The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

Binnenkort weet ik of Nagra, Soulution of Alieno (buis), VAC-amp van de voorkeurspositie gaat verdringen :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Quote from: Jean Sibelius on September  8, 2018, 21:13:37
Binnenkort weet ik of Nagra, Soulution of Alieno (buis), VAC-amp van de voorkeurspositie gaat verdringen :)

Wil je toch Soulution 7 serie?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Quote from: Maximus_Aurelius on September  9, 2018, 12:19:46
Wil je toch Soulution 7 serie?
De 701`s zijn nog steeds onbereikbaar en ik heb begrepen dat de 711 behoorlijk analytisch is (en stereo uiteraard).
De 511`s kun je wel in mono modus zetten (en zijn dan qua specificaties in de gewenste range) en nog enigszins `betaalbaar`. :crazy:

Dus ik `gok`op de 5 serie.

We zullen het gaan ervaren :).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

RubenV.

Hi Jan

Wat mooi om hier te kunnen lezen over je zoektocht naar de volgende amp's  O0. Heb je Lampizator ook al geprobeerd? Ik weet dat ze bij VS ook de lampizator golden gate dac gebruiken(of hebben gebruikt)  :music:.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Jean Sibelius

Quote from: RubenV. on September 10, 2018, 23:07:31
Hi Jan

Wat mooi om hier te kunnen lezen over je zoektocht naar de volgende amp's  O0. Heb je Lampizator ook al geprobeerd? Ik weet dat ze bij VS ook de lampizator golden gate dac gebruiken(of hebben gebruikt)  :music:.

Hoi Ruben,

De Lampizator 211 BAL mono versterkers staan zeker ook op mijn shortlist ;D

Ik heb deze versterkers dit jaar in op de High-End in München gehoord nadat ik een tip had gekregen van een mede Von Schweikert eigenaar (deze bezit een Von Schweikert VR-111 systeem en hij is helemaal lyrisch over deze versterkers; hij verkiest ze zelfs boven VAC-amp!). Heb in München nog een tijdje met de eigenaar/ontwikkelaar van LampizatOr gesproken en ik heb hem uitgelegd wat ik momenteel aan het doen ben. Hij is overtuigd dat LampizatOr de beste mogelijke match is met Von Schweikert. Ik wil een luistersessie met deze versterkers 'een beetje aan het einde' van deze zoektocht plannen.

De huidige status-planning:

  •    Beluistert: Mod-Wright, CH-Precision, TAD, Goldmund, VAC-amp
       In de pijplijn: Nagra, Soulution, Alieno
       Daarna(*): Pass Labs Xs, Vitus, Constellation, Jeff Rowland, LampizatOr, Zanden, Audionet
(*) Grote voorkeur/wens om allereerst de Pass Labs Xs uit dit rijtje te beluisteren (pure klasse A).

Ondertussen zijn de VAC's bijna een maand weg en ik betwijfel of ik ooit nog een vergelijkbare muzikale ervaring beleef met een transistorversterker als met de VAC's (of een andere kwalitatief hoogstaande buizenversterker) in combinatie met mijn Von Schweikerts. Ik heb ondertussen uit betrouwbare bron vernomen dat de VAC Statement 450 niet meer geleverd wordt, kortom mocht uiteindelijke de keuze op VAC vallen, dan wordt het kiezen tussen een Signature 200 IQ of een Statement 450 IQ, waarbij de Signature 200 IQ zowel in mono als stereo te schakelen is, terwijl de Statement 450 IQ uitsluitend in een stereo of mono versie beschikbaar is.

Tja, keuzes, keuzes, keuzes, ...


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

vik

Wat ook heel erg fraai speelt zijn de darTZeel NHB-458 mono blokken. Voor mij een lange tijd geleden dat ik onder de indruk ben geraakt van een eind versterker. Ook echt juweeltjes maar mag ook wel voor het geld.

https://www.stereophile.com/content/dartzeel-nhb-458-monoblock-amplifier

Zijn zeldzaam maar zeker wel te vinden 2dehands.


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Quote from: vik on September 11, 2018, 23:25:52
Wat ook heel erg fraai speelt zijn de darTZeel NHB-458 mono blokken. Voor mij een lange tijd geleden dat ik onder de indruk ben geraakt van een eind versterker. Ook echt juweeltjes maar mag ook wel voor het geld.

https://www.stereophile.com/content/dartzeel-nhb-458-monoblock-amplifier

Zijn zeldzaam maar zeker wel te vinden 2dehands.



Hoi Victor,

Bedankt voor je suggestie! Ik had deze versterkers oorspronkelijk wel op mijn lijstje staan (staan zelfs nog in mijn *.xls), maar gezien de nieuwprijs van 170K Euro (per 2) en het feit dat ze, voor zover ik na heb kunnen gaan, zelfs nog nooit 2e hands zijn aangeboden zijn deze 'way-out-of-my-league' (evenals bv. de Soulution 701's). Dus zelfs al zou dit het allerbeste 'a man can buy' zijn, dan kan ik ze toch niet betalen.
Het andere model van DartZeel (NHB-108) is een stereo versterker en dat wil ik persé niet, vandaar dat DartZeel van mijn lijstje is verdwenen.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

ruud2

Hallo Jan,

ik wil je keuze niet beinvloeden,maar heb je ook al eens gedacht aan een Mark Levinson ? de No.53 ? ( niet alle ML's  zijn even leuk)
vergelijk die eens met een PassLabs.

groet, Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Jean Sibelius

Quote from: ruud2 on September 12, 2018, 22:21:31
Hallo Jan,

ik wil je keuze niet beinvloeden,maar heb je ook al eens gedacht aan een Mark Levinson ? de No.53 ? ( niet alle ML's  zijn even leuk)
vergelijk die eens met een PassLabs.

groet, Ruud

Hoi Ruud,

Bedankt voor je suggestie :). Mijn lijstje is mede gebaseerd op veel eerdere luisterervaringen. Ik heb Mark Levinson ondertussen verschillende keren gehoord in verschillende opstellingen en nooit heeft het me echt kunnen bekoren (mogelijk om de reden die jij ook al aangeeft). Om een of andere reden pakt het geluid me niet en het klonk, mijns inziens, altijd te terughoudend/ingetogen. Vandaar dat ML niet om mijn lijstje staat. Ik zal volgende week op de X-Fi nogmaals naar ML gaan luisteren om mijn ervaring te staven dan wel te veranderen 8).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Afgelopen week even druk bezig geweest met 'tweaken' van de set. Deze keer niet met een andere versterker, maar met interlinks, powercords en een Giga protector van Schnerzinger. Waarom zullen jullie je misschien afvragen? Feitelijk een sanity check: is zo'n dure versterker eigenlijk wel nodig om het beoogde effect te krijgen of zou je bv. met magische kauwgom op het raam (à E50) een vergelijkbaar of zelfs nog beter resultaat kunnen krijgen? (helaas, niet voor dat geld).

Afgelopen dinsdag heb ik twee master tweakers over de vloer gehad (het busje op de oprit zat vol met allerlei spullen om goed te kunnen anticiperen op wat er mogelijk zou gebeuren. Allereerst maar eens luisteren, naar hoe het nu klinkt. Ok, duidelijk (en herkenbaar wat ik nog zoek). Vervolgens is gespeeld met interlinks, powercords en een paar vreemde apparaatjes met een antenne erop. Uiteindelijk niet (meer) gespeeld met andere luidsprekerkabels, versterkers of voorversterkers. Dat komt later wel.

Uiteindelijk zijn gebleven (om nog in alle rust aan de tand te kunnen voelen):
-   AudioQuest Huricane – Powercords
-   AudioQuest Dragon – Powercord
-   Shunyata Sigma – XLR interlink
-   Schnerzinger Giga protector systeem

Oorspronkelijk begonnen met de powercords, daarna de interlink en tot slot met de Schnerzinger.

Eerlijk gezegd was ik nogal sceptisch mbt de powercords, want ik heb hier o.a. de duurste Crystal Cable's en Siltech's gehad en dat deed wel wat, maar ik vond het verschil eerlijk gezegd nihil. Je hoort verschil, maar het is zo'n verschil waar je na een paar minuten al een gewend bent (zonde van het geld dus). Vooraf was afgesproken dat in principe alles mocht (zelfs de speakers buiten zetten en opnieuw beginnen, maar dat was gelukkig niet nodig).

Nadat de Huricane's op de JC-1's waren aangesloten en de Dragon op de Trinnov hoorde ik warempel een duidelijk verschil. Meer laag fundament, meer controle, meer 3D weergave en meer lucht om de instrumenten. Al met al een stapje vooruit qua realisme.

Vervolgens mijn eigen Crystal Cable Ultra Diamond XLR vervangen door de Shunyata Sigma XLR (tussen de Trinnov en de JC-1's) en dat deed ook wel wat maar, persoonlijk, met verschillende resultaten afhankelijk van de track waar je naar luistert. Uiteindelijk toch iets meer finesse en een iets mooiere balans, maar voor mij zo'n verschil waar je vrij snel aan went (zie eerdere opmerking hierboven).

Daarna is de Schnerzinger Giga protector geïnstalleerd (terwijl ik de lunch aan het maken was). Toen ik in de ruimte kwam, om aan te geven dat we konden eten, vroeg ik letterlijk: "is dit dezelfde ruimte?" Op dat moment stond Alison Krauss met haar band te spelen en de ruimte waarin ze stond te spelen was groter dan normaal het geval is (de 3D-ruimte [hoogte, breedte en diepte] waarin alles zich afspeeld was aanzienlijk toegenomen, maar ook de ruimtelijke afbeelding van de instrumenten is mooier) en dat doet zeker wat met het gevoel van realisme. Deze Schnerzinger opstelling bestaat uit 1 transmitter en 3 receivers (geloof tot maximaal 9 receivers uit te breiden). De transmitter staat voor de set-up, 1 receiver staat achter de set-up en twee receivers staan links en rechts achter de luisterplek.

Op het moment van schrijven zit alles nog in de set-up en ga ik langzaam aan weer dingen vervangen met mijn eigen componenten om te kijken waar de grote verschillen zitten c.q. waardoor de grootste verschillen zijn ontstaan voordat alles terug gaat.

Eerlijk gezegd is het verschil toch groter en beter dan ik vooraf had gedacht c.q. kunnen bedenken (tja, iedereen zijn vak zullen we maar zeggen) :).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

i2Paq

#3510
Over wat voor een bedrag praten we nu en waren deze "mastertweakers" een commercieel bedrijf?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

vik

Als ik zo vrij mag zijn Jan.  :)

De mooiste interlink kabels die ik tot nu toe persoonlijk heb ervaren (en ja ik ben dealer) komen van Tilburgse bodem namelijk Audiomaat. De 3DW lijn is waanzinnig en al helemaal als je naar de prijs kwaliteit verhouding gaat kijken. Ik ben niet te beroerd om je een keer een set interlinks uit te laten proberen.

Voor op je Trinnov, bron en eindbakken heb ik eventueel ook hele fraaie kabels uit de stal van CM. Kijk maar of je iets kan en wil met dit aanbod.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

#3512
Quote from: i2Paq on November 24, 2018, 22:11:20
Over wat voor een bedrag praten we nu en waren deze "mastertweakers" een commercieel bedrijf?

Inderdaad een commercieel bedrijf.

Adviesprijzen (als ik het goed heb):
- AudioQuest Hurricane powercord kost E1599 (voor een lengte van 1 meter).
- AudioQuest Dragon powercord kost volgens mij E5399 (er zijn twee versies 1 voor 'gewone' apparatuur en 1 speciaal voor eindversterkers) voor een lengte van 1 meter.
- Shunyata Sigma XLR kost E4500 voor een lengte van 1 meter.
- Voor de prijzen van Schnerzinger verwijs ik naar de importeur. Ik heb momenteel de EMI Giga Protector staan en 3 maal Giga Piccolo A3.


Quote from: vik on November 24, 2018, 22:29:49
Als ik zo vrij mag zijn Jan.  :)

De mooiste interlink kabels die ik tot nu toe persoonlijk heb ervaren (en ja ik ben dealer) komen van Tilburgse bodem namelijk Audiomaat. De 3DW lijn is waanzinnig en al helemaal als je naar de prijs kwaliteit verhouding gaat kijken. Ik ben niet te beroerd om je een keer een set interlinks uit te laten proberen.

Voor op je Trinnov, bron en eindbakken heb ik eventueel ook hele fraaie kabels uit de stal van CM. Kijk maar of je iets kan en wil met dit aanbod.  ;)

Dank je voor je aanbod Viktor, maar ondertussen zijn deze mannen twee keer bij mij thuis geweest (en dat zal nog wel vaker gebeuren), dus ik wil eerst kijken (en dat geldt ook voor hen) op welke manier en in hoeverre we samen het systeem naar een nog hoger niveau kunnen tillen (en wat daar voor nodig is) :)

Persoonlijk vind ik op dit moment een andere interlink (tussen Trinnov en JC-1's) het minst toevoegen in mijn huidige set-up. Voorlopig even geen interlink zoektocht, oid.

Ik laat alles even op mij inwerken.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

i2Paq

#3513
Quote from: Jean Sibelius on November 25, 2018, 15:13:42
Inderdaad een commercieel bedrijf.

Adviesprijzen (als ik het goed heb):


    • AudioQuest Hurricane powercord kost E1599 (voor een lengte van 1 meter).
      AudioQuest Dragon powercord kost volgens mij E5399 (er zijn twee versies 1 voor 'gewone' apparatuur en 1 speciaal voor eindversterkers) voor een lengte van 1 meter.
      Shunyata Sigma XLR kost E4500 voor een lengte van 1 meter.
      Voor de prijzen van Schnerzinger verwijs ik naar de importeur. Ik heb momenteel de EMI Giga Protector staan en 3 maal Giga Piccolo A3.

Ik laat alles even op mij inwerken.

Groeten, Jan

Is er voor dat totaalbedrag geen winst te behalen met een andere setup ipv. zo veel geld uit te geven aan "kabels"?

Zelf ben ik niet van de kabels, ik gebruik natuurlijk geen "Action" kwaliteit maar als ik die bedragen zie bekruipt mij een gevoel waarbij ik denk dat je daar veel meer mee kan doen om echt een verschil te maken.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Teejoo

Quote from: i2Paq on November 25, 2018, 15:17:08
Is er voor dat totaalbedrag geen winst te behalen met een andere setup ipv. zo veel geld uit te geven aan "kabels"?

Zelf ben ik niet van de kabels, ik gebruik natuurlijk geen "Action" kwaliteit maar als ik die bedragen zie bekruipt mij een gevoel waarbij ik denk dat je daar veel meer mee kan doen om echt een verschil te maken.
Volgens mij heb je nog niet helemaal door wat daar staat aan apparatuur  ;)

i2Paq

Quote from: Teejoo on November 25, 2018, 15:19:20
Volgens mij heb je nog niet helemaal door wat daar staat aan apparatuur  ;)

:blush:

Ik had inderdaad even de openingspost moeten bekijken  :-X

Nu is het plaatje even heel anders  :D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Teejoo

Quote from: i2Paq on November 25, 2018, 15:27:00
:blush:

Ik had inderdaad even de openingspost moeten bekijken  :-X

Nu is het plaatje even heel anders  :D
Wat verder natuurlijk niet zegt dat de prijzen dan normaal zijn. Er wordt in elk geval heel goed over nagedacht en getest!

Jean Sibelius

Quote from: i2Paq on November 25, 2018, 15:17:08
Is er voor dat totaalbedrag geen winst te behalen met een andere setup ipv. zo veel geld uit te geven aan "kabels"?

Zelf ben ik niet van de kabels, ik gebruik natuurlijk geen "Action" kwaliteit maar als ik die bedragen zie bekruipt mij een gevoel waarbij ik denk dat je daar veel meer mee kan doen om echt een verschil te maken.

Ben het met je eens dat je altijd een sanity check moet doen. Als bv. je powercords duurder zijn dan de apparatuur, dan kun je daar uiteraard je twijfels bij trekken :).

Zoals ik al eerder schreef waren voor mij andere powercords op de JC-1's een station wat voor mij (eigenlijk) al gepasseerd was, maar in tegenstelling tot de hele prijzige Crystal Cable's en Siltech's doen de AQ Hurricane powercords op de JC-1's wel mooie dingen. Persoonlijk vind ik het effect van de Dragon op de Trinnov niet voldoende groot gezien de prijs. Verder is het effect van de Schnerzinger opstelling verbluffend. Het aparte blijft dat de opstelling nergens in de set-up is opgenomen. De opstelling staat en aan en doet zijn ding in/met de ruimte.

In de hele versterker zoektocht heb ik ondertussen versterkers tot 100K :ohmy: hier in de ruimte gehad. En ja, dat doet meer dan andere powercords, maar daar hangt dan ook een ander prijskaartje aan.

Quote from: Teejoo on November 25, 2018, 15:19:20
Volgens mij heb je nog niet helemaal door wat daar staat aan apparatuur  ;)

Dank je Teejoo. Op zich wil veel dure apparatuur 'an sich' nog niet heel veel zeggen over hoe het klinkt. Denk wel dat ik momenteel het maximale uit het systeem heb gehaald wat er uit te halen valt (door heel veel te luisteren en steeds stapjes in de goede richting te maken).


Quote from: i2Paq on November 25, 2018, 15:27:00
:blush:

Ik had inderdaad even de openingspost moeten bekijken  :-X

Nu is het plaatje even heel anders  :D

:colgate: :pompom:

En dan blijft E1599 voor een stukje powercord nog steeds een hoop geld (kun je bv. ook de laatste iPad Pro voor kopen).

Quote from: Teejoo on November 25, 2018, 15:28:17
Wat verder natuurlijk niet zegt dat de prijzen dan normaal zijn. Er wordt in elk geval heel goed over nagedacht en getest!

Inderdaad, als je er over nadenkt (moet je niet doen), dan is het eigenlijk bizar. En ook ik moet keuzes maken waar ik mijn geld aan uitgeef en alleen als ik vind dat het echt de moeite waard is, dan geef ik mijn geld er aan uit. Verder probeer ik altijd al 2 stappen vooruit te denken (dus geen geld uitgeven aan dingen die later overbodig worden bij een eventuele volgende upgrade).

Al met al genoeg stof tot nadenken 8).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

#3518
Ik wilde jullie het volgende niet onthouden ;D. Even terug naar gisteravond rond 22:00.

Jan: "Angelie kom je even luisteren naar de nieuwe 'speeltjes' die ik tijdelijk in de ruimte heb staan?"

Angelie: "Tuurlijk, wat is erbij gekomen? En waar moet ik specifiek op letten?"

Jan: "Die dingen met de antennes erop; ik ga je niets vertellen, luister maar eerst of je überhaupt verschil hoort"

Angelie: "Wat kost dat?"

Jan: "Dat mag ik je niet vertellen" :)

<Jan zet nummer van Metallica op S&M: 'Call of the Ktulu'>

Angelie (na ca. 1 minuut luisteren) "Ja, ik hoor duidelijk verschil: 'het geluidsbeeld is dieper, het beeld is breder geworden, de instrumenten zijn mooier in de ruimte geplaatst 'met meer lucht er omheen' en ik hoor wat meer rust, details in de instrumenten en wat extra dynamiek, klopt dat ongeveer?"

Jan: "Uhm Ja, dank je wel!" 😊 :headbanging:

Daarna hebben we nog wat muziek geluisterd, maar de bovenstaande bevindingen bleven ongewijzigd.

Na een half uurtje gaf Angelie aan dat ze de performance verbetering met de VAC's nog wel een stuk verder vond gaan (en dat kan ik natuurlijk alleen maar beamen) 8).


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Voor de grap moet je echt even het clipje in mijn topic zien. :D

Voor de rest: mooi dat je weer zo iets moois mag ervaren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

skyfox

Quote from: Jean Sibelius on November 26, 2018, 19:43:48

Angelie (na ca. 1 minuut luisteren) "Ja, ik hoor duidelijk verschil: 'het geluidsbeeld is dieper, het beeld is breder geworden, de instrumenten zijn mooier in de ruimte geplaatst 'met meer lucht er omheen' en ik hoor wat meer rust, details in de instrumenten en wat extra dynamiek, klopt dat ongeveer?"


Na een half uurtje gaf Angelie aan dat ze de performance verbetering met de VAC's nog wel een stuk verder vond gaan (en dat kan ik natuurlijk alleen maar beamen) 8).


Groeten, Jan

Wat leuk dat je met deze audio tovenaars in zee bent gegaan om eens te kijken wat er mogelijk is! En daar is dus al een beste verbetering mee te realiseren. Alleen, als de VACs een grotere impact nog hebben, dan vraag ik me af wat je met de VACs kan bereiken als je daar ook nog eens met de "kastjes met antennes" aan de slag gaat. Zal het elkaar versterken, uitvlakken, etc.? Wel heel interessante materie :)

Overigens was je conversatie met Angelie erg vermakelijk  :clapping:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Quote from: chansig on November 26, 2018, 20:27:21
Voor de grap moet je echt even het clipje in mijn topic zien. :D

Ik heb het clipje bekeken :colgate: (inderdaad erg grappig) Je zou het bijna met 'snorremans' eens zijn ;).

Quote from: chansig on November 26, 2018, 20:27:21
Voor de rest: mooi dat je weer zo iets moois mag ervaren.


Dank je Hans. Het is in inderdaad geval leuk en verassend om te ervaren dat er nog steeds dingen zijn die ik niet eerder heb gehoord. Ik hoop binnen nu en een half jaar de zoektocht afgerond te hebben en op een niveautje hoger te spelen. Mocht je het tzt leuk vinden, dan ben je van harte welkom :)


Quote from: skyfox on November 27, 2018, 13:07:59
Wat leuk dat je met deze audio tovenaars in zee bent gegaan om eens te kijken wat er mogelijk is! En daar is dus al een beste verbetering mee te realiseren. Alleen, als de VACs een grotere impact nog hebben, dan vraag ik me af wat je met de VACs kan bereiken als je daar ook nog eens met de "kastjes met antennes" aan de slag gaat. Zal het elkaar versterken, uitvlakken, etc.? Wel heel interessante materie :)

Ik ben ervan overtuigd dat optie 1 het geval is ('elkaar versterken'). Deze 'kastjes met antennes' doen iets met de laag en hoogfrequente straling in de ruimte en zijn daarbij volledig ontkoppeld van de stereo set-up. Dit effect is iets universeels (hoe effectief is afhankelijk van de hoeveelheid straling die aanwezig is). Het is dat ik het zelf heb ervaren heb en dat Angelie (de nuchterheid zelve) exact hoorde wat ik ook hoorde, anders zou ik het niet geloofd hebben. De Schnerzingers staat ondertussen op het lijstje van 'must haves' :) :).

Quote from: skyfox on November 27, 2018, 13:07:59
Overigens was je conversatie met Angelie erg vermakelijk  :clapping:

Dank je! Ik vond dit zo typerend, dat ik het wel even moest delen.

Morgen gaan de spullen weer terug de 'audio tovenaars'. Ik ga nog even bedenken: 'hoe verder?'


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Ik laat me graag weer uitnodigen. Ben benieuwd of ik nog iets van verschil kan ervaren. Lijkt me sterk gezien de tijd die er tussen heeft gezeten...maar je weet maar nooit. Ik wacht het rustig af.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jean Sibelius

Quote from: chansig on November 27, 2018, 21:42:32
Ik laat me graag weer uitnodigen. Ben benieuwd of ik nog iets van verschil kan ervaren. Lijkt me sterk gezien de tijd die er tussen heeft gezeten...maar je weet maar nooit. Ik wacht het rustig af.
Top! Zodra ik tevreden kun je een PM verwachten :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

ruud2

een fotootje van die vreemde kastjes met antennes ?
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.