The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheSpeedSkater

Dit wordt smullen! Ben benieuwd of de gemeente het allemaal toestaat. Vaak willen ze nog wel eens dwars liggen...

Maar, als je toestemming krijgt, heel veel succes. Zal erg gaaf worden.!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

xynyx

Aan de slag met de gemeente.............brrrrrrrrrr. Daar wordt je niet vrolijk van :-[

Neem aan dat je je aanvraag hebt gedaan in de trand van de hoerenkast en het flatgebouw. Om het flatgebouw te kunnen bouwen, dien je de hoerenkast in. Dan schrikken ze enorm en zeg jij "ik bouw wel een flatgebouw"....tada.......Iedereen blij :)

Als je echt hebt ingediend wat je wil bouwen wens ik je veel succes ;D

Toevallig ook nog Welstand........... Daar kun je je lol helemaal op. Deze zeikers hebben de waarheid in pacht!!

Ik spreek uit ervaring....meer dan een jaar bezig geweest om een verbouwing voor elkaar te krijgen.

LittleNinja

Quote from: Jean Sibelius on June 12, 2008, 10:46:08
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht deze stap ooit te maken, maar nu doet zich de gelegenheid voor en dan maar meteen met 2 handen aangrijpen. Het voordeel van zo'n ruimte is toch dat je '100 %' vrijheid hebt om de hobby naar een hoger niveau te trekken.

Het is inderdaad het ultieme uitgangspunt.

Quote from: Jean Sibelius on June 12, 2008, 10:46:08
In de eerste aanvraag naar de gemeente heb ik de ruimte al 'wijnkelder' genoemd, dus dat gaat goedkomen, maar dit is inderdaad wel een belangrijke anders zit je met allerlei vereisten waar je niet vrolijk van gaat worden.

Goed bedacht. Je krijgt het inderdaad nauwelijks voor elkaar als je eerlijk bent tegen de gemeente. Een vriendje binnen de plaatselijke politiek kan ook handig werken. Netwerken dus!!  ;)

Quote from: Jean Sibelius on June 12, 2008, 10:46:08
Ik hoop voor het einde van dit jaar klaar te zijn met de ruwbouw, maar dat hangt nog van diverse factoren af.
Eerst maar eens wachten op de eerste reactie van de gemeente. Daarna samen met Toine aan het werk, dan de architect en dan pas de officiële vergunning aanvragen. Parallel daaraan de benodigde mensen vinden om e.e.a. te kunnen doen, dus werk zat ;)

Dat is fors snel!! Ga je zelf bouwen of ga je wellicht hulp uit de omgeving Venlo inroepen?  :)

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Jean Sibelius

Quote from: xynyx on June 12, 2008, 15:56:27
Aan de slag met de gemeente.............brrrrrrrrrr. Daar wordt je niet vrolijk van :-[
Laten we hopen dat ze redelijk zijn en zich houden aan hun eigen regels ;)

Quote from: xynyx on June 12, 2008, 15:56:27
Neem aan dat je je aanvraag hebt gedaan in de trand van de hoerenkast en het flatgebouw. Om het flatgebouw te kunnen bouwen, dien je de hoerenkast in. Dan schrikken ze enorm en zeg jij "ik bouw wel een flatgebouw"....tada.......Iedereen blij :)
Ik heb melding gemaakt van een 'kasteel' van 12 meter breed, 6 meter diep en 4.5 meter hoog, dus ik kan eventueel nog wel wat terug :D, maar niet teveel natuurlijk want ik wil de ruimte wel gebruiken voor a. garage, b. berging en c. 'wijnkelder'
Overigens valt dit allemaal (voor zover ik weet) binnen de toelaatbare grenzen, dus mocht dit niet mogen dan ben ik wel benieuwd naar de onderbouwing daarvan.

Quote from: xynyx on June 12, 2008, 15:56:27
Als je echt hebt ingediend wat je wil bouwen wens ik je veel succes ;D
Dank je!

Quote from: xynyx on June 12, 2008, 15:56:27
Toevallig ook nog Welstand........... Daar kun je je lol helemaal op. Deze zeikers hebben de waarheid in pacht!!
Yep, maar alles binnen de grenzen en mijn directe buren vinden het allemaal prima als ze maar af en toe een filmpje mogen komen kijken ;D

Quote from: xynyx on June 12, 2008, 15:56:27
Ik spreek uit ervaring....meer dan een jaar bezig geweest om een verbouwing voor elkaar te krijgen.
Vandaar deze eerste verkennende ronde en daarna direct in 1 keer goed inschieten ;)

Quote from: LittleNinja on June 12, 2008, 17:09:39
Goed bedacht. Je krijgt het inderdaad nauwelijks voor elkaar als je eerlijk bent tegen de gemeente. Een vriendje binnen de plaatselijke politiek kan ook handig werken. Netwerken dus!!  ;)
Draait ondertussen op volle toeren, maar uiteindelijk beslist toch de gemeente wat wel en niet kan (en mijn directe buren natuurlijk). Vooralsnog lijken de HT-goden mij gunstig gestemd, maar gewoon afwachten, geen rare dingen doen en veel informatie inwinnen bij de goede mensen.

Quote from: LittleNinja on June 12, 2008, 17:09:39
Dat is fors snel!! Ga je zelf bouwen of ga je wellicht hulp uit de omgeving Venlo inroepen?  :)
Dan moet wel alles meezitten, want ik verwacht in totaal 12 weken te moeten wachten voor de bouwvergunning, 6 weken welstand en vooraf natuurlijk nog het werk wat gedaan dient te worden door Toine en de architect. Het neerzetten van de ruwbouw hoeft niet zoveel tijd te kosten, maar uit ervaring weet ik dat je in het najaar erg afhankelijk bent van de weersomstandigheden.

Waar mogelijk probeer ik e.e.a. zelf te doen, maar (professionele)hulp is zeker nodig zeker met een drukke baan en een zware opleiding daarnaast, maar dat houdt het spannend zullen we maar zeggen.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Overigens ben ik me parallel aan de ruwbouw tevens al aan het oriënteren op de binnenkant.
Naast de juiste akoestische eigenschappen wil het oog óók wat, dus ondertussen heb ik al wat contacten gelegd met trotse eigenaren van dedicated HT's om een keertje langs te mogen komen om te kijken, luisteren en inspiratie op te doen.

Wat dat betreft is dit forum natuurlijk SUPER!!! O0
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Ondertussen heb ik de eerste reactie van de Gemeente ontvangen (die overigens ERG hulpvaardig was)

Het totale oppervlak van 72 [m2] bij een maximale nokhoogte van 4.5 [m] en maximale goothoogte van 3.2 [m] zijn toegestaan gegeven de plek waar e.e.a. gebouwd zou moeten gaan worden.

Bovenstaande geeft genoeg (speel)ruimte om verder mee aan te slag te gaan :D
(oftewel: ratio's berekenen en door naar de architect!)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

LittleNinja

Dat is snel zeg!! En nog behoorlijk goed nieuws ook!

Ga je nog steeds voor die enorme hoogte?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

JeKa

Quote from: Jean Sibelius on June 18, 2008, 11:03:38
Ondertussen heb ik de eerste reactie van de Gemeente ontvangen (die overigens ERG hulpvaardig was)

Het totale oppervlak van 72 [m2] bij een maximale nokhoogte van 4.5 [m] en maximale goothoogte van 3.2 [m] zijn toegestaan gegeven de plek waar e.e.a. gebouwd zou moeten gaan worden.

Bovenstaande geeft genoeg (speel)ruimte om verder mee aan te slag te gaan :D
(oftewel: ratio's berekenen en door naar de architect!)

Groeten, Jan

In Nederland!!!!!??????  :o >:D ;D

Jean Sibelius

Quote from: LittleNinja on June 18, 2008, 11:29:04
Dat is snel zeg!! En nog behoorlijk goed nieuws ook!

Ga je nog steeds voor die enorme hoogte?
Inderdaad ben ik erg blij met deze uitspraken. Ik zal binnenkort wat nieuwe schetsen plaatsen in dit topic, maar eigenlijk wil ik boven de garage en de 'wijnkelder' (dus onder het schuine dak) voldoende ruimte overhouden om spullen neer te zetten zoals audio-dozen e.d. De maximale nokhoogte is overigens 4.5 [m], maar bij een breedte van 6 [m] en een totale lengte van 12 [m] wordt dat toch een flinke ruimte.

Wat dat betreft hoop ik dat Toine op ideale ratio's uitkomt die dat mogelijk maken, anders ga ik weer twijfelen.
De ruimte waar het in kan/moet is in ieder geval duidelijk, dus binnenkort knopen doorhakken ;)

Quote from: JeKa on June 18, 2008, 11:31:34
In Nederland!!!!!??????  :o >:D ;D
Yep, het bestemmingsplan laat hier enorm veel ruimte over voor de burgers.

Ik was zelfs verbaasd wat ik allemaal kon doen met een evt. carpoort (maar dat is iets voor latere zorg) ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

xynyx

Je het weet, he Jan:
Een pessimist is een optimist met ervaring! ;)

Dus,
Juich nog niet te vroeg. Je gaat nog door een hele molen heen!

Maar het is idd een hoopgevende reactie van de gemeente!
Woon je toevallig in Almelo.......als het niet zou lukken dan weet je wat je te doen staat ;D

Jean Sibelius

Hieronder de principe schetsen zoals het dus gaat worden. Details, e.d. laat ik over aan de architect ;)

Plattegrond van het perceel en een vooraanzicht (in Powerpoint)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Doorsnede en zijaanzicht
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: xynyx on June 18, 2008, 19:45:04
Je het weet, he Jan:
Een pessimist is een optimist met ervaring! ;)

Dus,
Juich nog niet te vroeg. Je gaat nog door een hele molen heen!

Maar het is idd een hoopgevende reactie van de gemeente!
Woon je toevallig in Almelo.......als het niet zou lukken dan weet je wat je te doen staat ;D
Ik had ondertussen al enige ervaring, vandaar dat ik graag wilde weten wat het bestemmingsplan toe laat in de huidige situatie (om een teleurstelling achteraf te voorkomen).
Gelukkig is er niets veranderd sinds mijn eerste speurtocht en de feiten van dit moment (daar was ik nog het meeste bang voor)

Maar ik ben het met je eens... niet juichen voordat je de tekeningen terug hebt met daarop de benodigde stempels en handtekeningen.

Helaas gaat het hele traject voor het verlenen van de bouwvergunning 12 weken + 6 weken welstand duren, dus in het meest gunstige geval kan ik pas ergens rond eind september beginnen.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Op basis van dit topic:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=74988.0 (met dank aan THX-UltraII) en andere directe informatie (o.a. via PM) het volgende plan qua stroomvoorziening van deze ruimte.

Er komen in totaal 5 extra groepen in de stoppenkast

Groep 1, audiogroep (bronnen) voorzien van AHP-klangmodule 3i en voorzien van dubbel HMS-stopcontact
Groep 2, audiogroep (versterkers) voorzien van AHP-klangmodule 3i en voorzien van dubbel HMS-stopcontact
Groep 3, beeldgroep voorzien van AHP-klangmodule 3i en voorzien van dubbell HMS-stopcontact
Groep 4, aparte groep voor de verlichting in de ruimte
Groep 5, overige

Groepen 1 en 2 krijgen samen een eigen aardpen in de buurt van de nieuw te bouwen ruimte.

Verder het voornemen om vanaf de stoppenkast met 6 4 [mm2] naar achter te gaan, op het totale bedrag maken die paar Euro dan ook niet meer uit.
(EDIT: HMS-stopcontacten kunnen tot max. 4 [mm2])

Lijkt bovenstaande een zinnige configuratie of zijn er nog verbeteringen mogelijk? (binnen aanvaardbare prijs natuurlijk) Tips en opmerkingen van harte welkom!


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Hieronder wat foto's van de plaats waar de nieuwe bebouwing geplaatst zal gaan worden.
(eigenlijk is het bijna zonde om de garage plat te gooien, Angelie heeft goed haar best gedaan zoals jullie kunnen zien) :D











De breedte van 6 meter komt ongeveer overeen met de ruimte tussen de garage en het einde van de tuin.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Ghosty J

Weet je zeker dat je notificatie van nieuwe berichten voor dit topic wilt activeren? JA :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Kjelt

Quote from: Jean Sibelius on June 22, 2008, 20:43:43
Lijkt bovenstaande een zinnige configuratie of zijn er nog verbeteringen mogelijk? (binnen aanvaardbare prijs natuurlijk) Tips en opmerkingen van harte welkom!
Even voor de duidelijkheid, krijgt dit gebouw een eigen aansluiting en meter of wordt het aangesloten op de reeds aanwezige meter en meterkast?

Als het tweede het geval is dan zou ik als verbetering het volgende voorstellen (als de elektricien dit goedkeurd uiteraard).
Een driefase krachtstroom (32A of 16A) 6mm2 of evt. 4mm2 grondkabel trekken (1m diepte) van meterkast naar dit nieuwe gebouw zo dicht mogelijk bij waar de apparatuur komt en daar een nieuwe groepenkast plaatsen met de voorgestelde groepen.

Dan kun je zelf kiezen welke fase het schoonst is en deze gebruiken voor je audio en de andere twee fases voor beeld en overig (incl licht).
Je bespaart dan enorm veel geld ipv 5 groepen te trekken bovendien ben je door de afstand al af van storing van andere gebruikers uit het woonhuis.

Jean Sibelius

Quote from: Kjelt on June 23, 2008, 23:46:38
Even voor de duidelijkheid, krijgt dit gebouw een eigen aansluiting en meter of wordt het aangesloten op de reeds aanwezige meter en meterkast?

Als het tweede het geval is dan zou ik als verbetering het volgende voorstellen (als de elektricien dit goedkeurd uiteraard).
Een driefase krachtstroom (32A of 16A) 6mm2 of evt. 4mm2 grondkabel trekken (1m diepte) van meterkast naar dit nieuwe gebouw zo dicht mogelijk bij waar de apparatuur komt en daar een nieuwe groepenkast plaatsen met de voorgestelde groepen.

Dan kun je zelf kiezen welke fase het schoonst is en deze gebruiken voor je audio en de andere twee fases voor beeld en overig (incl licht).
Je bespaart dan enorm veel geld ipv 5 groepen te trekken bovendien ben je door de afstand al af van storing van andere gebruikers uit het woonhuis.
Hoi Kjelt,

Bedankt voor je reactie! In dit geval zal het situatie 2 worden waardoor jouw voorstel mogelijk interessant kan zijn :).
Ik zal eens navraag doen bij de electricien die hier destijds de aardpen heeft geslagen en de huidige extra groepen heeft aangelegd.
Het klinkt voor mij in ieder geval als een logische verbeterstap op mijn oorspronkelijk voorstel (indien mogelijk natuurlijk).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Je bent goed bezig. Ik ben al blij met 1 extra groep voor audio èn video. Maar op jouw manier is het natuurlijk helemaal perfect 8)

Die garage is erg origineel (niet helemaal mijn smaak ;)), maar je kunt toch hetzelfde doen met jouw nieuwe ruimte ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Ondertussen is Toine Dingemans klaar met de eerste berekeningen voor het maken van een voorkeuze.

De beste optie is een ruimte met een binnenmaat van 734 x 515 x 280 (lxbxh) met slechts 1 axiaal mode bij 123 [Hz].

Ik citeer uit mijn reactie daarop richting Toine:

"Mooi om te lezen dat er hoop is en dat het weldegelijk zin heeft om vooraf aan deze materie te rekenen zonder klakkeloos de grootst mogelijke maat te nemen."

