The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Mooi dat het naar wens is Jan.

Hoe zorgvuldig uitgestippeld een pad ook is, er zijn altijd obstakels.
En soms ook meevallers of onverwachte positieve wendingen. :D

Mijd/omzeil of kraak het eerste en lift mee op het tweede en eenmaal op bestemming kun je genieten van het uitzicht.
Da's geen zekerheid en des te meer te waarderen. :thumbs-up:

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

MLCinema

Mocht er een M&G komen, dan heb ik ook interesse. Skyfox heeft mij behoorlijk lekker gemaakt over deze ruimte. En ik ben volger van het eerst uur[emoji4]. Mooie reis, hoewel ik ook stukken heb overgeslagen. Diep respect voor hetgeen gerealiseerd is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Jean Sibelius

Quote from: Staaled on February 21, 2020, 19:48:51
Mooi dat het naar wens is Jan.

Hoe zorgvuldig uitgestippeld een pad ook is, er zijn altijd obstakels.
En soms ook meevallers of onverwachte positieve wendingen. :D

Mijd/omzeil of kraak het eerste en lift mee op het tweede en eenmaal op bestemming kun je genieten van het uitzicht.
Da's geen zekerheid en des te meer te waarderen. :thumbs-up:

Top en helemaal mee eens :). Er zijn altijd dingen die onverwachts gebeuren en opgelost moeten worden, maar hoe minder je daar last van hebt en hoe beter je die kunt voorkomen hoe prettiger werken (voor mij althans). Dat was ook een van mijn punten onder 'lessons learned' die ik in het openingstopic heb genoemd: probeer deadlines te vermijden.

Het is momenteel goed vertoeven in de ruimte. Gistermiddag samen met mijn schoonmoeder (70 jaar) naar Gemini man gekeken en ze vond het geweldig :headbanging:.

Quote from: Kamidioblitz on February 21, 2020, 20:17:59
Mocht er een M&G komen, dan heb ik ook interesse. Skyfox heeft mij behoorlijk lekker gemaakt over deze ruimte. En ik ben volger van het eerst uur[emoji4]. Mooie reis, hoewel ik ook stukken heb overgeslagen. Diep respect voor hetgeen gerealiseerd is.

Dankjewel en leuk om te horen! ;D Destijds samen met Richard nog even naar een stukje Tiesto gekeken toen iedereen na de M&G al weg was en dat was wel erg gaaf. We houden contact! ;)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox



Quote from: Jean Sibelius on February 23, 2020, 14:07:28

Dankjewel en leuk om te horen! ;D Destijds samen met Richard nog even naar een stukje Tiesto gekeken toen iedereen na de M&G al weg was en dat was wel erg gaaf. We houden contact! ;)

Groeten, Jan

Oef, brings back memories. En Metallica, live in Frankrijk. En als echte afsluiter David Guetta. Haha, nu heb ik nog meer zin in de M&G [emoji3]

Heb je de bluray van Hans Zimmer in Praag al gekeken, Jan? Zijn toch wel een paar tracks die ik graag eens zou horen in de Mansion [emoji56]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

jan-rotterdam


Lekker genieten Jan van je set en van de geweldige ruimte  :clapping:

Groeten Jan

Jean Sibelius

Quote from: skyfox on February 23, 2020, 16:28:22
Oef, brings back memories. En Metallica, live in Frankrijk. En als echte afsluiter David Guetta. Haha, nu heb ik nog meer zin in de M&G [emoji3]

Haha... inderdaad, dat was nog even lekker 'raggen' aan het einde van een toch al hele gezellige dag ;). Ik heb ondertussen weer wat andere mooie dingen bij elkaar verzameld, die minstens even lekker klinken, maar als jij wat hebt... :colgate:

Quote from: skyfox on February 23, 2020, 16:28:22
Heb je de bluray van Hans Zimmer in Praag al gekeken, Jan? Zijn toch wel een paar tracks die ik graag eens zou horen in de Mansion [emoji56]

Ik heb hem nog heel lang in het folie gehouden, maar kon me uiteindelijk niet meer bedwingen :angel:. Erg gaaf om te kijken en te beluisteren (bizar, hoeveel bekende filmmuziek van hem afkomstig is). Ik snap dat je die wilt zien in de CM. Gebeurd niet vaak dat ik even ga kijken wat er met de subtowers gebeurt, maar ik had bij een paar tracks het vermoeden dat er iets 'bijzonders' aan de hand was.

Best bizar om 8 x 15" woofers een flinke uitslag te zien en horen maken (zonder dat je het idee hebt dat het echt overheersend is).

Die staat alvast op de playlist 8)!

Quote from: jan-rotterdam on February 28, 2020, 18:25:53
Lekker genieten Jan van je set en van de geweldige ruimte  :clapping:

Groeten Jan

Dankjewel Jan! Vanavond gaan we weer naar achteren :). Overigens heel benieuwd wat jij van VAC's vindt in vergelijking met de Goldmund Telos 1000 die je hier destijds hebt gehoord.

We houden contact!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

donaldk

Quote from: Peerless Monster on February 16, 2020, 14:46:38
Geven ze op het forum geen cursussen:
wat te doen als je uiteindelijke doel is bereikt?
Zoiets als met wat ga je doen na je Pensioen?

Gefeliciteerd Jan met deze uiteindelijke mijlpaal!
De weg er naar toe was geweldig.
Geweldig leuk, leerzaam, moeilijk, etc.
Nu lekker de rust om muziekjes te (her)ontdekken.
Ook daar veel plezier mee!

Hij gaat komende week op een reisje, naar California, zaterdag is daar een meet-up voor de ultieme projector;-).

Tjonge ik weet nog hoe je met je topic begon. Het slopen en graven. Weer een decennium van mijn leven verspeelt, LOL.

Jean Sibelius

Quote from: donaldk on March  2, 2020, 01:17:22
Hij gaat komende week op een reisje, naar California, zaterdag is daar een meet-up voor de ultieme projector;-).

Tjonge ik weet nog hoe je met je topic begon. Het slopen en graven. Weer een decennium van mijn leven verspeelt, LOL.

Was wel benieuwd, dus zojuist even terug gekeken in dit topic.

Ongeveer 11 jaar geleden zat het slopen en graven er al (weer) op en is begonnen met de fundering :colgate:

Helaas gaat de trip niet door ivm het Corona virus, dus de beamer moet nog even wachten ;)

Ga de komende tijd vooral genieten van wat andere hier op forum bouwen en tweaken.

Groeten Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Tabcam

Poeh, balen! Wel een gedoe voor een virus dat minder dodelijk is dan de griep  :nopompom:. Bij de griep vertellen ze niet elk jaar hoeveel doden er zijn :-X.

Het enige voordeel is dat je nog iets hebt on te verbeteren, je projector. Kijk uit naar de M&G!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vik

Vorig weekend heb ik het genoegen gehad om samen met Denoontje weer een bezoekje te brengen aan de Confidence Mansion. Voor mij was het al weer een jaar of 5 geleden dat ik op de bank zat bij Jan.

Nu heb ik de afgelopen jaren enorm veel gezien en gehoord, maar deze Mansion is toch echt een van de mooiste ruimtes die ik heb ervaren. Je bek valt gelijk weer open als je binnen komt en er is echt nergens op bespaard.

Het was een klein clubje maar eerlijk gezegd vond ik dat niet zo erg en Thuur geloof ik ook niet. Een zit naar links en ik zat op de sweet spot  :angel:

Ik heb net zoals de vorige keer genoten van de prachtige stereo ervaring. Stereo zet een heel breed en mooi podium neer met een prachtige afbeelding. Je kunt alle lagen in muziek gewoon ontspannen volgen ongeacht het volume. De muziek sleept je bij elke genre mee in een reis, ongeacht of het je muziek smaak is of niet. Het gaat om emotie en dat is 100% goed geregeld in deze Mansion.  :music: :music: :music:

Ook de VAC Signature 200  mono eindversterkers zijn fantastisch. Een hele mooie vloeiende natuurlijke sound met een belangrijke factor snelheid! Jan is niet iemand die zomaar wat koopt en ik snap dat hij gevallen is voor deze eind versterkers. Wat mij betreft de nieuwprijs 100% waard!

Na de stereo sessie hebben we ook wat beeld en surround geluisterd. Ook het "oude" JVC beestje zet nog steeds een prachtig plaatje neer en een belangrijke bijdrage aan dit geheel is het prachtige Stewart Studiotek 130 projectie scherm.

Het mooie van deze hobby is dat je iedere keer weer nieuwe muziek leert kennen en ook nu is er weer een mooie play list gemaakt.

Jan, Angelie en natuurlijk "onze" Thuur (Denoontje) bedankt voor de leuke middag en tot snel!!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maximus_Aurelius

Vik je vergeet de twee honden te bedanken :D. Wanneer de dame en heer niet meewerken dan kom je niet binnen ;)  :D :D.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.


skyfox

Mooi verslag, Vik! Ik kan niet anders dan alles beamen. En mijn ervaring is ook alweer 3 jaar geleden. Ik kan niet wachten tot Corona maatregelen afgeschaald worden en Kamidio en ik ons bezoek An de Mansion kunnen herplannen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

chansig

Ik ben inmiddels ook weer opgeknapt. Mooi om te lezen dat ik (en Tabcam) niet gemist werden.  :D

Maar goed de set, ruimte gaat ws niet weglopen...dus in andere tijd vast weer ruimte voor een leuke gezellige middag.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Nahpets

Quote from: TabCam on March  2, 2020, 23:05:52
Poeh, balen! Wel een gedoe voor een virus dat minder dodelijk is dan de griep  :nopompom:.

Er zijn wat Chinezen, Italianen, Spanjaarden en nog een paar anderen die graag een goed gesprek met je willen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tabcam

Quote from: Nahpets on March 21, 2020, 13:44:22
Er zijn wat Chinezen, Italianen, Spanjaarden en nog een paar anderen die graag een goed gesprek met je willen.

Hoezo? Gewoon een nuchtere kijk op de zaak. De Duitsers testen veel fanatieker en hebben veel lagere cijfers. Hebben ook meer dan genoeg IC-bedden, beademingskapjes, etc.

Heb nog steeds het gevoel dat, behalve voor de risicogroepen, Covid-19 niet dodelijker is. We testen zo weinig dat het dodelijker lijkt en door de weinige resistentie gevaarlijker dan een griep.

Het voornaamste wat Covid-19 heeft laten zien is dat we erg achteruit zijn gegaan qua zorg, zowel qua personeel als qua mogelijkheden om op te schalen. Veel productie niet dicht genoeg in de buurt etc. Mijns inziens beschamend voor een ontwikkeld land. China laat zien hoe het wel kan met de bouw van 13 tijdelijke ziekenhuizen. Lijkt me ook beter qua eenvoud van behandelen. Masr goed, ik ben geen expert en heb vrijwel geen politieke invloed :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Jean Sibelius

Quote from: TabCam on March  2, 2020, 23:05:52
Het enige voordeel is dat je nog iets hebt on te verbeteren, je projector. Kijk uit naar de M&G!

