The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jean Sibelius

Allereerst allemaal bedankt voor de leuke reacties! :headbanging:

Quote from: garmtz on May 25, 2018, 16:24:59
Gefeliciteerd dan maar! :)
Quote from: bmateijsen on May 25, 2018, 16:27:35
En vooral proost! Is het al gelukt met de NAS?

Dank je Garmt en Bjorn! Heel veel van de genoemde upgrades komen uit Hilversum, dus ook proost voor jullie!. Gisteren hebben we met de buur(t)mannen, incl. de aannemer een pilsje gedronken. De nieuwe NAS staat ondertussen lekker te pruttelen. De ROON-database wordt op de achtergrond nog steeds opgebouwd (waarbij de helft van de CPU en intern geheugen gebruikt worden), maar ik heb al wel gemerkt dat ROON sneller reageert, dan met de vorige NAS.

Quote from: chansig on May 25, 2018, 16:37:48
Owow....de pubertijd komt eraan....lastige jaren, dus inderdaad geniet er nog even van.  :D

Gr. Hans

Dank je Hans, ik ga zeker proberen om nog lekker te genieten. Shit, nu al? Ik vond overigens de afgelopen 10 jaar al best pittig  ;D.

Quote from: ruud2 on May 25, 2018, 17:59:45
hallo Jan,
ook mooi dat je je standpunt zo lang hebt kunnen vasthouden en dit hebt kunnen realiseren en bouwen. :clapping:
uit ervaring kan ik er enigszins over meepraten hoeveel tijd, geld en energie erin gaat zitten.
ik blijf het mansion gewoon volgen.
groet, Ruud

Dank je Ruud. Zoals jezelf weet worden uiteindelijk het harde werken en de inspanningen beloond. Als er weet wat interessant te melden is, dan laat ik het hier weten.

Quote from: Blue-Eyes on May 25, 2018, 18:06:09
Een van de betere topics, gefeliciteerd met je hok :P

En nu, hok 2.0? lol Veel veel plezier, benieuwd naar je EV's :)

Bedankt voor je compliment! Afgelopen jaar heel even overwogen om te verhuizen, maar de vooruitzichten op een project 'hok 2.0' en de wijze waarop 'hok 1.0' momenteel nog steeds bevalt hebben me doen besluiten om hier voorlopig nog te blijven zitten. Hopelijk weet ik rond half juli meer over hoe de EV's en de VS's het in de ruimte doen.

Quote from: skyfox on May 25, 2018, 18:11:48
Gefeliciteerd, Jan! Na je ruimte te hebben mogen ervaren heb ik niets dan lof voor alle moeite die je erin hebt gestoken. Moeite in het bouwen, maar vooral ook het documenteren ervan. Je ruimte is waanzinnig! Proost!

Dank je Richard! Zie mijn reactie hierboven. Voorlopig blijf ik daarom voorlopig nog even zitten waar ik zit.

Quote from: Marco66 on May 25, 2018, 19:37:17
Proost, heb met veel plezier je topic gevolgd en een keertje live meemaken zou erg leuk zijn.

Marco

Dank je Marco en leuk om te lezen. Zie PM.

Quote from: Bas Akkerman on May 25, 2018, 21:01:30
Meer dan gefeliciteerd. Je volharding heeft absoluut zijn vruchten afgeworpen.

Bedankt Bas :). Hopelijk kun jij binnenkort aan de slag om je eigen dedicated ruimte te realiseren.


Quote from: Knor on May 25, 2018, 23:50:07
Tsjonge, 10 jaar alweer? Gedenkwaardig moment, ongetwijfeld!

Het enige dat nu niet meer mogelijk is
Is verhuizen... :)
Gefeliciteerd met alles!

Bedankt Toine. Ja, dat is alweer 10 jaar geleden en kort daarna zijn wij samen een intensief traject ingegaan om dit allemaal voor elkaar te krijgen. Verhuizen is inderdaad (voorlopig) geen optie, want ik heb nog steeds veel te veel lol in de hobby.

