The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Quote from: VlisChris on November 30, 2020, 19:13:23
Niet bang dat je in zo'n gebalanceerde ruimte de invloed van vilt gaat terug horen in je akoestiek?

:clapping: :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jean Sibelius

Quote from: pameijer on November 30, 2020, 16:39:45
Ik had al eerder een video van onze Duitse hanekambuur aangehaald. Hier stelt hij ook dat je voor echte lichtabsorptie eigenlijk nog andere maatregelen moet nemen om bv de aanschaf van een N7 boven een N5 te prefereren. Hier kun je het stukje zien waar ik op doelde:

Heb de video zojuist eens op mijn gemak bekeken :colgate:. Ieder zijn mening uiteraard ;). Nu is het verschil tussen de N5 en N7 'slechts' 100 lumen, dus ik snap dat je dan je kamer heel goed op orde moet hebben om nog verschil in zwartwaardes te kunnen zien. Maar nogmaals, wie ben ik om hem tegen te spreken.

Quote from: Kjelt on November 30, 2020, 16:43:12
Dit topic dan maar eens lezen en met name "Black Adamantium"  ;)

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=170448.msg3194835#msg3194835

Bedankt voor de link en interessant topic! :) Heb ook al op de site gekeken, maar plakfolie is niet de weg die ik op wil. Zie me geen folie plakken om mijn Von Schweikerts  >:D

Quote from: VlisChris on November 30, 2020, 19:13:23
Niet bang dat je in zo'n gebalanceerde ruimte de invloed van vilt gaat terug horen in je akoestiek?

Natuurlijk :D. Daarom ook getwijfeld of ik 1.5mm of 3mm dik vilt zou pakken. Heb in het begin verschil gemaakt tussen muziek luisteren vs film kijken. Bij muziek luisteren vilt opbergen en bij film kijken het vilt weer over de speakers. Op een gegeven moment het vilt laten liggen en ik hoor eerlijk gezegd ook geen verschil bij muziek luisteren. Als je het uitrekent dan is het oppervlak wat je bedekt met vilt ook slechts iets meer dan 1% in vergelijking met de oppervlakte van de complete ruimte, maar als morgen de extra 1.5m2 binnen is, dan is dat voor mijn gevoel ook wel het maximum :colgate:

Quote from: PascalP on November 30, 2020, 19:53:33
Goed spul ja. Heb het hier naast diverse andere staaltje liggen en veruit het zwartste.
Inmiddels zelf ook een rol van een paar meter gehaald om mijn akoestische panelen aan het plafond te bekleden (die zijn nu nog licht grijs)

Interessant! 8) Zou je wat foto's voor en na behandeling willen maken? Ben wel benieuwd naar het verschil.

Quote from: papaleo on November 30, 2020, 20:10:35
:clapping: :D

:colgate: Als het echt een negatieve invloed heeft c.q. Zou hebben, dan is het in 1 minuut weg uit te ruimte :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Kjelt

Quote from: Jean Sibelius on November 30, 2020, 20:58:08
Bedankt voor de link en interessant topic! :) Heb ook al op de site gekeken, maar plakfolie is niet de weg die ik op wil. Zie me geen folie plakken om mijn Von Schweikerts  >:D
Plakfolie?  :D Het is gewoon stof die je er op kunt leggen als een tafelkleedje (doe ik met mijn glanzende subwoofers) en verder waar je wel wilt met dubbelzijdige tape of lijm kunt bevestigen.



Natuurlijk :D. Daarom ook getwijfeld of ik 1.5mm of 3mm dik vilt zou pakken. Heb in het begin verschil gemaakt tussen muziek luisteren vs film kijken. Bij muziek luisteren vilt opbergen en bij film kijken het vilt weer over de speakers. Op een gegeven moment het vilt laten liggen en ik hoor eerlijk gezegd ook geen verschil bij muziek luisteren. Als je het uitrekent dan is het oppervlak wat je bedekt met vilt ook slechts iets meer dan 1% in vergelijking met de oppervlakte van de complete ruimte, maar als morgen de extra 1.5m2 binnen is, dan is dat voor mijn gevoel ook wel het maximum :colgate:

Interessant! 8) Zou je wat foto's voor en na behandeling willen maken? Ben wel benieuwd naar het verschil.

:colgate: Als het echt een negatieve invloed heeft c.q. Zou hebben, dan is het in 1 minuut weg uit te ruimte :)
[/quote]

pameijer

Quote from: Jean Sibelius on November 30, 2020, 20:58:08
Heb de video zojuist eens op mijn gemak bekeken :colgate:. Ieder zijn mening uiteraard ;). Nu is het verschil tussen de N5 en N7 'slechts' 100 lumen, dus ik snap dat je dan je kamer heel goed op orde moet hebben om nog verschil in zwartwaardes te kunnen zien. Maar nogmaals, wie ben ik om hem tegen te spreken.

Ging me niet om het nut van je keuze op te rakelen hoor, die had ik ook gemaakt in jouw positie! Wel dat hij jouw bevinding bevestigt dat alleen een muur pikzwart maken nog steeds reflecties geeft en hij wijst naar zijn plafond als mogelijke oplossing.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Martijnst1990

Wauw, van een RS55 (1080p?) naar een NX9 met CM mod  :o Dat moet echt een wereld van verschil zijn zeg, maar zo'n ruimte verdient natuurlijk ook wel het beste van het beste  :clapping: Gefeliciteerd!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Staaled

De enige plek waar het uit zo mogen maken is als je het rond de tweeters plakt. ;)
Voor de rest verwacht ik er niet veel van. :thumbs-up:

Bezoek aan de kapper doet meer. :tounge2:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Jean Sibelius

Quote from: Kjelt on November 30, 2020, 22:09:40
Plakfolie?  :D Het is gewoon stof die je er op kunt leggen als een tafelkleedje (doe ik met mijn glanzende subwoofers) en verder waar je wel wilt met dubbelzijdige tape of lijm kunt bevestigen.

Je hebt helemaal gelijk :), ik was op het verkeerde been gezet door de discussie in het topic waar je naar refereerde (gelukkig maar, want het materiaal heeft zeker potentie als ik kijk naar de verschillen met de andere materialen). Maar voordat ik überhaupt iets ga bestellen, eerst maar eens een proefstukje laten komen om te kijken hoe groot de verschillen hier in de praktijk zijn :colgate:.

Quote from: Martijn90 on December  1, 2020, 08:47:56
Wauw, van een RS55 (1080p?) naar een NX9 met CM mod  :o Dat moet echt een wereld van verschil zijn zeg, maar zo'n ruimte verdient natuurlijk ook wel het beste van het beste  :clapping: Gefeliciteerd!

Dank je Martijn! 8) Het verschil was inderdaad erg groot en ook direct zichtbaar hier in de ruimte. Hoop hiermee de komende jaren weer even onder de pannen te zijn. Nu afwachten wanneer deze geleverd gaat worden. In de tussentijd weer volop naar de DLA-RS55 aan het kijken en ik begin weer langzaam te wennen aan het beeld. Gelukkig voegt het geluid een hoop extra's toe :music:.

Quote from: Staaled on December  1, 2020, 14:07:30
De enige plek waar het uit zo mogen maken is als je het rond de tweeters plakt. ;)
Voor de rest verwacht ik er niet veel van. :thumbs-up:

Bezoek aan de kapper doet meer. :tounge2:

In mijn geval weet ik dat niet zeker, want ik laat Angelie elke 3 weken mijn haar millimeteren, dus het verschil voor en na is niet zo heel groot in mijn situatie ;). Maar je hebt gelijk, gezien de materiaal eigenschappen, de hoeveelheid materiaal en de locatie hele kleine kans dat het gehoormatig wat doet :coffee:.


Gisteravond nog wat geëxperimenteerd met het vilt wat ik nu al heb liggen en nagedacht wat een goede strategie zou zijn om licht dat reflecteert van het scherm verder aan te pakken. Denk momenteel aan een oplossing waarbij een deel permanent blijft liggen en een tweede deel wat eventueel bijgeplaatst kan worden tijdens het kijken van een film. Dat bijplaatsen moet natuurlijk snel en makkelijk te realiseren zijn en mag geen invloed op de geluidsweergave hebben.

Heb al wat ideetjes, maar eerst even wachten op het proefstukje wat ondertussen besteld is.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

VlisChris

Ah.
Quote
1.5m2

Daar had ik overheen gelezen. Ik dacht dat je een groot stuk ging beplakken. En dan ben ik er vrij zeker van dat je dat in je metingen terug ziet.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jean Sibelius

Quote from: Jean Sibelius on December  2, 2020, 17:12:19
Maar voordat ik überhaupt iets ga bestellen, eerst maar eens een proefstukje laten komen om te kijken hoe groot de verschillen hier in de praktijk zijn :colgate:

Ik heb ondertussen de proefstukjes binnen van Adamantium Audio:
- Audio Dark Glue
- Audio Dark Acoustic
- Audio Dark 2.0

En alle drie reflecteren aanzienlijk minder dan het vilt (3mm zwart) wat ik momenteel heb liggen >:D.

Lijstje is ook meteen een indicatie voor het uiteindelijke  'zwart' niveau, waarbij de laatste het zwartste is.
De glue laat toch duidelijk meer reflecties zien dan de andere twee. Acoustic en 2.0 zitten dicht bij elkaar (voor zover ik nu kan beoordelen)

Ga de stukjes eens op verschillende 'strategische' plekken neerleggen om eens te kijken naar de verschillen :colgate:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)


Jean Sibelius

Ondertussen The Art of Flight aan het bekijken (even pauze bij de sneeuwvlaktes) :colgate: en dan zie je inderdaad dat de Black 2.0 nog iets minder reflecteert dan de Acoustic, maar het verschil is echt veel minder groot dan ik vooraf had verwacht...

Ondertussen ben ik erachter waar het 'grote' verschil zit. Ik heb zojuist 4 foto's genomen met flits, waarbij ik de proefstukjes steeds 90 graden heb gedraaid. De Dark 2.0 is consistent donker bij alle vier rotaties. De acoustic reflecteert meer in 1 richting dan in de andere richting :colgate:. Zodra ik in de gelegenheid ben zal ik de foto's eens plaatsen.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Dit is wel extreem testen (mbv een flits, maar het toont mooi de verschillen) :colgate:

Eerste foto:
Achtergrond 3mm zwart vilt
Midden Dark Glue
Links: Dark Acoustic
Rechts: Dark 2.0

Tweede foto:
Achtergrond 3mm zwart vilt
Links: Dark Acoustic
Rechts: Dark 2.0

Derde foto:
Achtergrond 3mm zwart vilt
Links: Dark Acoustic (90 graden gedraaid)
Rechts: Dark 2.0 (90 graden gedraaid)

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

Wist niet dat ze inmiddels ook een 'glue' variant hadden...
Maar het verschil lijkt wel heel erg op wat ik zelf ook gezien hebben tussen de 'oude' dark en acoustic en iets als Patafix of DC Fix plak spul.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Quote from: Jean Sibelius on November 30, 2020, 20:58:08

Interessant! 8) Zou je wat foto's voor en na behandeling willen maken? Ben wel benieuwd naar het verschil.


U vraagt wij draaien :D

Dit is dan de Adamantium acoustic;

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=169005.msg3419570#msg3419570
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jean Sibelius

Quote from: PascalP on December  8, 2020, 23:24:50
U vraagt wij draaien :D

Dit is dan de Adamantium acoustic;

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=169005.msg3419570#msg3419570

Nogmaals bedankt Pascal! Flink verschil, ik heb ondertussen ook een bestelling geplaatst voor wat Acoustic en Dark 2.0 :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jean Sibelius

Quote from: PascalP on December 10, 2020, 08:59:10
nice, ben benieuwd naar jouw resultaten ermee :)

Ik ook! 8)


Ondertussen zijn alle bestellingen hier de deur uit. Ik heb nu bij Adamantium 'Dark Acoustic' en 'Dark 2.0' besteld. Ik heb nog gevraagd of ze eventueel ook stukken op maat kunnen leveren, maar dat willen/kunnen ze helaas niet doen :-\. Je kunt alleen maar datgene bestellen wat ze via de website aanbieden, dus per meter lengte (1m, 2m, 3m, 5m, 10m) en in een breedte van 146cm. Als het materiaal binnen is, dan Mrs. Sibelius maar weer eens lief aankijken (die kan netter knippen dan ikzelf weet ik ondertussen uit ervaring) :bigsmile:.

Ik ga overigens werken met een oplossing waarbij Adamantium Dark 2.0 permanent blijft liggen (o.a. op de maintowers, een deel van de apparatuur en in de nis) en de Dark Acoustic wordt extra toegepast als je optimaal beeld (~maximaal contrast) wilt hebben tijdens het film kijken. Daarvoor maak ik 'licht absorptie schermen' die je binnen een handomdraai kunt plaatsen en weghalen :D.

Hoe snel dat in de praktijk gaat en of het überhaupt ook hoorbaar is dat weet ik nog niet. De eerste proefjes met normaal vilt waren (qua beeld) dusdanig positief dat ik het in ieder geval geprobeerd moet hebben :music:.

Alle spullen zijn ondertussen besteld en komen in de loop van deze week en komende week binnen. Daarna mag de NX9 komen >:D

We gaan het zien/horen/ervaren ;).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

RonG

Als ooit eens dat covid gedoe voorbij zou ik maar eens al te graag dit theater willen komen bewonderen O0 :worship:

Jean Sibelius

Ondertussen van Viktor te horen gekregen dat ik het deze kerstvakantie helaas nog zonder NX9 moet doen :nopompom:, maar dat de kans wel groot is dat ik voor de zomervakantie van 2021 wel van de projector kan genieten :). Er is momenteel veel vraag naar de N-serie en dat betekent met een beperkte productie capaciteit gewoon even wachten en geduld hebben (het is niet anders).

Ondertussen begonnen met een 'experimentje' om mijn DVD/Blu-Ray collectie over te zetten in een commerciële(re) database. Heb hiervoor tot nu toe altijd Excel gebruikt, maar dat is toch wel behoorlijk 'old school' en niet altijd even praktisch (je mist soms de juiste informatie op het goede moment).

Op dit moment test ik parallel langs elkaar 1) 'My Movies 3' en 2) 'CLZ Movies'. Voor '1' betaal je eenmalig E10,99 en voor '2' betaal je maandelijks E1.49. Beide Apps werken zowel op een Smartphone (in mijn geval een Samsung Galaxy A7) als op de iPad (in mijn situatie een iPad Pro 2018) en je kunt ook de database van je collectie tussen beiden apparaten synchroniseren. In de ruimte is het fijn om gebruik te kunnen maken van de 'grote' iPad en als je in de winkel in de schappen staat te neuzen is het handig om snel te kunnen controleren (via je Smartphone) of je een film nu al wel of niet in je bezit hebt of dat deze bv. op je wensenlijstje staat. Het is me ondertussen al 2 of 3 keer voorgekomen dat ik een film dubbel heb gekocht :). Daarnaast is het ook gewoon handig om te zien welke films je ondertussen allemaal in je collectie hebt, want dat zijn er ondertussen behoorlijk wat.

Ik heb nu nog 1 week om '2' vrijblijvend te testen, dus ga nog even verder met het vullen van beide databases om na te gaan wat uiteindelijk het handigste werkt en uit welke App je uiteindelijk de meest overzichtelijke informatie kunt halen. Op dit moment (heb nu zo'n 20 films in allebei de databases opgeslagen) heeft '1' wel mijn voorkeur. Ik moet zeggen dat de GUI van '2' mooier is en ook wat geavanceerdere overzichten kan maken, maar '1' haalt veel nauwkeurig alle voor mij relevante data binnen (o.a. cover, HDR-info, geluidsformaten en ondertitelingen) na het scannen van de barcode. Daarbij is '1' echt supersnel met het scannen van de barcode. Zelfs al voordat ik de Blu-ray in mijn handen heb, is de barcode al gescand ;). Ik kreeg nog een e-mail van de supportdesk van '2', dus ik heb meteen gevraagd hoe het kan dat de data minder compleet is dan bij de concurrent. Ben benieuwd :sigh:

Ik vermaak me in de tussentijd wel met o.a. het archiveren van al mijn beelddragers en de experimenten om straks optimaal van het beeld te kunnen genieten. En het is zeker geen straf om naar de JVC DLA-RS55 te kijken 8).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Demko

Hoi Jan,

Ik heb voor de optie 2 (CLZ) 15 euro betaald, ik moet tot nu toe zeggen na 400 films dat er maar enkele zijn die CLZ niet erkend dan is het search naar film en selecteer de juiste film en type.

Sony VW500ES-Anthem P5, A5, A2-Oppo UDP203-Trinnov Altitude 32-JBL synthesis S4VC(7x)-Revel 893(4x)-Velodyne DD18+(2x)-Audioquest

Jean Sibelius

Quote from: Demko on December 14, 2020, 16:40:18
Hoi Jan,

Ik heb voor de optie 2 (CLZ) 15 euro betaald, ik moet tot nu toe zeggen na 400 films dat er maar enkele zijn die CLZ niet erkend dan is het search naar film en selecteer de juiste film en type.

Hoi Demko. Bedankt voor je reactie. De films worden wel herkend, maar bij veel films heb je bv verschillende audioracks en ondertitelingen. Heb de laatste tijd bewust wat HDR materiaal gekocht en op de 20 films waren er verschillende waar de genoemde info ontbrak of verre van compleet terwijl die bij My Movies 3 wel compleet aanwezig was. Ik heb de helpdesk gevraagd wat de oorzaak hiervan is. Ik vind CLZ wel vetter qua looks. Vanavond weer wat scannen.

Groeten Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Demko

Quote from: Jean Sibelius on December 14, 2020, 16:55:44
Hoi Demko. Bedankt voor je reactie. De films worden wel herkend, maar bij veel films heb je bv verschillende audioracks en ondertitelingen. Heb de laatste tijd bewust wat HDR materiaal gekocht en op de 20 films waren er verschillende waar de genoemde info ontbrak of verre van compleet terwijl die bij My Movies 3 wel compleet aanwezig was. Ik heb de helpdesk gevraagd wat de oorzaak hiervan is. Ik vind CLZ wel vetter qua looks. Vanavond weer wat scannen.

Groeten Jan

Ahhh okay, Ben benieuwd naar je uitkomst
Sony VW500ES-Anthem P5, A5, A2-Oppo UDP203-Trinnov Altitude 32-JBL synthesis S4VC(7x)-Revel 893(4x)-Velodyne DD18+(2x)-Audioquest

skyfox

Ik gebruik al jaren MyMovies en ben daar zeer tevreden over. Vroegâh waren er nog wel wat hickups en kleine bugs, maar die ben ik de laatste jaar of twee a drie niet meer tegengekomen. Het aanmaken van persoonlijke filters vind ik erg fijn. Met het herkijken van mijn volledige collectie is makkelijk doordat ik bij elke film een tag "gezien" kan geven. En deze wordt automatisch weggefilterd uit m'n filter "ongekeken films". Ideaal! En warm aanbevolen  :pompom:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Naar aanleiding van dit zelf ook aan de slag gegaan met My Movies en ziet er goed uit, gebruikte tot op heden ook CLZ en heb hier toen ook een eenmalig bedrag voor betaald, dus geen maandelijkse fee.

Wat ik bij CLZ inderdaad wel eens mis is welke audiocodes of HDR etc.
Ook met CLZ heb ik wel eens dat ie een film niet pakt, bijvoorbeeld afgelopen week de 6-disc UHD box van Mission Impossible, CLZ scant deze als film 1 en 6 terwijl My Movies deze netjes pakt met alle 6 de films.
Overigens is CLZ normaal wel snel met corrigeren als je zoiets aan hun meldt, zelfs met Laserdiscs hebben ze me nog wel eens geholpen om artwork en dergelijke te corrigeren als het incorrect was. (Bijvoorbeeld Pulp Fiction herkende ie mooi maar kwam de Criterion cover tevoorschijn, dit is dus een compleet andere release.)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jean Sibelius

Ondertussen ook al een reactie van de helpdesk van CLZ:

"Our focus has always been on providing the best movie level information, like cast and crew and IMDb Ratings / Votes. That is why we have an official IMDb content license, which other apps do not have."

Heb vanavond in een mum van tijd nog zo'n 35 films toegevoegd aan zowel 'My Movies 3' en 'CLZ'.

Het is duidelijk dat beide programma's hun eigen doelgroep hebben. Ik neig steeds meer naar de eerste.
Heb ondertussen ook de instellingen wat aangepast zodat ik nu snel kan zien waar ik naar op zoek ben (zelfs Angelie is onder de indruk) :colgate:.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)