Die projector gaat zeker nog een keer komen (maar dit jaar niet) ;). Qua surround/weergave zijn er nog een paar andere dingen die ik wil proberen of al geprobeerd heb. Aan de huidige 'Corona' situatie komt hopelijk snel een einde. Zodra dat het geval is, ga ik overleggen met Angelie mbt wat eventueel geschikte data zijn voor een nieuwe (serie) M&G('s).


Dankjewel voor je verslag Viktor! :colgate: (heb het Angelie ook laten lezen)

Quote from: vik on March 21, 2020, 10:23:26
Vorig weekend heb ik het genoegen gehad om samen met Denoontje weer een bezoekje te brengen aan de Confidence Mansion. Voor mij was het al weer een jaar of 5 geleden dat ik op de bank zat bij Jan.

Dat zou inderdaad wel eens kunnen kloppen, want de laatste keer dat je hier was had ik nog geen Trinnov staan (en die heb ik alweer ruim 5 jaar in mijn bezit). Wat vliegt de tijd...

Quote from: vik on March 21, 2020, 10:23:26
Nu heb ik de afgelopen jaren enorm veel gezien en gehoord, maar deze Mansion is toch echt een van de mooiste ruimtes die ik heb ervaren. Je bek valt gelijk weer open als je binnen komt en er is echt nergens op bespaard.

Dank je wel voor het compliment Viktor! Het heeft even geduurd voordat het af was, maar alles is met liefde, geduld en een reden gebouwd. Goed om te lezen dat het zijn vruchten heeft afgeworpen :colgate:.

Quote from: vik on March 21, 2020, 10:23:26
Het was een klein clubje maar eerlijk gezegd vond ik dat niet zo erg en Thuur geloof ik ook niet. Een zit naar links en ik zat op de sweet spot  :angel:

Het was jammer dat Hans en Douwe in de week voorafgaande aan deze M&G af moesten zeggen, maar ik vond het wel prettig dat zij aangaven zich niet 100% te voelen en het risico niet wilde nemen om wat potentieel 'engs' mee te nemen. Nogmaals top mannen! Gaan we zeker nog een keertje inhalen :)

Quote from: vik on March 21, 2020, 10:23:26
Ik heb net zoals de vorige keer genoten van de prachtige stereo ervaring. Stereo zet een heel breed en mooi podium neer met een prachtige afbeelding. Je kunt alle lagen in muziek gewoon ontspannen volgen ongeacht het volume. De muziek sleept je bij elke genre mee in een reis, ongeacht of het je muziek smaak is of niet. Het gaat om emotie en dat is 100% goed geregeld in deze Mansion.  :music: :music: :music:

Missie geslaagd! Vandaar ook de: "ik ben (er) klaar (mee)" (voor stereo, haha) :pompom:.

Quote from: vik on March 21, 2020, 10:23:26
Ook de VAC Signature 200  mono eindversterkers zijn fantastisch. Een hele mooie vloeiende natuurlijke sound met een belangrijke factor snelheid! Jan is niet iemand die zomaar wat koopt en ik snap dat hij gevallen is voor deze eind versterkers. Wat mij betreft de nieuwprijs 100% waard!

Goed om te horen. Heb in de twee jaar voorafgaand aan deze (serieuze) aanschaf heel veel andere versterkers over de vloer gehad en deze hadden 'alles' wat ik mezelf maar kon wensen. Alleen misschien het gebrek aan 'ultieme' punch onderin, maar daarvoor heb ik de subtowers aangestuurd door de JC-1's die dat 'gebrek' goed opvangen/compenseren.

Quote from: vik on March 21, 2020, 10:23:26
Na de stereo sessie hebben we ook wat beeld en surround geluisterd. Ook het "oude" JVC beestje zet nog steeds een prachtig plaatje neer en een belangrijke bijdrage aan dit geheel is het prachtige Stewart Studiotek 130 projectie scherm.

Zeker met jouw Oppo 205 (incl. CineMike ultimate) was het erg prettig kijken (en luisteren). Toch wel een serieuze stap ten opzichte van mijn huidige Oppo BDP-105D. De JVC DLA-RS55  is alweer bouwjaar 2013, maar zet (vind ikzelf) nog steeds een heel mooi plaatje neer. Ik realiseer me uiteraard terdege dat het (altijd) beter kan.

Quote from: vik on March 21, 2020, 10:23:26
Het mooie van deze hobby is dat je iedere keer weer nieuwe muziek leert kennen en ook nu is er weer een mooie play list gemaakt.

Zoals afgesproken, had ik je hem al doorgestuurd. Hieronder heb ik hem voor de volledigheid nog even uitgetypt.

Alison Krauss & Union Station - It Doesn't Matter
Anette Askvik - Liberty
London Grammar - Hey Now
Musica Nuda - Fever
Wende - Alles gaat kapot
Max Mutzke - Me & Mrs. Jones
Gustavo Ovalles - Wood Soul (via Qobuz)
Trijntje Oosterhuis - Human Nature (via Qobuz)
Anna Netrebko - Delibes: Lakme - Blumenduett
Rodrigo y Gabriela - Stairway to Heaven
Marillion - Interior Lulu (96kHz)
Wende - Nude
Tool - Invincible (96kHz)
Kari Bremnes - Det Kunne Skjedd (96kHz)
Manu Katche - November 99 (kHz)
Cecile McLorin Salvant - I Didn't Know What Time It Was (96kHz)
The Bassface Swing Trio - Oh, Lady Be Good (176kHz)
Roger Waters - It's a Miracle (176kHz)

Quote from: vik on March 21, 2020, 10:23:26
Jan, Angelie en natuurlijk "onze" Thuur (Denoontje) bedankt voor de leuke middag en tot snel!!

Jij ook bedankt! Bedankt voor de gezelligheid, je enthousiasme, je expertise, je mening en natuurlijk de lekkere (echte) Bossche bollen. Tot gauw!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: Maximus_Aurelius on March 21, 2020, 10:51:31
Vik je vergeet de twee honden te bedanken :D. Wanneer de dame en heer niet meewerken dan kom je niet binnen ;)  :D :D.

Die moesten natuurlijk wel even mopperen, maar ze waren snel gewend aan Viktor en Thuur (terug naar binnen moest natuurlijk wel weer onder escorte) 8).

Quote from: skyfox on March 21, 2020, 13:00:29
Mooi verslag, Vik! Ik kan niet anders dan alles beamen. En mijn ervaring is ook alweer 3 jaar geleden. Ik kan niet wachten tot Corona maatregelen afgeschaald worden en Kamidio en ik ons bezoek An de Mansion kunnen herplannen.

Tja, het is jammer dat alleen deze eerste M&G uit de serie nog door heeft kunnen gaan. Had meetings over 3 weekenden gepland, maar gezien de ernst van de situatie was het niet verantwoord om deze door te laten gaan. De Confidence Mansion loopt niet weg :coffee:. Laten we eerst als maatschappij maar eens goed en gezond door deze crisis komen en dan gaan we weer (in)plannen. Zoals TabCam al eerder schreef... het geeft mij ook weer de tijd om dingen aan te passen/pakken en daar wordt het mijn inziens nooit slechter van 😉. Hopelijk tot gauw.

Quote from: chansig on March 21, 2020, 13:39:04
Ik ben inmiddels ook weer opgeknapt. Mooi om te lezen dat ik (en Tabcam) niet gemist werden.  :D

Goed om te lezen Hans. We hebben er het beste van proberen te maken zonder jouw en TabCam's aanwezigheid :).

Quote from: chansig on March 21, 2020, 13:39:04
Maar goed de set, ruimte gaat ws niet weglopen...dus in andere tijd vast weer ruimte voor een leuke gezellige middag.

Gr. Hans

Zekers. Ik blijf hier voorlopig nog wel even zitten, dus we hebben nog wat om naar uit te kijken! We houden contact. :popcorn:

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 21, 2020, 15:24:43
Heren daar hebben we al topics voor.

Amen :D :worship:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Tabcam

Leuk verslag en altijd fijn om een lijstje muziek erbij te hebben. Qua geen risico nemen verbaas ik me dat mensen dat bijna niet normaal vinden. Nu rustig afwachten en wat in het vat verzuurt niet. Gelukkig is het geluid hier ook opgeknapt, altijd fijn in deze uitzonderlijke en afgezonderde dagen!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

denoontje

Eindelijk was het zover, slapeloze nachten, zweet.... We mogen naar de Confidence mansion!
Al jaren volgde ik de bouw van dit paleis via het forum, de expertise de drive en de excusieve speeltjes. En niet te vergeten de tweaking....bloed zweet en tranen zitten erin.

Helaas konden de 2 andere genodigden vanwege ziekte niet mee.
Erg?.. Neuh eigenlijk niet ;P ... Nu konden we toch wat makkelijker wisselen en genieten want het blijft een 3 persoons bank en detijd id beperkt.
Gemist?..toch ook ja natuurlijk want en geen appeltaart van Hans en ook minder kennis uitwisseling en meningen. En dat maakt een M&G toch ook altijd erg leuk.

Goed geen appeltaart dus!
Dus de Bossche boys nemen dan maar de enige echte BB's mee uit de hoofdstad van Brabant van de enige echte "grote" bakker.
Ik pikt Vik op en hij gaf aan dat we toch nog een ander speeltje in de auto moeten schuiven...een Cinemike Oppo 205.

We rijden zuidwaarts en komen tegen klokslag 1300 uur aan bij Jan. Er blaft een hond....blijkt die van de buren te zijn :-P .
Dan bellen we aan en Jan doet snel open. Maar we moeten ons door 2 grote bewegende honden naar binnen wurmen. Wat een schatties..en zo groot dat ze makkelijk te gebruiken zijn als basstrap.

Snel een bakkie zwart goud, BB's en Brabantse gezelligheid. In de woonkamer vinden we de oudere Dynaudio's staan en zelfs die zijn best groot.
Ik haal me even weer de foto voor de geest toen de Dynaudio Confidence C4 hier in deze ruimte stonden....dan heb je een geweldige partner!
Jan kies dus voor groot..honden..speakers etc.
De Bosche bollen van "de Groot" doen het dus ook goed en als ze op zijn gaan we de tuin in richting  The Mansion!

Bij de eerst stap binnen hoor je direct dit is wat bijzonders. De rust door de akoestiek en de uitstraling is echt wauw. Zoveel mooier dan de foto's op dit forum; en groter ook als ik dacht. Er staat al een muziekje te spelen. Jan verteld over de apparatuur, zijn 2 nieuwe eindbakken etc. Die von Schweikerts zijn trouwens huge!!! En dan heb ik het nog niet eens over de 2 basstowers die in de linker en rechter hoek staan. De Trinnov als master op het rek. Je hoort als we rondlopen dat dit alles iets bijzonders is. Op de wanden en plafond zien we de diffusers van Toine terug. Achter de bank staan de 2 mega Dynaudio's als surround speaker!!! En oeps,,,daar staat ook nog een velo dd18. En dit alles dus in een zeer smaakvolle omgeving.
O vergeet ik bijna de Dinohead en Spidey, die rechts en links bij de frontstage zijn neergezet.
Overal ook de tweaks te vinden...electrosmog weghaal dingen, mega zware audioracks, kabel elevators, blinkende schijven op de versterkers etc etc..gaaf!

We gaan zitten en "werken"  diverse nummers af van de playlist van Jan (zie boven). Wat een gelaagdheid, plaatsing, timing, vloeiendheid en 3d zeg! Zelfs muziek die ik niet zelf zou opzetten is om bij weg te dromen...je wordt helemaal meegenomen. Ik zit adembenemend en met mijn ogen dicht gewoon te genieten. Je kunt niet eens technisch luisteren...dit is directe emotie, dit is een set op heeeel hoog niveau. Zo'n set die je op de beurzen ziet staan, waarvan je denk wauw, maar waarbij je dan wegloopt omdat je denkt, dit klinkt thuis beter (wat 80% van de gevallen wellicht de akoestiek van en plaatsing in zal zijn van zo'n vergaderkamer waar het staat ge-demoed).
Jan je mag jezelf heel gelukkig prijzen...
In sommige gekende nummers hoor ik nu ook details die ik thuis niet eerder heb gehoord. 's-Avonds zet ik de nummers op en verrek ze zijn er wel maar toch minder te vinden en te pinpointen.

Dan wordt de JVC aangeslingerd om wat HT te kijken. Scherm komt automatisch naar beneden, tapas op de tafel en gaan. De JVC tovert een mooi plaatje op het Steward scherm. Maar ik nu mis ik toch wat (ja ik ben verwend qua beeld thuis met mijn n7, 260 breed scherm kijkend op 3,5 meter :-P ). Het is natuurlijk geen 4k, een wat oudere projector en een wat oudere Oppo. Dus je mag dit ook niet vergelijken. Maar nu zie je dat er in de tijd veel winst is behaald in de nieuwe generatie av apparatuur. Zwart is er genoeg, maar je mist net wat scherpte, pop en licht vs de nieuwe generatie. Dus dan toch ook de Cinemike Oppo eraan. Dat werd al een stuk beter, scherper, meer gestoken, meer pop..toch een duidelijk verschil. We hebben verschillende fragmenten bekeken. Ook alle geluidsporen werden nu ook afgespeeld, dat wat Jan niet lukte op een of andere manier met de oude Oppo en zijn Trinnov.
Tja of de beeldupgrade komt door de nieuw Oppo, een Oppo Cinemike tuning of combi van de 2....Hier kan Jan zeker winst halen. Of wellicht dan toch direct een n5 of n7 en een nieuwe (getunede) Oppo) ;-) of een panasonic UHD.

Jan, het is in ieder geval gevaarlijk om Vik te vragen wat mee te nemen...dat is geen Coronavirus maar het kan een HT virus zijn .

De focus van Jan ligt zoals je hebt kunnen lezen grotendeels op stereo en alles is ook zo gekozen en getuned. Concert/muziek content werd dan ook geweldig afgespeeld en de beleving is als hierboven mbt de stereobeleving.
Voor actiefims miste ik op een of andere manier wat impact, wat oempf.
Wellicht dat je in de Trinnov nog wat kan experimenteren op dat vlak met andere dsp-curves. Want aan het speakergeweld wat in de ruimte staat kan het niet liggen! Al kan een center denk ik ook veel brengen.
Kan ook zijn dat ik ook in deze "verwend" ben in deze met mijn full atmos setup vs in deze een 4.1 set up.
Ook zit ik dichter op de speakers thuis in een iets kleine ruimte. 
Dus gewoon een extra von Schweikert op zijn kan leggen als center, bass tower eronder , wat Dynaudio's aan het plafond en knallen in real atmos!
Maar natuurlijk kun je hier gewoon nu al heel ver boven gemiddeld geweldig film kijken en genieten!

De tijd had in ieder geval goed doorgetikt en we hebben ons prima vermaakt. Dus werken we ons begin van de avond weer langs de 2 honden (onder begeleiding) naar buiten toe.

Jan heel erg bedankt voor de uitnodiging en de fijne middag! Ik voelde me vereerd eindelijk eens een echte high end top set in real life in een goede akoestische en mooie omgeving te mogen horen. Jij en Angelie mogen heel trots zijn met wat er na al die jaren staat, dit is alleen maar genieten. Zeker als ook de 2 vriendjes mee naar binnen mogen en zich naast jullie nestelen.

"Ik ben er klaar mee"...we gaan het zien! :P.

Be aware of het HT virus!
Hopen dat ik het stereo virus niet heb meegenomen uit het zuiden ;-) .
En kom als het vervelende C. virus is overgewaaid snel een keer naar het noorden!

En aan de anderen die nog een uitnodiging hebben...ik hoop dat het C virus snel onder controle is, zodat jullie dit ook mogen meemaken (geen id of het kaartje van Jan geldig blijft :p ).





eduard

Leuk verslag.

Maar de Bossche bollen van bohemen in den Haag dan zijn niet slechter dan die van jan de groot. Misschien zelfs wel beter [emoji3]

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Jean Sibelius

Quote from: denoontje on March 21, 2020, 22:26:20
Eindelijk was het zover, slapeloze nachten, zweet.... We mogen naar de Confidence mansion!
Al jaren volgde ik de bouw van dit paleis via het forum, de expertise de drive en de excusieve speeltjes. En niet te vergeten de tweaking....bloed zweet en tranen zitten erin.