Quote from: vik on May 25, 2018, 23:55:34
Gefeliciteerd Jan   8)

Samen met HTip (nog een jaartje ouder) zijn jullie toch wel de grondleggers op het forum.  8)

Dank je Viktor. Ik hoop dat het topic van HTip en dit topic veel mensen op de een of andere manier hebben kunnen inspireren tot het realiseren van c.q. een bron waren om ideeën op te doen van hun eigen ruimtes. Maar er zijn zoveel meer mooie set-ups en ruimtes hier op forum te vinden.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Etiennevh

Gefeliciteerd Jan! Dat wordt je forumnaam veranderen!










Jan Jubileum  ;D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jean Sibelius

Quote from: Etiennevh on May 27, 2018, 10:49:44
Gefeliciteerd Jan! Dat wordt je forumnaam veranderen!

Jan Jubileum  ;D
Thx. Ik zal hem in gedachten houden :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Zo, de spannende tijden zijn gelukkig weer achter de rug...  :o

Voor iedereen die gebruik maakt van een NAS en denkt dat uitsluitend een RAID5 configuratie voldoende veilig is om je kostbare data veilig te stellen, lees verder!

Nadat de Synology DiskStation DS918+ recentelijk was gearriveerd en eindelijk alles opnieuw was geïnstalleerd en geconfigureerd (o.a. SSD Cache voor de Roon database), was er drie weken geleden een flinke stroomstoring hier in de regio (waardoor uiteraard ook de NAS plotseling stopte). Dat was tijdens Vaderdag en aangezien we nogal wat volk over de vloer hadden, heb ik daar toen niet direct verder aandacht aan geschonken.

Toen ik twee dagen later muziek wilde luisteren had ik geen toegang meer tot mijn muziek en na wat zoeken bleek dat mijn NAS 'gecrashed' was (4 schijven in RAID5 configuratie; uit de logging bleek duidelijk dat dit was gebeurd tgv de stroomstoring). Resultaat: geen toegang meer tot File Station en daarmee mijn muziekfiles en roodgekleurde waarschuwingen waaruit ik initieel concludeerde dat alles weg was ('Volume crashed'). Even wat hulplijnen ingeschakeld, omdat het allerbelangrijkste was om een poging te ondernemen om mijn muziekcollectie alsnog veilig te stellen. Met de hulp van de hulplijnen en op aanwijzingen van Synology support is dat uiteindelijk en gelukkig toch gelukt.

Om deze situatie in de toekomst te voorkomen heb ik wat extra geïnvesteerd in o.a. extra opslag en een UPS waardoor me dit niet nog een keer gaat gebeuren. Ik heb nu 7 x 4 TB in SHR-2 configuratie, wat is opgesplitst in 2 volumes (Volume 1 is gekoppeld aan de 500GB M.2 NVMe 2280-SSD Cache tbv o.a. de Roon Databse en Volume 2 wordt gebruikt voor mijn data collectie), daarnaast heb ik nu een Volume 3 (2 x 10 TB) die geconfigureerd is als back-up voor volume 1 + 2. De Synology DS918+ en DX517 Expansion Unit hangen aan een APC Smart UPS, die ervoor zorgt dat deze, in geval van stroomstoring, voldoende tijd heeft om netjes af kan sluiten.

De komende dagen mag de NAS nog even doorwerken, want mijn hele Roon database moet weer worden opgebouwd, maar vooralsnog lijkt alles met een 'sisser' afgelopen te zijn (afgezien van de extra kosten, maar ja een hobby mag geld kosten) :).

Qua versterker zoektocht:

Ik verwacht binnenkort bericht dat de VAC Signature 200 iQ's (2 x 200W mono) onderweg zijn naar de Mansion (kunnen die hier eens flink onder de 'loep' genomen worden). Aangezien Damon Von Schweikert deze in zijn eigen set-up gebruikt, zijn de verwachtingen hoog gespannen :headbanging:.



Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Zo, at is schrikken! Ga je ook een externe backup maken?

Mooi vooruitzicht van je versterker!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Roeru117

Dat is inderdaad schrikken en een UPS is zeker geen verkeerde investering.

Quote from: Bas Akkerman on July  7, 2018, 14:04:20
Zo, at is schrikken! Ga je ook een externe backup maken?

Dat is bij een NAS altijd verstandig. Het is een opslagoplossing en geen backup  ;)
Gelukkig is de data nog aanwezig.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Marco66

Pff schrikken id!
Reden dat ik al mijn films en muziek ook op aparte usb disks heb staan als backup.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Jean Sibelius

Bedankt voor jullie reacties!

Quote from: Bas Akkerman on July  7, 2018, 14:04:20
Zo, at is schrikken! Ga je ook een externe backup maken?

Mooi vooruitzicht van je versterker!

Ik heb daar even over nagedacht, maar ik ga geen externe back-up maken (20TB is behoorlijk kostbaar). Met volume 1 en 2 in SHR-2 en de kopie daarvan op twee extra disks in volume 3 zou het voorlopig wel goed moeten zijn. Voordeel om op deze manier te werken is dat er continue gekeken wordt wat de status is van de Volumes/HD's. Als er iets raars aan de hand is, dan kan ik daarop direct reageren (heb meteen wat reserve HDs aangeschaft).

Qua versterkers, zie onder :).

Quote from: Roeru117 on July  7, 2018, 14:10:30
Dat is inderdaad schrikken en een UPS is zeker geen verkeerde investering.

Dat is bij een NAS altijd verstandig. Het is een opslagoplossing en geen backup  ;)
Gelukkig is de data nog aanwezig.

Tja, blijft een dilemma. Zoals hierboven aangegeven ben ik nu '3x' beter beveiligd dan voorheen (dat zou voldoende moeten zijn). Mocht de ruimte afbranden, dan heb ik een groter probleem (dus daar ga ik maar niet vanuit) :) Idd. gelukkig is de data nog intact. Had er niet aan moeten denken om alles weer opnieuw te moeten rippen, ed.

Quote from: Marco66 on July  9, 2018, 10:20:52
Pff schrikken id!
Reden dat ik al mijn films en muziek ook op aparte usb disks heb staan als backup.

Ik heb daar ook wel aangedacht, maar hoe betrouwbaar is die oplossing? In de NAS wordt er continue gekeken hoe het staat met de schijven. Als je alles op een USB hebt staan (en er gaat wat fout), dan kom je daar mogelijk te laat achter. Misschien is de beste oplossing nog wel om alles in de cloud te zetten als back-up, maar gezien de hoeveelheid data is dat onbetaalbaar.

Qua versterkers gaat het komende week spannend worden 8). De versterkers zijn afgelopen donderdag bij de importeur binnengekomen en gaan maandag op transport richting huize Sibelius. Hoop dus woensdag/donderdag een mooi pakketje met splinternieuwe versterkers te ontvangen 8)

Foto's en eerste impressies volgens snel O0


Groeten en iedereen een geweldig weekend toegewenst,

Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Vandaag zijn de VAC's gearriveerd. Heb ze vanavond aangesloten en de 16 buisjes in de versterkers gestopt.
Laat ze nu lekker even wennen aan hun nieuwe omgeving en draai lekker wat muziek op de achtergrond.

Ging er eigenlijk vanuit dat ze koud uit de doos en met circa 50 uur in de fabriek inspelen nog 'nergens' naar zouden klinken.
Heb nog niets gedaan met de Trinnov en de gains kloppen ook nog niet met de subtower, maar ik ben aangenaam verrast :)

To be continued.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Tof! Ik ben erg benieuwd naar Zanden. Een goede buizenversterker kan volgens mij verrassend mooi zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

skyfox

Gaaf Jan! Veel speel- en luisterplezier. Ben erg benieuwd naar je bevindingen zodra het geheel naar wens is ingericht. Hoe lang blijven ze logeren?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Quote from: Bas Akkerman on July 19, 2018, 07:24:01
Tof! Ik ben erg benieuwd naar Zanden. Een goede buizenversterker kan volgens mij verrassend mooi zijn.

Mijn recente ervaring op de audioclub heeft mijn 'buizenvrees' weggenomen. Kan dat laatste alleen maar bevestigen. Op dit moment nog niet duidelijk waar de VAC's het uiteindelijk af gaan leggen (als dat uberhaupt als zo blijkt te zijn). Merk nu wel dat als ik analytisch ga luisteren, dat ik sommige dingen beter heb gehoord, maar dat zegt niets over de hele muzikale ervaring.

Angelie heeft ondertussen al gezegd dat de VAC's mogen blijven staan, haha... O0


Quote from: vik on July 19, 2018, 12:00:55
Lekker bezig Jan veel plezier!

Dank je Viktor. De komende drie weken zit ik een keertje niet in het buitenland, dus ik kan voldoende tijd vrij maken om deze versterkers volledig aan de tand te voelen om te bepalen of ik met deze of de grote broertjes oud zou kunnen worden. 8)

Quote from: skyfox on July 19, 2018, 14:03:04
Gaaf Jan! Veel speel- en luisterplezier. Ben erg benieuwd naar je bevindingen zodra het geheel naar wens is ingericht. Hoe lang blijven ze logeren?

Dank je Richard. Het zijn in ieder geval hele mooie versterkers om te zien. Ik zal zo af en toe wat bevindingen hier op het forum schrijven. Wat ik in ieder geval kan verklappen is dat daar waar buizenversterkers algemeen bekend om zijn: 'vrouwenstemmen' ze met een dikke vette 10 door de test komen. Er zijn ook wat dingen die me (in negatieve zin) opvallen, maar dat kan ook te maken hebben met het beperkt aantal speeluren. Heb ondertussen al wel de gains goed staan, dus ik heb in ieder geval een evenwichtig geluid over het volledige spectrum. De versterkers blijven maximaal 2.5 weken staan, daarna moeten ze terug en zullen ze op verschillende shows gebruikt worden (in combinatie met Von Schweikert is me toegefluisterd). :headbanging:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

De burn-in counter staat ondertussen op zo'n 45 uur. Het is in ieder geval duidelijk dat ze met de dag (nog) beter worden 8).

Hebben ze dezelfde (bas)controle als de Goldmund Telos 1000's of hebben ze dezelfde snelheid als de CH-precision A1's? Tweemaal 'nee' en dat gaan ze zeer waarschijnlijk ook niet evenaren. Maar ze hebben wel het typische buizengedrag/sound zonder duidelijk te kort komen op genoemde aspecten. Verder is het aantal tabs/min met mijn rechtervoet is erg hoog, wat een goed teken is!

Naar alle waarschijnlijkheid kan ik ze nog ongeveer 2 weken houden alvorens ze terug moeten. Angelie is al helemaal om (dat worden straks tranen, haha). Ik houd mijn reservering, omdat ik nog steeds verschillende andere versterker(s)merken wil beluisteren. Al met al gooien deze VAC Signature IQ 200's hoge ogen mbt op de lijst van potentiële kandidaten en iedereen die twijfels heeft bij typisch vwb 'buizenversterker gedrag' zou ik adviseren om deze versterkers toch serieus te overwegen bij een eventuele zoektocht.

Mijn handen jeuken om wat meer details te geven, maar ik wacht nog even af tot de versterkers voor mijn gevoel op 95%+ van hun kunnen zitten.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

ruud2

ben benieuwd, analitisch ( met het hoofd) en met alle dagelijkse invloeden die de "mind setten" , of gewoon lekker luisteren (met het hart)

veel plezier! Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Bas Akkerman

Veelbelovend! Welke versterkers heb je nog op het oog? Je hebt het al eens verteld, maar ik heb het niet onthouden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jean Sibelius

Quote from: ruud2 on July 22, 2018, 11:19:58
ben benieuwd, analitisch ( met het hoofd) en met alle dagelijkse invloeden die de "mind setten" , of gewoon lekker luisteren (met het hart)

veel plezier! Ruud

Dank je Ruud! Uiteindelijk vind ik dat laatste ('met het hart') het belangrijkste, maar ik kan het toch niet laten om soms even terug te vallen in oude gewoontes ('analytisch'). Ik ben feitelijk op zoek naar een sound/balans zoals het klinkt met mijn huidige versterkers, maar met meer muzikaliteit zonder dat dit ergens ten koste van gaat. Dat maakt deze zoektocht ook wel lastig, want ik wil vwb beiden aspecten weinig tot geen concessies doen. Beiden aspecten moeten dus echt een stap(je) hoger zijn om uiteindelijk een versterker upgrade voor mezelf te kunnen rechtvaardigen. Wat ik regelmatig doe, als ik lekker in de flow van de muziek zit, is op een gegeven moment focussen op iets wat op de achtergrond gebeurd om vervolgens te gaan luisteren/analyseren hoe goed het te volgen is. Dat betekend wel dat het qua 3D/diepte informatie en qua (micro)detail goed moet zitten.

Het grappigste voorbeeld (vrij extreem overigens) wat iemand me ooit gaf, als het niet goed gaat voor wat betreft dat laatste aspect, is dat het klinkt alsof je naar frikandellen die in frietvet gebakken worden aan het luisteren bent (terwijl je klappend publiek zou moeten horen).

Volgens het huidige inspeelschema verwacht ik volgende week woensdag op de 200+ uren te zitten. Dat is het aantal uren wat zowel vanuit VAC als de importeur geadviseerd wordt. Vooralsnog merk ik nog steeds progressie in de muzikale weergave. De versterkers hebben hier ondertussen 95 uren gespeeld. De echt 'lastige' stukken heb ik nog niet beluisterd (die bewaar ik voor later deze week).

Quote from: Bas Akkerman on July 22, 2018, 14:00:46
Veelbelovend! Welke versterkers heb je nog op het oog? Je hebt het al eens verteld, maar ik heb het niet onthouden.

Komt ie (nog een keer) :)

Reeds beluisterd: CH-precision A1 (mono), Goldmund Telos 352(bi-amp)/[1000] (mono), Mod-Wright KWA 150SE (mono), TAD m600 (mono)

Momenteel: VAC Signature 200 IQ (mono)

Wil graag nog beluisteren: AudioNet Max/[Heisenberg], Constellation [Centaur II], Jeff Rowland [925], Lampizator 211, Nagra HD amp, Pass Labs Xs150, Vitus SM-011/SM-103 en de Zanden 9600mkII

Ben dus al (bijna) op de helft, LOL ;D

De versterkers tussen [], zijn die met relatief gezien de hoogte catalogus waarde.

Zoals je ziet staan er alleen maar mono eindversterkers op deze lijst (een bewuste keuze).

Quote from: chansig on July 22, 2018, 17:53:19
Pics...or it didn't happen. :D

Gr. Hans

Ik weet het... Tjonge, lastig publiek hier :D Hieronder een eerste poging (zie nu dat ze wat overbelicht zijn). Maak nog wel betere voordat ze retour gaan.


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

 :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Quote from: Jean Sibelius on July 25, 2018, 06:25:03
Komt ie (nog een keer) :)

Reeds beluisterd: CH-precision A1 (mono), Goldmund Telos 352(bi-amp)/[1000] (mono), Mod-Wright KWA 150SE (mono), TAD m600 (mono)

Momenteel: VAC Signature 200 IQ (mono)

Wil graag nog beluisteren: AudioNet Max/[Heisenberg], Constellation [Centaur II], Jeff Rowland [925], Lampizator 211, Nagra HD amp, Pass Labs Xs150, Vitus SM-011/SM-103 en de Zanden 9600mkII

Ben dus al (bijna) op de helft, LOL ;D

De versterkers tussen [], zijn die met relatief gezien de hoogte catalogus waarde.

Zoals je ziet staan er alleen maar mono eindversterkers op deze lijst (een bewuste keuze).
Groeten, Jan
Mooi lijstje! Ik ken ze lang niet allemaal, hoogstens van naam.

