The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Desondanks nog steeds een hele fijne disc en kwaliteit. Ik draai deze nog steeds erg vaak.

Mooiste is wel als je deze deze full range kunt draaien. Native gemixed in Dolby Digital 5.0

Fleetwood Mac- The Dance ook nog steeds een waanzinnige geluidskwaliteit.

Quote from: Teejoo on April 12, 2020, 20:30:44
Nog steeds jammer dat de Corrs niet op blu-ray uit is.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

#3851
Bedankt voor het delen/beschikbaar stellen van je lijst Viktor! :colgate:
Heb vandaag de tijd genomen om deze te vergelijken met mijn eigen collectie.

Bleek er zelf al 9 te hebben, maar dan blijven er nog voldoende over.
Stevie Nicks, Julieta Venegas en Chris Botti zijn (vooralsnog) te duur :crazy:

Ondertussen zijn Tori Amos, The Police en Amy Winehouse in bestelling :clapping:.

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Ik heb naast die in Boston ook die andere live blu-ray van Chris Botti. Die vind ik eigenlijk nog mooier.

Jean Sibelius

Quote from: Teejoo on April 13, 2020, 19:45:22
Ik heb naast die in Boston ook die andere live blu-ray van Chris Botti. Die vind ik eigenlijk nog mooier.

Ik heb al in mijn collectie Chris Botti - Live with orchestra & Special Guests, bedoel je die toevallig? :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Marco66

Quote from: Jean Sibelius on April 13, 2020, 19:48:27
Ik heb al in mijn collectie Chris Botti - Live with orchestra & Special Guests, bedoel je die toevallig? :)

Die is geweldig id, heb beide en erg mooie concerten.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Teejoo

Quote from: Jean Sibelius on April 13, 2020, 19:48:27
Ik heb al in mijn collectie Chris Botti - Live with orchestra & Special Guests, bedoel je die toevallig? :)
Ja, super met Jill Scott etc. Ik heb er nog een zag ik:

vik

Deze collectors edition Blu ray Sasha-Refracted ook een hele mooie tip. (Bekend van het legendarische duo Sasha & Digweed)

Live performance vanuit de The Barbican-London samen met een live orkest.

Xpander is een van zijn bekendste producties en legendarisch! (vind ik dan tenminste)   :music:


https://www.youtube.com/v/WmqBWz9Ob30&feature=25s
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Bedankt voor de tips Theo en Viktor (ze staan op mijn lijstje) :colgate:

Een korte ('goedkope') update...

Gisteren eindelijk de tijd gevonden om de Oppo UDP-203 fatsoenlijk neer te zetten op het Artesania rack (de BDP-105D staat nu even tijdelijk werkeloos aan de kant). Vanavond eens ervaren of dit ervoor zorgt dat de speler nog beter tot zijn recht komt. Mijn ervaring tot nu toe was dat de Oppo het meeste baat had bij een goede ondersteuning.

Deze week tevens een pakketje van Lightdims ontvangen. Helaas qua inhoud slechts 1 velletje ipv de 2 velletjes die besteld waren, maar na een kort e-mailtje een snelle reactie terug ontvangen met excuses en het bericht dat het tweede velletje nu alsnog onderweg is. Gisteravond alvast begonnen met de meest 'storende' lampjes te voorzien van deze 'plakkers' en het werkt prima (en snel). Je ziet nog wel steeds wat licht (maar dat is niet erg, want dan weet je dat het apparaat aan staat), maar het resulterende licht is veel minder storend. Heb helaas wel het tweede velletje nodig om alle relevante lampjes af te plakken, maar het heeft geen haast. Ik heb namelijk ook al weer een tijdje twee en halve meter zwart vilt liggen om over de Von Schweikerts te leggen ::)

Nu ik me meer ga 'storten' op surround ook gebruik gemaakt van de mogelijkheid om door Trinnov georganiseerde Webinars bij te wonen. De laatste twee voor mij waren: 'Why every Home Theater deserves an Altitude – Part 2 the optimizer' :D en  'Acoustic Measurement with the Optimer – Recommended Practices' :clapping:. Alhoewel ik natuurlijk al een hoop wist (door lezen, doen en schade en schande), toch weer een paar nieuwe dingetjes gehoord om de puntjes verder op de 'i' te zetten. In het verleden had ik o.a. al eens gespeeld met multi-point metingen, maar met het statief wat ik oorspronkelijk had was het niet handig om dit voor elkaar te krijgen (en ben ik er op een gegeven moment mee gestopt). Heb naar aanleiding van de Webinars een nieuw statief besteld (bedankt voor de tip Teejoo), een verende microfoonhouder voor de Trinnov microfoon en een 2D waterpasje (en een nieuwe 9V batterij voor in de microofoon) :D. Een laser waterpas heb ik al, dus binnenkort ga ik (eindelijk) op een nette/reproduceerbare manier multi-point metingen doen. Je weet namelijk nooit waar het goed voor is :coffee:! (lees: de slimme lock-down gaat een keer eindigen, toch?)

Verder vandaag maar eens mijn nieuwste Blu-ray's (ontvangen sinds December 2019) bij elkaar verzamelen en toevoegen aan het overzicht van de collectie. Ik heb er nog behoorlijk wat in het folie zitten, dus eens kijken of ik Angelie vanavond mee de bios in kan krijgen (en anders ga ik alleen >:D) om er eentje uit het folie te halen.

Fijn weekend allemaal!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Volgens mij heb ik jullie nog niet gefeliciteerd met het voornemen om te gaan trouwen. Bij deze...gefeliciteerd.

Leuk hoor...nog altijd mooie/leuke herinneringen aan mijn eigenste trouwdag. Rotterdam, gemeente huis van Hillegersberg, feest locatie Kralingse Plas, leuk feest met leuke mensen, 16 oktober, prachtig weer en een prachtige vrouw.

Zo deze post opslaan..dan vergeet ik de datum ook niet meer.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Weet ik nog niet. Vanavond even kijken wat er op tv is. Vanwaar deze belangstelling ?  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jean Sibelius

Quote from: chansig on April 18, 2020, 15:41:37
Volgens mij heb ik jullie nog niet gefeliciteerd met het voornemen om te gaan trouwen. Bij deze...gefeliciteerd.

Leuk hoor...nog altijd mooie/leuke herinneringen aan mijn eigenste trouwdag. Rotterdam, gemeente huis van Hillegersberg, feest locatie Kralingse Plas, leuk feest met leuke mensen, 16 oktober, prachtig weer en een prachtige vrouw.

Dank je Hans! :colgate:

Alleen die prachtige vrouw hebben we dan straks gemeen qua herinnering aan het trouwen :D

Quote from: chansig on April 18, 2020, 15:41:37
Zo deze post opslaan..dan vergeet ik de datum ook niet meer.

Ik zal je ook op tijd nog even waarschuwen :pompom:

Quote from: Bas Akkerman on April 18, 2020, 15:44:19
Welke films ga je kijken?

Hoi Bas,

Ik heb ondertussen het lijstje weer compleet gemaakt.

De kandidaten voor vanavond zijn:
- The shape of water
- Hacksaw ridge
- Running with the devil
- 10 minutes gone
- The mountain between us
of
- Amy Winehouse - I told you I was trouble / Live in London

Kun je er eentje aanraden?


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Nou als je een feest gaat geven hoop ik wel dat daar alleen maar leuke mensen zijn. Niets vervelender dan geld uitgeven aan mensen die je eigenlijk niet mag/moet/boeit.

Dus ja...mijn schoonouders zijn hele aardige mensen. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

skyfox

Hacksaw Ridge! Prachtige film, bizarre setting, goede soundtrack. Ik was erg onder de indruk van het verhaal. Maar ben dan ook een heerlijke softie. ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje

Quote from: skyfox on April 18, 2020, 16:10:11
Hacksaw Ridge! Prachtige film, bizarre setting, goede soundtrack. Ik was erg onder de indruk van het verhaal. Maar ben dan ook een heerlijke softie. ;)
+1


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jan-rotterdam


MLCinema

Welke film is het uiteindelijk geworden? Hacksaw Ridge is wel een aanrader inderdaad. Goede surround track met veel laag. De UHD uitvoering dan. De Nederlandse Blu Ray uitvoering is halfbakken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Quote from: Kamidioblitz on April 19, 2020, 07:45:51
Welke film is het uiteindelijk geworden? Hacksaw Ridge is wel een aanrader inderdaad. Goede surround track met veel laag. De UHD uitvoering dan. De Nederlandse Blu Ray uitvoering is halfbakken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik vond dan zelfs de halfbakken versie uitermate goed te pruimen :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Dan neem ik de UHD wel mee naar Jan tzt[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Jean Sibelius

Bedankt allemaal voor de tip  :headbanging:

Het was inderdaad Hacksaw ridge geworden.

Geweldige film in alle opzichten. Dat het ook nog eens waargebeurd is maakt hem nog indrukwekkender...

Groeten Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Quote from: Jean Sibelius on April 18, 2020, 16:00:38
Hoi Bas,

Ik heb ondertussen het lijstje weer compleet gemaakt.

De kandidaten voor vanavond zijn:
- The shape of water
- Hacksaw ridge
- Running with the devil
- 10 minutes gone
- The mountain between us
of
- Amy Winehouse - I told you I was trouble / Live in London

Kun je er eentje aanraden?


Groeten, Jan
Erg, ik heb alleen een gedeelte van The shape of water an Mountain between us helemaal gezien. Ik kan je dus slecht adviseren. Nou begrijp ik dat Hacksaw ridge erg goed is... ;)
Zelf ben ik niet zo van de oorlogsfilms waarin de superioriteit van de VS wordt bewierookt, maar als ik het verhaal zo lees geef ik het ook eens een kans.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Quote from: Bas Akkerman on April 19, 2020, 20:02:37
Erg, ik heb alleen een gedeelte van The shape of water an Mountain between us helemaal gezien. Ik kan je dus slecht adviseren. Nou begrijp ik dat Hacksaw ridge erg goed is... ;)
Zelf ben ik niet zo van de oorlogsfilms waarin de superioriteit van de VS wordt bewierookt, maar als ik het verhaal zo lees geef ik het ook eens een kans.

Hoi Bas. Ik zou het er toch op wagen. Gebeurd niet vaak dat ik zo met een brok in mijn keel een film zit te kijken, maar dit verhaal had me echt te pakken van het begin tot het einde. Een van de beste, zo niet de beste film die ik recentelijk heb gezien 8).

Groeten Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Top, die ga ik op Blu Ray kopen! Dank je voor de tip!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MLCinema

Quote from: Bas Akkerman on April 30, 2020, 20:21:51
Top, die ga ik op Blu Ray kopen! Dank je voor de tip!
Als de mogelijkheid hebt zou ik de uhd importeren uit Engeland. Die heeft een mooiere audio track.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Quote from: Bas Akkerman on April 30, 2020, 20:21:51
Top, die ga ik op Blu Ray kopen! Dank je voor de tip!

Bas, neem jij m'n bluray over, heb ik eens smoes om de uhd aan te schaffen  :hehe:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9