Helaas konden de 2 andere genodigden vanwege ziekte niet mee.
Erg?.. Neuh eigenlijk niet ;P ... Nu konden we toch wat makkelijker wisselen en genieten want het blijft een 3 persoons bank en detijd id beperkt.
Gemist?..toch ook ja natuurlijk want en geen appeltaart van Hans en ook minder kennis uitwisseling en meningen. En dat maakt een M&G toch ook altijd erg leuk.

LOL :colgate:. Het was inderdaad erg jammer dat Chansig en TabCam (om begrijpelijke redenen) niet deel konden nemen, maar wat in het vat zit verzuurt niet.

Quote from: denoontje on March 21, 2020, 22:26:20
Goed geen appeltaart dus!
Dus de Bossche boys nemen dan maar de enige echte BB's mee uit de hoofdstad van Brabant van de enige echte "grote" bakker.

Angelie en ik heb later de 4e Bossche bol samen gedeeld. Tjonge, wat een joekels, maar wel lekker. Vorig weekend maar even gestopt met calorieen tellen.

Quote from: denoontje on March 21, 2020, 22:26:20
Ik pikt Vik op en hij gaf aan dat we toch nog een ander speeltje in de auto moeten schuiven...een Cinemike Oppo 205.

Heel fijn dat Viktor op het laatste moment toch nog even zijn 205 mee kon nemen om hier te proberen en te testen.

Quote from: denoontje on March 21, 2020, 22:26:20
We rijden zuidwaarts en komen tegen klokslag 1300 uur aan bij Jan. Er blaft een hond....blijkt die van de buren te zijn :-P .

Sterker nog... dat waren de drie cavia's (~ chihuahua's) van de buren :colgate:

Quote from: denoontje on March 21, 2020, 22:26:20
Dan bellen we aan en Jan doet snel open. Maar we moeten ons door 2 grote bewegende honden naar binnen wurmen. Wat een schatties..en zo groot dat ze makkelijk te gebruiken zijn als basstrap.

Je kunt b1 en b2 inderdaad niet missen gezien het formaat. Dat is overigens ook de reden dat we er twee hebben... anders ontstaat er asymmetrie in de ruimte.

Quote from: denoontje on March 21, 2020, 22:26:20
Snel een bakkie zwart goud, BB's en Brabantse gezelligheid. In de woonkamer vinden we de oudere Dynaudio's staan en zelfs die zijn best groot.
Ik haal me even weer de foto voor de geest toen de Dynaudio Confidence C4 hier in deze ruimte stonden....dan heb je een geweldige partner!

Klopt... Ik hoor het haar nog zeggen: "Prima als je die C4's koopt, maar dan moet je wel een audio ruimte in de tuin gaan bouwen". Het heeft me 15 jaar gekost om toe te geven dat ze een geweldige partner is, vandaar dat ik haar vorig jaar ten huwelijk gevraagd en ze heeft 'ja' gezegd :headbanging:.

Quote from: denoontje on March 21, 2020, 22:26:20
Jan kies dus voor groot..honden..speakers etc.
De Bosche bollen van "de Groot" doen het dus ook goed en als ze op zijn gaan we de tuin in richting  The Mansion!

Bij de eerst stap binnen hoor je direct dit is wat bijzonders. De rust door de akoestiek en de uitstraling is echt wauw. Zoveel mooier dan de foto's op dit forum; en groter ook als ik dacht. Er staat al een muziekje te spelen. Jan verteld over de apparatuur, zijn 2 nieuwe eindbakken etc. Die von Schweikerts zijn trouwens huge!!! En dan heb ik het nog niet eens over de 2 basstowers die in de linker en rechter hoek staan. De Trinnov als master op het rek. Je hoort als we rondlopen dat dit alles iets bijzonders is. Op de wanden en plafond zien we de diffusers van Toine terug. Achter de bank staan de 2 mega Dynaudio's als surround speaker!!! En oeps,,,daar staat ook nog een velo dd18. En dit alles dus in een zeer smaakvolle omgeving.
O vergeet ik bijna de Dinohead en Spidey, die rechts en links bij de frontstage zijn neergezet.
Overal ook de tweaks te vinden...electrosmog weghaal dingen, mega zware audioracks, kabel elevators, blinkende schijven op de versterkers etc etc..gaaf!

Als je het zo opsomt is het ondertussen een flinke collectie audioapparatuur, maar zoals we ook al bespraken... dat wil op zich niets zeggen. Als je het maar ergens 'in de ruimte neergekwakt', dan klinkt het misschien/hopelijk OK, maar zeker niet op het volledige potentieel (wat natuurlijk jammer is). Iets nieuws kopen is niet zo moeilijk, maar het goed laten integreren in de set-up  en laten doen wat het zou kunnen doen, dat is natuurlijk (ook deel) van de hobby :).

Quote from: denoontje on March 21, 2020, 22:26:20
We gaan zitten en "werken"  diverse nummers af van de playlist van Jan (zie boven). Wat een gelaagdheid, plaatsing, timing, vloeiendheid en 3d zeg! Zelfs muziek die ik niet zelf zou opzetten is om bij weg te dromen...je wordt helemaal meegenomen. Ik zit adembenemend en met mijn ogen dicht gewoon te genieten. Je kunt niet eens technisch luisteren...dit is directe emotie, dit is een set op heeeel hoog niveau. Zo'n set die je op de beurzen ziet staan, waarvan je denk wauw, maar waarbij je dan wegloopt omdat je denkt, dit klinkt thuis beter (wat 80% van de gevallen wellicht de akoestiek van en plaatsing in zal zijn van zo'n vergaderkamer waar het staat ge-demoed).
Jan je mag jezelf heel gelukkig prijzen...

Dankjewel voor het compliment Thuur... Missie geslaagd ! :pompom:

Quote from: denoontje on March 21, 2020, 22:26:20
In sommige gekende nummers hoor ik nu ook details die ik thuis niet eerder heb gehoord. 's-Avonds zet ik de nummers op en verrek ze zijn er wel maar toch minder te vinden en te pinpointen.
Haha... en daarna heb je snel een film op gezet en dacht je weer... Yes! :colgate: ;)

Quote from: denoontje on March 21, 2020, 22:26:20
Dan wordt de JVC aangeslingerd om wat HT te kijken. Scherm komt automatisch naar beneden, tapas op de tafel en gaan. De JVC tovert een mooi plaatje op het Steward scherm. Maar ik nu mis ik toch wat (ja ik ben verwend qua beeld thuis met mijn n7, 260 breed scherm kijkend op 3,5 meter :-P ). Het is natuurlijk geen 4k, een wat oudere projector en een wat oudere Oppo. Dus je mag dit ook niet vergelijken. Maar nu zie je dat er in de tijd veel winst is behaald in de nieuwe generatie av apparatuur. Zwart is er genoeg, maar je mist net wat scherpte, pop en licht vs de nieuwe generatie.

Gelukkig maar dat er verschil waarneembaar is. Destijds bewust een Stewart scherm gekocht. De afmetingen van de nis waarin het scherm naar beneden komt zijn namelijk afgestemd op basis van dit scherm. Een andere speler of projector kun je relatief makkelijk kopen en neerzetten, maar een op maat gemaakte nis heb je niet 1, 2, 3 vervangen (in ieder geval niet in mijn situatie omdat de zijwanden van de nis (en ook de onderzijde) onderdeel is van verschillende basstraps. Destijds bewust gekozen voor een goede speler en een goede projector met het idee... ooit als ik groot ben ;). Gelukkig heeft de techniek in de afgelopen 7 jaren niet stil gestaan. En dat is mooi, want dan is er verbetering mogelijk! Jouw mening en feedback en die van Viktor waren wat dat betreft unaniem waar ik nog zou kunnen verbeteren. Point taken en ik ga er (al) mee aan de slag :D.

Quote from: denoontje on March 21, 2020, 22:26:20
Dus dan toch ook de Cinemike Oppo eraan. Dat werd al een stuk beter, scherper, meer gestoken, meer pop..toch een duidelijk verschil. We hebben verschillende fragmenten bekeken. Ook alle geluidsporen werden nu ook afgespeeld, dat wat Jan niet lukte op een of andere manier met de oude Oppo en zijn Trinnov.

Waarom de Atmos trailers niet wilde spelen weet ik nog steeds niet. Op zondag heb ik het nogmaals geprobeerd en toen werkte het natuurlijk wel... Zoals Viktor al zei: "dat is het demo effect".

Quote from: denoontje on March 21, 2020, 22:26:20
Tja of de beeldupgrade komt door de nieuw Oppo, een Oppo Cinemike tuning of combi van de 2....Hier kan Jan zeker winst halen. Of wellicht dan toch direct een n5 of n7 en een nieuwe (getunede) Oppo) ;-) of een panasonic UHD.

De Oppo van Viktor liet inderdaad aanzienlijk meer zien. Dat is ook het fijne van de UI van de Trinnov. Die liet meteen zien dat er veel meer informatie uit deze speler kwam, die vervolgens naar de projector doorgegeven kon worden. Heeft me 's avonds nog wel even aan het denken gezet. Sterker nog... zoals jij begon 'slapeloze nacht en een hoop zweet' heeft het me gekost :colgate:.


Quote from: denoontje on March 21, 2020, 22:26:20
Jan, het is in ieder geval gevaarlijk om Vik te vragen wat mee te nemen...dat is geen Coronavirus maar het kan een HT virus zijn .

Mijn immuunsysteem voor dat virus is heel slecht... Gelukkig heeft het over het algemeen wel een hele lange incubatietijd, dus het kan een hele tijd rondsluimeren totdat het virus tot uiting komt :coffee:.

Quote from: denoontje on March 21, 2020, 22:26:20
De focus van Jan ligt zoals je hebt kunnen lezen grotendeels op stereo en alles is ook zo gekozen en getuned. Concert/muziek content werd dan ook geweldig afgespeeld en de beleving is als hierboven mbt de stereobeleving.

Klopt. Ik ben ooit begonnen met een 90:10 verhouding tussen stereo en HT. Dat zal ondertussen 80:20 zijn, maar ik luister naar verhouding nog steeds veel meer muziek, dan dat ik film kijk. De target curve die ik voor stereo weergave gebruik is momenteel 1-op-1 doorgezet naar surround. Qua muziek zal dat goed uitpakken (grootste deel komt via de fronts), maar ik heb nog niet de tijd gevonden om dat ook tot de laatste % te tweaken voor surround (films).

Quote from: denoontje on March 21, 2020, 22:26:20
Voor actiefims miste ik op een of andere manier wat impact, wat oempf.

Herkenbaar. Ik ben ook wel eens bij BB&G geweest en daar klonk het ook 'anders', meer impact.

