs aan klimaat controle waar we gedurende de dag behoorlijk profijt van hebben gehad, het is daar zo aangenaam dat als de projector aan gaat je het niet eens merkt qua warmte. Ook qua apparatuur viel er enorm veel te zien, de Von Schweikerts zijn in het echt veel meer bescheiden dan ze op de foto doen, de subtowers staan mooi in de hoek en vallen eigenlijk nauwelijks op. Voor het rack staan 3 mooie Parasound EV's, aan de zijkant staat een DD18 (nog) werkeloos toe te kijken en op de achtergrond staan de C4's van Dynaudio. De ruimte is hiermee erg goed (en mooi) gevuld met apparatuur. In het midden staat een heerlijke 3zits bank waarop we plaats mochten nemen zodat de dag kon beginnen.

We zijn de dag gestart met muziek, we hebben afwisselend naar ieders meegebrachte materiaal zitten luisteren en tevens nog wat voorkeuren van Jan. Etienne heeft een soort van play list bijgehouden dus die ga ik hier niet stuk voor stuk beschrijven. Wat me opviel qua geluid dat eigenlijk alles gewoon klopte, veel micro details en laag was enorm strak, niet overheersend maar aanwezig als het aanwezig moest zijn en vloeide ook net zo mooi weer af. Jan zijn eigen woorden waren tijdens de bouw dat hij geen enkel compromis wilde doen, als je deze ruimte ervaart merk je ook dat er echt geen compromis is gedaan.

Na de muziek vonden we het wel tijd om het beeld er ook bij te gaan betrekken. Jan liep naar de zijkant van de ruimte, deed een deurtje open, klikte wat en ineens kwam er een prachtig Steward scherm naar beneden. De projector werd aangezet en we hebben voor het avondmaal nog wat fragmenten van concerten op BD en DVD zitten kijken.

Rond 19.00u werden we naar binnen geroepen voor een heerlijke maaltijd. Er stond Moussaka op het menu (een voor mij onbekend gerecht) en we hebben heerlijk zitten smullen met z'n allen en gezellig zitten kletsen.

Meestal is het na het diner gebruikelijk dat er nog een hoofdfilm gedraaid word als afsluiting maar we hebben het programma iets omgegooid. Martijn wilde nog graag een meting doen en we wilden allemaal ook nog wat film fragmenten zien en horen dat we er voor gekozen hebben om de hoofdfilm te laten schieten. De ene na de andere BD werd in de Oppo geschoven om de set eens echt aan de tand te voelen. Ook hier viel me op dat deze set absoluut geen moeite heeft met welk aangeboden materiaal dan ook. Tapping the Tank van Finding Nemo was peanuts voor deze set terwijl wij echt wel onder druk werden gezet door de subtowers. Zoals altijd is er te weinig tijd en willen we nog te veel zien en horen maar het was al 23.00u en Martijn wilde ook nog graag door de trein naar huis worden gebracht dat we er een einde aan hebben gebreid. Na een gezellig afscheid heeft een ieder weer zijn weg naar huis vervolgt vol met hele mooie indrukken van de dag.

Ik kan nog wel uren doorschrijven over mijn ervaring maar heb geprobeerd hem kort en bondig te houden. Ik ben heel erg blij dat ik deze ruimte heb mogen ervaren en kan echt volmondig zeggen dat dit qua geluid echt de beste ruimte en set is die ik heb mogen ervaren. Het blijft altijd lastig om zoiets te omschrijven maar ben echt een paar dagen na het bezoek nog steeds onder de indruk. Ik heb echter wel een heeeeel klein minpuntje kunnen ontdekken en dat is de reflectie tijdens film op de speakers, dit herkende Jan en staat nog op de to-do lijst van Jan om aan te pakken.

Jan, Angelie en Bartok, bedankt voor deze geweldige ervaring en gezellig dag, ik heb er echt van genoten!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Maximus_Aurelius

Leuke review.

Ik zie dat jullie(Etienne, Madhous en Martijn) geweldige dag gehad hebben. Helaas heb ik het niet kunnen meemaken(plotselinge privé omstandigheden) en zodoende ook niet weet wie achter de nick-names schuil gaan ;).
Heb dus wel wat gemist ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Quote from: clockwork on November 11, 2013, 20:05:09
LOL! helemaal mee eens! Zo gemakkelijk komen jullie er niet van af.  :nowink:
+1 :D

Quote from: Raymond187 on November 12, 2013, 08:19:26
Nu alles goed afgesteld is heeft de aparte sub nog toegevoegde waarde?
Eerlijk gezegd nog geen idee (maar ik denk van wel), binnenkort ga ik de subwoofer verder integreren in de huidige set-up: eerst inregelen en dan verder kritisch luisteren (wordt alleen bij films aangezet). Grote voordeel hierbij is dat de subwoofer alleen iets hoeft toe te voegen in het absolute sublaag, omdat het in de basis nu al klopt. We zullen het zien/horen, als het echt geen toegevoegde waarde heeft dan gaat de DD-18 in de verkoop (voor als bijzettafeltje is hij iets te duur). ;)

Quote from: Madhouse on November 13, 2013, 12:26:02
Ik heb geprobeerd mijn ervaring van afgelopen zaterdag te omschrijven:
Bedankt voor je verslag Roy! :) :worship: Heb het uiteraard zelf verschillende malen gelezen en heb het aan Angelie voorgelezen (ze vond het ook erg leuk om te horen hoe jij het afgelopen zaterdag ervaren hebt). Bedankt voor alle complimenten en ik ben vanaf deze zijde blij dat ik deze ervaring met jou heb mogen delen! In de tussentijd hebben Angelie en ik ook weer flink wat tijd in de ruimte doorgebracht. Zondag hebben we 4 films gekeken (Pacific Rim, Total Recall (2012), We're the Millers en Man of Steel), dinsdagavond 'Oblivion' samen met vrienden gekeken en gisteren hebben we 'Despicable Me 2' bekeken (nadat Angelie 'World War Z' toch iets te heftig vond voor het slapen gaan, haha >:D).

De wijn die we van jullie hebben gekregen was heerlijk (fles is ondertussen leeg :crazy:, maar smaakt dusdanig naar meer dus we vrijdag nog wat flessen gaan halen). Angelie heeft 1 van de bonnen uitgegeven aan een boek voor haar zaak, dus jullie cadeaus vallen (letterlijk) prima in de smaak!

Quote from: Maximus_Aurelius on November 13, 2013, 18:25:59
Ik zie dat jullie(Etienne, Madhous en Martijn) geweldige dag gehad hebben. Helaas heb ik het niet kunnen meemaken(plotselinge privé omstandigheden) en zodoende ook niet weet wie achter de nick-names schuil gaan ;).
Heb dus wel wat gemist ;).
Het was inderdaad jammer dat je er niet bij kon zijn (maar de reden is duidelijk). Maar zoals al besproken, doen we een dergelijke M&G binnenkort een keertje over met andere deelnemers en dan maken we er wederom een leuke dag van! Het kan alleen maar beter worden en als het goed is heb ik dan ook al iets aan de reflecties via de speakers gedaan ;).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Mooi verslag van een zo te lezen fantastische dag. Ik kon er deze keer helaas niet bij zijn, maar dat komt nog wel. Mooi ook om te lezen dat alles zo goed in balans is, waar natuurlijk de optimale akoestiek een hele grote rol in speelt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Een tweede bezoek aan de Confidence Mansion

Een momentje voor jezelf heeft ieder mens wel eens nodig. Veel werken, drukke avonden en weekenden, weinig slapen etc. etc. doen het lichaam niet veel goeds. Audio/muziek en film brengt die momenten voor mij als persoon regelmatig. Ik vind er innerlijke rust, kan mijn emoties er in kwijt en voel de stress van het dagelijks leven gewoon even niet. Dat soort momenten beleef ik regelmatig op de bank, bijvoorbeeld na een lange dag werken. Muziekje op, wijntje erbij en genieten van beeld en geluid.

Zo'n momentje zou deze dag in de Confidence Mansion ook gaan worden. Na de ervaringen van de vorige M&G van December vorig jaar was het fantastisch om hier wederom te mogen zijn. Na een gastvrije welkomst en de nodige koffie, koek en gezellige gesprekken  zijn we de ruimte in gegaan om allereerst maar eens even de Von Schweikert's te aanschouwen (ten minste, voor mij, ik had de ruimte al gezien).
Waar de foto's naar mijn mening spraken van een paar gigantische ("lompe") speakers, zijn ze in het echt en mede door de opstelling vrij elegant en totaal niet storend voor het aanzicht (het oog wil ten slotte ook wat ;) ). Wat verder direct opvalt is zoals al eerder is gezegd, dat er een zeer aangenaam klimaat binnen deze ruimte heerst en je direct een soort "huiskamer" gevoel hebt als je binnenkomt. De sfeer in de ruimte is zo goed zelfs, dat ondanks de vele apparatuur die er staat het zeer aangenaam is en het gemakkelijk is gemaakt om daar "doorheen" te kijken en te kunnen genieten van de ambiance waarin je je bevind. Voor mij de meest heerlijke ruimte waar ik ooit een stuk muziek heb mogen beluisteren, ook omdat het "bioscoop" gehalte een stuk minder aanwezig is. De nadruk ligt echt op het beluisteren van audio, waarin beeld is geïntegreerd als ("extraatje?") kers op de taart.
Onder het genot van wat achtergrondmuziek (volgens mij Eva Cassidy?) zijn we al gauw een half uur aan het praten over de bouw van de ruimte, de technieken achter de speakers en in de ruimte, de DSP oplossingen en ook de indrukwekkende apparatuur die Jan zoal heeft staan als ook Martijn arriveert. We hebben nog even een vlot kennismakingsgesprek en besluiten de middag te vervolgen met de eerste stukjes muziek.

Hieronder een lijstje van wat we o.a. hebben beluisterd en gezien. Ik ga niet ieder nummer beschrijven maar zal proberen een duidelijke beschrijving van de ervaring over de hele linie te geven.

Yim Hok man
Tory Amos
Angus en Julia Stone - Down the Way
Eddie Vedder - Into the Wild
Seal - Acoustic Gold
Les Fabuleux Destin de Amélie
Eagles DVD Audio Hotel California
Rodrigo y Gabriela - Live in Japan
Agnes Obel - Philharmonics
Eva Cassidy - ?
Michael Jackson - Thriller
Radiohead Hail to the Thief
Pink Funhouse Tour
Sting Live in Berlin
Marillion - Live at Cardigan Hall
Chris Botti - Live with orchestra and special guests
The Art of Flight
HSDD - achtereenvolgens The Dark Knight, Tron, Finding Nemo, House of the flying daggers, the Matrix, Super 8
Steve Wilson - Drive Home
Pink Floyd - Concert 1994?
Trijntje Oosterhuis en Burt Bacharach
Phil Collins - Live from Roseland Ballroom
Seal DVD - Live in Berlin?
John Mayer - Live in Los Angeles
Kings of Leon - Live in O2

Elk stukje muziek welke we hebben beluisterd is zeer gedetailleerd weergegeven. Klanken komen aan, details sprankelen in het rond en er is geen "wollige wolk" met bijgeluiden die je waarneemt. Het geluid is echt weg op het moment dat dat moet. De emotie van muziek en de boodschap van de muzikant wordt zo duidelijk overgebracht, dat is echt genieten. Dit is echt een feestje voor de oren, de juweeltjes en pareltjes van muziek vliegen om je heen. Je merkt dat een optimale akoestiek zoveel meer brengt, dat muziek begint te leven en de boodschap keer op keer aankomt. Verschillende malen heb ik met tranen in mijn ogen naar een stuk muziek zitten luisteren waarbij ik eerder nooit een vorm van emotie bij mijzelf heb kunnen waarnemen. Gelukkig is dat de rest niet opgevallen, maar het is wel een erg aparte gewaarwording als muziek dat met jou als persoon kan doen. Dit is echt genieten geweest, het is moeilijk om te beschrijven als je er niet zelf bij bent geweest, maar het genot in deze was op en top.

De duidelijke verschillen die ik kon waarnemen ten opzichte van de vorige M&G zijn toch wel dat de detaillering van een nog hoger niveau is en de controle in het laag als het ware "nog groter" is geworden. Ik denk echter dat ik het beter kan  beschrijven als beter geïntegreerd in het geluidsbeeld ten opzichte van de Velodyne. De Velodyne heeft de gehele dag uit gestaan, echter heb ik hem geen moment gemist. Verder heb ik kunnen bemerken dat de sweetspot ten opzichte van de Dynaudio Confidence een stuk groter en ruimtelijker is geworden.
Opmerkelijk was dat Martijn verschillende keren naar voren op het puntje van de bank ging zitten, en je merkt dan ook dat de zitbank op de meest ideale plek in de ruimte staat voor het beluisteren van audio. Wat een verschil plaatsing in zo'n geval maakt is duidelijk te horen. Dit geeft alleen maar weer aan dat aan alles is gedacht in deze ruimte, en dat is ook het doel geweest wat Jan heeft willen bereiken. Een ruimte zonder compromis. Wat mij betreft is die missie geslaagd!

De voortzetting van de dag was dat de ene na de andere opname in de speler verdween, we hebben kunnen genieten van beeld en audio en de leuke gesprekken tussendoor. Voor mij al een zeer geslaagde dag en genoeg momenten van genot voor de ogen en oren.

Vlak voor etenstijd heeft Martijn nog een meting verricht en ik denk dat hij prima in staat is om zelf zijn bevindingen en technische uitleg hier te beschrijven, dus dat laat ik aan hem. Ik moet zeggen dat ik van veel termen/technische uitleg ook geen ene moer begreep, maar gelukkig was ik samen met Roy niet de enige die soms met een groot vraagteken de conversatie zat aan te horen.

Tsja en dan het eten. Ik geloof dat het geen uitzondering meer is dat bij een M&G echt buitengewoon goed eten wordt voorgeschoteld. Het schijnt gewoon een ongeschreven regel te zijn ofzo? De Moussaka, die ik nog nooit eerder had gegeten, smaakte verrukkelijk. Het is dat het zo snel vult, anders had ik met alle plezier die schaal leeg gemaakt :D

Aan tafel hebben we besloten dat het zo gezellig was dat een hoofdfilm er niet meer in zat. Het is soms zo leuk om elkaars ervaringen in de audio te delen, de beleving te beschrijven en de gedachte en keuzes van anderen te horen dat je vergeet hoe snel de tijd wegtikt. We hebben daarom besloten om verder te blijven gaan met korte stukken muziek en film, waarbij we tussendoor gewoon verder konden gaan met babbelen. Dat leidde ertoe dat we rond 11 uur maar eens tegen elkaar zeiden dat het tijd werd om te stoppen, want deze M&G was voor ons alle drie een aardige kilometervreter.
Dat mocht de pret echter niet drukken want de conclusie van deze dag was voor mij toch wel dat ik een soort van ultieme innerlijke rust vond en dat ik een gehele dag alle zorgen om mij heen kon vergeten. Wat mij betreft heerlijk om daarvan nog even na te genieten in een twee uur durend ritje naar huis :)

Omdat Martijn met het OV was heb ik hem nog een handje kunnen helpen tot Utrecht Centraal, leuk om op die manier ook even kennis te kunnen maken met een forumlid. Hopelijk kan ik Nico nog eens de hand schudden op bijv. een volgende M&G, jammer maar begrijpelijk dat je er niet bij kon zijn Nico. Roy ken ik al van de zoveelste M&G, maar toch leuk elkaar weer regelmatig te ontmoeten :)

Complimenten Jan en Angelie voor de gezellige, leerzame en gastvrije dag. Heerlijk dat ik nogmaals heb mogen genieten van jullie persoonlijke passie, en dat jullie bereid zijn geweest om dit zo met mij, Roy en Martijn te willen delen.
Jullie mogen erg trots zijn op het jarenlange werk en de effort en tijd die jullie hier in hebben gestoken, en bovendien het verbluffende resultaat.
Ik kan me zo voorstellen dat jullie net als ik de innerlijke rust en dagelijkse zorgen van jullie af kunnen zetten in deze ruimte, door puur tijd voor jezelf te maken en te genieten van alles wat je hier hebt bewerkstelligd. Want relaxen en thuisvoelen in deze speciale ruimte is niet heel moeilijk, het is gewoon een verademing om daar heerlijk te kunnen zitten :)

Nogmaals hartelijk bedankt voor alles en wellicht tot een volgende keer (hint hint  :pompom:)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jean Sibelius

Quote from: Etiennevh on November 12, 2013, 09:36:36
Komt goed, nog even geduld :D

Quote from: Etiennevh on November 18, 2013, 15:24:14
Een tweede bezoek aan de Confidence Mansion

...
Je weet de spanning in ieder geval goed op te bouwen! :) Maar je ervaringen en complimenten lezend is dat het wachten meer dan de moeite waard geweest ;) Bedankt voor je uitgebreide top verslag en erg gaaf om te lezen hoe jij de ruimte hebt ervaren! Ik was blij dat ik achter de bank zat, want het kwam bij mij ook af en toe goed binnen ('heerlijke ervaring' en bijzonder dat een serie van nullen en enen op een rond schijfje dat weet te bewerkstelligen). Zoals jij de ruimte beschrijft wordt het door ons ook ervaren en dat was ook het oorspronkelijke streven: een ruimte waarin je je heerlijk jezelf terug kunt trekken (zeker als de panelen voor de deur dicht zijn) en waarbij je alles en iedereen, inclusief de tijd, om je heen vergeet.

Angelie vind de VR10's nog steeds lelijk, maar ze vindt ze (gelukkig) goed genoeg om toch te laten staan. Bedankt voor het bijhouden van de playlist, ik ga in ieder geval nog een paar van de dingen die ik heb gezien en gehoord op korte termijn toevoegen aan mij eigen collectie!

De hint is begrepen... ;D

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Nu 2.0 goed staat afgesteld, afgelopen weekend tevens de tijd genomen om even te bekijken hoe een 6.1 set-up optisch in de ruimte staat en hoe dat in 4.0 klinkt (testmateriaal: qua audio o.a.: 2L Blu-ray met 5.1 High-Res audio, qua film: 'World War Z' en 'The Long Rider'), resultaat: 'prima!'. Spidey en skull zijn ondertussen weer naar de voorzijde van de ruimte verhuisd. Heb de Dynaudio Confidence C4's nu nog iets verder naar de voorzijde geplaatst (zodat ze ongeveer in een hoek van circa 100 graden staan ten opzichte van de hoofdrichting en waarbij de units iets achter de luisterplek 'kruisen' en zich op ongeveer 2 meter afstand van de 'hot-spot' bevinden; Dolby adviseert voor 5.1/7.1 een range tussen 90 – 110 graden voor de achter speakers). Daarna de Confidence C1's schuin achter de bank geplaatst in een hoek van ongeveer 135 graden (Dolby adviseert voor 7.1 een range tussen 135 – 150 graden voor de surround achter speakers). De Velodyne DD-18 staat nu halverwege links in de ruimte, maar er is nog niet uitgebreid getest/gemeten of dit de allerbeste positie is. De Confidence C1's staan nu op de scheidingslijn tussen de nis waar de CD/DVD-rekken zich bevinden en de linker en rechter grote basstrap. Daarna nog kleine aanpassingen aangebracht in de delay en de Level-settings van de C4's om weer een mooie 'bubble' te creëren op de bank. Angelie had niet meteen zoiets van: 'ziet er niet uit, veel te druk' dus ik laat het even staan ;). Nu nog ergens tijdelijk luidsprekerkabel regelen en dan gaan luisteren of 6.0 echt iets toevoegt ten opzichte van 4.0. Mocht deze 6.0 configuratie echt een verbetering zijn, dan betekent dat op de wat langere termijn weer enkele meters kwalitatief betere luidsprekerkabel halen, die onder de grond door getrokken moet worden. Mocht uiteindelijk 4.0 toch de voorkeur hebben, dan gaan de Dynaudio Confidence C1's in de verkoop. Ik heb besloten om de Dynaudio Contour 3.3's sowieso in de woonkamer te laten staan.

Verder heb ik ook alweer een hele tijd 'Heavens Gate Audio - Ultra Silence' speakerkabels van de vorige eigenaar van de VR10's liggen om te testen (een dergelijke speakerkabel zit nu ook tussen de main towers en de subtowers), dus levert mogelijk een mooie match. Vanavond eindelijk de gelegenheid genomen om er een keer naar te gaan luisteren, dan weet ik ook meteen of dit een mogelijk blijvertje wordt of dat de huidige Nordost Frey blijft waar hij is. Eerste indruk: nog even de tijd nemen om een tweede kans te geven.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

AbZ

Etienne, mooi verslag!  :thumbs-up:  (zeg ik niet bij elk verslag op het forum  ;) )

Quote from: Jean Sibelius on November 18, 2013, 22:38:48
Nu 2.0 goed staat afgesteld
Met de VonS mag het toch wel 2.2 heten?  Of zijn de subtorens nog niet ok?

Etiennevh

Quote from: Jean Sibelius on November 18, 2013, 22:25:36
Je weet de spanning in ieder geval goed op te bouwen! :) Maar je ervaringen en complimenten lezend is dat het wachten meer dan de moeite waard geweest ;)
Sorry Jan, het was aanvankelijk de bedoeling veel eerder te posten alleen was het weer een helse week qua drukte. Ik ben blij dat hij nu af is ;)
QuoteBedankt voor je uitgebreide top verslag en erg gaaf om te lezen hoe jij de ruimte hebt ervaren! Ik was blij dat ik achter de bank zat, want het kwam bij mij ook af en toe goed binnen ('heerlijke ervaring' en bijzonder dat een serie van nullen en enen op een rond schijfje dat weet te bewerkstelligen). Zoals jij de ruimte beschrijft wordt het door ons ook ervaren en dat was ook het oorspronkelijke streven: een ruimte waarin je je heerlijk jezelf terug kunt trekken (zeker als de panelen voor de deur dicht zijn) en waarbij je alles en iedereen, inclusief de tijd, om je heen vergeet.
Graag gedaan en dat streven is zeker gelukt!

Quote
Angelie vind de VR10's nog steeds lelijk, maar ze vindt ze (gelukkig) goed genoeg om toch te laten staan. Bedankt voor het bijhouden van de playlist, ik ga in ieder geval nog een paar van de dingen die ik heb gezien en gehoord op korte termijn toevoegen aan mij eigen collectie!

Zelf heb ik ook nog wel wat op de verlanglijst staan :) Pfoe ik was echt onder de indruk van Chris Botti bij jou zeg, terwijl ik hem thuis altijd zacht heb staan op de "achtergrond" laat maar zeggen staat hij nu regelmatig lekker op -15dB te tetteren :D Ik ga dus ook zijn andere Blu Ray maar bestellen hihi.

Quote
De hint is begrepen... ;D

Groeten, Jan
Mooi!  ;D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Quote from: AbZ on November 18, 2013, 22:53:15
Etienne, mooi verslag!  :thumbs-up:  (zeg ik niet bij elk verslag op het forum  ;) )
Haha dat weet ik. Dankjewel voor je compliment AbZ.

Quote
Met de VonS mag het toch wel 2.2 heten?  Of zijn de subtorens nog niet ok?
Als de Velo ook nog mee gaat spelen wordt het 2.3 :D

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Prachtig verslag Etienne! Zoals Jan aangeeft heb je de spanning leuk opgebouwd en een mooier compliment zoals jij geeft kun je als eigenaar van een ruimte niet krijgen! Jammer dat ik er dit keer niet bij was en dat we elkaar hebben gemist, maar beiden komt nog wel!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Quote from: AbZ on November 18, 2013, 22:53:15
Met de VonS mag het toch wel 2.2 heten?  Of zijn de subtorens nog niet ok?

Is meer een kwestie van definitie ;). Het VonS systeem is een full-range systeem dat vanuit de processor alleen via het linker 'front' en rechter 'front' signaal wordt aangestuurd (het signaal naar de main towers wordt 1 op 1 doorgezet naar de subtowers). Hierbij is het aantal subwoofers in de processor gelijk aan nul gesteld, vandaar mijn '2.0 set-up'. In de praktijk speelt het systeem natuurlijk als omvattende 2 potente subwoofers. De subtowers spelen momenteel als een 'klok', geen wensen meer op dit vlak. Zoals eerder geschreven nog enkele 'tweaks' in het vooruitzicht (zekeringen en voedingspanning), maar dat gaat, naar mijn verwachting, geen 'oh en ah' momenten meer opleveren.

Quote from: Etiennevh on November 19, 2013, 08:43:44
Sorry Jan, het was aanvankelijk de bedoeling veel eerder te posten alleen was het weer een helse week qua drukte. Ik ben blij dat hij nu af is ;)
Graag gedaan en dat streven is zeker gelukt!
Geen excuses nodig, zo bedoelde ik het niet :). Ik ben juist blij dat je de tijd hebt genomen om jouw ervaringen uitgebreid op te schrijven en te delen hier op het forum.
Heb vandaag Angelie jouw ervaringen laten lezen en ze vond het een geweldig verslag en erg leuk ook om te lezen hoe jij de dag en de ruimte ervaren hebt. Plus het feit natuurlijk dat de Mousaka goed gesmaakt heeft! 8) Gelukkig heb je niet alles opgegeten (ik heb zondag de restjes voor mijn rekening genomen) ;)
Ook Angelie bevestigd na het lezen van jouw verslag: "blij dat we deze keuzes hebben gemaakt zoals ze zijn en dat dat ook door anderen gewaardeerd wordt" :)

Quote from: Etiennevh on November 19, 2013, 08:43:44
Zelf heb ik ook nog wel wat op de verlanglijst staan :) Pfoe ik was echt onder de indruk van Chris Botti bij jou zeg, terwijl ik hem thuis altijd zacht heb staan op de "achtergrond" laat maar zeggen staat hij nu regelmatig lekker op -15dB te tetteren :D Ik ga dus ook zijn andere Blu Ray maar bestellen hihi.
Ik heb even een 'koopverbod'. Sinterklaas en kerst komen eraan en anders heb ik toch niets voor op mijn verlanglijstje, dus dat wordt hard zingen voor de open haard en hopen op het beste, maar de playlist maakt eea wel makkelijk voor de Sint :) :)

Quote from: Etiennevh on November 19, 2013, 08:45:09
Haha dat weet ik. Dankjewel voor je compliment AbZ.
Als de Velo ook nog mee gaat spelen wordt het 2.3 :D
haha... ik houd het op 4.1 of 6.1 ;) (maar aan laagweergave in ieder geval geen gebrek).

Quote from: HTip on November 23, 2013, 05:15:01
Prachtig verslag Etienne! Zoals Jan aangeeft heb je de spanning leuk opgebouwd en een mooier compliment zoals jij geeft kun je als eigenaar van een ruimte niet krijgen! Jammer dat ik er dit keer niet bij was en dat we elkaar hebben gemist, maar beiden komt nog wel!
Je was er vroeg bij vanochtend Philip ;). Inderdaad...als ik een slechte dag heb ga ik gewoon de verslagen van Roy en Etienne lezen ;). Nadat Angelie de foto van jouw ruimte zag onder jouw naam hebben we samen even door jouw topic 'gescrolled' en hebben we samen het tweakers interview bekeken. Erg leuk om wederom te zien enne... qua aanpak en filosofie zitten we behoorlijk op 1 lijn. Ik zal binnenkort eens wat mensen benaderen voor een volgende M&G, ze zijn te gezellig om niet regelmatig te doen.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

AbZ

Quote from: Jean Sibelius on November 23, 2013, 17:03:18
Is meer een kwestie van definitie ;). Het VonS systeem is een full-range systeem dat vanuit de processor alleen via het linker 'front' en rechter 'front' signaal wordt aangestuurd (het signaal naar de main towers wordt 1 op 1 doorgezet naar de subtowers). Hierbij is het aantal subwoofers in de processor gelijk aan nul gesteld, vandaar mijn '2.0 set-up'. In de praktijk speelt het systeem natuurlijk als omvattende 2 potente subwoofers. De subtowers spelen momenteel als een 'klok', geen wensen meer op dit vlak. Zoals eerder geschreven nog enkele 'tweaks' in het vooruitzicht (zekeringen en voedingspanning), maar dat gaat, naar mijn verwachting, geen 'oh en ah' momenten meer opleveren.
Ok ja zo kan je het als "2.0" zien.  Heb je ueberhaupt geprobeerd om de XO in de pre/pro te doen?
(Weet niet of de low-pass laag genoeg is voor dubbele mono subs?)

HTip

Quote from: Jean Sibelius on November 23, 2013, 17:03:18
Je was er vroeg bij vanochtend Philip ;). Inderdaad...als ik een slechte dag heb ga ik gewoon de verslagen van Roy en Etienne lezen ;). Nadat Angelie de foto van jouw ruimte zag onder jouw naam hebben we samen even door jouw topic 'gescrolled' en hebben we samen het tweakers interview bekeken. Erg leuk om wederom te zien enne... qua aanpak en filosofie zitten we behoorlijk op 1 lijn. Ik zal binnenkort eens wat mensen benaderen voor een volgende M&G, ze zijn te gezellig om niet regelmatig te doen.

Groeten, Jan
;D Klopt! Ik moest ook vroeg weg ;)

Leuk dat jullie mijn interview weer hebben gekeken. We zitten zeker op 1 lijn kwa filosofie en aanpak. Jij bent alleen nét iets verder gegaan dan ik ;D Ik heb echt respect voor het geduld wat jij en Angelie hebben gehad bij de realisatie van jullie prachtige ruimte!

Ik ben de volgende keer graag erbij als het uitkomt... Ben natuurlijk na het lezen van de verslagen, vooral die van Etienne omdat hij er vorige keer samen met mij was, erg benieuwd hoe "live" het allemaal klinkt. En of het nu 2.0, 2.1, 4.0, 6.0, etc. is, het zal sowieso fantastisch klinken!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bvermeulen


Etiennevh

Quote from: HTip on November 23, 2013, 05:15:01
Prachtig verslag Etienne! Zoals Jan aangeeft heb je de spanning leuk opgebouwd en een mooier compliment zoals jij geeft kun je als eigenaar van een ruimte niet krijgen!
Dank Philip, je weet zelf hoe schitterend de ruimte is en hoe het daar kan klinken / de potentie van de ruimte is goed te horen dus het compliment was wat mij betreft prima op zijn plaats :)

QuoteJammer dat ik er dit keer niet bij was en dat we elkaar hebben gemist, maar beiden komt nog wel!
Prima, lijkt me gezellig  :bigsmile:

Quote from: Jean Sibelius on November 23, 2013, 17:03:18
Geen excuses nodig, zo bedoelde ik het niet :). Ik ben juist blij dat je de tijd hebt genomen om jouw ervaringen uitgebreid op te schrijven en te delen hier op het forum.
Heb vandaag Angelie jouw ervaringen laten lezen en ze vond het een geweldig verslag en erg leuk ook om te lezen hoe jij de dag en de ruimte ervaren hebt. Plus het feit natuurlijk dat de Mousaka goed gesmaakt heeft! 8) Gelukkig heb je niet alles opgegeten (ik heb zondag de restjes voor mijn rekening genomen) ;)
Hahaha ik had denk ik precies het zelfde gedaan met die Moussaka :)
Quote
Ook Angelie bevestigd na het lezen van jouw verslag: "blij dat we deze keuzes hebben gemaakt zoals ze zijn en dat dat ook door anderen gewaardeerd wordt" :)
Dat is best wel fijn als je vrouw dat zegt denk ik, ik bedoel ze kan ook zeggen hadden we het maar ergens anders aan uitgegeven ;)

Quote
Ik heb even een 'koopverbod'. Sinterklaas en kerst komen eraan en anders heb ik toch niets voor op mijn verlanglijstje, dus dat wordt hard zingen voor de open haard en hopen op het beste, maar de playlist maakt eea wel makkelijk voor de Sint :) :)
ik denk dat je inmiddels wel je schoen kunt zetten toch Jan?  :P

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jean Sibelius

Quote from: AbZ on November 23, 2013, 17:35:54
Ok ja zo kan je het als "2.0" zien.  Heb je ueberhaupt geprobeerd om de XO in de pre/pro te doen?
(Weet niet of de low-pass laag genoeg is voor dubbele mono subs?)
Ik heb het wel heel even overwogen, maar er zijn uiteindelijk redenen geweest om het niet te doen: o.a. noodzakelijke aanschaf van extra lange interlinks (die ik niet heb), maar ik wilde vooral het concept zoals door Von Schweikert bedacht niet aanpassen. In de handleiding van de VS VR10-MK2's staat namelijk beschreven dat de main towers en sub towers onderling communiceren via het zogenaamde 'Chameleon Tracking System' dat gebruik maakt van het muziek signaal en een back-EMF signaal, wat ervoor zorgt dat de onderlinge response van de main towers en de sub towers onderling wordt afgestemd voor optimale integratie. Heb uiteindelijk niet de moeite genomen om deze 'claim' verder te onderzoeken en heb het maar voor lief aangenomen als zijnde een feit. De Low-Pass op de pre/pro kan tot maximaal 150Hz ingesteld worden, dus dat zou waarschijnlijk afdoende zijn geweest, maar dan had ik ook dat filter in de trein gehad (nu zit alle 'intelligentie' in de separate DSPs, hetgeen voor mij uiteindelijk de voorkeur heeft): "Less is More" :)

Quote from: HTip on November 24, 2013, 11:23:52
Leuk dat jullie mijn interview weer hebben gekeken. We zitten zeker op 1 lijn kwa filosofie en aanpak. Jij bent alleen nét iets verder gegaan dan ik ;D Ik heb echt respect voor het geduld wat jij en Angelie hebben gehad bij de realisatie van jullie prachtige ruimte!

Bedankt Philip voor je compliment! Achteraf mooi om ons te realiseren dat we elkaar allebei goed op weg hebben kunnen helpen in de realisatie van onze ruimtes.

Quote from: HTip on November 24, 2013, 11:23:52
Ik ben de volgende keer graag erbij als het uitkomt... Ben natuurlijk na het lezen van de verslagen, vooral die van Etienne omdat hij er vorige keer samen met mij was, erg benieuwd hoe "live" het allemaal klinkt. En of het nu 2.0, 2.1, 4.0, 6.0, etc. is, het zal sowieso fantastisch klinken!!
Dat gaat sowieso een keer gebeuren. De komende twee weken even rustig aan qua audio en daarna eens polsen wanneer wat mensen kunnen.

Quote from: bvermeulen on November 25, 2013, 11:22:45
Echt een dikke post, bedankt voor de moeite!
Graag gedaan, doe er je voordeel mee voor zover van toepassing in je eigen situatie.

Mocht je vragen hebben: 'schroom niet te vragen'.

Quote from: Etiennevh on December  2, 2013, 14:58:32
Ik denk dat je inmiddels wel je schoen kunt zetten toch Jan?  :P
Het valt me vooral op dat sommige mensen hun mooie collecties CDs in de verkoop zetten, dus daar vul ik voorlopig mijn schoenen mee ;)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Quote from: Jean Sibelius on December  8, 2013, 20:00:34
Het valt me vooral op dat sommige mensen hun mooie collecties CDs in de verkoop zetten, dus daar vul ik voorlopig mijn schoenen mee ;)
Herkenbaar. Ik heb alleen te weinig schoenen... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Niet actief

Op verzoek van Jan was ik vandaag in de VonSchweikert Mansion.
Het doel was om na te gaan of er in akoestische zin nog zaken zijn die verbetering behoeven.

Mij leek dat vrij onwaarschijnlijk, aangezien de nagalmtijd van de ruimte -- ten tijde van de laatste meting -- al ideaal was, en het reflectiegedrag van de ruimte geen rol van betekenis meer speelt. Dat lijkt me ook niet langer mogelijk met zoveel diffusie rondom.

De integratie van het nieuwe luidsprekersysteem heeft het laatste halfjaar veel aandacht opgeëist, lees ik in dit topic.
Ook niet verrassend... Als je de lat zo hoog legt als Jan dat doet, ben je er ook niet met een avondje speakerschuiven. Eén jaar is, althans in mijn beleving, helemaal geen absurd tijdsraam om een speakersysteem te integreren met de ruimte. En zoiets kan in laatste instantie door niemand  anders dan de eindgebruiker zelf worden gedaan.

In mijn akoestische adviezen maak ik doorgaans melding van het feit dat een goed geluid nooit een zaak van toeval is, ook niet als je een grenzeloze portemonnee kunt trekken en alles aan anderen kunt overlaten tegen betaling. Het is met name een zaak van opstelling (daaronder dient tegenwoordig ook dsp te worden verstaan, natuurlijk) en dat kost zoveel tijd, dat het alleen aan de eindgebruiker zelf kan worden overgelaten.

Ik kan de ervaringen onderschrijven van de recente M&G.
Mij viel onmiddelijk de krachtige rust van/in het laag op. Een contradictie, die je wel snapt als je het hebt gehoord.
Tamelijk uniek ook. Ik hoorde het de laatste 12 jaar driemaal eerder in andere ruimtes, en die waren net zo holistisch geoptimaliseerd als de ruimte van Jan.
Ik zou wel willen dat ik (wederom) zo'n ruimte had...

Hoe dan ook, de nagalmtijd is nog altijd voorbeeldig en ik zou daarom werkelijk niet weten wat er nog in akoestische zin kan worden verbeterd hier.

Jan, ik wil graag nog eens een middagje langskomen zonder 'professionele opdracht' om gewoon naar wat eigen muziek te mogen luisteren.
Al dat meten vertelt zo weinig over hoe iets klinkt...
't Was een lange weg (voor jullie) maar ik ben blij dat het is geworden wat ik vanmiddag kon ervaren. Uiteindelijk was ik wel degeen die je zo op kosten heeft gejaagd...  :clapping:

henkhifi

heb net nog een keer de foto s bekeken wat is het toch een prachtige ruimte

heb zelf ook een parasound set de c1 en de a51 maar moet alles nog aansluiten is het moeilijk om deze perfect af te stellen is voor mij de eerste ht set
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks