EK 2008 in HD met @home ?

Started by Grample, May 15, 2008, 10:23:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JeKa

Quote from: Donnie on May 23, 2008, 22:17:38
Met welke HD-Decoders kun je (het beste) in HD naar het EK kijken?
Ik heb (nog) analoge Samsung decoder. Zou ik deze bij Ziggo kunnen omruilen o.i.d.?

Een analoge decoder?

Veel mensen, waaronder ik, gebruiken de Samsung H360R voor HD. Betaalbaar en goed.

Donnie

Quote from: JeKa on May 23, 2008, 22:56:23
Een analoge decoder?

Ja, deze: Samsung DCB-9401R, is toch analoog? Weliswaar digitaleTV maar geen HD. Of vergis ik mij.

JeKa

Quote from: Donnie on May 23, 2008, 23:43:24
Ja, deze: Samsung DCB-9401R, is toch analoog? Weliswaar digitaleTV maar geen HD. Of vergis ik mij.

Die heb ik ook op de slaapkamer. Hij is inderdaad niet HD, maar wel digitaal. Analoog decoderen doet je tv al, dus daar heb je geen kastje voor nodig ;)

gijsnoorlander

Quote from: JeKa on May 23, 2008, 23:46:02
Die heb ik ook op de slaapkamer. Hij is inderdaad niet HD, maar wel digitaal. Analoog decoderen doet je tv al, dus daar heb je geen kastje voor nodig ;)
Maar wel analoge uitgangen (SCART), op de toslink na.

Mischien morgen toch maar even rond gaan kijken naar zo'n Samsung HD-decoder, want aanmelden van HD-abonnement zal vast ook niet meteen goed gaan.

JeKa

Quote from: gijsnoorlander on May 24, 2008, 00:26:44
Maar wel analoge uitgangen (SCART), op de toslink na.

klopt, digitaal is dus maar relatief in dit geval.

Quote from: gijsnoorlander on May 24, 2008, 00:26:44
Mischien morgen toch maar even rond gaan kijken naar zo'n Samsung HD-decoder, want aanmelden van HD-abonnement zal vast ook niet meteen goed gaan.

Is inderdaad verstandig, want er zal toch wel een verhoogde vraag zijn naar zowel de decoder als de abonnementen. De Harens Smid heeft de kastjes nu voor 199,-. Is een mooie prijs. Als het goed is kan je je HD abo gewoon via de site van @home (nu dus Ziggo) aanvinken in "mijn @home" en dan is het binnen 24 uur ofzo geregeld. Het ging bij mij gewoon goed, maar voor de zekerheid meteen doen zodra je de decoder binnen hebt kan geen kwaad.

Roeland


Donnie

Quote from: vanadium van macosx.nlJe hebt idd een `HD decoder nodig, er is er nu nog maar 1 op de markt, de samsung 360r. Maar ziggo is de Humax 5000 aan het testen dus als het goed is zullen meerdere smaakjes volgen. En je hebt een smartcard nodig anders werkt het allemaal niet.

Een Samsung 360 aanschaffen voor het EK of zijn er andere alternatieven.

qapla

Vandaag, 25 mei, zou Eurosport in HD op het Ziggo kabeltje komen maar dan lees je hier: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=98151&postcount=22 dat er problemen zijn. Dat belooft niet veel goeds voor het EK.

JeKa

Quote from: qapla on May 25, 2008, 12:47:47
Vandaag, 25 mei, zou Eurosport in HD op het Ziggo kabeltje komen maar dan lees je hier: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=98151&postcount=22 dat er problemen zijn. Dat belooft niet veel goeds voor het EK.

Oh my god, dat zal toch niet waar zijn. Een auto test je toch ook niet pas op de ochtend dat hij in Geneve hoort te staan...... ::)

Snowmaster

Geen HD op Eurosport bij Ziggo hoor....ik heb het zojuist gechecked.....SD staat onder in beeld, da's dus jammer  :-[.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

JeKa

Quote from: snowmaster on May 25, 2008, 14:53:30
Geen HD op Eurosport bij Ziggo hoor....ik heb het zojuist gechecked.....SD staat onder in beeld, da's dus jammer  :-[.

Die komt dan toch ook op een ander kanaal neem ik aan?

Snowmaster

Daar dacht ik ook aan maar dan moet ik alle zenders opnieuw inlezen om dat te checken want nergens stond een berichtje.
Eigenlijk was het een beetje een domme gedachte van mij.......het moet wel een apart kanaal zijn anders zien de SD ontvangers niets meer..... ::)

Ik zal eens kijken of ik hem handmatig kan vinden.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Ik was bang dat ik alles opnieuw zou moeten sorteren, maar je kunt gewoon de zenderlijst updaten met een druk op de knop. Helaas stond Eurosport HD er niet tussen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Marcel_T.

Zou op kanaal 64 moeten komen. Maar er zijn idd problemen.

Tevens zou Eurosport sd per 25-5 in 16:9 gaan uitzenden, maar dat gebeurt ook nog niet.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Grample

Hier ook helaas nog geen Eurosport in HD op 64. Ook niet na vernieuwen. In de zender lijst staat 60 tot 63 voor HD zenders.

Grample

#40
Goed nieuws  ;D



De vraag is nu alleen wanneer "binnenkort" is. Dit is overigens op zender 64.

Sorry voor de brakke kwaliteit foto, met mijn iPhone genomen.

JeKa

Quote from: Grample on May 27, 2008, 13:13:39
Goed nieuws  ;D



De vraag is nu alleen wanneer "binnenkort" is. Dit is overigens op zender 64.

Sorry voor de brakke kwaliteit foto, met mijn iPhone genomen.

Nice! Heb je de zenders ook moeten refreshen, of stond hij er gewoon tussen?

Grample

Quote from: JeKa on May 27, 2008, 13:29:26
Nice! Heb je de zenders ook moeten refreshen, of stond hij er gewoon tussen?

Gisteren zender lijst ververst maar toen stond er niks en vanmorgen kon ik ineens wel zappen naar 64 zonder eerst de zender lijst te vernieuwen.

qapla

Nou Grample dan heb je meer dan wij hier. We hebben wel kanaal 64 maar met de E10 foutmelding erin. :'(

Grample

Quote from: qapla on May 27, 2008, 15:11:16
Nou Grample dan heb je meer dan wij hier. We hebben wel kanaal 64 maar met de E10 foutmelding erin. :'(

Heb je wel een HD abonnement ?

qapla

Quote from: Grample on May 27, 2008, 15:12:13
Heb je wel een HD abonnement ?

Uiteraard en de Samsung HD decoder. Niet dat dat zo'n geweldig ding is maar bij gebrek aan beter voldoet ie.

oud_account_1

Quote from: Grample on May 27, 2008, 13:13:39
Goed nieuws  ;D
Beter nieuws met een satellietontvanger.. >:D
Ik heb al een dag of wat Eurosport HD op kanaal 5710 en daar wordt nu Roland Garros uitgezonden O0
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Snowmaster

Quote from: qapla on May 27, 2008, 15:31:02
Uiteraard en de Samsung HD decoder. Niet dat dat zo'n geweldig ding is maar bij gebrek aan beter voldoet ie.

Pardon  ??? Wat is er mis mee ?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

speedmetal

hier eurosport hd er ook al opzitten zonder dat ik hd abbo heb! is overigens nog wel sd signaal .
Brava HD ook!

JeKa

Quote from: qapla on May 27, 2008, 15:11:16
Nou Grample dan heb je meer dan wij hier. We hebben wel kanaal 64 maar met de E10 foutmelding erin. :'(

Ik heb 'm wel