Post hier je macro's

Started by spotmatic, May 19, 2008, 21:27:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

#275
-

Sk

Sinds vandaag in het bezit van een moeilijke lens  ;D Word de komende tijd flink oefenen met de geringe scherptedieptes. Hierbij toch alvast een voorproefje.



Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Vandaag voor het eerst met bijbehorende flitser op stap geweest! Allen geschoten uit losse hand.

























Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

#278
:) Krijg er echt plezier in!

Edit: Die zwarte vlekken op foto 8 kan ik even niet plaatsen.. het origineel heeft dit niet.





















Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Nou nog maar eens één!  8)

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Jumping Jack

Vanmorgen deze prachtige vrouwelijke tijgerspin (of wespspin, een exoot uit het Middelandse Zeegebied die steeds vaker in onze contreien voorkomt) aangetroffen naast de voordeur:



Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Sk

Leuke platen.. die laatste lijkt niet helemaal scherp en wat overbelicht te zijn.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Jumping Jack

Ik heb er ook niet zo veel kaas van gegeten en heb niet de skills die jij hebt. Het ging mij vooral om die prachtige spin  ;). Jouw foto's zijn echt waanzinnig trouwens  :worship:.

Quote from: Sk on August 24, 2015, 14:04:28
Leuke platen.. die laatste lijkt niet helemaal scherp en wat overbelicht te zijn.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Sk

Quote from: Jumping Jack on August 24, 2015, 20:38:44
Ik heb er ook niet zo veel kaas van gegeten en heb niet de skills die jij hebt. Het ging mij vooral om die prachtige spin  ;). Jouw foto's zijn echt waanzinnig trouwens  :worship:.

Ik zal eerlijk zijn.. Ik heb deze lens net 1 week! Tot op heden heb ik er erg veel plezier in en gaat het me makkelijker af dan gedacht!

De spin vind ik goed gelukt met name de middelste foto! Hoop binnenkort ook wat meer beestjes op de foto te krijgen :)

Succes en veel plezier in de mooie wereld van de macro fotografie :)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk





Snij een aardbei doormidden en kijk daar.. een hartje :)

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Jumping Jack

Ik vind het ook gewoon leuk om te doen. Spinnen zijn niet gemakkelijk, hun web hangt zelden volledig stil...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Sk

Quote from: Jumping Jack on August 24, 2015, 21:02:47
Ik vind het ook gewoon leuk om te doen. Spinnen zijn niet gemakkelijk, hun web hangt zelden volledig stil...

Inderdaad dat maakt het lastig.. wat heb je voor lens als ik vragen mag? Ik heb zelf een lens zonder autofocus dus moet door naar voren en achteren te bewegen de foto scherp zien te krijgen.

Heb je middelste foto even door fotoshop heen gehaald.. hoop dat je dit goed vind anders haal ik hem weer weg. Met jpg kun je niet veel maar toch een een poging gedaan.

origineel



Bewerkte

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Jumping Jack

De kleuren knallen er mooi vanaf! Mijn vrouw is ook erg bedreven met fotoshop (productfotografie voor haar zaak), ik ...euh... niet zo  ;D.

Ik gebruik een Canon EF-S 60mm f2.8 macro lens met een oudere Canon eos.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Sk

Quote from: Jumping Jack on August 24, 2015, 22:08:18
De kleuren knallen er mooi vanaf! Mijn vrouw is ook erg bedreven met fotoshop (productfotografie voor haar zaak), ik ...euh... niet zo  ;D.

Ik gebruik een Canon EF-S 60mm f2.8 macro lens met een oudere Canon eos.

Ik zelf gebruik de Canon 40D, stamt ook alweer uit 2007, en dan in combinatie met de Canon MPE 65 en Canon twin lite mt-24ex.

Aan je foto heb ik 2 minuten besteed. Contrast + verzadiging wat opgeschroeft, een S curve gemaakt en een lichte verscherping toegepast.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Op pad geweest in Almere  8)



























Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

KillerbeeNL

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Sk

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

denoontje

Gaaf hoor zo'n macrolens..al best leuke plaatsjes

Zou er zelf ook wel  1 willen, maar om die nu ook weer op vakantie mee te slepen....

kun je trouwens een macrolens met polarisatiefilter combineren...?
In sommig foto's zit wel reflectie (bijv de naaktslak).
Zou wel eens een foto met en zonder willen zien.


ps:
op mijn scherm (macbook pro geen retina, ipad3 retina) lijken er soms wel artefacten in de foto's te zitten, bijv aardbei bij de donkere steeltjes.
zie jij dit ook?

denoontje

Iemand trouwens ervaring met tussenringen ipv echte macrolens?
Zou op een canon 7d en een 25-105 moeten passen en liefst dat alle electronica blijft werken (diafragma, stabilisatie etc).

Is makkelijker mee te nemen (lichter) dan een echte lens tenslotte.

Heb wel een keer via eBay een omkeerring gekocht maar dat werkt niet zo lekker (vergroting ook  niet enorm)

VlisChris

Google even op Canon 500D macro.
Die is vrij algemeen bekend, en zou een redelijke klus moeten doen. Niet alle lenzen geven een even goede vergroting overigens. Ik zat een paar weken terug te kijken hoe die het zou doen op mijn 70-200 en dat zou daarop juist averechts werken schijnbaar.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Hou er overigens rekening mee dat er een serieus nadeel aan een pola-filter zit in combinatie met een macrolens.
Bij macro zit je al snel op hele kleine diafragma's (de foto's die ik een paar minuten terug net zelf zat te bekijken zaten bv tussen de F16 en F32). En een pola filter neemt gewoon licht weg. Al snel een stop of meer. Dus als je dat doet is statisch werk wel handig. Anders heb je een goede kans op beweging. Of je moet weer gaan flitsen. En dan maak je het jezelf weer moeilijker.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

denoontje

Quote from: Christiaan S on August 31, 2015, 23:42:57
Hou er overigens rekening mee dat er een serieus nadeel aan een pola-filter zit in combinatie met een macrolens.
Bij macro zit je al snel op hele kleine diafragma's (de foto's die ik een paar minuten terug net zelf zat te bekijken zaten bv tussen de F16 en F32). En een pola filter neemt gewoon licht weg. Al snel een stop of meer. Dus als je dat doet is statisch werk wel handig. Anders heb je een goede kans op beweging. Of je moet weer gaan flitsen. En dan maak je het jezelf weer moeilijker.

volgens mij zelfs soms 2 stops

VlisChris

Dat zou heel goed kunnen :D
Daarom dat ik voor de zekerheid maar opschreef "1 stop of meer". Zelf heb ik in geen jaren met een pola-filter gewerkt. Dus ik weet het niet zeker meer :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.