Was ik wel voor de maximale maat gegaan van 778 x 528 x 290 dan had ik een ruimte gehad met 3 axiaal modes en 2 retro modi! :-X

De architect is ondertussen op de hoogte gesteld van dit interessante project waarmee hij binnenkort kan beginnen, dus hopelijk kan ik binnenkort de eerste schetsen plaatsen :D


The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: HTip on June 24, 2008, 18:13:01
Je bent goed bezig. Ik ben al blij met 1 extra groep voor audio èn video. Maar op jouw manier is het natuurlijk helemaal perfect 8)

Dank je. Op het totaal bedrag maakt dit weinig uit en laat ik maar direct de dingen goed doen die ik goed kan doen... er zullen ongetwijfeld nog tegenvallers komen.

Quote from: HTip on June 24, 2008, 18:13:01
Die garage is erg origineel (niet helemaal mijn smaak ;)), maar je kunt toch hetzelfde doen met jouw nieuwe ruimte ;D

haha, inspired by Keith Harring. Laat het Angelie maar niet horen, want die schildert hem weer even vrolijk vol ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Quote from: Jean Sibelius on June 24, 2008, 19:50:35
Ondertussen is Toine Dingemans klaar met de eerste berekeningen voor het maken van een voorkeuze.

De beste optie is een ruimte met een binnenmaat van 734 x 515 x 280 (lxbxh) met slechts 1 axiaal mode bij 123 [Hz].

Ik citeer uit mijn reactie daarop richting Toine:

"Mooi om te lezen dat er hoop is en dat het weldegelijk zin heeft om vooraf aan deze materie te rekenen zonder klakkeloos de grootst mogelijke maat te nemen."

Was ik wel voor de maximale maat gegaan van 778 x 528 x 290 dan had ik een ruimte gehad met 3 axiaal modes en 2 retro modi! :-X

De architect is ondertussen op de hoogte gesteld van dit interessante project waarmee hij binnenkort kan beginnen, dus hopelijk kan ik binnenkort de eerste schetsen plaatsen :D

Zie je maar dat kleine verschillen in afmetingen grote verschillen in akoestiek betekenen ;)
En bigger is niet altijd better ;D

Ben benieuwd naar de eerste schetsen...

Quote from: Jean Sibelius on June 24, 2008, 19:52:59
Dank je. Op het totaal bedrag maakt dit weinig uit en laat ik maar direct de dingen goed doen die ik goed kan doen... er zullen ongetwijfeld nog tegenvallers komen.

haha, inspired by Keith Harring. Laat het Angelie maar niet horen, want die schildert hem weer even vrolijk vol ;)

Gewoon haar dus niet het forum laten lezen ;) Tenminste als je het zelf niet wil :)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Niet actief

Quote from: Jean Sibelius on June 24, 2008, 19:50:35De beste optie is een ruimte met een binnenmaat van 734 x 515 x 280 (lxbxh) met slechts 1 axiaal mode bij 123 [Hz].
Was ik wel voor de maximale maat gegaan van 778 x 528 x 290 dan had ik een ruimte gehad met 3 axiaal modes en 2 retro modi! :-X
Ik denk dat ik dit topic ook maar ga volgen door me er op in te schrijven...  ;)

Mooie ruimte, al zeg ik het zelf!  :)
Een ruimte vinden met één enkele axiaalmodus (= probleemfrequentie) is zeker geen garantie; meestal lukt het me wel om een ideale ruimte met 2 axiaalmodi te vinden na een tijdje doorrekenen en zoeken. En zoals ik je vandaag schreef is een retromodus altijd foute boel; die maakt een ruimte tot een akoestisch lagetonenrampje, ook al zou er geen enkele axiaalmodus zijn!

De berekeningen die ik vandaag deed wijzen erop dat je in elk geval een eindje boven de 3 meter binnenhoogte moet gaan om bij een lengte van 778cm maximaal een optimale ratio te scoren. Maar ik ga sowieso in de tweede ronde nog eens de diepte in met de berekeningen, om te zien of er nog meer inhoud uit te slepen is met een enkele axiaalmodus.
De breedtemaat komt in elk geval heel dicht in de buurt van het maximum, net als de hoogtemaat in feite.
In inhoud scheelt het goed 10% ten opzichte van het maximum: de maximale ruimte zou net iets meer dan 119 kuub zijn; de vandaag berekende ideale ruimte komt op net iets minder dan 106 kuub.

