EK 2008 in HD met @home ?

Started by Grample, May 15, 2008, 10:23:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bengbeng

Quote from: snowmaster on May 27, 2008, 19:11:42
Pardon  ??? Wat is er mis mee ?

Nou, de Samsung is vooralsnog niet in staat om Eurosport-HD te ontvangen.  :)

Waar het aan ligt weet zowel Ziggo als Samsung nog niet...
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

qapla

Dat het alleen aan de Samsung ligt is wel duidelijk als je leest dat de Ziggo Official Anoniem met de Humax 5000 wel EuroSport in Hd kan bekijken.

Linkje naar zijn bericht: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=99039&postcount=122

Snowmaster

Quote from: qapla on May 28, 2008, 13:04:23
Dat het alleen aan de Samsung ligt is wel duidelijk als je leest dat de Ziggo Official Anoniem met de Humax 5000 wel EuroSport in Hd kan bekijken.

Linkje naar zijn bericht: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=99039&postcount=122


De Humax zijn ze al geruime tijd aan het testen en is nog steeds niet vrijgegeven.
Blijkbaar is het lastig om decoders goed af te stemmen op de kabel.
Indertijd zat ook de Samsung 360 vol kinderziektes.
Daarom vind ik het vreemd dat de Samsung dit nieuwe kanaal niet slikt.
Wat kan daar nu aan afwijken?

Ik vind de Samsung 360 een erg goede decoder. De AB vertoond wel af en toe wat kuren, maar dan haal ik het batterijtje er effe uit en alles is weer OK  :).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Bengbeng

#53
Quote from: snowmaster on May 28, 2008, 14:05:44
De Humax zijn ze al geruime tijd aan het testen en is nog steeds niet vrijgegeven.
Blijkbaar is het lastig om decoders goed af te stemmen op de kabel.

Zou Samsung wel eens niet een exclusief contract kunnen hebben met Ziggo
wat betreft een monopolie op het leveren van HDTV mediaboxen? En dat dat contract nog niet
is afgelopen?  ;)

Als een provider zich netjes aan de DVB protocollen houdt dan werkt zelfs een 'made in China'
box. (satellietproviders doen dat iig, daar hoeft een box niet zogenaamd "afgestemd" of persé "goedgekeurd" te worden, maar kun je in de winkel gewoon kiezen uit 124 merken  ;) )

En wat betreft zo'n exclusief leveringscontract, UPC lijkt hetzelfde te hebben met Philips. Je kunt
bij UPC kiezen uit een HDTV mediabox van Philips, Philips of Philips.
Er wordt een behoorlijk smerig monopoly spelletje gespeeld door onze Nederlandse kabelvrienden, vergis je niet.  ;)

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Snowmaster

Quote from: Bengbeng on May 28, 2008, 14:24:32
Zou Samsung wel eens niet een exclusief contract kunnen hebben met Ziggo
wat betreft een monopolie op het leveren van HDTV mediaboxen? En dat dat contract nog niet
bij UPC kiezen uit een HDTV mediabox van Philips, Philips of Philips.
Er wordt een behoorlijk smerig monopoly spelletje gespeeld door onze Nederlandse kabelvrienden, vergis je niet.  ;)

Daar ben ik ook al achter met de nieuwe geluidsformaten en HDMI. 
Commercie en geld.....zucht.... ::)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Raymen

Oke, maar waarom zit er op kanaal 64 nu dan eurosport hd.

Er is nog wel geen uitzending, maar hij zit er plots  ;D ;D

Laten we het hopen.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

qapla

Die zit er al sinds zondag 25 mei, bij sommige met een Eurosport logo en bij ons met de E10 foutmelding. Dat er geen uitzending is (via de sateliet en op de Humax HD decoder wel) en je zwart beeld ziet komt doordat de Samsung HD decoder het signaal niet snapt.

qapla

Ondertussen zijn er twee veranderingen ontdekt:

1. In plaat van de E10 melding staat er nu het Eurosport logo vol in beeld.

2. Ned. 1 is in HD te bewonderen op kanaal 14, alleen jammer dat Roland Garros upsampled SD is.


Grample

Quote from: qapla on May 30, 2008, 13:49:11
2. Ned. 1 is in HD te bewonderen op kanaal 14, alleen jammer dat Roland Garros upsampled SD is.

Inderdaad maar of je dat HD kan noemen...

Wel een goed teken natuurlijk, nu is het zeker dat EK in HD uitgezonden wordt op 14  ;D

JeKa

Quote from: Grample on May 31, 2008, 11:08:38
Inderdaad maar of je dat HD kan noemen...

Wel een goed teken natuurlijk, nu is het zeker dat EK in HD uitgezonden wordt op 14  ;D

Ik zat gister ook een beetje heen en weer te zappen tussen 1 en 1"hd", maar verschil, nou nee...
Volgens mij was Flikken er op. Misschien was het bij andere programma's wel zichtbaar?

willem focus

Bij kanaal 14 (Ned 1 HD) viel bij mij steeds het geluid weg, zijn daar meer klachten over?
Het zijn natuurlijk nog geen echte HD uitzendingen.


groeten...Willem ;)
Pioneer PDP-428XD/Cambridge 650R/ Pioneer-DVR 545HX/PioneerDV-585A/Infinity Beta 40/Infinity C250/Infinity Beta 10/Infinity SW10/Samsung DCB-H360R/Oppo BDP83/Iphone3GS

chulin

Ik heb zelf ook geen verschil kunnen zien (idd geen HD uitzendingen) maar het geluid doet het prima
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Snowmaster

Quote from: qapla on May 30, 2008, 13:49:11
Ondertussen zijn er twee veranderingen ontdekt:

1. In plaat van de E10 melding staat er nu het Eurosport logo vol in beeld.

2. Ned. 1 is in HD te bewonderen op kanaal 14, alleen jammer dat Roland Garros upsampled SD is.


Het is maar goed dat ik het forum lees, anders zou ik dit nooit ontdekken of pas over een paar weken......maanden  ::).
Ik ga direct kijken....
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Bij mij is er wel verschil zichtbaar tussen ned1 en ned1 HD.
Als ik Roland Garros op de gewone ned 1 kijk is er toch sprake van "storing" die ik wel vaker zie bij live uitzendingen vanuit buitenland. Dat vond ik normaal.......
maar tot vanaag  :D, want op ned1 HD is er nagenoeg niets te zien van enige vorm van storing, ruis of iets degelijks. Ned 1 HD is een superstrak glanzend SD plaatje dat er een stapje beter uitziet dan de normale ned1.
Waarschijnlijk zit hier toch andere apparatuur achter of zenden ze al ik de hogere bitrate.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chulin

Quote from: snowmaster on June  1, 2008, 11:39:55
Bij mij is er wel verschil zichtbaar tussen ned1 en ned1 HD.
Als ik Roland Garros op de gewone ned 1 kijk is er toch sprake van "storing" die ik wel vaker zie bij live uitzendingen vanuit buitenland. Dat vond ik normaal.......
maar tot vanaag  :D, want op ned1 HD is er nagenoeg niets te zien van enige vorm van storing, ruis of iets degelijks. Ned 1 HD is een superstrak glanzend SD plaatje dat er een stapje beter uitziet dan de normale ned1.
Waarschijnlijk zit hier toch andere apparatuur achter of zenden ze al ik de hogere bitrate.


UHMMMMM!!! Ik ga opnieuw kijken  ;)
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Snowmaster

#65
Naast het iets betere SD beeld op Ned1 HD komt ook het geluid een tikje beter door bij mij. Het zijn allemaal uiterst minimale verschillen die haast verwaarloosbaar zijn. De akoustiek van het centre court (galm) is ietsje meer aanwezig en de commentaarstem is ietsje voller/ronder.
Zonder de reden van de ietsje betere SD kwaliteit te weten, denk ik dat de bitrate op het HD alvast hoger is.

Ook heb ik gekeken naar de uitzendingen met resolutie 720p en 1080i.
Dit beeld is "anders" maar levert nog geen verbeterig op vergeleken met 576p.

Ned 1 HD zend ook Dolby Digital uit.  Wijziging in het menu van de decoder naar dolby digital leverde direct een storing op met de Pioneer. Die slikt dit natuurlijk niet  :). Doorgifte van Dolby Digital leverde zoals gebruikelijk een verslechtering van het geluid t.o.v. PCM.  Als Ned 1 HD daadwerkelijk een DD uitzending heeft probeer ik het opnieuw, maar ik verwacht daar niets van.
Oh ja, er is wel sprake van vertraging van het geluid (lipsync) op Ned1 HD. Hieraan kun je dus ook zien dat er een ander proces wordt gevolgd  :).     

Laten ze nu maar snel overgaan op HD want dat damestennis op Roland Garros ziet er nu al lekker uit  :P.   ;D ;D ;D

 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Dat het gewone sd beeld beter is op ned1HD komt omdat ze de sd uitzending upscalen naar hd. Mijn sat ontvanger doet dat ook met sd uitzendingen en daardoor wordt het beeld mooier.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Snowmaster

Quote from: frank2 on June  1, 2008, 14:23:54
Dat het gewone sd beeld beter is op ned1HD komt omdat ze de sd uitzending upscalen naar hd. Mijn sat ontvanger doet dat ook met sd uitzendingen en daardoor wordt het beeld mooier.

Het beeld ziet er niet geupscaled uit hoor. Als dit zo is via de satellietverbinding moet jij bij ontvangst ook 720p (of 1080i) in beeld krijgen. Heb jij dat?

Daarnaast brengt het upscalen van het beeld door mijn decoder nooit  verbetering, want mijn Pio kan het beter. Daarom laat ik de decoder altijd op 576p, behalve bij echte HD uitzendingen natuurlijk.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Dennistattoo

Hebben we het alleen over @home met NL HD?

Heb nog even rond gezapt met UPC HD en helaas geen NL HD, ben benieuwd wanneer die bij ons komt dan

Grt Dennis
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

Snowmaster

Quote from: Denniskoi on June  1, 2008, 15:00:07
Hebben we het alleen over @home met NL HD?

Heb nog even rond gezapt met UPC HD en helaas geen NL HD, ben benieuwd wanneer die bij ons komt dan

Grt Dennis

Jij bent zeker blij met die Samsung als je bij UPC zit. De Pioneerbezitters schijnen er nog een probleem bij te hebben met de UPC box  ;) en dan hebben ze ook nog geen Ned1 HD..... :'(


Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Dennistattoo

UPC HD met een KURO, 1 groot probleem. 1 van de reden dat die van mij weg is gegaan. Nu met de Samsung  :o Super speelt 720p en 1080i beeldmateriaal vlekkenloos af, nog beter dan de KURO.

Als ik bv voetbal in HD kijk, dan is het gras bij snelle bewegingen super scherp. Alleen bij de KURO was het net een zandstorm op het beeld.

Maar helaas geen NED HD voor mij, achhh zometeen wel als Nederland - Italie speelt ;D en ze verliezen
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

Snowmaster

Quote from: Denniskoi on June  1, 2008, 15:22:22
Nu met de Samsung  :o Super speelt 720p en 1080i beeldmateriaal vlekkenloos af, nog beter dan de KURO.

Hoe kan dat dan?  Heb je enig idee?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Dennistattoo

denk dat er een probleem was met het signaal van de Philips decoder en de Pioneer Kuro. 720p speelde de Kuro alleen maar af met schokken, en 1080i wel goed maar soms ook met problemen. Nu de Samsung en geen enkel probleem,

Mijn 1ste Pioneer PDP-435XDE speelde ook 720P beeldmateriaal vlekkenloos af,

Verder zou ik het probleem niet weten,
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

frank2

Quote from: snowmaster on June  1, 2008, 14:43:50
Het beeld ziet er niet geupscaled uit hoor. Als dit zo is via de satellietverbinding moet jij bij ontvangst ook 720p (of 1080i) in beeld krijgen. Heb jij dat?

Daarnaast brengt het upscalen van het beeld door mijn decoder nooit  verbetering, want mijn Pio kan het beter. Daarom laat ik de decoder altijd op 576p, behalve bij echte HD uitzendingen natuurlijk.



Ik kijk vua de satelliet en op 2 juni beginnen de uitzendingen op astra 3. Dus ik moet tot morgen wachten. Een van de grootste voordelen van sat is naast de prijs dat je ook zelf je ontvanger kunt uitkiezen. Dit heb ik gedaan, en aan de hand van verschillende tests kwam steeds naar voren dat de technisat een erg mooi beeld geeft bij sd uitzendingen want deze ontvanger scaled ze up. Ik heb dat ook duidelijk kunnen zien, want mijn vorige ontvanger deed dat natuurlijk niet, het is een groot verschil. De uitzendingen via sat zijn meestal 720P. Via de kabel krijg je gewoon 1 ontvanger, je hebt geen keuze, dus het kan zijn dat deze ontvanger dat upscalen niet doet, of zo slecht dat je tv het beter doet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Snowmaster

@frank2 : elke keten is anders en kun je niet 1 op 1 vergelijken.

Bij mij werkt upscalen niet beter. Zelfs niet als ik mijn Denon 3930 gebruik en dat is toch geen slechte bron  ;).
Bij iets oudere Pioneers hadden sommigen een scaler en dat werkte wel omdat deze scalers tot zo'n 2 jaar geleden soms beter waren dan de scaler in de Pio zelf.
Als je scherm iets ouder is kan hij overtroffen worden door modernere of externe apparatuur. 

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)