scheef beeld op panasonic TX-25as1c/m

Started by redone, May 10, 2003, 10:40:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

redone

Ik heb eeb vraagje over mijn Panasonic TV type tx-25as1c/m van +/- 1.5 jaar oud.

Sinds een paar dagen staat het beeld scheef. De linkerkant staat zo`n 3 a 4 mm lager dan de rechterkant.

Nu heb ik nog niet zo lang geleden de TV + HC apparatuur in een ander kastje gezet.
De TV staat op het kastje en de reciever, dvd-speler, video en centerspeaker staat in het kastje. De centerspeaker is magnetisch afgeschermd en de apparatuur staat zo`n 30 cm onder de TV.

De TV heeft niet de mogelijkheid om het beeld te corrigeren.

Ik ben ook al aan het schuiven gegaan met de TV om te kijken of het door magnetische stralingen komt.
Dit hielp niet en het beeld blijft scheef staan

Mijn vraag is: weet iemand hoe het kan dat het beeld ineens scheef staat en wat ik hier eventueel aan kan doen.
Nu is het e.e.a niet zo`n probleem wanneer je normaal naar de TV-uitzending kijkt maar wanneer je TT kijkt of een film met zwarte balken boven en onder is dit vreselijk irritant.

tan1415

Ik raad je aan om Panasonic te bellen hierover.
Ze zullen je waarschijnlijk kunnen helpen.

Scarp

Is dit overigens niet in het verkeerde deel gepost? Lijkt me meer iets voor hardware problemen :)

Als je garantie hebt moet je gewoon de winkel bellen en een monteur laten langskomen. Of je probeert code voor het service menu te vinden, alhoewel ik betwijfel of daar zo'n scheef aanpassing inzit. Bij mijn panasonic heb je wel pincushion enzow.