Heel herkenbaar ook wat je zegt over de combinatie van definitie en muzikaliteit. Je zoekt compleetheid waarbij beide onderdelen als vanzelfsprekend evenredig zijn verdeeld. Jij komt nu wel op het budgettair punt dat je dat nog wel eens zou kunnen vinden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Blijft een imposante set om te zien. Wel jammer dat je zo lang moet wachten voordat de versterkers laten horen wat ze echt kunnen.  :D

Veel plezier in ieder geval.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Voordat ik het vergeet: En om te horen. Enorme.rust in de weergave zonder zaken die opvallen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Artevelde

Maakt het voor het testen geen verschil of je de versterkers al dan niet plaatst op de Artesania EV racks ?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

hifi-annemie

Quote from: Jean Sibelius on July 25, 2018, 06:25:03
Dank je Ruud! Uiteindelijk vind ik dat laatste ('met het hart') het belangrijkste, maar ik kan het toch niet laten om soms even terug te vallen in oude gewoontes ('analytisch'). Ik ben feitelijk op zoek naar een sound/balans zoals het klinkt met mijn huidige versterkers, maar met meer muzikaliteit zonder dat dit ergens ten koste van gaat. Dat maakt deze zoektocht ook wel lastig, want ik wil vwb beiden aspecten weinig tot geen concessies doen. Beiden aspecten moeten dus echt een stap(je) hoger zijn om uiteindelijk een versterker upgrade voor mezelf te kunnen rechtvaardigen. Wat ik regelmatig doe, als ik lekker in de flow van de muziek zit, is op een gegeven moment focussen op iets wat op de achtergrond gebeurd om vervolgens te gaan luisteren/analyseren hoe goed het te volgen is. Dat betekend wel dat het qua 3D/diepte informatie en qua (micro)detail goed moet zitten.

Het grappigste voorbeeld (vrij extreem overigens) wat iemand me ooit gaf, als het niet goed gaat voor wat betreft dat laatste aspect, is dat het klinkt alsof je naar frikandellen die in frietvet gebakken worden aan het luisteren bent (terwijl je klappend publiek zou moeten horen).

Volgens het huidige inspeelschema verwacht ik volgende week woensdag op de 200+ uren te zitten. Dat is het aantal uren wat zowel vanuit VAC als de importeur geadviseerd wordt. Vooralsnog merk ik nog steeds progressie in de muzikale weergave. De versterkers hebben hier ondertussen 95 uren gespeeld. De echt 'lastige' stukken heb ik nog niet beluisterd (die bewaar ik voor later deze week).

Komt ie (nog een keer) :)

Reeds beluisterd: CH-precision A1 (mono), Goldmund Telos 352(bi-amp)/[1000] (mono), Mod-Wright KWA 150SE (mono), TAD m600 (mono)

Momenteel: VAC Signature 200 IQ (mono)

Wil graag nog beluisteren: AudioNet Max/[Heisenberg], Constellation [Centaur II], Jeff Rowland [925], Lampizator 211, Nagra HD amp, Pass Labs Xs150, Vitus SM-011/SM-103 en de Zanden 9600mkII

Ben dus al (bijna) op de helft, LOL ;D

De versterkers tussen [], zijn die met relatief gezien de hoogte catalogus waarde.

Zoals je ziet staan er alleen maar mono eindversterkers op deze lijst (een bewuste keuze).

Ik weet het... Tjonge, lastig publiek hier :D Hieronder een eerste poging (zie nu dat ze wat overbelicht zijn). Maak nog wel betere voordat ze retour gaan.


Groeten, Jan
Blijft lastig, die combinatie ga je niet vinden.
Dan moet je naar 2 sets gaan.
Heb zelf de overstap gemaakt van NAT vt4c naar devialet versterkers. Zijn gewoon twee werelden, gebruiksgemak, perfectie strak geluid tov beleving, gevoel, warmte, maar ook opwarmen, twijfel tussen buizen, weersomstandigheden Enz.


Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk