[Overlijdensbericht] DVD-speler, wat nu?

Started by cyberjobe, May 21, 2008, 11:48:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cyberjobe

Balen: gisteren de Harry Potter DVD (The Order of the Phoenix) gedraaid: de intro en halverwege de film enorme gestotter en pauzes van secondes.
Conclusie: de Denon DVD-3800 is aan het overlijden. Hij had toch wel wat kuren: de lade die zomaar dicht gaat (en dat kreng is sterk: je moet echt oppassen dat het de discs niet zomaar opeet, zeker als de disc niet in de fixure ligt). Ook moeite met kleine vlekjes op de discs te processen.
Ik heb dat ding ongeveer een half jaar geleden al ter algehele check+onderhoud opgestuurd (en de ladeknop laten vervangen). In het begin deed het apparaat weer naar behoren, echter gaat het weer de mist in. Ik vermoed dat de laserunit vervangen moet worden. Daarover heb ik al contact gehad en zoiets zou ca €300,- moeten kosten en dat loont eigenlijk de kosten niet meer.

Nu is dan de vraag: wat dan? Op zich was ik gecharmeerd van de Denon sound en neig naar de DVD-3930 of desnoods een 2e-hands A1XVA. Ik heb een Pioneer plasma die niet full-HD is en derhalve is 1080p eigenlijk overbodig.
Kwa muzieksound hou ik meer van Arcam en komt de Diva DV-135 in beeld. Het nadeel is dan dat de uniforme look in de rack verstoort raakt (de dvdspeler ligt tussen Denon AVC-A11SR en TU-1500).
Het is de bedoeling dat de dvdspeler puur voor dvd (muziek en films)gebruikt wordt (en DVD-audio). Voor de cd's heb ik al een Arcam cdspeler.
Het budget is wel een beetje een probleem. Ik verwacht ca. 1200 euro te kunnen spenderen.

Offtopic: door dit gedoe komt de PS Audio Powerplant Premier dus op de lange baan te liggen  >:(
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14

phmeijer

Onze welgemeende condoleances!

Kun je de Arcam dvd-speler niet op de Arcam cd-speler zetten? Kortom je rack herinrichten?
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

cyberjobe

Quote from: phmeijer on May 21, 2008, 12:12:11
Onze welgemeende condoleances!
Dank je.
Quote
Kun je de Arcam dvd-speler niet op de Arcam cd-speler zetten? Kortom je rack herinrichten?
Nee, want de cdspeler staat in de andere rack (ik heb twee Pagodes: 1 voor stereo en 1 voor surround en beide staan vol, wel staan ze in dezelfde kamer). Als ik de Arcam dvd-speler in de stereo rack zet, is mijn componentenkabel te kort. Sowieso vraag ik me af of ik met de HDMI wel beter beeld krijg dat met de huidige componentenkabels (de DVD-3800 heeft geen HDMI output).
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14

Thesqualer

#3
misschien is dan de Blu Ray speler van denon wel wat voor je weet alleen de prijs  niet
http://www.avblog.nl/denons-eerste-blu-ray-spelers-dvd-3800bd-en-dvd-2500bt/
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

cyberjobe

Quote from: Thesqualer on May 21, 2008, 18:44:58
misschien is dan de Blu Ray speler van denon wel wat voor je weet alleen de prijs  niet
http://www.avblog.nl/denons-eerste-blu-ray-spelers-dvd-3800bd-en-dvd-2500bt/
Leuk, maar:
1. Het ondersteunt GEEN DVD-audio
2. Ik kan nog lang wachten, want er schijnt al een flinke inschrijflijst te bestaan.
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14

Thesqualer

nou ook lekker dan betaal je je eigen helemaal scheel en dan kan die nog niet eens DVD-audio afspelen
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction