The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

Quote from: Dynky on March 30, 2020, 16:53:03
Ik heb recentelijk deze LightDims aangeschaft, doen perfect wat ze beloven  ;)

Bedankt voor de tip en de link! :clapping: Heb er twee besteld.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

vik

Lol. Inderdaad Hans even terug gelezen en komt inderdaad een beetje hatelijk over. :P

Had het leuk gevonden als jullie erbij hadden geweest en inderdaad de CM loopt als het goed is niet weg.  :angel:


Quote from: chansig on March 21, 2020, 13:39:04
Ik ben inmiddels ook weer opgeknapt. Mooi om te lezen dat ik (en Tabcam) niet gemist werden.  :D

Maar goed de set, ruimte gaat ws niet weglopen...dus in andere tijd vast weer ruimte voor een leuke gezellige middag.

Gr. Hans
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Gelukkig viel het onderhandelen best mee.  :P

Quote from: Maximus_Aurelius on March 21, 2020, 10:51:31
Vik je vergeet de twee honden te bedanken :D. Wanneer de dame en heer niet meewerken dan kom je niet binnen ;)  :D :D.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Quote from: Jean Sibelius on March 27, 2020, 18:01:50
Zoals al enigszins gehint heb ik naar aanleiding van de recente M&G met Thuur en Viktor sinds vandaag een Oppo UDP-203 4K Ultra HD inclusief Cinemike Stufe 1+2 Modificaties op proef staan. Het verschil tussen mijn eigen Oppo BDP-103D en de Oppo UDP-205 ('Ultimate') van Viktor was serieus groot (zelfs op mijn huidige JVC DLA-RS55 met 4K e-Shift). Bij gebleken geschiktheid/tevredenheid blijft deze UDP-203 staan (en wordt daarmee ook weer een stapje richting Native 4K projectie gezet).

Dank je Viktor om dit mogelijk te maken! :pompom:

Goedemiddag allemaal,

Hierbij een update naar aanleiding van de komst 'op proef' van de Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 ('regio free'). In de afgelopen week regelmatig wat films en/of (stukjes) concert gekeken, zonder daar direct een waardeoordeel aan toe te (willen) kennen. Direct vanaf het begin was voor mij al wel duidelijk dat het beeld van deze UDP-203 CM 'zelfs koud uit de doos' beter is dan van mijn huidige Oppo BDP-105D, maar ik had initieel twijfels qua geluid (zie mijn eerdere reactie). Qua films heb ik afgelopen week o.a. John Wick 3, Terminator – Dark Fate, Blade Runner 2049, X-men – Dark Phoenix en Anna gekeken en dat was keer op keer genieten :).

Ondertussen heeft de UDP-203 CM zo'n 100 uren (in)gespeeld, daarom gisteravond opnieuw een onderlinge vergelijking tussen de twee spelers gedaan, waarbij de focus op geluidsweergave was.

Beide spelers op de Trinnov via HDMI aangesloten en daarna dezelfde korte stukjes content luisteren (+ kijken) op de ene en daarna op de andere speler (en weer terug). Ik heb hierbij vooral gebruik gemaakt van mijn eigen referenties qua muziek op Blu-Ray: Hans Zimmer – Live in Prague, John Mayer – Where the Light Is, Trijntje Oosterhuis – Best of Burt Bacharach Live en Muse – Live At Rome Olympic Stadium. Niet geheel toevallig: allemaal live registraties :colgate:.

Waarom verschillende content? Allereerst wil ik natuurlijk dat een eventueel waargenomen verbetering consistent is over verschillende soorten muziek en het viel me verder op dat de UDP-203 CM wat kritischer is qua toegepaste targetcurve in de Trinnov. Tot nu toe heb ik altijd de targetcurve gebruikt die ik ook gebruik voor stereo (een optimale balans tussen natuurlijkheid en detaillering/ruimtelijke afbeelding), maar daarnaast heb ik nog twee curves beschikbaar waarbij de ene 1) nog natuurlijker klinkt maar 'ten koste van' ... en de andere 2) waarbij het compromis andersom is gemaakt... detaillering/ruimtelijke afbeelding 'ten koste van', .... Op de BDP-105 kwam het niet zo nauw, maar bij de UDP-203 heeft bv. Trijntje hoorbaar baat bij curve 1) terwijl Muse met curve 2) beter uit de verf komt, tja :coffee:.

Anders gezegd: de UDP-203 CM laat meer horen! Qua ruimtelijke (3D-bubble) weergave, maar ook qua dynamiek en resolutie. De UDP-203 CM is zowel qua geluid als qua beeld een stap(je) bovenop de BDP-105, je hebt nog meer het gevoel erbij te zijn en betrokkenheid is iets wat ik erg belangrijk vind. Het beeld is gewoon stukken beter, punt :exclamation:.

Wat wel vervelend is, is dat de UDP-203 bv. geen NetFlix ondersteund (iets waar we momenteel toch regelmatig gebruik van maken). Vooralsnog laat ik de BDP-105D daarom nog even staan waar hij nu staat. Ik heb nog niet echt nagedacht hoe ik dat logistiek ga aanpakken, maar op basis van mijn ervaringen tot nu toe is de Oppo (van al mijn audioapparatuur) het meest gevoelig voor de ondergrond waarop deze staat, dus de UDP-203 en de BDP-105 gaan sowieso van plek wisselen op het audio rack.

O ja, op basis van bovenstaande 'review' betekent dat de Oppo UDP-203 CM Stufe 2 definitief in de 'Confidence Mansion' blijft (sorry Viktor!) :D.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Tabcam

Leuk om te lezen en baal enorm van Covid-19!!! Had graag eerst alles zonder CM Stufe2 bekeken en gehoord. Wel blij dat ik niet gegaan ben omdat ik pas nu van het hoesten af lijk te komen.

Qua luisteren zou ik niet alleen live opnames pakken. Die zijn wel vaak heerlijk om te luisteren, daar niet van! Soms is het ook goed wat meer bewerkte opnames te bekijken om te luisteren wat dan eventuele verschillen zijn.

Heel veel plezier met de Oppo UPD-203 CineMike Stufe 2 :pompom:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Bas Akkerman

Dat was al vrij snel duidelijk dat die er kwam volgens mij. ;)

Wat ik me afvraag, en ja het is een noob vraag, is de geluidsweergave van de oppo te omzeilen? Dat je puur het geluidssignaal door laat sturen zonder dat de oppo zelf iets doet? Jammer namelijk dat je het beeld als zo goed ervaart, terwijl het geluid nog flink aangepast moet worden als ik het zo lees.

Net klaar met werken, dus hopelijk komt dit niet te vaag over.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DVDmartinDVD

De Oppo 203/205 CM Ultimate en de Trinnov moet toch wel een gouden combi zijn?
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Marco66

Wat Jan iets minder vind klinken zou bij ons hemels zijn  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Jean Sibelius

Quote from: TabCam on April  3, 2020, 17:49:06
Leuk om te lezen en baal enorm van Covid-19!!! Had graag eerst alles zonder CM Stufe2 bekeken en gehoord. Wel blij dat ik niet gegaan ben omdat ik pas nu van het hoesten af lijk te komen.

Denk dat iedereen ondertussen wel baalt van het hele Covid-19 gebeuren... Hoe beter iedereen de regels volgt, des te eerder kunnen we weer terug naar iets wat een beetje op 'normaal cq. vroeger' lijkt. Had ook liever gehad dat de M&G's door hadden kunnen gaan. Als ik het zo lees dan heb je het flink te pakken gehad, maar heel fijn dat het weer beter met je gaat! :clapping:

Quote from: TabCam on April  3, 2020, 17:49:06
Qua luisteren zou ik niet alleen live opnames pakken. Die zijn wel vaak heerlijk om te luisteren, daar niet van! Soms is het ook goed wat meer bewerkte opnames te bekijken om te luisteren wat dan eventuele verschillen zijn.

Het lijstje wat ik noemde zijn concerten die ik vaker heb gezien en dus goed weet hoe ze voorheen in mijn set-up klonken. Nu de 203 blijft zal ik ook zeker naar andere opnames kijken en luisteren. Op een gegeven moment als de 203 volledig is ingespeeld, dan verder met het tweaken (in de Trinnov met de target curves) :).

Quote from: TabCam on April  3, 2020, 17:49:06
Heel veel plezier met de Oppo UPD-203 CineMike Stufe 2 :pompom:!

Dankjewel, gaat helemaal goed komen. Ondertussen hebben we ook de Joker en Knives Out gezien. Vanavond staan de Lion King en/of Ad Astra op het programma :popcorn:.

Quote from: Bas Akkerman on April  3, 2020, 20:28:58
Dat was al vrij snel duidelijk dat die er kwam volgens mij. ;)

Dat heeft voor mij toch echt nog wel 1 weekje geduurd ;).

Quote from: Bas Akkerman on April  3, 2020, 20:28:58
Wat ik me afvraag, en ja het is een noob vraag, is de geluidsweergave van de oppo te omzeilen? Dat je puur het geluidssignaal door laat sturen zonder dat de oppo zelf iets doet? Jammer namelijk dat je het beeld als zo goed ervaart, terwijl het geluid nog flink aangepast moet worden als ik het zo lees.

In principe omzeil ik 'de geluidsweergave' van de Oppo al maximaal door digitaal (bitstream via HDMI) naar de Trinnov te gaan. De instellingen qua video zijn (vooraf) ingesteld door Viktor op basis van de eigenschappen van mijn projector. Wat ik volgens mij heb geschreven, maar zo niet wat ik bedoel... voor de Oppo 105 gebruikte ik dezelfde targetcurve als die ik ook gebruik voor het afspelen van muziek content via Roon. Wat ik met de 203 merk(te) is dat deze in ieder geval duidelijk(er) laat horen dat er ook daar verschillen waarneembaar zijn bij het gebruik van targetcurves die op het oog identiek zijn, maar die toch verschillen (de 3 curves die ik eerder beschreef). Op mijn to-2-list staat nu o.a. dat ik nog twee/drie nieuwe targetcurves wil maken voor in de Trinnov... eentje die de sterren van de hemel speelt bij concerten en eentje die wat meer impact heeft bij films en misschien eentje 'alround' (dit o.a. ook naar aanleiding van de feedback van Thuur tijdens de recente M&G).

Quote from: Bas Akkerman on April  3, 2020, 20:28:58
Net klaar met werken, dus hopelijk komt dit niet te vaag over.

Nee hoor, ik begrijp wat je bedoelt maar het is echt niet zo dat ik ver weg zit van het optimum. Maar je kent me ondertussen hopelijk een beetje... pas echt tevreden/klaar als ik voor mezelf weet dat er niets meer te verbeteren is :D.

Quote from: DVDmartinDVD on April  4, 2020, 11:59:53
De Oppo 203/205 CM Ultimate en de Trinnov moet toch wel een gouden combi zijn?

Ik heb de Oppo 203 Stufe 2, maar ook dat is natuurlijk met de Trinnov nog steeds een hele mooie combi! Echt weinig/niets te wensen natuurlijk qua hardware (de UDP 205 Ultimate gaat natuurlijk echter nog wat verder). Mocht er tzt behoefte aan zijn, dan is een 203 Stufe2 vs 205 Ultimate shoot-out natuurlijk altijd te organiseren (en een stufe2 kan altijd nog geupgrade worden naar een Ultimate 8)). Met de Trinnov is het mogelijk om heel veel dingen echt volledig naar je hand te zetten. Qua stereo ben ik 100% tevreden, qua surround nog niet helemaal (lees: ik weet/verwacht dat het nog beter kan), maar dat is ook niet vreemd gezien de tijd dat ik hiermee bezig ben (sinds halverwege februari klaar met stereo en pas sindsdien gaat de volledige aandacht naar surround weergave).

Quote from: Marco66 on April  4, 2020, 12:50:40
Wat Jan iets minder vind klinken zou bij ons hemels zijn  ;D

:D :pompom:

Ik ben absoluut niet ontevreden (verre van dat zelfs), maar zoals hierboven geschreven... ik ben pas helemaal klaar/tevreden als ik weet dat er niets(?) meer te verbeteren is (binnen bepaalde grenzen natuurlijk). Hoop jou en Marjolijn natuurlijk binnenkort te kunnen laten horen hoe het hier momenteel klinkt :).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Topkeuze, Jan! Ik had eerlijk gezegd niets anders verwacht. Volgende stap: de Trinnov laten CMen? ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Hoi Jan, je hebt het over targetcurve. Maar bedoel je niet meer verschillende presets? De targetcurve is daar een onderdeel van, maar ik denk dat er nog veel meer te variëren/optimaliseren is met verschillende andere instellingen als het om surroundgeluid gaat.

MLCinema

Mooie sprong! Qua bron nu ook helemaal klaar voor een eventuele sprong naar een volledige native 4k keten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Jean Sibelius

Quote from: skyfox on April  4, 2020, 17:06:21
Topkeuze, Jan! Ik had eerlijk gezegd niets anders verwacht. Volgende stap: de Trinnov laten CMen? ;)

Dank je Richard! Dit was voor mij (op dit moment) de meest logische keuze :colgate:. Geen plannen om de Trinnov te laten CMen ;). De volgende stap...? a) linksaf, b) rechtsaf of c) rechtdoor. Bij optie a) verder met het uitbreiden en/of optimaliseren van 3D-surround, b) verder richting 4K Native projectie, c) luisteren naar de (aanstaande)vrouw :tounge2:, want die heeft ook wat wensen in en rondom het huis. Vanochtend hebben we wat zitten 'brainstormen', en het lijstje waar daaruit is gekomen is niet goedkoop :nopompom:. Maar voorlopig even geen (nieuwe = ongeplande) grote uitgaves de komende tijd.

Quote from: Teejoo on April  4, 2020, 17:10:49
Hoi Jan, je hebt het over targetcurve. Maar bedoel je niet meer verschillende presets? De targetcurve is daar een onderdeel van, maar ik denk dat er nog veel meer te variëren/optimaliseren is met verschillende andere instellingen als het om surroundgeluid gaat.

Hoi Theo. Uiteraard. De verschillende target curves zitten nu in verschillende presets opgeslagen en het afstemmen van de preset is slechts een onderdeel daarvan. Heb ondertussen al de nodige tijd en moeite gestoken in het afstellen van de PEQ's, (advanced) Bass Management, talloze filterinstellingen, et cetera. Ik verwacht dat die instellingen voorlopig niet gaan wijzigen (met nadruk op verwacht omdat ik binnenkort de multi-point metingen kan c.q. ga doen) :).

Quote from: Kamidioblitz on April  5, 2020, 07:57:45
Mooie sprong! Qua bron nu ook helemaal klaar voor een eventuele sprong naar een volledige native 4k keten.

Dank je Marc! Er zijn nu nog ('maar') twee hardware aanpassingen nodig: 1) upgrade van het HDMI-bord in de Trinnov en 2) andere projector. Vooralsnog vind ik het nu weer even prima zoals het is, maar zodra het (weer) gaat kriebelen dan ga ik me weer eens verder oriënteren :colgate:.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MLCinema

Kriebelen doet het in feite altijd. Het is altijd de vraag hoe erg je moet krabben om ervan af te komen. Zo lang er daartussen maar voldoende genoten wordt.

Bij kriebelt een native 4K projector ook alweer een jaar. Denk dat ik dit jaar ga krabben.

Fijn dat die trinnov modulair gebouwd is, dat verlengd de levensduur van een dergelijk kostbaar apparaat aanzienlijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Maximus_Aurelius

Quote from: Jean Sibelius on March 25, 2020, 16:36:40

Stereo is nu echt klaar (vandaar de eerdere "ik ben (er) klaar (mee)"-opmerking) en ook een recente tip dat Synergistic Research Orange zekeringen (à 159 Euro/stuk) echt nog een verbetering op zouden leveren laat ik daarom links van me liggen >:D.

Groeten, Jan

Weet je het zeker ;).

Vanaf vandaag zit deze als proef in mijn voorversterker.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

vik

Bedankt Jan en wens je heel veel plezier met de Oppo.  Daar zul je veel plezier aan beleven en weer een mooie stap richting 4K.  ^^

Ik zal je zoals beloofd nog een lijstje sturen met wat tips voor mooie concerten.  :)


Quote from: Jean Sibelius on April  3, 2020, 16:25:44
Goedemiddag allemaal,

Hierbij een update naar aanleiding van de komst 'op proef' van de Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 ('regio free'). In de afgelopen week regelmatig wat films en/of (stukjes) concert gekeken, zonder daar direct een waardeoordeel aan toe te (willen) kennen. Direct vanaf het begin was voor mij al wel duidelijk dat het beeld van deze UDP-203 CM 'zelfs koud uit de doos' beter is dan van mijn huidige Oppo BDP-105D, maar ik had initieel twijfels qua geluid (zie mijn eerdere reactie). Qua films heb ik afgelopen week o.a. John Wick 3, Terminator – Dark Fate, Blade Runner 2049, X-men – Dark Phoenix en Anna gekeken en dat was keer op keer genieten :).

Ondertussen heeft de UDP-203 CM zo'n 100 uren (in)gespeeld, daarom gisteravond opnieuw een onderlinge vergelijking tussen de twee spelers gedaan, waarbij de focus op geluidsweergave was.

Beide spelers op de Trinnov via HDMI aangesloten en daarna dezelfde korte stukjes content luisteren (+ kijken) op de ene en daarna op de andere speler (en weer terug). Ik heb hierbij vooral gebruik gemaakt van mijn eigen referenties qua muziek op Blu-Ray: Hans Zimmer – Live in Prague, John Mayer – Where the Light Is, Trijntje Oosterhuis – Best of Burt Bacharach Live en Muse – Live At Rome Olympic Stadium. Niet geheel toevallig: allemaal live registraties :colgate:.

Waarom verschillende content? Allereerst wil ik natuurlijk dat een eventueel waargenomen verbetering consistent is over verschillende soorten muziek en het viel me verder op dat de UDP-203 CM wat kritischer is qua toegepaste targetcurve in de Trinnov. Tot nu toe heb ik altijd de targetcurve gebruikt die ik ook gebruik voor stereo (een optimale balans tussen natuurlijkheid en detaillering/ruimtelijke afbeelding), maar daarnaast heb ik nog twee curves beschikbaar waarbij de ene 1) nog natuurlijker klinkt maar 'ten koste van' ... en de andere 2) waarbij het compromis andersom is gemaakt... detaillering/ruimtelijke afbeelding 'ten koste van', .... Op de BDP-105 kwam het niet zo nauw, maar bij de UDP-203 heeft bv. Trijntje hoorbaar baat bij curve 1) terwijl Muse met curve 2) beter uit de verf komt, tja :coffee:.

Anders gezegd: de UDP-203 CM laat meer horen! Qua ruimtelijke (3D-bubble) weergave, maar ook qua dynamiek en resolutie. De UDP-203 CM is zowel qua geluid als qua beeld een stap(je) bovenop de BDP-105, je hebt nog meer het gevoel erbij te zijn en betrokkenheid is iets wat ik erg belangrijk vind. Het beeld is gewoon stukken beter, punt :exclamation:.

Wat wel vervelend is, is dat de UDP-203 bv. geen NetFlix ondersteund (iets waar we momenteel toch regelmatig gebruik van maken). Vooralsnog laat ik de BDP-105D daarom nog even staan waar hij nu staat. Ik heb nog niet echt nagedacht hoe ik dat logistiek ga aanpakken, maar op basis van mijn ervaringen tot nu toe is de Oppo (van al mijn audioapparatuur) het meest gevoelig voor de ondergrond waarop deze staat, dus de UDP-203 en de BDP-105 gaan sowieso van plek wisselen op het audio rack.

O ja, op basis van bovenstaande 'review' betekent dat de Oppo UDP-203 CM Stufe 2 definitief in de 'Confidence Mansion' blijft (sorry Viktor!) :D.


Groeten, Jan
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Quote from: Kamidioblitz on April  5, 2020, 15:14:09
Kriebelen doet het in feite altijd. Het is altijd de vraag hoe erg je moet krabben om ervan af te komen. Zo lang er daartussen maar voldoende genoten wordt.

Bij kriebelt een native 4K projector ook alweer een jaar. Denk dat ik dit jaar ga krabben.

Fijn dat die trinnov modulair gebouwd is, dat verlengd de levensduur van een dergelijk kostbaar apparaat aanzienlijk.

Hoi Marc. Gelukkig kan ik af en toe best lang (af)wachten alvorens te gaan krabben ;) (als ik zie hoeveel uren sommige mensen met hun projector in 1 jaar doen... dat haal ik niet eens in 7 jaar). Trinnov heeft een heel mooi concept op de markt gebracht. Zij kunnen daarom ook relatief snel en eenvoudig inspelen op de nieuwste ontwikkelingen mbv software upgrades, hardware upgrades et cetera. Verder luisteren ze ook goed naar wat de (eind)gebruikers willen/missen, dus af en toe komen er handige nieuwe features uit in de nieuwe software releases. Ik ben in ieder geval nog steeds super tevreden met mijn apparaat.

Heb jij al een idee waar het krabben toe gaat leiden? (Sony, JVC, ...)

Quote from: Maximus_Aurelius on April  7, 2020, 15:42:14
Weet je het zeker ;).

Vanaf vandaag zit deze als proef in mijn voorversterker.

Ja hoor. Geen aanpassingen/upgrades meer qua stereo :colgate:. Heb me nog steeds kunnen bedwingen om niet te gaan kijken waar en welke zekeringen in de verschillende apparaten zitten :coffee:.

Quote from: vik on April  8, 2020, 11:43:55
Bedankt Jan en wens je heel veel plezier met de Oppo.  Daar zul je veel plezier aan beleven en weer een mooie stap richting 4K.  ^^

Ik zal je zoals beloofd nog een lijstje sturen met wat tips voor mooie concerten.  :)

Bedankt Viktor :D. Ben nog steeds heel blij met deze Oppo (ondertussen mijn derde Oppo na de BDP-95 en BDP-105D). Vanavond ga ik weer een filmpje pakken. Het lijstje (zeg maar gerust lijst) met concerten ontvangen en de eerste bestelling is al de deur uit :). Jammer dat er soms, zoals jezelf ook al aangaf, wat 'collectors items' op staan die behoorlijk kostbaar zijn, dus af en toe rationeel blijven.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Ik ben wel nieuwsgierig naar die lijst met concerten... :) ik neem aan een lijst met must have seen?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Het krabben gaat bij mij in de richting van JVC... Ik haal ook niet enorm veel uren per jaar met twee kleine kinderen. Al wil de oudste van 2 wel graag filmpje kijken op zolder in de bioscoop. Dat is natuurlijk geweldig!

Trinnov lijkt mij heel mooi om mee te maken als je alle ervaringen zo leest op het forum, gaat wel heel ver buiten mijn budget. Wie weet als de Staatsloterij valt[emoji13]. Gisteren weer niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

vik

Quote from: skyfox on April  9, 2020, 20:08:20
Ik ben wel nieuwsgierig naar die lijst met concerten... :) ik neem aan een lijst met must have seen?

Hoi Richard. Dit is het lijstje die ik door heb gezet naar Jan. (met goedkeuring van Jan)




Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

skyfox

Heb ik zomaar 3 discs van de lijkt. Seal, The Corrs en Adele. Mooie concerten inderdaad. Ik ga ook een aantal van de anderen in de stapel checken.

Tip van Jan die me veel plezier heeft gegeven: Metallica François pour une nuit. Wel even zoeken, is ook een beetje een collectors ding.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Nog steeds jammer dat de Corrs niet op blu-ray uit is.

skyfox

Eens! Ik klap in mn handjes dat ik 1 live concert heb mogen meemaken. Destijds een van mn favoriete bands en nog steeds fijne muziek om te luisteren.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Quote from: skyfox on April 12, 2020, 20:40:19
Eens! Ik klap in mn handjes dat ik 1 live concert heb mogen meemaken. Destijds een van mn favoriete bands en nog steeds fijne muziek om te luisteren.
En om te zien... Die familie stond duidelijk vooraan  ;D

skyfox

Ow, hush now [emoji847]

Andrea [emoji7]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9