Post hier je macro's

Started by spotmatic, May 19, 2008, 21:27:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Quote from: Audiofiel on August  5, 2009, 20:15:24
Still on my wishlist. Tot dan moet ik het doen met een oude Sigma 105/2.8 1:1 macro. :eh: :satisfied:
Moet je toch hele mooie foto's mee kunnen maken lijkt mij..

Uitje

Quote from: Arno P on August  5, 2009, 20:05:09
105mm micro objectief

Ok,

ben in ieder geval erg onder de indruk van het resultaat. Wie weet in de toekomst....  ;D

RonG

Quote from: Uitje on August  5, 2009, 18:06:27
Arno,

ik moet zeggen dat ik je macro foto's wel heel erg gaaf vindt. Denk dat ik nog heel wat moet oefenen wil ik zoiets voor elkaar krijgen  ;D
Mag ik vragen wat voor lens je gebruikt om die macro foto's te schieten?
Ben zelf sinds gisteren in het bezit van de D90 met daarbij de 16-85 en 70-300mm lens, maar volgens mij ga ik het daarmee niet voor elkaar krijgen.


Kan wel, dit bv geschoten met mijn D50 icm 18-200mm lens. Ik plak hem even klein gezien ik deze al eens gepost heb




Arno P

Quote from: RonG on August  5, 2009, 21:29:02
Kan wel, dit bv geschoten met mijn D50 icm 18-200mm lens. Ik plak hem even klein gezien ik deze al eens gepost heb



Helemaal mee eens, mijn eerste "macro's" waren ook met een standaard objectief 18-105 waarbij het officieel dichtbijopname genoemd zou moeten worden...maar macro-objectief of niet bij bloemen en grotere insecten kun je lekker vooruit met een "gewoon" objectief

beunky

Hier wat foto's van vandaag:

1.


2.


3.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Arno P

Die vervelende wespen...maken van een stukje appel wel maar weer mooi een kunstwerkje ...




RonG

mooi, mooi allemaal. Ga toch ook nog eens proberen macro's te schieten, hoef je niet ver voor te gaan :)

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Erik

Ook eens een poging gedaan niet zo mooi als die van Arno natuurlijk. Zonder statief, helaas was bijna alles dan ook bewogen en niet scherp. Twee waren wel de moeite vond ik zelf. Maar zittend op je hurken is het moeilijk om niet al teveel te trillen.

Eerst maar eens kijken wat het beestje presteerde op een paar cm afstand :)

De eerste was een soort vliegje van nog geen 2 mm groot, helaas kwam ik later pas achter dat hij op 200 iso, stond vandaar de ruis.
Toch leuk dat je zoveel meer ziet met inzoomen.


En een lieveheersbeestje, ik kwam blijkbaar iets te dichtbij met de lens want hij maakte zich klein, wel op 80 iso deze keer.



"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Uitje

Ook ik heb vandaag na een macro lens geleend te hebben van een kennis wat geoefend  ;D
Weet in ieder geval wel wat nu boven aan m'n lijstje komt te staan....

Commentaar en tips zijn uiteraard welkom.










Audiofiel

@Uitje: foto 2 en foto 4 vind ik schitterend! 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

2 is inderdaad prachtig, compliment!

RonG


Uitje

Quote from: Audiofiel on August  9, 2009, 22:30:14
@Uitje: foto 2 en foto 4 vind ik schitterend! 8)

Quote from: R on August 10, 2009, 00:17:54
2 is inderdaad prachtig, compliment!

Bedankt. Ik moet wel zeggen dat het behoorlijk lastig is. Ik vraag me af in hoeverre een lens met beeldstabilisatie helpt bij het werken met een macro lens.
Heb je hier net zoveel voordeel van als bij een telezoom lens of juist minder vanwege de korte afstand?

Het blijft natuurlijk wel altijd leuk om te zien hoe voorbijgangers reageren als jij daar op je knietje gehurkt zit met je kamera in de hand  ;D
Ze zullen wel denken....

beunky

Het handigste is om een statief of een monopod te gebruiken als dat mogelijk is.
Dan hou je het objectief in ieder geval continu op dezelfde plek wat vanwege de korte afstand m.i. wel handig is.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

denoontje

#190
poging met mijn nieuwe 50d (eigenlijk mijn eerste sr camera) op de m stand en manual focus

denoontje

foto is niet nabewerkt ;-)
zou net wat meer licht mogen hebben en wellicht wat meer verzadiging.


denoontje

#192
en wat nabewerkt in raw

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Arno P

Nummer3 is een wereldtopper  :thumbs-up:

beunky

Dank je!
Ik moet alleen het spinnenweb nog even wegpoetsen hoorde ik van een collega ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Uitje

Ik moet zeggen dat ik nummer 2 wel helemaal geweldig vindt.

Ik ben toch wel benieuwd of jullie je foto's nog bewerken, nadat jullie deze geschoten hebben? En zo ja wat doen jullie dan precies?

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

beunky

Dank jullie :)

@ Uitje: ik bewerk ze zo min mogelijk na. Wat ik doe is het standaardwerk in CameraRAW van Photoshop, dat wil zeggen ik converteer het RAW-bestand naar PSD en daarbij stel ik de witbalans in en eventueel doe ik wat met de kleurverzadiging. Daarna ga ik eventueel nog in Photoshop zelf aan de slag met de foto, daarbij ga ik soms bezig met curves en levels en wat healing (vlekjes wegwerken als die er zijn) en eventueel dodge/burn.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

denoontje

wel kicken hoor die macro's

geeft te denken om eens een macro lens aan te schaffen.

Maar eerst maar eens oefenen met de 24-105