[ideeën opdoen] afwerking van speakers

Started by fireman, May 2, 2008, 21:05:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fireman

Ik heb mijn zelfbouw speakers nu af. Ze staan nog kaal in het MDF. ( alleen het front bespoten met een grond primer ter bescherming )

Dit zijn ze, staan ca. 9 graden achterover. Top met front en back is 90 graden.



Ik heb verschillende mogelijkheden. Fineer en lakken/spuiten. Ondanks dat ik hulp kan krijgen voor het fineer ga ik toch voor een mooie lak. Ik heb een spuiterij gevonden waar meerdere mensen positieve resultaten hebben gehaald.

Maar nu nog een mooi kleurtje. Onze gedachte ( WAF ) denkt aan donker grijs tegen zwart aan. Zijde glans.
Heeft iemand voorbeelden hoe dat zich zal uiten met die accuton units?
En heeft iemand misschien heel andere kleuren die zeer fraai uitkomen met deze kast vorm en units. Vooral dat zwart met die witte ceramische conussen, die mogen best goed tot hun recht komen. Qua geluid doen ze dat al. Maar qua uiterlijk mag het ook.

Bedankt alvast.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Godtoh

Loopt niet echt storm met reacties ???
Zou zwart doen ;D
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

buizengek

al eens overwogen om grafietgrijs metalic van in de autowereld te nemen?
dit is natuurlijk hoogglans
mvg
audioot

dre73

de hoogglans is blanke lak,die kun je zo mat krijgen met materingpasta ;)(meng je door de blanke lak heen)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

fireman

Het accent mag op de units liggen. Die mogen "eruit" springen.
Hoogglans lijkt me ook mooi, maar wordt dat niet te dominant in de kamer. T'is een flinke kast natuurlijk. Dan doel ik op het front. Zijkanten vallen wel mee.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Godtoh

Quote from: Fireman on May 14, 2008, 20:57:44
Het accent mag op de units liggen. Die mogen "eruit" springen.
Hoogglans lijkt me ook mooi, maar wordt dat niet te dominant in de kamer. T'is een flinke kast natuurlijk. Dan doel ik op het front. Zijkanten vallen wel mee.
Wel alles in 1 kleurstelling houden, lijkt mij het mooiste
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

buizengek

off topic:welk filter gebruik jij fireman?
mvg
audioot

fireman

#7
Quote from: buizengek on May 14, 2008, 22:09:48
off topic:welk filter gebruik jij fireman?
mvg
audioot

2007, in een woord geweldig. Nog meer over het filter via PM.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17