Quote from: denoontje on March 21, 2020, 22:26:20
Wellicht dat je in de Trinnov nog wat kan experimenteren op dat vlak met andere dsp-curves. Want aan het speakergeweld wat in de ruimte staat kan het niet liggen! Al kan een center denk ik ook veel brengen.

Dat is zeker een mogelijkheid (stond zelfs al op het boodschappenlijstje). Ik vermoed dat er uiteindelijk 1 setting voor concerten gaat komen en 1 voor films (op basis van de HDMI-input). Eerst maar 'wachten' op een nieuwe speler alvorens daar tijd op dit moment tijd en moeite in te steken. Ik heb een paar weken terug al wel een nieuw powercord aangeschaft voor op de Velodyne DD-18 zodat ook die krijgt wat hij verdiend. Een center in de set-up is helaas geen optie. Von Schweikert heeft geen center die op dit niveau speelt. De enige optie zou zijn om de tweede Von Schweikert VR10-MK2 set-up die in Europa beschikbaar is te kopen en een van de main towers 'plat' te leggen voor de rest van de set-up. Elke ander manier van center zal het geluidsbeeld negatief beïnvloeden.   

Quote from: denoontje on March 21, 2020, 22:26:20
Kan ook zijn dat ik ook in deze "verwend" ben in deze met mijn full atmos setup vs in deze een 4.1 set up.
Ook zit ik dichter op de speakers thuis in een iets kleine ruimte.

De extra impact zal ook met dat laatste te maken hebben. Over het algemeen heb je meer impact in kleinere ruimtes en bij kleinere afstanden. Weet je toevallig wat de RT60-waarde is van jouw ruimte? De RT-60 waarde in de CM is afgestemd op muziekweergave.
 
Quote from: denoontje on March 21, 2020, 22:26:20
Dus gewoon een extra von Schweikert op zijn kan leggen als center, bass tower eronder , wat Dynaudio's aan het plafond en knallen in real atmos!

Haha... :D Altijd geroepen dat dat niet gaat gebeuren (zou voor mij teveel extra concessies opleveren qua stereo).

Quote from: denoontje on March 21, 2020, 22:26:20
Maar natuurlijk kun je hier gewoon nu al heel ver boven gemiddeld geweldig film kijken en genieten!

De tijd had in ieder geval goed doorgetikt en we hebben ons prima vermaakt. Dus werken we ons begin van de avond weer langs de 2 honden (onder begeleiding) naar buiten toe.

Jan heel erg bedankt voor de uitnodiging en de fijne middag! Ik voelde me vereerd eindelijk eens een echte high end top set in real life in een goede akoestische en mooie omgeving te mogen horen. Jij en Angelie mogen heel trots zijn met wat er na al die jaren staat, dit is alleen maar genieten. Zeker als ook de 2 vriendjes mee naar binnen mogen en zich naast jullie nestelen.

Dank je! :colgate: Graag gedaan en het was gezellig. Jij bedankt voor het langskomen en de gezelligheid. Was leuk om je eindelijk een keer te kunnen laten zien en horen waar alle tijd en moeite in is gaan zitten. Genieten doen we zeker en we zijn heel blij dat we dit hebben kunnen en mogen realiseren in onze thuissituatie.

Quote from: denoontje on March 21, 2020, 22:26:20
"Ik ben er klaar mee"...we gaan het zien! :P.

Klaar qua stereo :colgate:. Qua surround/beeld heb ik zeker nog wel wat wensen, maar voor mij heeft stereo altijd prioriteit gehad, dus daar is feitelijk (bijna) alle moeite (geld/tijd) de laatste tijd in gestopt.

Quote from: denoontje on March 21, 2020, 22:26:20
Be aware of het HT virus!
Hopen dat ik het stereo virus niet heb meegenomen uit het zuiden ;-) .
En kom als het vervelende C. virus is overgewaaid snel een keer naar het noorden!

Dat ga ik graag een keertje doen! Ben heel benieuwd hoe het bij jou klinkt en hoe het er bij jou uitziet 8).

Quote from: denoontje on March 21, 2020, 22:26:20
En aan de anderen die nog een uitnodiging hebben...ik hoop dat het C virus snel onder controle is, zodat jullie dit ook mogen meemaken (geen id of het kaartje van Jan geldig blijft :p ).

Zolang ik in Brabant woon en de CM er staat zijn de uitnodigingen gewoon geldig. Ik ga er vanuit dat het C virus geen jaren blijft rondzwerven in NL (en daarbuiten).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

ps op pagina 1 zie ik nog wel een dynaudio center...die heb je helemaal niet meer (om te tesetn)?

Jean Sibelius

Quote from: denoontje on March 22, 2020, 17:30:58
ps op pagina 1 zie ik nog wel een dynaudio center...die heb je helemaal niet meer (om te tesetn)?
Die heb ik alweer een hele tijd geleden verkocht ;).

Dat was nog in de tijd dat ik de Confidence C4's als fronts gebruikte. Dit was de 'top' center uit de Contour serie (Contour S CX). Gezien het kwaliteitsverschil tussen de Confidence en Contour bood het gebruik van de(ze) center gehoormatig meer nadelen dan voordelen. Vandaar ook mijn mening/overtuiging dat je altijd een center moet gebruiken uit dezelfde serie als je frontspeakers. De center speaker is zo belangrijk dat je direct hoort als deze van mindere kwaliteit is als je fronts. Daarom was ik daar recentelijk toen we bij Marco66 waren ook zo stellig in. De center heeft nog een hele tijd 'voor de sier' in de opstelling gestaan alvorens dat ik hem verkocht heb.

Groeten, Jan 
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)