(on)redelijk

Started by Neon2000, May 19, 2008, 08:55:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Neon2000

Sinds een tijdje ben ik herplaatsingskandidaat.
Mijn werkgever (gemeente Rotterdam) vindt dat ik teveel eisen stel bij het vinden van werk.

Ik heb echter één eis en twee wensen.

A] Ik werk al bijna 10 jaar part-time en wil dit blijven doen. Dit is een eis.
B] Niet teveel salaris inleveren.
C] Niet te ver van mijn woonplaats.

Mijn werkgever vind mij onredelijk. Hij kwam met voorstellen om een kleine 500 euro in te leveren en 80 tot 100 km van mijn woonplaats moet ook kunnen.
Ik werk 32 uur p/wk ivm schoolgaande kinderen. Ik ben alleenstaande vader en ben om die reden bijna 10 jaar geleden 32 uur gaan werken.

Ben ik onredelijk??? Zeggen jullie het maar.

Kan ik trouwens verplicht worden om full-time te gaan werken??
The Virus Of Hate Infects The Ignorant Mind

hifiman

#1
Gezien je omstandigheden vind ik je zeker niet onredelijk. Helaas is het wel zo dat parttime werken (althans in mijn branch) ongewenst en volgens mij ook haast onmogelijk is. Dat is vrees ik vaak de harde praktijk...

Neon2000

Het parttime werken verkleind zeker mijn kansen op de arbeidsmarkt. Dat begrijp ik en ben ik me van bewust, maar dit wil ik niet ten koste van mijn kinderen laten gaan. Gaat ook niet gebeuren. Dan duurt het maar wat langer voor ik ander werk heb. De gemeente heeft haar belangen en ik heb de mijne.
Heb ook al meermalen gevraagd welke financiele vergoeding ik krijg als ik ontslag zou nemen, maar hier krijg ik niet echt antwoord op. Dat is spijtig, want het zou het voor mij allemaal inzichtelijker maken en makkelijker om ander werk te vinden.
Ik werk al 20 jaar bij de gemeente dus zal daar best wat tegenover staan lijkt me.
The Virus Of Hate Infects The Ignorant Mind

B.J.

Quote from: Neon2000 on May 19, 2008, 08:55:31
Sinds een tijdje ben ik herplaatsingskandidaat.