Post hier je macro's

Started by spotmatic, May 19, 2008, 21:27:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

John03

Quote from: celerontje on March 16, 2010, 02:25:23
Geen 4mm lens, mag ik hopen? :D :D :D


Nee dan moet ik erin kruipen...of hangt natuurlijk af hoe groot je sensor is :)

celerontje

Ach, kan je 't welbekende ''mierenneuken'' eens praktiseren! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

John03

Quote from: celerontje on March 16, 2010, 02:30:53
Ach, kan je 't welbekende ''mierenneuken'' eens praktiseren! :D


:baaa:


Gerbrand

Zondag was ik in de Keukenhof
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

Arno P

Kom je in no-time toch alweer wat leuks tegen in je tuin

1. Geweldige camo van zo'n kleine spin. In dit geval niet de kleur maar meer de houding en spinvorm vs gekozen bladvorm.


2. Pluisje hing vast aan een blad (weet niet wat ik ermee aan moet maar het zag er wel aardig uit)


3. Altijd maar dat gezwijmel hoe mooi de magnoliabloemen zijn, de uitgebloeide variant mag er wat mij betreft ook best wezen


4. Toch nog maar een bloemetje erbij dan


5. Een vlieg is meestal wel een dankbaar macro-model


6. En een zweefvliegje in rust

Hootie

#230
De mijne zijn niet uit de tuin maar uit de keuken.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Robbert54

man, Hootie wat maak jij mooie foto's!! :worship: :worship:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Inderdaad, mien bek valt d'r vaan open! :clapping: :pompom: :worship:

Arno P: A
Als je zulke goede macro's kan maken.... WOOW, WOOOW, WOOOOW! :o
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Hootie

Dank voor de complimenten.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Hootie

#234
Vanmiddag in de tuin geweest.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Hootie

Nog even naar buiten geweest.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

mimic

Niet echt Macro, maar toch :)

KEF LS50W - Velodyne DD12

Tube-freak

Quote from: Arno P on May 15, 2010, 17:40:32
Kom je in no-time toch alweer wat leuks tegen in je tuin


Nog even de focus oefenen of de diafragma wat meer dicht knijpen dan heb je niet een halve spin of een halve vlieg.
Verder wel mooi.  Niet dat ik het zo goed kan.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Jep

#238
Hallo!

Met deze foto's heb ik twee experimenten gecombineerd: proberen mooie foto's te maken van een bos 'Echinacea Purpurea' (als ik me niet vergis  ;) ) in mijn achtertuin en de nieuwe versie van mijn favoriete plug-in voor PS, Exposure 3 uitproberen.

Geschoten met de Nikkor micro 105mm 2.8.

Groeten, Jep.

JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

eddy135

Quote from: Jep on July 13, 2010, 21:50:22
Hallo!

Met deze foto's heb ik twee experimenten gecombineerd: proberen mooie foto's te maken van een bos 'Echinacea Purpurea' (als ik me niet vergis  ;) ) in mijn achtertuin en de nieuwe versie van mijn favoriete plug-in voor PS, Exposure 3 uitproberen.

Groeten, Jep.


Foto's zijn mooi, maar dat kader vind ik niks...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Robbert54

het geeft me op de een of andere manier een beetje een jaren zeventig gevoel ???

maar idd wel mooie foto's
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jep

Quote from: The Vampire on July 13, 2010, 22:17:53
het geeft me op de een of andere manier een beetje een jaren zeventig gevoel ???

maar idd wel mooie foto's

Met dat gevoel zit je er niet ver naast. Het filter wat ik op deze foto's heb toegepast heet 'Vintage Kodachrome' oftewel oude Kodachrome film. Ik denk dat je dan zelfs een aardig eindje richting 1950 gaat, maar ik moet zeggen dat ik daar verder weinig kennis van heb. De zwarte rand (slide frame) en de krasjes versterken naar mijn mening de authentieke uitstraling van de foto's. De zwarte rand en de krasjes bij de grote versies van de foto's vind ik wel beter overkomen dan bij deze op het forum.

De bloemen zijn niet per definitie een goed onderwerp voor dit filter, maar ik ben er wel tevreden mee. Die bloemen was ik voor een ander project aan het schieten maar wat mij betreft is dit experiment geslaagd  :smile:.

Groeten, Jep!
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Rob Eric Blank

@Hootie een paar erg lekkere macro's lever je hier af! Heel sterk gedaan

Rednaxela

Mooie foto's zeg in dit topic!

Ben zelf pas begonnen met macrofotografie. Hier een paar eerste stappen.













P.S. Degene die foto 2 kan duiden gaat door voor de koelkast. :smile:
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

Hootie

Orchidee anders.

Mvgr. Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Kwabbernoot

Tja, zo zie je ze niet vaak. Het is best een fraai plaatje maar toch zie ik liever de bloem zelf.

Groeten...

Hootie

Libel

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Hootie

Aangezien ik niet geheel tevreden was over bovenstaande foto (scherpte) vandaag opnieuw een poging ondernomen. Het blijft een vak apart macro. Scherpte, DOF, compositie en belichting...........en dat bij "modellen" die of op de verkeerde plaats zitten of snel wegvliegen. Ben tevreden over de volgende 2.

Mvgr. Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

RonG


Hootie

Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X