hypotheekregels veranderd, adviesje graag.

Started by fca, May 16, 2008, 12:36:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tijse400

tal van scenarios.. waar je ook dadwerkelijk mee t emaken kunt krijgen dus zomaar die scenarios afden als niet aanwezig risico is niet slim.maar goed. aan het opbreken van een relatie zitten altijd nadelen, en een daarvan kan een restschuld zijn na de verkoop van het huis dat je samen hebt gekocht.
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

KeGeL

Quote from: FFF on May 19, 2008, 22:02:40

We investeren in een nieuwbouw huis, voordeel is dat deze vrij op naam is en je bij verkoop niet de kosten koper kwijt bent, bouwrente betalen we gewoon en financieren we niet mee.
Op het nieuwe huis heb je garantie, en geen investeringen in vele onderhoudskosten.




De bouwrente die je betaalt is niet echt weinig en die ben je ook gewoon kwijt! (belasting betaalt wel mee maar.....)

Voor onderhoud moet je wel vanaf het begin geld gaan sparen want daar krijg je toch mee te maken na een aantal jaren.

Ik heb zelf 11 jaar geleden een nieuwbouw huis gekocht en het was zeer moeilijk om het huis en de tuin in een keer zo te krijgen zoals je wilt want dat kost klauwen met geld.
Verder zijn de standaard keukens en badkamers van nieuwbouw huizen meestal niet naar je zin. Je kan het wel gelijk goed krijgen maar dat kost ook veel geld. (en tijd als je het zelf doet!)

Advies: alles wat je zelf kan doen en niet als meerwerk wordt gedaan is altijd goed, meerwerk is nl. meestal erg duur.

Good luck in ieder geval
Onkyo TX-RZ710 Onkyo BD-SP807 Canton Karat M80DC  CM7DC  M10DC  REL Stampede HTPC Logitech Harmony One Panasonic TX-P42G20

RaymondG

#27
Quote from: fca on May 16, 2008, 19:24:13
Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor de info.
Ik zal het ietsje toelichten voor de geinteresseerden want ik heb het aardig krom geschreven, sorry daarvoor.

Degenen die het betrof is een stelletje van 22 jaar.
Dus niet mijn vrouw. ;D
Het meisje is iemand die ik heb zien opgroeien dus daar heb ik een zwak voor vandaar dat ik deze vragen stelde.
(ik word nog is week op mijn oude dag  ;D )

Affijn gewapend met enkele adviezen ben ik naar het uitzendburo gegaan en deze gaven aan dat het een "standaard" iets is om een zgn. intentieverklaring af te geven, dus daar lag het probleem niet.
Ik heb kontakt opgenomen met enkele geldverstrekkers en deze gaven ook al aan dat de regels zowaar zijn aangescherpt tgv die ellendige kredietcrisis.
De adviseur waar zij zijn geweest is een OH van de bovenste plank, veel praatjes en ja hoor heel veel verzekeringen zaten erbij.
Inkomensverzekering,levensverzekering etc.
Je kan daarover twisten maar statistisch gesproken is de kans  nihil dat zij daarvan gebruik zullen maken voor pak hem beet de aankomende  25-30 jaar, dus naar mijn mening zijn deze verzekeringen overbodig.

De echte reden was:

Het bedrag wat zij wilden was te hoog, ik vind dat een aardige blunder van dat makelaarskantoor die tevens een tussenpersoon is.
De geldverstrekker vond het te riskant, wellicht moeten ze hun wensen aanpassen dus op zoek naar een goedkopere woning.

Nogmaals bedankt allen.


Een levensverzekering kom je echt niet onderuit hoor.
Als jij komt te overlijden wil de bank wel centjes zien dus je dient jezelf te verzekeren voor het bedrag wat je meer leent dan de executiewaarde van het aan te schaffen pand.

Een inkomensverzekering is ook niet zo onzinnig als je zou denken. De kans dat er iets met je gebeurt waardoor je je werk (tijdelijk) niet meer kunt uitoefenen of werkloos wordt, is weliswaar niet zo enorm groot maar ALS ehet gebeurt ben je wel de sjaak. Je huis wordt onder je billen vandaan verkocht en jij blijft met een dijk van een schuld zitten terwijl een dergelijke verzekering je de mogelijkheid had gegeven om het zelf te verkopen (indien je bijv. permanent gehandicapt raakt) of om het een tijdje uit te zingen indien je werkloos wordt. Natuurlijk, wanneer je een berg spaarcenten hebt, is dat allemaal niet nodig en kun je jezelf als zodanig "indekken" maar ik heb het idee dat dat in dit voorbeeld niet het geval is  ;)
EDIT: Ik weet niet precies hoe dat tegenwoordig met het "WAO gat" zit maar volgens mij is tegenwoordig een inkomensverzekering niet meer nodig omdat dit "WAO gat" dat afdicht (kenners, verbeter me als ik het mis heb :-)).


Doe dus niet meteen alles af als geldklopperij en overweeg je mogelijkheden wel objectief. Wel is het vaak zo dat je kredietverstekker je een te dure verzekering aansmeert en je elders veel voordeliger dezelfde dekking kan krijgen.

fca

Raymond ik ben een cijfermens dus mijn redenatie is dat jonge mensen van ca. 22 jaar nog lang niet dood gaan.
Waarom zou je een levensverzekering afsluiten voor 30 jaar?
Je betaalt de hoofdprijs en heel veel producten zijn schandalig aan de prijs en participeren in de winst werd niet aangeboden dus weggegooid geld naar mijn mening.
Statistisch gezien overlijden er weinig mensen voor hun 55ste. ;)

Inkomensverzekeringen creeren een schijnzekerheidsgevoel.
De meeste aanbieders garanderen een bepaalde tijd.
Ook hier denk ik anders over, je bent jong en je raakt werkeloos, hup handjes laten wapperen.

WIA inkomensverzekering de opvolger van de WAO is niet echt doeltreffend omdat de criteria zo zijn aangescherpt dat je weinig kans hebt om een VOLLEDIGE WIA uitkering te krijgen.
Maar ook hier geldt, statistsch gezien is de kans dat dit een jong iemand treft zeer klein.

Ik heb een bepaalde visie en die is deze.
Je kan je wel overal voor verzekeren, indekken etc maar dit wordt veelal gevoed door angst.
Gewoon hard werken, lekker leven geeft meer plezier dan angstgevoelens.
Uiteraard heeft iedereen zijn eigen visie hierop. ;D


brtram

I.p.v. volledig verzekeren is alleen de top verzekeren ook een een optie.

Dus geen overlijdensrisicoverzekeirng voor het volle bedrag maar voor b.v. 1/3 per persoon van de hypotheeksom.
Of alleen de eerste paar jaar volledig en hierna de verzekerdesom laten dalen als je nog snelle inkomens vooruitgang kan verwachten.

Wel in de voorwaarden opnemen dat ingeval van overlijden van 1 van de partners er extra mag worden afgelost.

Hierbij adviseren is wel werk voor ECHTE adviseurs met kennis van zaken van verzekeringen, belasting en
jou neutraal helpen bij het inschatten reele risico's in jouw situatie.

Helaas de meeste hypotheekadviseurs hebben deze kennis niet, of vinden het te veel moeite om echt werk te maken van een persoonlijkadvies. 
Effe een offerteaanvraag faxen naar de huisfinancier noemen zij ook werk.

K405

Quote from: brtram on June  3, 2008, 20:14:08
Helaas de meeste hypotheekadviseurs hebben deze kennis niet, of vinden het te veel moeite om echt werk te maken van een persoonlijkadvies. 
Effe een offerteaanvraag faxen naar de huisfinancier noemen zij ook werk.

Helaas de meeste hypotheekadviseurs hebben deze kennis niet, of vinden het te veel moeite om echt werk te maken van een persoonlijkadvies.

http://www.afm.nl/marktpartijen/default.ashx?folderid=1098&downloadid=10228

http://www.afm.nl/marktpartijen/default.ashx?FolderId=2324&textsize=0

Winst maken daar gaat het om, ten koste van jou, allemaal boeven.. breek me de bek niet open.

Begrijp me niet verkeerd, van mij mag er winst gemaakt worden, maar ga dan niet lopen schermen met kreten als: objectieve adviezen de beste hypotheek voor elke situatie, en meer van dat soort leugens.

Makelaars zijn ook boeven ;) ik hoop dat ze stuk voor stuk allemaal naar de kl*te gaan, verdiende loon zeg ik dan.

En dan nog de banken, verzekeringsmaatschappijen, notarissen en advocaten  ;)

Zo dat lucht op.. ;)

Playstation 3 / XBOX 360 / Nintendo Wii / Nintendo WiiU / HTPC MePo 1.3.0 beta / DM800HDse OpenPLi / Epson TW-600 / Samsung PS50B850 / Onkyo TX-NR3008 / Visaton Experience IV

fca

Quote from: brtram on June  3, 2008, 20:14:08
I.p.v. volledig verzekeren is alleen de top verzekeren ook een een optie.

Dus geen overlijdensrisicoverzekeirng voor het volle bedrag maar voor b.v. 1/3 per persoon van de hypotheeksom.
Of alleen de eerste paar jaar volledig en hierna de verzekerdesom laten dalen als je nog snelle inkomens vooruitgang kan verwachten.

Wel in de voorwaarden opnemen dat ingeval van overlijden van 1 van de partners er extra mag worden afgelost.

Hierbij adviseren is wel werk voor ECHTE adviseurs met kennis van zaken van verzekeringen, belasting en
jou neutraal helpen bij het inschatten reele risico's in jouw situatie.

Helaas de meeste hypotheekadviseurs hebben deze kennis niet, of vinden het te veel moeite om echt werk te maken van een persoonlijkadvies. 
Effe een offerteaanvraag faxen naar de huisfinancier noemen zij ook werk.



Precies dit zijn zeer degelijke constructies. ;)
bedankt deze zal ik aan haar voorleggen en wellicht krijgt zij de volgende keer beter advies.


fca

Quote from: K405 on June  3, 2008, 21:44:35
Helaas de meeste hypotheekadviseurs hebben deze kennis niet, of vinden het te veel moeite om echt werk te maken van een persoonlijkadvies.

http://www.afm.nl/marktpartijen/default.ashx?folderid=1098&downloadid=10228

http://www.afm.nl/marktpartijen/default.ashx?FolderId=2324&textsize=0

Winst maken daar gaat het om, ten koste van jou, allemaal boeven.. breek me de bek niet open.

Begrijp me niet verkeerd, van mij mag er winst gemaakt worden, maar ga dan niet lopen schermen met kreten als: objectieve adviezen de beste hypotheek voor elke situatie, en meer van dat soort leugens.

Makelaars zijn ook boeven ;) ik hoop dat ze stuk voor stuk allemaal naar de kl*te gaan, verdiende loon zeg ik dan.

En dan nog de banken, verzekeringsmaatschappijen, notarissen en advocaten  ;)

Zo dat lucht op.. ;)




Was zeker even nodig. ;)
Niet elke makelaar etc is een boef hoor er zitten ook nog fatsoenlijke mensen bij.


meelzs

#33
Quote from: K405 on June  3, 2008, 21:44:35
Helaas de meeste hypotheekadviseurs hebben deze kennis niet, of vinden het te veel moeite om echt werk te maken van een persoonlijkadvies.

http://www.afm.nl/marktpartijen/default.ashx?folderid=1098&downloadid=10228

http://www.afm.nl/marktpartijen/default.ashx?FolderId=2324&textsize=0

Winst maken daar gaat het om, ten koste van jou, allemaal boeven.. breek me de bek niet open.

Begrijp me niet verkeerd, van mij mag er winst gemaakt worden, maar ga dan niet lopen schermen met kreten als: objectieve adviezen de beste hypotheek voor elke situatie, en meer van dat soort leugens.

Makelaars zijn ook boeven ;) ik hoop dat ze stuk voor stuk allemaal naar de kl*te gaan, verdiende loon zeg ik dan.

En dan nog de banken, verzekeringsmaatschappijen, notarissen en advocaten  ;)

Zo dat lucht op.. ;)



Onzin. Dankzij de WFT moeten de hypotheekadviseurs wel degelijk een persoonlijk advies uitbrengen. Dat niet iedereen het doet, tsja, dat is een ander verhaal. Als je als adviseur niet kunt uitleggen waarom je bijv. een beleggingsproduct heb geadviseerd/verkocht wordt je snel op je vingers getikt. Dat is in ieder geval de situatie waar ik werk ;-). En dat terzijde, er zal zijn geen enkele bank zijn die beweerd dat ze een liefdadigheidsinstituut is. Winst wordt overal gemaakt/ nagestreeft..


LG Oled 65C9V
Marantz SR8012
Zappiti One 4K HDR
Kef R 11, Kef R2C, Kef R5, SVS SB-2000 Pro