Marantz PM7001 of PM7001KI

Started by WilcoD, May 23, 2008, 18:39:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WilcoD

Wat ik mij nu al een tijdje afvraag of er echt zoveel verschil zit tussen de PM7001 en de KI versie.

Graag wil ik 1 van deze versterkers aanschaffen maar vraag me af of het de moeite wel waard is om 300 euro extra uit te geven?

Kan iemand mij uit de brand helpen?

Groetjes Wilco

Minguel

Wilco,

Hier geen ervaring, maar denk dat ze in de betere hifi zaak naast elkaar uitgeprobeerd moeten kunnen worden. Nog mooier is natuurlijk in je eigen huskamer. Als je zelf het verschil niet constateert, dan zou ik voor de gewone versie gaan.

Minguel
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

WilcoD

Logisch geredeneerd dat lijkt mij inderdaad het verstandigste, een audiozaak hier in Drachten heeft ze allebeide staan ik zal daar eens gaan luisteren.

Er is hier niemand die hier ervaring heeft met deze twee versterkers die hier iets meer over kan zeggen?

Grt. Wilco

HTip

Geen ervaring mee, maar als je zoekt op "PM7001" gaat een wereld voor je open ;)
(heb ik net ook gedaan ;D)

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WilcoD

Daar had ik ook al eens naar gegeken maar kom niet veel concreets tegen eigenlijk.
Ik krijg niet echt de antwoorden waar ik naar opzoek ben, of ik kijk niet goed ;)

Ik denk dat het ook persoonsgebonden is dus ga maar eens luisteren.

Zo tussen de regels door heb ik wel gelezen dat de KI versie meer controle heeft in het laag en dat de gebruikte componenten iets beter zijn waaronder de potmeter voor het volume, dat deze niet te grote stappen neemt met de ab wat de gewone versterker wel doet.

Grt. Wilco

HTip

Ik weet niet of je nog verder hebt gekeken, maar ik heb nog wat artikelen gevonden:

http://sites.thestar.com.my/audio/story.asp?file=/2008/1/21/audiofile/21ki
http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2754
PM7001 op Marantz.nl

Op de eerste staan de verschillen tussen de gewone en de KI versie. Op Marantz.nl kun je de 2 technisch vergelijken. Klik op "product comparison" en kies de KI versie als 2e...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WilcoD

Bedankt man ik heb het even gelezen, hoe vinden jullie dit soort dingen altijd, ik zoek me altijd te pletter zonder veel resultaat :-\

Groeten Wilco

HTip

Magic word: Google ;D Maar dan moet je natuurlijk wel de goede zoektermen invullen.

In dit geval: "ken ishiwata pm7001ki review" en dan tussen de reclame de juiste artikelen selecteren ::) ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive