The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

Quote from: HTip on June 29, 2012, 21:32:40
Dat heb je allemaal snel beslist. Alvast gefeliciteerd met je nieuwe Oppo. Mijn geupdate Oppo kunnen we dan misschien vergelijken met jouw 95. Ben wel benieuwd... ;)
Het zat al een tijdje te broeden... De Oppo 83 SE die ik nu tijdelijk mag lenen heeft de doorslag gegeven (incl. commentaar van verschillende mensen hier op het forum)

Als jouw ge-update versie op tijd binnen is, dan kunnen we een hele mooie shoot-out houden :D
Oppo 83 SE, Oppo 83 TUC(?) :), Oppo 95

Daarnaast heb ik een aanbod gekregen om een gemodificeerde Oppo 95 te horen (daar ga ik uiteraard ook gebruik van maken).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Zou zeker een leuke shootout worden. Kan je tegen die tijd de SE nog een keer op bezoek krijgen, eventueel met de eigenaar erbij ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Qua NAS kan ik je zeker de Synology DS212+ aanraden, ik heb veel onderzoek naar streaming gedaan en dit is gewoon top. Ga hem zelf gebruiken met een Squeezebox Touch en later eventueel een externe DAC.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jean Sibelius

Quote from: Madhouse on June 29, 2012, 21:47:58
Qua NAS kan ik je zeker de Synology DS212+ aanraden, ik heb veel onderzoek naar streaming gedaan en dit is gewoon top. Ga hem zelf gebruiken met een Squeezebox Touch en later eventueel een externe DAC.
Bedankt voor de bevestiging! Ik houd het even in gedachten (na me wat verder ingelezen te hebben).

Vanochtend een sommetje gemaakt wat ik ongeveer maximaal aan opslag zou willen hebben:
- 5000 CD's
- 1000 Blu-rays
- 500 Master opnames.

Dan kom je ongeveer op 8 TB uit. Daarbij extra opslag als back-up, dan zit je al snel aan circa 10 TB (NAS incl. opslag komt uit op circa E1800).
Het eerste wat ik dadelijk wil doen is 192kHz / 24 bit afspelen, maar dat kan volgens de manual vd Oppo ook via een USB-stick (en dan ben ik voorlopig voor E40 klaar) :).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Martijnst1990

5000 CD's, 1000 BD's en 500 Master opnames.. jij hoeft voorlopig je HT niet meer uit :D

Maar mooie aanwinst hoor die Oppo  :headbanging:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

CoSo

Quote from: Jean Sibelius on June 30, 2012, 10:22:30
Bedankt voor de bevestiging! Ik houd het even in gedachten (na me wat verder ingelezen te hebben).

Vanochtend een sommetje gemaakt wat ik ongeveer maximaal aan opslag zou willen hebben:
- 5000 CD's
- 1000 Blu-rays
- 500 Master opnames.

Dan kom je ongeveer op 8 TB uit. Daarbij extra opslag als back-up, dan zit je al snel aan circa 10 TB (NAS incl. opslag komt uit op circa E1800).
Het eerste wat ik dadelijk wil doen is 192kHz / 24 bit afspelen, maar dat kan volgens de manual vd Oppo ook via een USB-stick (en dan ben ik voorlopig voor E40 klaar) :).


Groeten, Jan
1000 BD op 8TB  :o als je 10GB MKV neemt ben je al 10TB kwijt

Rob_Dingen

Hoi Jean

Kijk eens naar Unraid werkt super en heb het nu hier een jaar staan verbuikt haast niets als hij idle draait en is zeer flexibel.
Ik kan die van mij uitbreiden naar 40TB en heb er nu 15TB in zitten en je kunt er schijven bij plaatsen waneer je wil.

Rob

Peerless Monster

Quote from: Rob_Dingen on June 30, 2012, 11:45:50
Hoi Jean

Kijk eens naar Unraid werkt super en heb het nu hier een jaar staan verbuikt haast niets als hij idle draait en is zeer flexibel.
Ik kan die van mij uitbreiden naar 40TB en heb er nu 15TB in zitten en je kunt er schijven bij plaatsen waneer je wil.

Rob

Gelukkig kijk ik maar 1 film tegelijk...
Of luister 1 nummer tegelijk...
Wat moet je met zoveel opslag? Verzamelen van data?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

DVDmartinDVD

Quote from: Jean Sibelius on June 29, 2012, 21:42:22
Het zat al een tijdje te broeden... De Oppo 83 SE die ik nu tijdelijk mag lenen heeft de doorslag gegeven (incl. commentaar van verschillende mensen hier op het forum)

Als jouw ge-update versie op tijd binnen is, dan kunnen we een hele mooie shoot-out houden :D
Oppo 83 SE, Oppo 83 TUC(?) :), Oppo 95

Daarnaast heb ik een aanbod gekregen om een gemodificeerde Oppo 95 te horen (daar ga ik uiteraard ook gebruik van maken).


Groeten, Jan

Als je nog de Primare BD-32 er naast wil houden dan hou ik me aanbevolen.
Op analoog gebied zeker veel beter dan de oppo 95.

Groet martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Nooff

Quote from: CoSo on June 30, 2012, 10:54:57
1000 BD op 8TB  :o als je 10GB MKV neemt ben je al 10TB kwijt
Precies, 10TB heb je zeker niet genoeg aan als je zoveel BD's wilt opslaan.

high-q

Quote from: Peerless Monster on June 30, 2012, 13:17:25
Gelukkig kijk ik maar 1 film tegelijk...
Of luister 1 nummer tegelijk...
Wat moet je met zoveel opslag? Verzamelen van data?

Inderdaad verzamelen van data, hetzelfde als wanneer je fysieke CD's, DVD's of Blurays verzamelt.

Met ongecomprimeerde muziek bestanden bestanden (5000 x ±700mb) heb je zo een paar terrabyte gevuld en als je met films voor de volle BD50 rips gaat heb je die 15TB zo vol. Het is in ieder geval minder dan het lijkt. Zit zelf nu op 12TB in JBOD en daar moet ik geregeld wat van af halen als ik nieuw materiaal wil bekijken :)

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Peerless Monster

Quote from: high-q on June 30, 2012, 13:36:12
Inderdaad verzamelen van data, hetzelfde als wanneer je fysieke CD's, DVD's of Blurays verzamelt.

Met ongecomprimeerde muziek bestanden bestanden (5000 x ±700mb) heb je zo een paar terrabyte gevuld en als je met films voor de volle BD50 rips gaat heb je die 15TB zo vol. Het is in ieder geval minder dan het lijkt. Zit zelf nu op 12TB in JBOD en daar moet ik geregeld wat van af halen als ik nieuw materiaal wil bekijken :)



Begrijp dat nooit niet verzameldrang...
Alleen qua geld ;D

Ff serieus? Als je een film wil kijken, koop je hem toch gewoon of je download het voor mijn part...
Ook als je een keuze wil houden, dan heb je er een 50 tal (bijvoorbeeld...), maar toch geen 1000?
Als ze voor je deur staan met een claim, dan ook niet raar opkijken...

Ik vraag me dat dan altijd af...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Madhouse

Mijn suggestie van de DS212+ was enkel gebaseerd op CD's omzetten naar flacjes, als je ook BD gaat opslaan en zeker die hoeveelheden (1000 BD's a 25GB is 25TB) dan ga je toch wel aan hele andere oplossingen (unraid) komen...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

xynyx

Waar wil je een NAS/Unraid plaatsen in die ruimte? Dingen maken over het algemeen een klere herrie. Ze staan bij mij in de meterkast. In een ruimte waar je ook zit is het echt niet aan te bevelen.

Jean Sibelius

Bedankt voor al jullie tips, adviezen en vragen (ik ga het verder op me in laten werken)! :)

Quote from: Martijn90 on June 30, 2012, 10:24:04
5000 CD's, 1000 BD's en 500 Master opnames.. jij hoeft voorlopig je HT niet meer uit :D

Maar mooie aanwinst hoor die Oppo  :headbanging:

Zoiets zou het uiteindelijk maximaal kunnen gaan worden, maar voorlopig doe ik het met mijn huidige verzameling. Heb nu zo'n 900 CD's, 500 DVD's en 50 BR's staan. Reden waarom de verzameling niet groter is, heeft voornamelijk met de beperkte mogelijkheid tot opslag te maken in de woonkamer. Heb nu na de bouw twee extra CD/DVD-racks in de ruimte geïntegreerd en daarmee de capaciteit verdubbeld. Meer dan genoemde aantallen lijkt me overkill, dus ik wil straks iets hebben staan waarin dit uiteindelijk past.

Dank je! Ik ben benieuwd wanneer hij binnen is :).

Quote from: CoSo on June 30, 2012, 10:54:57
1000 BD op 8TB  :o als je 10GB MKV neemt ben je al 10TB kwijt

Klopt, ik zat een punt verkeerd bij de BR's ;).

Quote from: Rob_Dingen on June 30, 2012, 11:45:50
Kijk eens naar Unraid werkt super en heb het nu hier een jaar staan verbuikt haast niets als hij idle draait en is zeer flexibel.
Ik kan die van mij uitbreiden naar 40TB en heb er nu 15TB in zitten en je kunt er schijven bij plaatsen waneer je wil.

Dank je Rob, ga het zeker meenemen in mijn zoektocht. Begrijp wel dat het iets complexer is qua installatie/onderhoud, maar mijn overbuurman doet de hele dag niets anders (dus die ga ik tzt om zijn hulp vragen).

Quote from: Peerless Monster on June 30, 2012, 13:17:25
Gelukkig kijk ik maar 1 film tegelijk...
Of luister 1 nummer tegelijk...
Wat moet je met zoveel opslag? Verzamelen van data?

Keuze mogelijkheid :). Afhankelijk van mijn gemoedstoestand draai ik hele andere muziek en kijk ik hele andere films. Als we met zijn tweeën film willen kijken, dan gaan we soms de hele rij door van A tot Z voordat we een keuze (kunnen) maken.

Quote from: DVDmartinDVD on June 30, 2012, 13:29:55
Als je nog de Primare BD-32 er naast wil houden dan hou ik me aanbevolen.
Op analoog gebied zeker veel beter dan de oppo 95.

Dank je voor het aanbod Martin, ga ik zeker in mijn achterhoofd houden!

Quote from: Nooff on June 30, 2012, 13:30:18
Precies, 10TB heb je zeker niet genoeg aan als je zoveel BD's wilt opslaan.

Zie boven. Ik dacht tweemaal zoveel films als nu en dan maar meteen op BR (maar dan moet je het wel goed intikken in *.xls).

Quote from: Peerless Monster on June 30, 2012, 13:40:57
Begrijp dat nooit niet verzameldrang...
Alleen qua geld ;D

Ff serieus? Als je een film wil kijken, koop je hem toch gewoon of je download het voor mijn part...
Ook als je een keuze wil houden, dan heb je er een 50 tal (bijvoorbeeld...), maar toch geen 1000?
Als ze voor je deur staan met een claim, dan ook niet raar opkijken...

Ik vraag me dat dan altijd af...

Tja, iedereen zit anders in elkaar, ik heb dat altijd gehad. Overigens... voordat ik hier iemand voor de deur hebt staan: ik heb vorige week voor de eerste keer CD-tjes geripped (en dat was voor een vriend van me die zelf de originele CD's had gekocht, maar alleen USB kon spelen in zijn auto). Wat streamen en downloaden betreft zit ik nog in het stenentijdperk (maar ik leer gelukkig snel).

Quote from: high-q on June 30, 2012, 13:36:12
Inderdaad verzamelen van data, hetzelfde als wanneer je fysieke CD's, DVD's of Blurays verzamelt.

Met ongecomprimeerde muziek bestanden bestanden (5000 x ±700mb) heb je zo een paar terrabyte gevuld en als je met films voor de volle BD50 rips gaat heb je die 15TB zo vol. Het is in ieder geval minder dan het lijkt. Zit zelf nu op 12TB in JBOD en daar moet ik geregeld wat van af halen als ik nieuw materiaal wil bekijken :)

Daar was inderdaad snel achter toen ik mijn sommetje nogmaals had gedaan. Ik ga overigens wel goed kijken naar de kosten/baten, want al die opslag is niet echt goedkoop (dus ik moet voor mezelf ergens een streep trekken). Overigens vind ik het ook nog steeds leuk om CD's/DVD's/BR's fysiek in handen te hebben, dus dat zal zeker niet verdwijnen.

Quote from: Madhouse on June 30, 2012, 15:07:06
Mijn suggestie van de DS212+ was enkel gebaseerd op CD's omzetten naar flacjes, als je ook BD gaat opslaan en zeker die hoeveelheden (1000 BD's a 25GB is 25TB) dan ga je toch wel aan hele andere oplossingen (unraid) komen...

Bedankt voor je suggesties Roy :) De opslag heeft op dit moment (nog) niet de hoogste prioriteit. Wat ik dadelijk met name wil is even proeven aan het effect van Studio Master opnames. Heb me eerder deze week al aangemeld bij Linn Records en wat opnames uitgezocht (op een 32 GB stickje kunnen dan een paar opnames en dat is voorlopig even genoeg). De grote NAS/Unraid komt dan waarschijnlijk later dit jaar (dan kan ik eerst op zoek naar een leuke projector).

Quote from: xynyx on July  1, 2012, 17:48:28
Waar wil je een NAS/Unraid plaatsen in die ruimte? Dingen maken over het algemeen een klere herrie. Ze staan bij mij in de meterkast. In een ruimte waar je ook zit is het echt niet aan te bevelen.

Ik was zeker niet van plan om deze in de ruimte te zetten. Heb nu geprobeerd om alles wat herrie maakt uit de ruimte te weren, dus vooralsnog is het plan om deze in de meterkast te zetten in het woonhuis. Dan staat deze centraal opgesteld voor iedereen. Binnenkort komt de pup, dus ik verwacht dat Angelie uitendelijk TB's aan foto's/video's gaat produceren die ergens opgeslagen moeten worden :D.

Hieronder een foto van onze nieuwe Bartok (5 weken oud, fantastisch object om foto's te maken).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Rob_Dingen


high-q

Quote from: Jean Sibelius on July  2, 2012, 06:55:23
Zoiets zou het uiteindelijk maximaal kunnen gaan worden, maar voorlopig doe ik het met mijn huidige verzameling. Heb nu zo'n 900 CD's, 500 DVD's en 50 BR's staan. Reden waarom de verzameling niet groter is, heeft voornamelijk met de beperkte mogelijkheid tot opslag te maken in de woonkamer. Heb nu na de bouw twee extra CD/DVD-racks in de ruimte geïntegreerd en daarmee de capaciteit verdubbeld. Meer dan genoemde aantallen lijkt me overkill, dus ik wil straks iets hebben staan waarin dit uiteindelijk past.

Dan kan in principe je hele fysieke verzameling toch naar je HT? Waarschijnlijk is je vrouw ook blij met de ruimte die dan weer beschikbaar komt in de woonkamer. Over je verzameling heb je vast een tijdje gedaan, dus die is vast niet van het ene op het andere moment verdubbeld  ;D

Quote from: Jean Sibelius on July  2, 2012, 06:55:23
Keuze mogelijkheid :). Afhankelijk van mijn gemoedstoestand draai ik hele andere muziek en kijk ik hele andere films.

Quote from: Jean Sibelius on July  2, 2012, 06:55:23
Tja, iedereen zit anders in elkaar, ik heb dat altijd gehad.

En waarschijnlijk het gemak dat je iets direct beschikbaar hebt en het niet eerst hoeft te kopen, huren of te downloaden op het moment dat je het wilt horen of zien.

Quote from: Jean Sibelius on July  2, 2012, 06:55:23
Overigens... voordat ik hier iemand voor de deur hebt staan: ik heb vorige week voor de eerste keer CD-tjes geripped (en dat was voor een vriend van me die zelf de originele CD's had gekocht, maar alleen USB kon spelen in zijn auto). Wat streamen en downloaden betreft zit ik nog in het stenentijdperk (maar ik leer gelukkig snel).

Volgens mij moet je het wel heel gek maken als je iemand voor de deur krijgt. Ik download zelf al vanaf de eind jaren 90 muziek, films en series. Nooit problemen gehad. Overigens zelf ook begonnen met het omzetten van mijn eigen collectie. Streamen is zeker geen rocketscience  :laugh:

Quote from: Jean Sibelius on July  2, 2012, 06:55:23
Daar was inderdaad snel achter toen ik mijn sommetje nogmaals had gedaan. Ik ga overigens wel goed kijken naar de kosten/baten, want al die opslag is niet echt goedkoop (dus ik moet voor mezelf ergens een streep trekken). Overigens vind ik het ook nog steeds leuk om CD's/DVD's/BR's fysiek in handen te hebben, dus dat zal zeker niet verdwijnen.

Misschien is het wel een idee om, als je wilt gaan streamen, je eerst alleen te richten op nieuwe content wat je zelf nog niet in je fysieke collectie hebt.

Quote from: Jean Sibelius on July  2, 2012, 06:55:23
De opslag heeft op dit moment (nog) niet de hoogste prioriteit. Wat ik dadelijk met name wil is even proeven aan het effect van Studio Master opnames. Heb me eerder deze week al aangemeld bij Linn Records en wat opnames uitgezocht (op een 32 GB stickje kunnen dan een paar opnames en dat is voorlopig even genoeg). De grote NAS/Unraid komt dan waarschijnlijk later dit jaar (dan kan ik eerst op zoek naar een leuke projector).

Jouw collectie is op dit moment denk ik je belangrijkste uitgangspunt. Mijn eigen uitgangspunt is altijd geweest wat ik aan hardware en opslagcapaciteit had, want fysiek had ik niet zo veel.

Hoe zit dat precies met die Studio Master opnames: Heb je daar een high bitrate/samplingfreq  DAC voor nodig voor je het verschil hoort? Of is het verschil met downwards compatibility ook al te vernemen?

Ik zou idd ook eerst lekker op zoek gaan naar een mooie projector, dat is een belangrijk onderdeel wat nu nog in je ruimte ontbreekt.


Quote from: Jean Sibelius on July  2, 2012, 06:55:23
Ik was zeker niet van plan om deze in de ruimte te zetten. Heb nu geprobeerd om alles wat herrie maakt uit de ruimte te weren, dus vooralsnog is het plan om deze in de meterkast te zetten in het woonhuis. Dan staat deze centraal opgesteld voor iedereen. Binnenkort komt de pup, dus ik verwacht dat Angelie uitendelijk TB's aan foto's/video's gaat produceren die ergens opgeslagen moeten worden :D.

De LAN kabels had je al getrokken, dat scheelt. Kan je je NAS/Mediaserver ergens in huis zetten en hoef je in de HT eventueel alleen nog maar een wired/wireless router te plaatsen. Ook makkelijk voor handheld devices als je wireless hebt in de ruimte.

Quote from: Jean Sibelius on July  2, 2012, 06:55:23
Hieronder een foto van onze nieuwe Bartok (5 weken oud, fantastisch object om foto's te maken).

Nice puppy!!  :smile:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Jean Sibelius

Quote from: Rob_Dingen on July  2, 2012, 09:20:10
Mijn Unraid server hoor je nauwelijks.
Goed om te weten! Ik spreek je waarschijnlijk binnenkort sowieso ;)

Quote from: high-q on July  2, 2012, 12:34:11
Dan kan in principe je hele fysieke verzameling toch naar je HT? Waarschijnlijk is je vrouw ook blij met de ruimte die dan weer beschikbaar komt in de woonkamer. Over je verzameling heb je vast een tijdje gedaan, dus die is vast niet van het ene op het andere moment verdubbeld  ;D

En waarschijnlijk het gemak dat je iets direct beschikbaar hebt en het niet eerst hoeft te kopen, huren of te downloaden op het moment dat je het wilt horen of zien.

Volgens mij moet je het wel heel gek maken als je iemand voor de deur krijgt. Ik download zelf al vanaf de eind jaren 90 muziek, films en series. Nooit problemen gehad. Overigens zelf ook begonnen met het omzetten van mijn eigen collectie. Streamen is zeker geen rocketscience  :laugh:

Misschien is het wel een idee om, als je wilt gaan streamen, je eerst alleen te richten op nieuwe content wat je zelf nog niet in je fysieke collectie hebt.

De LAN kabels had je al getrokken, dat scheelt. Kan je je NAS/Mediaserver ergens in huis zetten en hoef je in de HT eventueel alleen nog maar een wired/wireless router te plaatsen. Ook makkelijk voor handheld devices als je wireless hebt in de ruimte.

Nice puppy!!  :smile:
Bedankt voor de feedback. Ik ga het sowieso rustig aanpakken en opbouwen (en zoals je schrijft: zolang ik nog fysiek voldoende materiaal heb, hoef ik niet perse alles op een HD te 'kwakken').

Nog wat anders... afgelopen vrijdagavond de Oppo besteld en de betaling overgemaakt.
Vandaag lag de Oppo (incl. modificatie) al op de deurmat 8)

Dus gisteravond gebruikt om de Oppo te installeren en aan te sluiten. Verder via de site van Linn een 192kHz/24bit album gedownload en afgespeeld in de ruimte.
Nog te vroeg om definitieve conclusies te trekken, maar eerste indruk is O0 (zeker voor dat geld).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R


chansig

Quote from: Jean Sibelius on July  2, 2012, 06:55:23


Hieronder een foto van onze nieuwe Bartok (5 weken oud, fantastisch object om foto's te maken).

Groeten, Jan

Mooie bastube... :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jean Sibelius

Quote from: R on July  4, 2012, 16:39:36
Wil je mijn linn ook nog horen?
PM! :)

Aangezien ik nog niets had gehoord mbt de nieuwe bank voor de ruimte, maar eens contact opgenomen met de leverancier.
Blijkt dat Rolf Benz van plan is om ruim 6 weken later uit te leveren dan oorspronkelijk gepland en afgegeven (eind augustus ipv volgende week) :-[

Nog niet besloten wat hiermee te doen, maar *** understatement mode aan *** I'm not amused *** en uit ***

Betekend eveneens nog even geen nieuwe foto's ;) (geeft mij weer meer tijd om de laatste dingen af te ronden) :)


Groeten, Jan

[EDIT]: typo
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: chansig on July  6, 2012, 18:45:05
Mooie bastube... :D

Gr Hans
: ) Eerst nog ff doorfluiten, maar ik ben bang dat hij teveel dempt (zeker als hij wat groter wordt)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jan-rotterdam

Quote from: Jean Sibelius on July  4, 2012, 06:24:39

Nog te vroeg om definitieve conclusies te trekken, maar eerste indruk is O0 (zeker voor dat geld).

Groeten, Jan

;D  ;D  ;D

Groeten Jan


HTip

Je Oppo komt sneller dan verwacht (da's mooi), maar dan moet je weer op je bank wachten (da's weer balen). 6 weken is wel erg lang...

Weet je al iets over je projector?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Quote from: jan-rotterdam on July  6, 2012, 18:49:42
;D  ;D  ;D

Groeten Jan
Hoi Jan,

Ik herken op zich wel de 'problemen' die je al eerder aangaf in jouw bericht. De Oppo 95 is ten opzichte van de 83SE duidelijk preciezer qua plaatsing, maar haalt het wat dat aspect betreft nog steeds niet bij de Arcam AV8. Verder heeft de Oppo 95 eveneens de druk in het laag wat ik mooi(er) vind in mijn situatie en qua levendigheid wint hij ook duidelijk van de DAC van de AV8. Qua detaillering vind ik hem echter minstens even goed als wat ik momenteel heb staan (zeker als je Studio Master gaat streamen). Wat me overigens nu pas duidelijk wordt is hoe weinig bronmateriaal beschikbaar is op 192kHz, 24 bit. Eigenlijk alleen maar klassiek wat de klok slaat (lijkt wat dat betreft een beetje op de 4K-projectoren waar nog geen/nauwelijks content voor is).

Nadeel blijft nog steeds (ook) bij deze speler dat levendigheid ten koste gaat van een nauwkeurige staging (het lijkt(!) allemaal te versmeren in een muur van geluid), dus de afweging bij de keuze van de bron is momenteel staging versus levendigheid (in de meeste gevallen wint het laatste aspect overigens).

Hoop dat de nieuwe Arcam D33 geen last heeft van dit 'compromis'. Vanuit de importeur is genoemde DAC vandaag deze kant opgekomen, alwaar ik hem dinsdag aan de tand kan en ga voelen. Eerdere pogingen om deze direct vanuit een winkel te betrekken zijn gestrand, vandaar dat ik Audiac direct heb benaderd met als gevolg dat dingen mogelijk zijn die eerst onmogelijk bleken te zijn.

Verder zoals eerder gemeld morgen naar Utrecht om naar Pass Labs te gaan luisteren. De XP-20 is wat mij betreft een serieuze kandidaat om hier (ooit nog) terecht te komen. De XA100 en X260.5 die opgesteld zullen staan, zijn wat mij betreft iets te klein gedimensioneerd om een serieuze kandidaat te vormen voor de huidige Parasound JC-1's, maar waar het mij met name omgaat is of het merk mij kan boeien en of ik dan voor volledig klasse A wil gaan dan wel een A/B-oplossing. Heb ondertussen uit betrouwbare bron begrepen dat 2 x 200W klasse A wel heel veel warmte genereert. Ik neem in ieder geval een bloknote, pen en voldoende bronmateriaal mee en maak er morgen een mooie dag van!

Quote from: HTip on July  6, 2012, 23:13:51
Je Oppo komt sneller dan verwacht (da's mooi), maar dan moet je weer op je bank wachten (da's weer balen). 6 weken is wel erg lang...

Weet je al iets over je projector?

Hoi Philip,

Op dit moment nog geen definitieve plannen om een projector te bestellen. Momenteel extra uitgaven aan/in het huis en de komst van Bartok brengt ook weer wat extra kosten met zich mee (tja en als je dan je vriendin dingen belooft, dan moet je die ook waarmaken). Op het moment dat ik toe ben aan een nieuwe projector, dan staan de nieuwe modellen ook alweer in de winkel. Eind juli is dus een slecht moment om iets aan te schaffen, dus ik wacht nog even.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)