The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SpeedyAndré

Hans ben je verdwaald ofzo  ???
Of is Hear.nl nu echt dood  :hehe:

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

WickedGame

QuoteDit weekend heb ik de beschikking over de Arcam D33 Reference DAC. In de ruimte waar ik deze eerder afgelopen week heb gehoord was duidelijk dat deze in ieder geval muzikaal klinkt (wel in combinatie met Rotel en B&W, dus enige sceptisch geboden!) maar ik miste duidelijk het niveau van detaillering wat ik wil horen en waar ik op zoek naar ben. Alhoewel de ruimte best aardig was, verwacht ik wel dat het thuis beter uit de verf gaat komen (na het weekend meer). Daarnaast verder onverwachts de mogelijkheid gekregen om dit weekend een Array voorversterker en monoblokken te beluisteren (beide uit de oude serie). Dit buitenkansje heb ik niet laten lopen, dus ook die staan ondertussen in de ruimte opgesteld, ook daarover later meer.

Het lijstje van hopelijk nog te beluisteren versterkers is daarmee aangepast.
Voor de merken met een 'v-tje' is loopt ondertussen e.e.a. geregeld (zie ook hierboven).

- Array ('v')
- Audio Analogue
- Audio Research
- Ayre
- Classe Audio (oude Omega serie)
- Devialet
- Goldmund ('v')
- Gryphon
- Halcro
- Spectral

Blijvertje
- Pass Labs XA-serie

Reeds afgevallen
- Hypex
- Krell
- Linn
- Pass Labs X-serie


Wat ik mij afvroeg, wil je iets compleet nieuws gaan aanschaffen? Of wil je alleen je versterking gaan aanpassen op je huidige luidsprekers? Want is natuurlijk wel een wezenlijk verschil hoe je gaat testen/beluisteren.

Even nog richting Classé welke lijn van Classé zit je te kijken? De omega noem je al, maar Delta? Of ga je naar de oudere series?

Hans van Liempd

#2202
Quote from: SpeedyAndré on July 22, 2012, 23:19:10
Hans ben je verdwaald ofzo  ???
Of is Hear.nl nu echt dood  :hehe:

André  8)

Hear is niet dood en ik ben niet verdwaald.
Dit topic volg ik al lang, Jean is n.l. ook lid van onze audioclub.

En die Array's... tja dat zijn de mijne.

:smile:

Maximus_Aurelius

Jan misschien een advies om Lindemann eens te beluisteren? Heb er goede ervaringen mee  :tongue2:.
Een Burmester zal ik ook zeker eens meenemen. Beide merken zullen geen problemen hebben met aansturen van je C4's ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Ch1mera1989

Heey Jan,

Misschien een idee om McIntosh toe te voegen aan je shortlist. De match met Dyns is erg goed te noemen:)

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Zoals eerder geschreven heb ik afgelopen weekend de kans gehad om de 'Arcam FMJ D33 Digital Analogue Converter', in mijn eigen luisterruimte met mijn eigen set-up aan de tand te voelen. Afgelopen dinsdag heb ik deze al een uurtje kunnen beluisteren bij Remkes in Eindhoven waar deze was afgegeven door een van de medewerkers van Audiac (o.a. importeur van Arcam). Het betreft hier het demo-exemplaar van Audiac zelf (ingespeeld en wel). De afspraak was dat ik hem vrijdag op kon komen halen en dan morgen weer terug zou brengen, prima!

De reden waarom ik nieuwsgierig was geworden naar een nieuwe DAC was de recente komst van de Oppo bdp-95. Wat deze laatste extra brengt bovenop de DAC van mijn huidige processor (een Arcam AV8) is o.a. meer druk in het laag, maar daar verder bovenop een 'live-gevoel' genereert wat ik veel minder ervaar bij de Arcam. Na het lezen van de zéér goede recensies in zowel het Duitse blad Audio als de recente recensie door René van Es op www.hifi.nl was ik erg nieuwsgierig geworden naar de kunsten van deze DAC. Uit de recensies kwam naar voren dat de Arcam D33 beiden ('analytisch + live') aan boord zou hebben... wordt het 1.1. of 3? Kom maar op zou ik zeggen ;).

Voordat ik verder ga... ik heb ondertussen al diverse malen meegemaakt dat 'matching' van componenten ó zo belangrijk is, dat ik hier allereerst de kanttekening wil maken dat mijn onderstaande ervaringen in een hele andere set-up anders uit kunnen pakken. Het zijn dus mijn ervaringen, mijn oren, in mijn ruimte in combinatie met mijn set-up!

Ik heb even nagedacht hoe ik dit het beste op kan schrijven c.q. verwoorden en ik heb besloten om een onderscheid te maken in twee muziekstijlen: elektronisch en akoestisch/Live. Onder een lijstje wat ik zo ongeveer beluisterd heb en hoe e.e.a. onder 1 van deze twee stijlen valt:

1. Elektronisch
Daft Punk – Musique Vol. 1; 1993 – 2005
Madonna (Ray of Light, MDNA)
Yello – The Eye

2. Akoestisch / Live
Amos, Tori (Hey Jupiter)
Anouk (Lost Tracks)
Bliss (Quite Letters)
Cassidy, Eva (Live at Blues Alley)
Lofgren, Nils (Acoustic Live)
Metallica (S & M)
Rodrigo y Gabriela (Live in Japan)
Seal (Best – Acoustic Album)

Luister je alleen maar na categorie 1... dan zou ik je hierbij adviseren om naar de bank te rennen en direct €2499 van je bankrekening te trekken (zo duur is deze DAC) en deze direct te bestellen, want wat deze DAC daarmee presteert is mijns inziens fenomenaal! Wat ik persoonlijk erg positief vind zijn laagfundement en de detaillering van het laag o.a. twee verschillende baslijnen bij MDNA die nu loepzuiver uit elkaar getrokken worden, de verschillende stage/fase effecten in Yello, die je het gevoel geven dat je naar 5.1 zit te luisteren, een staging over de hele breedte van de ruimte (bijna 6 meter!) zonder dat daar gaten in vallen en dat in combinatie met de dynamiek, detaillering in het hoog en de resolutie die daarin gehaald worden. Wat mij betreft heeft de Oppo bdp-95 echt het nakijken op al deze punten ten opzichte van de D33!

Luister je alleen maar na categorie 2... dan moet je jezelf afvragen tot welke type 'audiofiel' je behoort: ben je iemand die de hobby analytisch benaderd (zie mijn advies bij punt 1) of ga je voor het Live-gevoel en de betrokkenheid bij de muziek, blijf dan zitten en lees nog even verder ;).

Persoonlijk ben ik iemand die erg veel houdt van gitaarmuziek en piano. Wat deze DAC erg mooi doet ten opzichte van mijn eigen referenties is nog meer resolutie en dynamiek uit de speakers gooien (en dat over het hele frequentiebereik van laag tot hoog) in combinatie met een extreem nauwkeurige plaatsing. Wat bijvoorbeeld opvalt bij Rodrigo is dat je daadwerkelijk hoort(!) hoe de vingers verplaatst worden over de snaren van de gitaar ('stunning') nog niet eerder gehoord. Staging met name in de breedte en de plaatsing van alle instrumenten is echt heel erg goed, drums, snelheid alles komt er uit. Er is echter 1 grote maar... het Live-gevoel ontbreekt (althans het is minder dan bij de bdp-95). Daar waar de Oppo doet vermoeden dat bv. Tori Amos op een paar meter afstand piano aan het spelen is, brengt de D33 dat niet ondanks dat o.a. het laagfundament van het pianospel beter tot zijn recht komt en dat zelfs het speeksel van Tori een extra instrument is geworden 8).

Ik weet niet waar dat exact aan ligt... word je teveel afgeleid door de extra stroom aan informatie die op je afkomt, of is 'analytisch' + 'Live' ook te hoog gegrepen voor deze DAC en/of deze set? Het grappige was dat ik gisteravond met Angelie ook nog even naar de bdp-95 versus de D33 heb geluisterd en na 1 nummer (Seal – Acoustic Album) wist Angelie al exact te benoemen waar het 'mank' gaat bij de D33! ('betrokkenheid') Ik weet dat het mogelijk is (circa 3 jaar geleden bij Kharma op een set-up hoofdzakelijk bestaande uit Audio-note, Metronome loopwerk en de Kharma Exquisite Classique). Maar ik ga op dit moment niet mijn complete set veranderen en bovendien ging laatste genoemde set-up qua prijskaartje door de 200K-grens.

Wat kan ik hieruit concluderen? Zoals ik al verwachtte zal de Oppo bdp-95 niet mijn uiteindelijke speler worden, maar op dit moment is het wel de speler die het prettigste presteert in mijn situatie (ondanks zijn 'tekortkomingen' die hiermee feilloos zijn geïdentificeerd).

Ik houd de Arcam FMJ D33 in mijn achterhoofd, mogelijk dat de komst van een meer muzikale voor-/eindversterker combinatie de wijzer naar de andere kant kan laten doorslaan. Vooralsnog ga ik verder mijn deze zoektocht, de D33 zal de komende jaren nog wel verkrijgbaar zijn, want zoals geschreven op veel aspecten vind ik hem echt heel erg goed!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Mooi geschreven verslag Jan :thumbs-up: Leuk ook dat Angelie ook meedoet met zo'n test...

Nog even :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Toch maar eens op volgmodus gaan. Mooie verslagen Jan!

De combinatie van detailweergave en muzikaliteit is zeker niet zo makkelijk te vinden, maar de zoektocht vind ook jij volgens mij erg leuk!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Soms heb je van die dagen dat je als audiofiel een hele mooie dag hebt; gisteren was zo'n dag, waarom... lees verder.

Zoals ondertussen bekend is ben ik bezig met een zoektocht op weg naar de realisatie naar mijn eigen 'audiofiele Walhalla'. De focus hierbij ligt op dit moment met name op een dedicated voor-/eindversterker, maar als ik af en toe wat mee kan pikken qua ervaringen wat parallel aan deze zoektocht loopt, dan zal ik het zeker niet laten (bv. de recente luistersessie van de Arcam D33), maar ook bekabeling is natuurlijk vrij snel te beoordelen.

Toen Jan-Rotterdam zag dat ik me aan het oriënteren was naar eindversterkers, heeft hij aangeboden om een keer een luistersessie te houden in mijn ruimte met zijn Goldmund eindtrappen (daar hoefde ik natuurlijk niet lang over na te denken) en Jan was erg benieuwd naar de effecten van een dedicated luisterruimte, oftewel: een win-win! :) In de afgelopen jaren al regelmatig persoonlijk contact gehad met Jan en ik heb zelfs ooit het genoegen gehad om zijn set thuis te mogen beluisteren (waanzinnig!) 8). Na het opmeten van de dozen bleek dat het moest lukken om een setje Goldmund Telos 600 monoblokken in mijn auto te krijgen (een extra setje Telos 400's was echter teveel van het goede). Maar liefst 65kg schoon aan de haak per stuk (dus volgens Arbo verplicht om met 2 personen te tillen). Verder heeft Jan een prachtige collectie aan 'exotische'-kabels, dus ik heb gisteren tevens het genoegen gehad om naar hartelust te experimenteren en de effecten te beluisteren van de onderstaande kabels:

- Crystal Cable – Ultra powercords
- Siltech Signature – Ruby Hill's G6 powercord
- Siltech Signature – Golden Eagle G6 (digitale interlink)
- Goldmund – Lineal (interlinks)
- Siltech Signature – The Emperor Crown G7 (luidspreker kabel)

's ochtends vroeg in de auto gestapt richting Rotterdam om Jan en zijn spullen op te halen en daarna samen terug richting het Zuiden. Zoals het echte audiofielen betaamd... voldoende gesprekstof voor een rit van circa 1 uur en 20 minuten. Overigens zware krengen die 600's, maar Jan is ondertussen handig geworden in het 'handlen' van deze dingen. Alvorens te beginnen met het luisteren van de Goldmund's hebben we eerst wat nummers beluisterd op mijn eigen set-up (om het referentiekader vast te stellen). Verdere indrukken hiervan laat ik aan Jan over. Voordat we zijn gaan lunchen hebben we eerst wat van mijn eigen nummers beluisterd: Madonna – Ray of Light, Rodrigo y Gabriela – Live in Japan, Nils Lofgren – Acoustic Live, Yello – The Eye. Dit allemaal afgespeeld via de analoge uitgang van de Oppo bdp-95 welke Jan zelf ook heeft (en waarvan de beperkingen bekend zijn).

Daarna het plaatsen en het aansluiten van de Goldmund Telos 600's. Gezien de afstand tot de Arcam AV8 direct aangesloten met Goldmund – Lineal interlinks (helaas geen vergelijk kunnen maken mbt mijn eigen Nordost Tyr's). Ik had eigenlijk ook graag het verschil gehoord tussen de Nordost Frey speakerkabel en de Siltech Signature – The Emperor Crown G7, maar het (b)leek niet mogelijk om mijn speakerkabel op de Goldmund's aan te sluiten :-\.

Wat valt direct op: meer druk in het laag, dynamischer, muzikaler en dat in combinatie met meer detaillering. Dit 'matched' waarzinnig met Dynaudio! 8) Vrij snel daarna zijn we overgestapt naar mijn gemodificeerd Sony XA7ES-loopwerk / Arcam AV8 DAC combinatie. De reden: deze combi laat veel beter onderlinge verschillen horen (zie ook mijn recente ervaringen met de FMJ D33).

Daarna zijn we stapje voor stapje begonnen met het aanpassen van de bekabeling. De eerste stap was het vervangen van de Nordost Monglo digitale interlink door de Siltech Signature – Golden Eagle G6 digitale interlink. Tja, nullen en enen... wat een enorm hoorbaar verschil(!) Wist ik (eigenlijk) al, vandaar het verzoek aan Jan om deze top digitale interlink mee te nemen. Dit was geen klein verschil, maar een duidelijke verbetering: dynamiek, muzikaler maar ook een nog meer open geluid. Alles valt beter op zijn plek. Eenzelfde ervaring toen een Crystal Cable – Ultra powercord op de processor werd aangesloten, ook hier zo'n moment van... oefff. Heb hier nu een MIT Z-cord III aan hangen, maar ook daar valt nog een flinke verbetering te halen. Overigens toen ik een Ruby Mountain G6 + SATT powercord op de processor aansloot was het verschil aanzienlijk minder (lees: nihil). Vervolgens is nog het standaard netsnoer van de Velodyne DD-18 vervangen door een Crystal Cable – Ultra powercord (beetje decadent) en zijn de Goldmund Telos 600's voorzien van de eigen Ruby Mountain G6 + SATT powercords ter vervanging van mijn eigen Isotek Supreme powercords. Effect: controle, dynamiek, rust maar vooral genieten!!!

Tja, en dan heb je verschillende malen Rodrigo gehoord en heb je in 2 uur tijd toch een flinke sprong kunnen maken qua muziekbeleving. Het grootste verschil is toch wel de muzikaliteit, extra dynamiek, druk in het laag, resolutie en de (nog) betere balans die in de set hoorbaar is. Ondanks het warme weer verschillende keren kippevel op mijn armen (o.a. verder geluisterd naar Tori Amos – Hey Jupiter, Bliss – Quite Letters, Eva Cassidy, ..., allemaal even overtuigend).

Goed(?) >:D om te weten dat er nog steeds stappen gemaakt kunnen worden voor wat betreft de audiobeleving in deze ruimte. Deze eindtrappen komen in ieder geval op het lijstje van blijvers! Na de lasagna (met dank aan Angelie) even uitbuiken en daarna de spullen weer in de auto. Jan terugbrengen richting Rotterdam en daarna met een aanzienlijk lichtere auto weer terug naar het Zuiden (tja, je moet er wat voor over hebben) :D

Deze audiodag is voor mij dan ook om 08:30 begonnen en uiteindelijk was ik rond 23:15 weer thuis, maar het is meer dan de moeite waard geweest! Jan, nogmaals bedankt voor het ter beschikking stellen van jouw apparatuur (je vrije zondag), alle tips en tricks en de gezelligheid natuurlijk.

Ik ben weer een paar mooie audiofiele evaringen en herinneringen rijker! (hieronder nog wat foto's)

Groeten, Jan

[EDIT]: aanpassing qua kabel

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Peerless Monster

Wat ongelofelijk gaaf!
Mooi he zo'n forum ;)?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

R

Inderdaad geweldig om te lezen, je schrijft heerlijk enthousiast weg! Top aanbod van jan!

jan-rotterdam

Ha Jan,

was een mooie / leerzame dag, eindelijk eens goed kunnen luisteren naar wat room-tuning echt doet !
Bij binnenkomst in de ruimte merk je direct de rust die er heerst, geen galm / echo waarneembaar.
Klinkt het als een "dode" kamer, nee absoluut niet. Even een fluit test en je weet dat het goed zit  :headbanging:  :clapping:  :headbanging:

Voor mij heeft Jan een compleet onbekende set wat luisteren betreft, zowel de Dynaudio's als de Parasound JC-1 eindversterkers had ik zelf nooit gehoord en ook alle door Jan gebruikte bekabeling is mij onbekend (vroeger wel Nordost - Red Dawn gehad dus die ervaring had ik wel). Ik vermoed dat Nordost niet de beste combinatie zou zijn geweest met de Goldmund eindversterkers, ik heb de Nordost Red Dawn's destijds om die reden verkocht al kun je die serie weer niet vergelijken met Jan z'n Nordost kabels.

Hoe klinkt jan z'n set:

heel rustig en een wat warme gloed erover maar voldoende power om de luidsprekers onder controle te houden. Wel leuk om Jan z'n gezicht te zien bij de eerste nummers met de Goldmund versterkers aangesloten, het is blijkbaar mogelijk om nog meer uit de Dynaudio's te halen alhoewel we aardig wat parameters in een keer moesten veranderen (interlinks + eindversterking + luidspreker kabels) !
De snelheid en kracht van de Goldmund versterkers in combinatie met de weergave kwaliteiten van de Dynaudio's was erg prettig om naar te luisteren.

Wat het wisselen van kabels betreft, dat heeft Jan al heel goed omschreven. Het aansluiten van een goede netkabel op een processor doet je soms versteld staan zo ook in dit geval.

Een kleine correctie wat de meegenomen bekabeling betreft, het waren geen Siltech Ruby Mountains maar de Ruby Hill's en dan in de G6 versie zonder SATT.

Jan bedankt voor het mogelijk maken van het luisteren naar een geoptimaliseerde luister ruimte, ik heb nu eindelijk zelf eens kunnen ervaren wat dat doet. Ik weet nog niet wat het wordt, woonkamer aanpassen of verhuizen en ook zo'n ruimte creëren  ::)  ::)  ::)

Hartelijk dank nog voor de goede catering, niets te kort gekomen. Ook leuk om de dieren in huize Sibelius van dicht bij te zien, vooral Sibelius zelf is leuk om eens van dichtbij te zien (en even aanraken) !
Als de beamer hangt moet je me nog maar eens uitnodigen, ben toch wel benieuwd wat surround in deze prachtige ruimte doet.

Groeten Jan


high-q

Ontzettend leuke verslagen om te lezen zeg! Zo zie je inderdaad maar waar een forum al niet goed voor is.
Beiden zo te zien erg genoten van de win-win situatie en het is wel duidelijk dat er die dag op hoog niveau
"gespeeld" is ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skyfox

Gaaf om het verslag te lezen! Mooi dat er zoveel meer uit de set te halen is.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

garmtz

Mooi verslag... Geen Mark Levinson? Lijkt mij een hele mooie match met de Dynaudio's. De dynamiek en muzikaliteit van de nieuwe No.532H eindversterkers en de No.326S voorversterker zijn erg goed. Er komt ook een nieuwe ML CD-speler aan met extra digitale ingangen.

Ik vind dat het merk nu echt weer superspullen maakt! Is tijden anders geweest naar mijn mening (wat betreft eindversterkers dan, de bronnen en voorversterkers zijn altijd erg goed geweest).

Martijnst1990

Ook hier genoten van de leuk geschreven verslagen! Mooi weer om te zien dat het forum zo handig en behulpzaam kan zijn. Ben benieuwd naar wat het uit eindelijk gaat worden (wie niet) :D

Enne.. volgens mij is Lasagne een echte HT maaltijd aan het worden :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

WickedGame

gaaf verslag, en geweldige opstelling met Goldmund. Leuk dat leden hierin kunnen voorzien om je op weg te helpen naar je walhalla.

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Momenteel erg druk zowel privé als op het werk, dus het heeft even geduurd voordat ik op alle reacties heb kunnen reageren van de afgelopen twee weken (maar bij deze alsnog!).

Quote from: WickedGame on July 23, 2012, 10:10:58
Wat ik mij afvroeg, wil je iets compleet nieuws gaan aanschaffen? Of wil je alleen je versterking gaan aanpassen op je huidige luidsprekers? Want is natuurlijk wel een wezenlijk verschil hoe je gaat testen/beluisteren.

Het is zeker niet de bedoeling om iets compleet nieuws aan te schaffen. Ik heb er destijds bewust voor gekozen om zowel de Confidence C1's als C4's nieuw aan te schaffen. Mijn 'droomspeakers' zijn vooralsnog onbereikbaar, dus daar ga ik het niet zoeken. Waar ik wel bewust voor kies is om nu te onderzoeken wat het extra zou brengen als ik een 'dedicated elektronica stereo' set-up naast mijn HT-setup plaats (misschien kom ik wel tot de conclusie dat ik aan het plafond zit gegeven een bepaald budget en dat het verder rommelen in de marge is). Verder is het belangrijk dat de stereo/HT set-ups de front speakers gemeenschappelijk houden (anders heb ik een 'plaatsings'-issue). Mocht ik tot de conclusie komen dat het inderdaad de moeite waard is om te investeren in een nieuwe stereo voor-/eindversterker combinatie, dan komen de Parasound JC-1's (die ik destijds ook nieuw heb gekocht) op de rears te hangen (de C1's hebben namelijk een nog beroerder rendement dan C4's).

Voor wat betreft de definitieve keuze van de voor-/eindversterker(s)... ik heb nu al te vaak gemerkt hoe belangrijk het is om iets in mijn eigen luisteromgeving te horen (het effect van de ruimte is enorm) en dat betekent dat zodra iets me bevalt, dit op het lijstje 'blijvertje' komt. Ik vermoed dat er straks slechts 4 of 5 merken overblijven. Hoor ik duidelijk dingen die me niet aanstaan dan gaat het merk naar de lijst 'afgevallen' (het is ook niet zinvol/wenselijk om hier 10 merken ter plaatse te gaan beluisteren). Het is verder makkelijker om te zoeken naar dingen die je niet hoort maar die er wel moeten zijn, dan zoeken dan naar dingen waarvan je nog niet weet dat ze er zijn. Ik ben nu dus heel bewust op zoek naar een significant hogere stap (dus zeker geen stap zijwaarts) want ik ben momenteel al erg tevreden met wat ik heb staan. Bijkomend voordeel: mochten mijn 'droomspeakers' dan wel ineens binnen bereik komen, dan hoef ik niet ineens weer nieuwe eindversterkers te kopen.

Quote from: WickedGame on July 23, 2012, 10:10:58
Even nog richting Classé welke lijn van Classé zit je te kijken? De omega noem je al, maar Delta? Of ga je naar de oudere series?

Als ik heel eerlijk ben, dan wordt de kans dat uiteindelijk hier Classe komt staan klein. De Classé Omega's die Audiofiel vorig jaar te koop had staan, had ik graag hier willen horen en die hadden een goede kans gehad om hier te blijven staan. Ik moest er toen echter voor kiezen om de ruimte af te maken, want ook hier is het HT-budget aan grenzen gebonden. Wat ik tot nu toe heb gehoord van Classé is dat het iets anders is dan de Parasound JC-1's, maar zeker niet beter wat mijn smaak betreft.

Quote from: Hans van Liempd on July 23, 2012, 12:16:42
Hear is niet dood en ik ben niet verdwaald.
Dit topic volg ik al lang, Jean is n.l. ook lid van onze audioclub.

En die Array's... tja dat zijn de mijne.

:smile:

... en Hans is zo vriendelijk geweest om deze voor een lang weekend uit te lenen, waarvoor ik hem zeer dankbaar ben!

Quote from: Maximus_Aurelius on July 23, 2012, 17:56:52
Jan misschien een advies om Lindemann eens te beluisteren? Heb er goede ervaringen mee  :tongue2:.

Ik ken het merk alleen van naam, hoe zou je de klank omschrijven?

Quote from: Maximus_Aurelius on July 23, 2012, 17:56:52
Een Burmester zal ik ook zeker eens meenemen. Beide merken zullen geen problemen hebben met aansturen van je C4's ;)

Burmester heb ik vorig jaar gehoord op de High-End 2011 in München. Klonk inderdaad erg goed, maar dat prijskaartje... Een van de leden van onze audioclub heeft een complete Burmester set-up staan en heeft aangegeven thuis een ledendemo te willen organiseren. Eenmaal raden wie deze ledendemo's organiseert en wat er binnenkort op het programma staat ;-). Maar zonder gekheid ik was sowieso al erg benieuwd naar deze set-up.

Quote from: Ch1mera1989 on July 23, 2012, 18:34:44
Heey Jan,

Misschien een idee om McIntosh toe te voegen aan je shortlist. De match met Dyns is erg goed te noemen:)

Heb McIntosh tot nu toe 1 maal gehoord. Ik geloof meteen dat de match erg goed is, maar of de match met mijn budget ook goed is :-/. Wat ik me herinner van de set-up die ik toen gehoord heb was dat het allemaal erg kil en analytisch klonk. Dus dit is geen merk wat ik actief ga 'chasen'.

Quote from: HTip on July 29, 2012, 13:28:41
Mooi geschreven verslag Jan :thumbs-up: Leuk ook dat Angelie ook meedoet met zo'n test...

Nog even :wub:
Dank je Philip! Inderdaad erg prettig dat Angelie ook af en toe interesse heeft voor de hobby :clapping:. Helaas kon het de eerste keer niet doorgaan, maar je hebt opnieuw een PM.

Quote from: Bas Akkerman on August  1, 2012, 08:16:49
Toch maar eens op volgmodus gaan. Mooie verslagen Jan!

De combinatie van detailweergave en muzikaliteit is zeker niet zo makkelijk te vinden, maar de zoektocht vind ook jij volgens mij erg leuk!
Welkom Bas! De zoektocht is inderdaad net zo leuk als het hebben :)

Quote from: Peerless Monster on August  6, 2012, 18:34:43
Wat ongelofelijk gaaf!
Mooi he zo'n forum ;)?

Inderdaad helemaal geweldig! Ik had anders niet geweten hoe ik Goldmund hier had kunnen beluisteren. Het is in ieder geval goed om te weten dat er versterkers bestaan die mijn huidige set-up precies die twist kunnen geven die momenteel gewenst is.

Quote from: R on August  6, 2012, 19:14:07
Inderdaad geweldig om te lezen, je schrijft heerlijk enthousiast weg! Top aanbod van jan!

Ik ben inderdaad aardig onder de indruk van de verbetering die nog te behalen was. Ik heb pas later ook gekeken naar de prijzen van de Siltech-bekabeling, maar daar ben ik nog niet over uit of ik er zoveel aan uit zou willen geven. Dat er een duidelijk verschil hoorbaar was, dat staat buiten elke discussie (en zet me uiteraard wel aan het denken).

Quote from: jan-rotterdam on August  6, 2012, 19:26:59
Ik vermoed dat Nordost niet de beste combinatie zou zijn geweest met de Goldmund eindversterkers, ik heb de Nordost Red Dawn's destijds om die reden verkocht al kun je die serie weer niet vergelijken met Jan z'n Nordost kabels.

Klopt. Het verschil met de Red Dawn en de huidige Tyr's is enorm (ik heb ze nl. allebei; de eerste zit tussen mijn woonkamer set-up, van de laatste heb ik 5 en die hangen nu tussen de voorversterker en de eindversterkers). Daar waar de Red Dawn's behoorlijk kleuren hebben de Tyr's dat totaal niet. Helaas waren ze ongeveer 2 meter te kort om direct aan te kunnen sluiten op jouw eindbakken ;-).

Quote from: jan-rotterdam on August  6, 2012, 19:26:59
Een kleine correctie wat de meegenomen bekabeling betreft, het waren geen Siltech Ruby Mountains maar de Ruby Hill's en dan in de G6 versie zonder SATT.

Ik heb het hierboven aangepast!

Quote from: jan-rotterdam on August  6, 2012, 19:26:59
Jan bedankt voor het mogelijk maken van het luisteren naar een geoptimaliseerde luister ruimte, ik heb nu eindelijk zelf eens kunnen ervaren wat dat doet. Ik weet nog niet wat het wordt, woonkamer aanpassen of verhuizen en ook zo'n ruimte creëren  ::)  ::)  ::)

Dan zijn nogal rigoureuze stappen, maar de set-up die je hebt staan is waanzinnig (en schreeuwt om een 'dedicated' ruimte). Als je tzt nog tips&tricks nodig hebt of een keer langs wilt komen om te kijken, dan hoor ik het graag.

Quote from: jan-rotterdam on August  6, 2012, 19:26:59
Als de beamer hangt moet je me nog maar eens uitnodigen, ben toch wel benieuwd wat surround in deze prachtige ruimte doet.

Thanks! (zie hieronder; maar ik neem aan dat je wilt wachten totdat er HD- of UHD-projector hangt)


Quote from: high-q on August  6, 2012, 20:16:48
Ontzettend leuke verslagen om te lezen zeg! Zo zie je inderdaad maar waar een forum al niet goed voor is.
Beiden zo te zien erg genoten van de win-win situatie en het is wel duidelijk dat er die dag op hoog niveau
"gespeeld" is ;)

Absoluut! Het was een lange dag, maar dit soort ervaringen zijn voor mij uitermate leuk en leerzaam. Verder is Jan gewoon iemand met enorm veel luisterervaring, een echte liefhebber en iemand die ook andere interesses heeft dan alleen audio (en dan vliegt zo'n dag helaas voorbij).

Quote from: skyfox on August  6, 2012, 20:41:13
Gaaf om het verslag te lezen! Mooi dat er zoveel meer uit de set te halen is.

Dank je! Tja, misschien was het wel beter geweest voor de financiën als er geen verschil te horen was, maar de verschillen waren dusdanig groot dat ik mijn wensenlijstje heb aangevuld met wat extra 'goodies'.

Quote from: garmtz on August  6, 2012, 20:45:46
Mooi verslag... Geen Mark Levinson? Lijkt mij een hele mooie match met de Dynaudio's. De dynamiek en muzikaliteit van de nieuwe No.532H eindversterkers en de No.326S voorversterker zijn erg goed. Er komt ook een nieuwe ML CD-speler aan met extra digitale ingangen.

Ik vind dat het merk nu echt weer superspullen maakt! Is tijden anders geweest naar mijn mening (wat betreft eindversterkers dan, de bronnen en voorversterkers zijn altijd erg goed geweest).

Bedankt voor je reactie Garmt. Ik heb destijds de Confidence C4's op ML gehoord op de VAD-show (weet niet meer exact met welke ML-electronica), maar dat was toen voor mij de reden om nooit meer naar ML te kijken. Als jij zegt dat ze tegenwoordig weer goede spullen maken, dan gaat het merk op het lijstje. Hoop het tzt hier nog eens te kunnen beluisteren!

Quote from: Martijn90 on August  6, 2012, 20:55:38
Ook hier genoten van de leuk geschreven verslagen! Mooi weer om te zien dat het forum zo handig en behulpzaam kan zijn. Ben benieuwd naar wat het uit eindelijk gaat worden (wie niet) :D

Thanks! Ik heb eerlijk gezegd zelf ook nog geen idee waar het gaat eindigen, maar er vallen meer merken af dan dat er (voor)bij komen, dus dat is een goed teken! Helaas komen er ook af en toe dingen voorbij die ook in mijn achterhoofd blijven hangen als mogelijk interessant voor de toekomst. Desalniettemin, de eerst volgende serieuze stap wordt een nieuwe projector (gezien de hoogste Fun/Euro-ratio), daarna weer verder kijken.

Quote from: Martijn90 on August  6, 2012, 20:55:38
Enne.. volgens mij is Lasagne een echte HT maaltijd aan het worden :D

In dit geval puur toeval, maar het kwam in dit geval wel goed uit. Gelukkig was er zoveel, dat ik er maandag ook nog een keertje van heb kunnen eten.

Quote from: WickedGame on August  7, 2012, 12:28:17
gaaf verslag, en geweldige opstelling met Goldmund. Leuk dat leden hierin kunnen voorzien om je op weg te helpen naar je walhalla.

Dank je! Was inderdaad een enorm mooi gebaar van Jan en zoals hierboven al beschreven, de ideale set-up (althans wat mij betreft) is de set-up van Jan in mijn ruimte. Helaas om allerlei redenen niet realiseerbaar ;).

Verder nog wat leuke progressies met betrekking tot 'Confidence Mansion'. Onze Bartók heeft momenteel erg veel aandacht nodig, dus ik heb hem gisteren af kunnen leiden met een stukje live concert van Seal via 5.1 en 2.8 meter breed geprojecteerd op het scherm. Ik heb de projectorbeugel van mijn oude projector zodanig aangepast dat hij een interface vormt tussen de definitieve projectorbeugel en mijn Sony beamer. Dat betekent dat er vanaf nu ook beeld is in CM! Verder vanochtend nog even gebeld met de bankenboer... volgende week maandag komt de bank bij de toeleverancier binnen, dus die staat als het aan mij ligt ergens volgende week in de ruimte ;D.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Jan, je hebt het vast al gezien, maar er is iets verkeerds gegaan met de quotes... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maximus_Aurelius

Quote from: Jean Sibelius on August 13, 2012, 20:12:54


Ik ken het merk alleen van naam, hoe zou je de klank omschrijven?

Analytisch, analoog. Ik heb de Lindemann 832/852(kleinste eindtrap nu niet meer te krijgen), toen gehoord op de C1 van Dynaudio en vanuit dat punt ben ik verder gegaan met Lindemann in mijn eigen set. De C1's reageerde heel goed erop en gingen gewoon mooi spelen. Wat mij opvalt bij Lindemann is dat de balans altijd mooi zit tussen hoog/laag en midden, bij bepaalde merken is dit niet zo of ze springen in een bepaald gebied eruit. Ik zou toch een keer Lindemann gaan beluisteren en neem de tijd ervoor ;). Moet er wel bij zeggen dat de voor/eind combi iets anders klinkt dan de geïntegreerde versterker(882, nu de 885).
De voor/eind combi vind ik zeer muzikaal en natuurgetrouw klinken.
Lindemann gebruikt ook een bepaalde techniek(PushPull) die men ook veelal gebruikt  in buizenversterkers.


Quote from: Jean Sibelius on August 13, 2012, 20:12:54
Burmester heb ik vorig jaar gehoord op de High-End 2011 in München. Klonk inderdaad erg goed, maar dat prijskaartje... Een van de leden van onze audioclub heeft een complete Burmester set-up staan en heeft aangegeven thuis een ledendemo te willen organiseren. Eenmaal raden wie deze ledendemo's organiseert en wat er binnenkort op het programma staat ;-). Maar zonder gekheid ik was sowieso al erg benieuwd naar deze set-up.

Groeten, Jan

Een kennis van mij heeft ook Burmester set staan. 035mk2, 956mk2 en dit klinkt zeer aardig maar Burmester is dynamisch.
De 956Mk2 is nog redelijk betaalbaar maar wanneer je 5 jaar terug kijkt dat de eindtrap nog rond de 7500 euro zat en nu al tegen de 9500 euro aanzit dan is het een fikse prijsstijging. De 036 eindtrap is eruit gehaald en zat voorheen rond de 6000 euro. Alle modellen kun je mono's van maken.

P.S. Lindemann's nieuwste eindtrap is niet veel goedkoper met zijn 9800 euro.  :D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

skyfox

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je Van de Leur audio al overwogen als versterker? Ik ben erg benieuwd hoe dit NL product het in jouw set en ruimte doet. Volgens mij geven ze ook thuis demo's ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

#2221
Ondertussen staan de front speakers op hun definitieve plek, is de Velodyne DD-18 optimaal geïntegreerd met deze fronts en kunnen de hardboard platen eindelijk vanonder de speakers verwijderd worden (het begint zowaar ergens op te lijken) :).

Naast eerst zelf gehoormatig zoeken en 'tweaken' naar deze optimale posities heb ik samen met Koen van Brero ('Van Brero Audio' / medelid van Audioclub Oost-Brabant) meer gefundeerd gezocht naar de optimale opstelling. Allereerst hebben we diverse muziekstukken beluisterd om een impressie te krijgen van de akoestische eigenschappen van de ruimte en de geluidsweergave daarin. Daarna zijn we begonnen met het meten van overdrachten van de fronts, subwoofer en fronts + subwoofer ten opzichte van de luisterpositie waarbij we verschillende 'aandachtspunten' hebben geïdentificeerd (zie mijn eerdere posting mbt o.a. het '122Hz-probleem').

Daarna heeft Koen met behulp van Cara uitgerekend wat de meest neutrale positie van de fronts en de luisterpositie is in deze ruimte (rekening houdend met o.a. de aanwezige roommodes van de ruimte). Nadat de positie van de fronts en de luisterpositie waren geoptimaliseerd is op basis van deze (simulatie) resultaten vervolgens verder gegaan met de integratie van de subwoofer. Dit betekende o.a. uitzoeken op welke plek de subwoofer minimaal de aanwezige roommodes exciteert, welke filters exact zijn geïmplementeerd in de Velodyne en de Arcam AV8 en daarna off-line berekenen c.q. voorspellen welke filterinstellingen en overnamefrequentie zorgen voor een optimale overgang van de subwoofer ten opzichte van de front speakers. Deze filterinstellingen invoeren in zowel de Velodyne en Arcam en vervolgens validatie metingen uitvoeren. Daarna is op basis van tijdmetingen gekeken naar de onderlinge delaytijden tussen de fronts en de subwoofer en zijn deze verder optimaal ingesteld.

Resultaat: een strakke frequentieoverdracht vanaf 20 [Hz] en geen hoorbaar overname gebied tussen subwoofer en fronts. Uiteindelijk is ervoor gekozen om de fronts op Large te houden, omdat dit resulteerde in het meest natuurlijke geluid, een vlakke overdrachtskarakteristiek en om alvast rekening te houden met de mogelijke komst van een 'dedicated' voorversterker waarbij geen subwoofer geïntegreerd kan worden.

Ik ben erg blij dat Koen me heeft willen helpen met behulp van deze iteratieslagen, want nu weet ik ook zeker dat dit de meest optimale op-/instelling is in deze ruimte, terwijl je anders nog steeds een bepaalde mate van onzekerheid c.q. onrust overhoud ("Is dit het maximaal haalbare?"). Koen heeft overigens voor en samen met Guido Tent ('TentLabs') gewerkt aan een monitor speaker en heeft de nodige know-how en praktische ervaring/kennis omtrent: akoestiek, speakerbouw, filterontwerp, metingen en simulaties. Meer weten/vergelijkbaar advies nodig, zie: http://www.vanbreroaudio.nl/ voor contact informatie!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: Bas Akkerman on August 13, 2012, 20:25:21
Jan, je hebt het vast al gezien, maar er is iets verkeerds gegaan met de quotes... ;)
Gezien! Angelie heeft een nieuwe laptop en dat werkt toch net weer ff wat anders dan een desktop. ;)
(= aangepast)

Quote from: Maximus_Aurelius on August 13, 2012, 22:18:44
Analytisch, analoog. Ik heb de Lindemann 832/852(kleinste eindtrap nu niet meer te krijgen), toen gehoord op de C1 van Dynaudio en vanuit dat punt ben ik verder gegaan met Lindemann in mijn eigen set. De C1's reageerde heel goed erop en gingen gewoon mooi spelen. Wat mij opvalt bij Lindemann is dat de balans altijd mooi zit tussen hoog/laag en midden, bij bepaalde merken is dit niet zo of ze springen in een bepaald gebied eruit. Ik zou toch een keer Lindemann gaan beluisteren en neem de tijd ervoor ;). Moet er wel bij zeggen dat de voor/eind combi iets anders klinkt dan de geïntegreerde versterker(882, nu de 885).
De voor/eind combi vind ik zeer muzikaal en natuurgetrouw klinken.
Lindemann gebruikt ook een bepaalde techniek(PushPull) die men ook veelal gebruikt  in buizenversterkers.

Hoi Nico. Duidelijk verhaal, bedankt! (ik zal eens kijken of ik in mijn zoektocht ook Lindemann kan beluisteren)

Quote from: Maximus_Aurelius on August 13, 2012, 22:18:44
Een kennis van mij heeft ook Burmester set staan. 035mk2, 956mk2 en dit klinkt zeer aardig maar Burmester is dynamisch.
De 956Mk2 is nog redelijk betaalbaar maar wanneer je 5 jaar terug kijkt dat de eindtrap nog rond de 7500 euro zat en nu al tegen de 9500 euro aanzit dan is het een fikse prijsstijging. De 036 eindtrap is eruit gehaald en zat voorheen rond de 6000 euro. Alle modellen kun je mono's van maken.

P.S. Lindemann's nieuwste eindtrap is niet veel goedkoper met zijn 9800 euro.  :D

Ik zal eens kijken hoe de set bij mijn mede-clublid klinkt. Afhankelijk daarvan verder besluiten.
(de andere merken zijn over het algemeen natuurlijk ook niet echt goedkoop)

Quote from: skyfox on August 13, 2012, 23:18:09
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je Van de Leur audio al overwogen als versterker? Ik ben erg benieuwd hoe dit NL product het in jouw set en ruimte doet. Volgens mij geven ze ook thuis demo's ;)

Nog nooit van gehoord. Ik heb ondertussen wederom ervaren dat de Dynaudio's enorm stabiele eindversterkers nodig hebben... of vd Leur dit kan brengen?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Quote from: Jean Sibelius on August 18, 2012, 07:07:10

Nog nooit van gehoord. Ik heb ondertussen wederom ervaren dat de Dynaudio's enorm stabiele eindversterkers nodig hebben... of vd Leur dit kan brengen?

De ontwerper is sinds kort ook forumsponsor. Ik ken de details van de versterker niet goed, maar misschien leuk om eens contact met hem op te nemen?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Hanzz

Nieuw op dit forum maar erg leuk en interessant! En wat een prachtige dedicated ruimte en mooie set, grote klasse!
Graham - Lejonklou - Linn - Vermouth - M-Way