Tot later; nu eerst zelf een dagje verder met de verbouwing hier...  :D

Jean Sibelius

Quote from: ThingMan on June 24, 2008, 20:59:28
Ik denk dat ik dit topic ook maar ga volgen door me er op in te schrijven...  ;)

Mooie ruimte, al zeg ik het zelf!  :)
Een ruimte vinden met één enkele axiaalmodus (= probleemfrequentie) is zeker geen garantie; meestal lukt het me wel om een ideale ruimte met 2 axiaalmodi te vinden na een tijdje doorrekenen en zoeken. En zoals ik je vandaag schreef is een retromodus altijd foute boel; die maakt een ruimte tot een akoestisch lagetonenrampje, ook al zou er geen enkele axiaalmodus zijn!

De berekeningen die ik vandaag deed wijzen erop dat je in elk geval een eindje boven de 3 meter binnenhoogte moet gaan om bij een lengte van 778cm maximaal een optimale ratio te scoren. Maar ik ga sowieso in de tweede ronde nog eens de diepte in met de berekeningen, om te zien of er nog meer inhoud uit te slepen is met een enkele axiaalmodus.
De breedtemaat komt in elk geval heel dicht in de buurt van het maximum, net als de hoogtemaat in feite.
In inhoud scheelt het goed 10% ten opzichte van het maximum: de maximale ruimte zou net iets meer dan 119 kuub zijn; de vandaag berekende ideale ruimte komt op net iets minder dan 106 kuub.

Tot later; nu eerst zelf een dagje verder met de verbouwing hier...  :D
Hoi Toine,

Welkom bij de club! Als het goed is kom je hier voorlopig geen verrassingen tegen ;)

Succes met je eigen verbouwing, want die moet natuurlijk ook gewoon doorgaan.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Ondertussen is Toine klaar met de berekeningen voor de ideale ratio's en kan ik verder na gaan denken (in overleg met Toine hoe we de ruimte akoestisch aan zullen gaan pakken).

Aanstaande woensdag zit ik bij de architect om deze ruimte verder uit te werken en om te berekenen wat de feitelijke kosten zullen zijn :-\

Hieronder een plattegrond van de ruimte en de bijbehorende maten. De luisterafstand tot de fronts wordt circa 4 [m], de speakers staan op deze tekening zo'n 4 [m] uit elkaar.
De kijkafstand tot het scherm is circa 4.5 [m]. Vooralsnog zit ik te denken aan een vast scherm met een breedte van 3.5 [m]
=> moet nog even controleren of dit te combineren is met de hoogte van de ruimte.

Angelie is akkoord met deze indeling van het bijgebouw onder 2 voorwaarden:
- er moeten ramen in de ruimte komen
- onze huidige hoekbank moet naar deze ruimte.

Zoals jullie kunnen zien heb ik met deze wensen (lees: niet onderhandelbare eisen) rekening gehouden.
Persoonlijk had ik liever helemaal geen ramen gehad, maar dit is een mooi compromis.
De ramen heb ik nu op een dusdanige plek gezet dat je minimaal last hebt van 1e reflecties.
Ideaal is dan natuurlijk helemaal in de hoek, maar dat levert een onwerkbare situatie op, mede omdat de diffusers, base traps, e.d. nog wel een stukje de ruimte in zullen komen.

Mocht iemand nog tips hebben dan wel weten of het mogelijk is om een evt. airco in de ruimte 'berging 1' te hangen, dan hoor ik het graag!
Angelie vind een airco een goed idee, maar ze wil niet tegen die lelijke bak aan kijken als ze buiten in de tuin zit. De airco aan de andere kan van het gebouw hangen is onwenselijk ivm de mogelijkheid van vandalisme.

Andere tips en of opmerkingen, van harte welkom!!!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)