Post hier je macro's

Started by spotmatic, May 19, 2008, 21:27:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W

Van het weekend ook m'n eerste macro's gemaakt (op een D7000 icm Panagor 135mm F2,8 en tussenring)

Foto1: 1/400sec, F2.8, ISO 400
Foto2: 1/800sec, F2.8, ISO 400

W

foto3: 1/800 sec, F2.8, ISO 160
foto4: 1/800 sec, F2.8, ISO 160

Kwabbernoot

Sinds kort weer een camera (m'n eerste DSLR) en een mooie lens erbij gekocht met een extension ring. En nu maar oefenen. Ik ga denk ik maar eens opzoek naar een statief(je).



Groeten...

W

Quote from: Kwabbernoot on August 10, 2012, 19:00:01
Sinds kort weer een camera (m'n eerste DSLR) en een mooie lens erbij gekocht met een extension ring. En nu maar oefenen. Ik ga denk ik maar eens opzoek naar een statief(je).



Groeten...

Zo, lekker de scherpte precies op die ogen! Paar puntjes die me opvallen: Hij lijkt een tikkeltje aan de donkere kant (maar dat komt misschien door het onderste deel van de foto) en ik had zelf de uitsnede landscape gemaakt zodat de vleugel van het beestje er ook helemaal op had gestaan. Wel top dat linksonder ook nog een beestje zit maar misschien nu niet van positieve invloed op de rest van de foto.

Kwabbernoot

Ik heb er met opzet voor gekozen om die vleugel een beetje af te hakken. Mijn idee was het om de rechterkant van de foto niet een kleur te laten zijn maar dus te laten onderbreken door die vleugel.  Verder heb ik gekozen voor een vierkante uitsnede omdat ik de paarse bol er helemaal op wilde hebben met een beetje ruimte er boven. Voor het contrast vond ik die stekelige onderkant van de distel wel mooi. Als ik in landscape zou bijsnijden zou dat m.i. een vreemde foto hebben opgeleverd waar dat tweede insect een beetje raar in gepositioneerd zou worden en het paars teveel ruimte in zou nemen.
Hij is inderdaad wat donker en het valt mij wel vaker op dat deze camera de neiging heeft om een beetje duistere foto's te schieten. Als ik iets meer kennis heb zal ik het wellicht kunnen veranderen. Tot nu toe is het nog vooral schieten in A en  S-mode.

Groeten...

W

Quote from: Kwabbernoot on August 16, 2012, 19:21:34
Ik heb er met opzet voor gekozen om die vleugel een beetje af te hakken. Mijn idee was het om de rechterkant van de foto niet een kleur te laten zijn maar dus te laten onderbreken door die vleugel.  Verder heb ik gekozen voor een vierkante uitsnede omdat ik de paarse bol er helemaal op wilde hebben met een beetje ruimte er boven. Voor het contrast vond ik die stekelige onderkant van de distel wel mooi. Als ik in landscape zou bijsnijden zou dat m.i. een vreemde foto hebben opgeleverd waar dat tweede insect een beetje raar in gepositioneerd zou worden en het paars teveel ruimte in zou nemen.
Hij is inderdaad wat donker en het valt mij wel vaker op dat deze camera de neiging heeft om een beetje duistere foto's te schieten. Als ik iets meer kennis heb zal ik het wellicht kunnen veranderen. Tot nu toe is het nog vooral schieten in A en  S-mode.

Groeten...

Welke camera is dat dan?

Ik heb zelf op vakantie nog snel wat macro's gemaakt. Buurjongetje van 9 wist te vertellen dat het om een hercules kever http://en.wikipedia.org/wiki/Hercules_beetle ging, dat had ie net in z'n Quest gelezen. Dit zijn mannetje en vrouwtje:


Kwabbernoot

Het is een Olympus E-510.

Mooi beest trouwens.

Groeten...

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

RonG

erg gave foto's weer allemaal. Ik moet het ook weer eens gaan proberen :)

Rusher

Wat is (het detail in) de natuur toch mooi. Prachtige foto's allemaal. Keep on shooting!

Kwabbernoot

In de tuin:





En in een weiland. Lastig om het scherp te krijgen als ze aan het wikkelen zijn.





Groeten...

Kingpin

#261
Dorstige Vlinder

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

W

Quote from: Kingpin on August 17, 2012, 15:16:24
Vlieg in m'n tuin.



Mooie compositie!

Quote from: Kwabbernoot on August 18, 2012, 01:04:50
In de tuin:





En in een weiland. Lastig om het scherp te krijgen als ze aan het wikkelen zijn.





Groeten...

Dat met die spinnen heb ik ook eens geprobeerd, alleen ook nog niet gelukt. Moet eigenlijk eens een macro flitsset erbij halen

Quote from: Kingpin on August 18, 2012, 01:53:01
Dorstige Vlinder



Super mooi moment! Ik zie ernaast nog een vlinder zitten, waar heb je dit geschoten?

Kingpin

Quote from: W on August 19, 2012, 12:44:45
Mooie compositie!
Bedankt

Quote
Super mooi moment! Ik zie ernaast nog een vlinder zitten, waar heb je dit geschoten?
Dierentuin Emmen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

x.studio

Mischien geen echte macro's, heb ook niet zo'n lens en wellicht wat tegen of net over de grens van waar vanaf je nog kunt scherpstellen, maar vond ze toch leuk genoeg om het hier even te delen. Het beestje zit zo onder de stuifmeel dat het wel lijkt of ie ineen pot verf gevallen was.

Kingpin

Letterlijk een overijverige 'bij' :D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

snopper


Kingpin

#269
Quote from: snopper on August 23, 2012, 13:54:33
geen hommel?

Snopper
Die vraag had ik verwacht :D
Vandaar dat 'bij' tussen single quotes staat.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

migailov

Ik doe meestal niet heel veel met macro, hier 2 plaatjes van vakantie (Bali) waar ik wel tevreden over ben.

W

Sneeuwvlokje in vlucht:

KILLorBE

Vandaag gemaakt met m'n antieke Sony DSC-H1 (5,1MP, 12x OZ).


(Crop).


(Crop en contrast iets aangepast).
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

Nahpets

Vliegje was zo te zien nogal verbaasd om op de foto te komen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Jumping Jack

Sinds dit weekend ook een macro-lens in huis gehaald (Canon EFS 60mm USM). Nu nog (veel) oefenen en prielen met instellingen... Ik wordt niet gehinderd door enige kennis ter zake, maar vind het wel erg leuk om te doen!



Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs