Probleem iMac - Lineingang

Started by Michel8, May 15, 2008, 21:30:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Michel8

Onlangs heb ik een iMac aangeschaft. Deze wil ik onder andere gebruiken voor
het opnemen van dj sets. Op dit moment heb ik het zo aangesloten:

KRK Rokit -> iMac <- Mixer

Op deze manier kon ik op mijn oude pc, en muziek luisteren over m'n monitors en draaien over
m'n monitors. Nu alles is aangesloten op m'n mac werken de monitors iig perfect, alleen de lijn ingang waarop m'n mixer is aangesloten niet.

Als ik ga draaien komt er in eerste instantie niet eens geluid over mijn
monitors. Bij systeemvoorkeuren staat wel aangegeven dat er een signaal
binnenkomt alleen laat hij dat niet direct horen (zoals dat wel kon bij mijn
xp pc).

Nu heb ik via verschillende programma's (garageband, amadeus) geprobeerd het
geluid te monitoren alleen krijg ik dan een vertraging van 1 a 2 sec tussen
m'n headphone en het master geluid over de monitors. En dat is dus niet te doen met draaien.

Hebben jullie misschien enig idee hoe ik dit kan oplossen. Zelf las ik op
een forum dat een externe geluidskaart misschien uitkomst kan bieden, vooral als deze over een snele firewire aansluiting beschikt.

Als jullie mij zouden kunnen helpen, zou dat echt fantastisch zijn!!

Nosoforos

misschien het freeware progje Linein - even googelen?

Michel8

Ik heheb het even geprobeerd, maar helaas hetzelfde probleem als bij garageband en amadeus. Vertragin dus, naja ik zal dan waarschijnlijk aan een externe geluidskaart moeten gaan denken, blijkbaar is de standaard geluidskaart gewoon brak.

Nosoforos

en je kunt niet gebruik maken van de optische ingang, je moet een analoog signaal inputten?

Erik

Hoe kun je in godsnaam 2 seconden vertraging krijgen ??? Word je signaal eerst omhoog gestraald naar een satelliet en weer terug ;D

Moet toch wel op te lossen zijn lijkt me. Kan me niet voorstellen dat je daarvoor een aparte geluidskaart moet kopen. Zal wel een driver probleem zijn.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Michel8

@ erick, ok 2 sec is wat overdreven, maar je hoor de muziek iig 'echo'en'. En bij idd bij vorige versies kon je het line in signaal wel direct laten horen, maar dat is er blijkbaar weer uitgesloopt. Maar ik weet alleen niet of er toen ook vertraging in zat.

@Nosoforos, volgens mij is er geen optische ingang. Maar dat lijkt mij niet nodig want alles werkte wel op een xp pc met dezelfde kabels.

Audiofiel

Als je een iMac G5 of iMac Intel hebt, dan is de 3,5mm stekker zowel analoog als optisch digitaal (combinatieplugje). Dat geldt overigens ook voor de uitgang, zo kun je ook je 5.1 geluid uit je Mac halen zonder extra hulpmiddelen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Mrwhoopie

Hier moet iets mis zijn in de setup.

Ik werk met de mac  (zowel macbook als Imac) met serato real scratch en ik heb niets van vertraging.

goofyboy1

heb je nog problemen?

Ik heb hier een krk monitoren op mijn helix firewire mengtafel aangesloten.
Alles werkt perfect.
Waar je op moet letten is de instellingen.
die kan je aanpassen op twee manieren.
1 systeeminstellingen. audio in en uit kan je kiezen.
via de map hulpprogramma's kan je het programma Audio/MIDI-configuratie openen.
Hier kan je de khz kiezen en de aantal bit.
Hier kan je dan ook het maximale uit je randapparatuur halen.

m v g joost