2 subwoofers op 1 versterker

Started by THX-UltraII, May 16, 2008, 16:33:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Ik denk niet dat de subwoofers naast elkaar komen te staan.
Als het kan zet ze aan de zijmuur van de luisterruimte, 1 aan ieder kant, ter hoogte van de luisteraar.

Groet,

Bjorn

Quote from: THX-ultraII on May 23, 2008, 11:40:17
thxz voor de vele reacties. Ik heb besloten om een tweede SvS PB12+ aan te schaffen die in mijn as. HT ruimte zal komen te staan. Nu ben ik met wat voorbereiding bezig en wil wat bekabeling bestellen. Thingman komt bij mij de metingen doen, is de kans groot dat de 2 subwoofers naast elkaar komen te staan of niet? Dan kan ik hier rekening mee houden met kabellengtes die ik zal bestellen.,

THX-UltraII

thxz Bjorn,

Even een off-topic vraagstuk betreffende stroomvoorziening waar ik over na aan het denken ben:

Stel, ik laat voor de zolder een aparte stroomgroep maken. Indien je vervolgens vanaf het stopcontact allerlei dure stroomkabels gaat gebruiken die naar de componenten lopen, heeft het gebruik van dit soort kabels toch eigenlijk weinig nut? Je zal dan die betere stroomkabels (bijv. wat lapp bekabeling) toch al vanaf het binnenkomen in je huis moeten gebruiken? Vraag me dus hiermee af of het gebruik van dure stroomkabels, zonder iets aan je daadwerkelijke stroomvoorziening te verbouwen in het huis, wel een voordeel zal bieden?

Hoe denken de meesten daar hier over?


bmateijsen

Ja dat heeft nut, maar test het zelf ipv mij op mijn woord te geloven.
Heeft het voor jou geen nut, dan geen dure powercords aanschaffen ;D.

Quote from: THX-ultraII on May 23, 2008, 12:15:44
thxz Bjorn,

Even een off-topic vraagstuk betreffende stroomvoorziening waar ik over na aan het denken ben:

Stel, ik laat voor de zolder een aparte stroomgroep maken. Indien je vervolgens vanaf het stopcontact allerlei dure stroomkabels gaat gebruiken die naar de componenten lopen, heeft het gebruik van dit soort kabels toch eigenlijk weinig nut? Je zal dan die betere stroomkabels (bijv. wat lapp bekabeling) toch al vanaf het binnenkomen in je huis moeten gebruiken? Vraag me dus hiermee af of het gebruik van dure stroomkabels, zonder iets aan je daadwerkelijke stroomvoorziening te verbouwen in het huis, wel een voordeel zal bieden?

Hoe denken de meesten daar hier over?



THX-UltraII

maar wil je het echt goed hebben dan moet er een aparte groep naar zolder komen zeker?

bmateijsen

Ik zou er zelfs 2 of 3 doen.

Quote from: THX-ultraII on May 23, 2008, 13:17:41
maar wil je het echt goed hebben dan moet er een aparte groep naar zolder komen zeker?


blackmolley

Heren,

Nieuw hier op het forum en heb deze topic onder het stof vandaan gehaald en met belangstelling gelezen.
Ik ga binnenkort verhuizen en in de nieuwe situatie heb ik een woonkamer van 9m x 5,50 met daaraan sluitend een open keuken van 6m lang. M.a.w. de totale lengte vd kamer zit richting de 15m. Ik ben bang dat een opstelling met 1 woofer (en die zou geheel aan de voorkant vd kamer komen) te weinig bass in de gehele ruimte zal geven. En we zullen in het nieuwe huis uiteraard ook vaak in de keuken zijn en als de radio dan zacht staat ben ik bang dat de lage tonen totaal niet de andere kant vd ruimte bereiken.

In de huidige situatie in een vrij kleine kamer waar de woofer in de hoek is geplaatst heb ik nu al dat als je voor de TV zit je dan goed de bass hoort maar loop je wat verderop dan valt er veel laag weg.

Vandaar mijn gedachte om:
1) of de bestaande woofer (geen groot geweldig apparaat; een actieve Yamaha 20 cm woofer met kleine versterker) meer in het midden van de kamer zetten OF
2) een Klipsch RW-12D aanschaffen en deze meer richting keuken te plaatsen en de Yamaha te laten staan waar het de bedoeling was, geheel aan de voorkant vd kamer (of evt. omdraaien)

Wat zou de beste oplossing zijn?
alvast bedankt voor de reacties
gr Rene
Panasonic TX-P55VT30/Marantz SR7008/Samsung BD-C5900 Bluray/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902/HECO Celan GT 202+B&W FS700 stands/Mirage Center OS3-CC/van den Hul CS122+Skyline Hybrid/Audioquest Irish Red /Kordz EVS HDMI /Bose AE2