Post hier je macro's

Started by spotmatic, May 19, 2008, 21:27:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BernHardN

zitten een paar mooie bij Arno!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

RonG

Mooi die macro's.

hier mijn bijdrage,


RonG

En nog een,

bevroren paardehaar


Atmoz


Echt mooie foto's in dit topic.
Vooral de starter kan er wat van ;)

Die beestjes hebben echt geen privé leven meer he.
Zeker niet als ik dit zie:



:devil:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Arno P


De natuur is onverbiddelijk....rups eet blad en wesp eet rups....was niet smakelijk om aan te zien maar het gaf wel een treffend stukje Darwin samenvatting

:lookaround:

BernHardN

mooi moment maar ik denk dat die rups niet zal worden opgegeten hij wordt gebruikt voor zijn speeksel in het "hol" van de wesp.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

supergijs

Van de week is twee macro voorzetlenzen gezet op mijn fuiji. En Pietje als onderwerp gekozen.









Er zit wat overbelichting in de foto's helaas.
Vogels zijn geen ideale stilzitters.

x.studio

Zo'n vogel als die 'parrot' uit de welbekende scene van Mony Python is geschikter als model.   ;D Vind ze prima gelukt voor zo'n notoire beweger.


In een grijs verleden toen ik nog analoog met een blaasbalgje experimenteerde plukte ik nog wel eens verse modellen van de vensterbank af, zaten perfect stil. Zijn er meer die dat doen of is echt alles nog 'alive and buzzing'?

Arno P

Quote from: BernHardN on June 13, 2009, 23:28:20
mooi moment maar ik denk dat die rups niet zal worden opgegeten hij wordt gebruikt voor zijn speeksel in het "hol" van de wesp.

Laat ik het dan zo uitleggen...ik heb van het begin  tot het einde gezien hoe de rups in een fijngeknaagd hoopje prut werd getransformeerd  :crazy:

Arno P

Ze schamen zich ook nergens voor  :mryellow:








R


RonG


Arno P

Quote from: jowi on June 14, 2009, 16:55:48
Ik krijg de kriebels van dat insectenspul. Hoeft van mij niet.
;D

Tube-freak

Ik heb vanmiddag nog wat in de tuin lopen stuntelen met mijn Canon G9.  Er is zowaar iets uitgekomen wat ik aan iemand anders durf te laten zien.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

beunky

Echt macro is het niet wat ik heb gemaakt vandaag (is geen 1:1), maar het is in ieder geval close-up.



"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Arno P


sj0er-D


beunky

De eerste vind ik erg gaaf, Arno!
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Arno P

 :) Ik  voel mij regelmatig erg verwend door de natuur als ik zie wat voor moois je allemaal tegenkomt...die eerste...bladvorm...en een heuse regeldruppel...geen plantensproeiergedoe voor een leuke foto oid...

beunky

Plantensproeier mag van mij ook wel hoor... als je het verschil niet ziet, is het goed toch?
In de studio bouw je je compositie ook naar smaak op, waarom zou je dat in de natuur (met respect voor de natuur) dan niet doen.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Arno P

Quote from: beunky on June 21, 2009, 00:07:38
Plantensproeier mag van mij ook wel hoor... als je het verschil niet ziet, is het goed toch?
In de studio bouw je je compositie ook naar smaak op, waarom zou je dat in de natuur (met respect voor de natuur) dan niet doen.

Het streven is om vast te leggen zoals je het tegen komt...er zijn bijvoorbeeld knakkerts die gerust een vlinder even een half uur in de ijskast zetten zodat die rustig  voor de foto blijft zitten... ::)
Een sproeier is idd wat  minder ernstig  ;D

beunky

Vandaar ook mijn opmerking met respect voor de natuur :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

x.studio

Vooral dat blad (foto 1) is top, Ben zo vrij geweest hem even te lenen als desktopachtergrond.  :clapping:

Arno P

#123
Gisteren aan het riet zag ik het ontpoppen van een sprinkhaan...prachtig om te zien
Na het eruit kruipen werd een deel van het omhulsel kennelijk opgegeten als eerste krachtvoer..







En vanmorgen:




Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty