Post hier je macro's

Started by spotmatic, May 19, 2008, 21:27:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

Tja dat zou ik ook eens moeten opzoeken. Ik weet tot nu toe dat lineair standaard is, maar dat bepaalde DSLRs (de meeste) een circulaire moesten. Overigens zijn er ook camcorders geweest die juist een circulaire moesten vanwege de autofocus, de Canon X(L?)1, wordt genoemd. Filmpje zegt overigens over lin/circ alleen dat je een lineaire moet nemen, wel meer over polarisatiefilters en wat je er mee moet en het is 'a real character', deze meneer uit 'Amsterdam Beach';-).

Arno P


angel1978


donaldk

Quote from: beunky on July  9, 2009, 09:13:37
Je moet ook niet bij de fabrikant zelf kijken ;)
Kijk nou eens bij Konijnenberg of CameraNu.nl of zo.

Google.nl heeft alleen nog maar US links opgelevert, 66,- USD bij BH en adorama.com. Tiffen heeft er ook eentje in deze maat, wat betaalbaarder, 17-19 dollar op een paar US sites, verder Chinesen op Amazon, onder verschillende merken, zoals Zeikos, Opteka enzovoorts, hoge adviesprijs, maar altijd net geen 15 USD voor een setje van UV/Polarisation en Fluorescent filtertjes. Van Hoya ben ik alleen nog maar Circulair tegen gekomen.

Wat een gedoe toch allemaal zeg, ook nog audio oplossing beter dan ingebouwde microfoon zoeken en dan moet ik ook nog wat netjes aan mijn lijf, ooohhh;-).

Arno P

Die slak die klom dus echt per stangetje naar boven


De zweefvlieg had nog niet besloten welke weg hij zou kiezen




(Beetje donker) Het leek wel alsof de krekel al lang blij was om een blad vast te hebben en bang was om het los te laten


Audiofiel

Vreeesseeelllijk fraaie macro's weer, Arno... :angel: 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Arno P

Quote from: Audiofiel on July 21, 2009, 21:31:28
Vreeesseeelllijk fraaie macro's weer, Arno... :angel: 8)
:D waar je al niet tegenaan loopt in je eigen tuin ...

Audiofiel

Quote from: Arno P on July 21, 2009, 21:40:43
:D waar je al niet tegenaan loopt in je eigen tuin ...

Mooie ingrediƫnten voor Zoervleis? :tongue2:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Arno P

Quote from: Audiofiel on July 21, 2009, 21:46:24
Mooie ingrediƫnten voor Zoervleis? :tongue2:

You really have been to the wild South  ;D ;)

Audiofiel

Wij hebben zo'n 'wilde' in de straat wonen en die wil wel eens gek doen met koken. ;) Heerlijk trouwens. :yin-yang:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Arno P

Na een regenbui:





En de turnende slakken weer..



Audiofiel

Ik doe lekker gek... "kijk eens... op de kop!" Heerlijke foto's weer. O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Ghosty J

wat voor cam heb je gebruikt? vindt het zeer mooie foto's!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Arno P

Quote from: Ghosty J on August  4, 2009, 18:35:27
wat voor cam heb je gebruikt? vindt het zeer mooie foto's!
D90  ;)

RonG

Geweldige foto's Arno, ik moet toch eens gaan shoppen voor een macro lens :-\

JeKa

Arno, je foto's zijn adembenemend......

Arno P

Quote from: RonG on August  4, 2009, 23:11:50
Geweldige foto's Arno, ik moet toch eens gaan shoppen voor een macro lens :-\

En vooral heel veel oefenen met handmatige focus...daar zit em de kneep (en natuurlijk diafragma, sluitertijd, iso en hoe een "object" te benaderen

Dirc

Ben er nog niet zo goed in en wellicht is mijn 70-300 en 18-55mm lens niet de beste keuze hiervoor.
Deze jongeman kwam even wat drinken tussen mijn vlonders...

18-55



70-300


Arno P

Quote from: Dirc on August  5, 2009, 16:01:29
Ben er nog niet zo goed in en wellicht is mijn 70-300 en 18-55mm lens niet de beste keuze hiervoor.
Deze jongeman kwam even wat drinken tussen mijn vlonders...

18-55



70-300



Automatisch of handmatig scherp gesteld?

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Uitje

Quote from: Arno P on August  4, 2009, 23:58:28
En vooral heel veel oefenen met handmatige focus...daar zit em de kneep (en natuurlijk diafragma, sluitertijd, iso en hoe een "object" te benaderen

Arno,

ik moet zeggen dat ik je macro foto's wel heel erg gaaf vindt. Denk dat ik nog heel wat moet oefenen wil ik zoiets voor elkaar krijgen  ;D
Mag ik vragen wat voor lens je gebruikt om die macro foto's te schieten?
Ben zelf sinds gisteren in het bezit van de D90 met daarbij de 16-85 en 70-300mm lens, maar volgens mij ga ik het daarmee niet voor elkaar krijgen.

Dirc

Quote from: celerontje on August  5, 2009, 18:01:48
ik denk AF, wat jij? ;)

Ik weet wel zeker AF.
Zo'n wesp is zo weer weg ;D

Arno P

Quote from: Uitje on August  5, 2009, 18:06:27
Arno,

ik moet zeggen dat ik je macro foto's wel heel erg gaaf vindt. Denk dat ik nog heel wat moet oefenen wil ik zoiets voor elkaar krijgen  ;D
Mag ik vragen wat voor lens je gebruikt om die macro foto's te schieten?
Ben zelf sinds gisteren in het bezit van de D90 met daarbij de 16-85 en 70-300mm lens, maar volgens mij ga ik het daarmee niet voor elkaar krijgen.


105mm micro objectief

Audiofiel

Quote from: Arno P on August  5, 2009, 20:05:09
105mm micro objectief

Still on my wishlist. Tot dan moet ik het doen met een oude Sigma 105/2.8 1:1 macro. :eh: :satisfied:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.