EK 2008 in HD met @home ?

Started by Grample, May 15, 2008, 10:23:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Grample

Ik kan me herinneren dat ik vorig jaar berichten heb gelezen dat Nederland 1 of 2 EK 2008 in HD zal uitzenden maar gaat dat nog door voor @home essent klanten ? Ik kan nergens een recente bericht vinden waar vermeld wordt dat klanten van essent ook van EK 08 in HD kunnen genieten ?

Iemand nieuws hierover ?

vanadium

Omdat er op de @home site niets over te vinden is heb ik ze gister gebeld, de klantenservice vond het maar een vreemde vraag "EK in HD?" Maar na enig uitzoekwerk aan hun zijde kwamen ze terug met het verhaal dat wanneer de NOS het signaal gaat doorgeven in HD, @home dat ook zal doen. Wat ze niet konden vertellen was of dit signaal "gratis" is of dat je het HDTV abonnement moet gaan afsluiten.

JeKa

Voor zover ik weet is het gratis en hoef je dus geen HD abo te hebben. Al zal een ieder met een HD decoder die wel hebben lijkt me toch.

PjotrrrNL

Meestal word je wijzer bij de gebruikersverenging, is mjn ervaring bij Multikabel...
Nu Mulikabel, Casema en @Home verder zijn gegaan onder de naam Ziggo en alle diensten per 15 mei gelijk zijn getrokken is er vanuit de Multikabel gebruikers vereniging een nieuwe vereniging met forum voor alle gebruikers op het Ziggo netwerk opgezet:

http://ziggo-gebruikers.nl

Ik zou daar op het forum eens de vraag stellen.

haythijs

Quote from: JeKa on May 15, 2008, 11:44:15
Voor zover ik weet is het gratis en hoef je dus geen HD abo te hebben. Al zal een ieder met een HD decoder die wel hebben lijkt me toch.

Ik heb zon decoder, maar geen abbonnement genomen. Aanbod is me nog te mager en enorm veel herhalingen. Hoewel ik het zeker een topbeeld vond, toen ik een nieuw kaartje kocht en dus 2 weken kon 'genieten'van HD. Maar voor mij nu nog te mager.
Het EK en de OS in HD zal wel doorgezonden worden toch hoop ik?Als vooral @home en beetje klantvriendelijk wil blijven( verhoging abbo, nieuwe wijze van betalen) dan zou dit als tegemoetkoming best aardig zijn
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Snowmaster

Quote from: vanadium on May 15, 2008, 11:05:33
Maar na enig uitzoekwerk aan hun zijde kwamen ze terug met het verhaal dat wanneer de NOS het signaal gaat doorgeven in HD, @home dat ook zal doen. Wat ze niet konden vertellen was of dit signaal "gratis" is of dat je het HDTV abonnement moet gaan afsluiten.

Aaah, dat wordt dus genieten.....want ik ben klant met HD decoder en HD abbo  :D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Grample

Ik heb ook zowel HD decoder als HD abbo dus ik hoop dat het in HD uitgezonder wordt  ;D

Marcel_T.

Moet binnen een maand toch wel voor mekaar zijn, want dan begint het EK.

Zelf twijfel ik nog over de aanschaf van een HD-decoder, zolang er nog geen een met opnamemogelijkheid is.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Snowmaster

Quote from: Marcel_T. on May 17, 2008, 11:43:36
Zelf twijfel ik nog over de aanschaf van een HD-decoder, zolang er nog geen een met opnamemogelijkheid is.

Misschien roep ik nu te snel iets.....maar die is er toch  ???
Samsung heeft er toch een harde schijf in zitten of vergis ik mij? 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Marcel_T.

Quote from: snowmaster on May 17, 2008, 11:47:02
Misschien roep ik nu te snel iets.....maar die is er toch  ???
Samsung heeft er toch een harde schijf in zitten of vergis ik mij? 

Nee. Er is een Samsung HD zónder harde schijf en een SD mét harde schijf.

En laten we eerlijk zijn, anders had jij die toch al lang gehad Snow?  ;D
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Snowmaster

Quote from: Marcel_T. on May 17, 2008, 12:10:29
En laten we eerlijk zijn, anders had jij die toch al lang gehad Snow?  ;D

Nee hoor, want ik voel nooit geen behoefte om van TV iets op te nemen .
En ik heb een gemodificeerde decoder die ik niet kwijt wil  :D.

Jarenlang heeft een dure Panasonic SVHS recorder ongebruikt in de kast gestaan.
En als het moet kan ik via de HTPC zo uitzending gemist op de Pio terugkijken.
Dat is zelfs nog redelijk te doen op 4 meter afstand en verbaaste mij enorm.

 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Sol

Hier ook HD decoder en HD abbo, ben benieuwd wat het EK ons dan te brengen heeft in beeld- en geluidskwaliteit.
Nou alleen ook nog hopen dat de kwaliteit van ons eigen elftal er ook op vooruit gaat, het word weer eens tijd te winnen. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Durk

het wordt denk ik alleen maar slechter met ziggo..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Snowmaster

Quote from: Durk on May 17, 2008, 13:25:52
het wordt denk ik alleen maar slechter met ziggo..

Ik hoop dat de @Home afdeling geen concessies doet. Het signaal behoort tot het beste wat de markt biedt. Een groter probleem voor de toekomst kon wel eens de beschikbare kabelcapacititeit zijn. Hoeveel reserves hebben zij eigenlijk met het huidige systeem?   
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Sol

Quote from: snowmaster on May 17, 2008, 13:52:33
Ik hoop dat de @Home afdeling geen concessies doet. Het signaal behoort tot het beste wat de markt biedt. Een groter probleem voor de toekomst kon wel eens de beschikbare kabelcapacititeit zijn. Hoeveel reserves hebben zij eigenlijk met het huidige systeem?   

Ik hoop ook zeker niet dat dit van de kant van @Home gedaan hoeft te worden. Zo wel, dan zou dit wel erg teleurstellend zijn, ik ben tot nu toe namelijk uiterst tevreden over de kwaliteit van het beeld en geluid.

Ach, ik zie het vanzelf wel. :)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Bengbeng

#15
Quote from: Durk on May 17, 2008, 13:25:52
het wordt denk ik alleen maar slechter met ziggo..

Ik zou je kabelmaatschappijtje maar niet zo afvallen als ik jou was.  ;)

Ziggo heeft met kop en schouders het grootste HDTV aanbod in Nederland (in vergelijking met UPC, CDS en KPN) en
is ook nog eens de goedkoopste met HDTV.

Jullie krijgen als eerste in de Benelux op 25 mei a.s. Eurosport-HD erbij, terwijl hier bij UPC en CDS pas ergens in het najaar
(mogelijk) sprake van is.
Serieus, wees blij met Ziggo, ik wou dat het mijn kabelaar was!  ;)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Flexaa

Ik ben het helemaal met je eens, Bengbeng. Ik zou ook liever 1000 keer Ziggo hebben dan UPC.
UPC durft ook nog eens extra geld te vragen voor de doorgifte van Nederland 1 in HD ivm EK2008. Je hebt daar bij UPC een HD-abonnement voor nodig. Bij Ziggo kunnen de kijkers dit zonder extra kosten bekijken.

Heb er oveigens veel moeite mee dat je extra moet betalen voor de HD versies van de publieke omroep. Je betaalt er al voor via de omroepbijdragen en overal in het buitelanland krijgen de inwoners van dat land ook de HD versies zonder meerkosten.
(Engeland, Zwitserland, Oostenrijk en Duitsland straks ook)

Dus de weg die Ziggo bewandelt is een hele nette. Ik wou dat UPC dat zo deed.


chulin

Quote from: Flexaa on May 18, 2008, 09:33:57
UPC durft ook nog eens extra geld te vragen voor de doorgifte van Nederland 1 in HD ivm EK2008. Je hebt daar bij UPC een HD-abonnement voor nodig. Bij Ziggo kunnen de kijkers dit zonder extra kosten bekijken.

Heee, goed nieuws. is het zeker?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Flexaa

Ja, dat is heel zeker. Dit heeft Ziggo al een paar weken geleden bekend gemaakt.
Je moet wel uiteraard een eigen HD kabelontvanger hebben of ingebouwd in je televisie.

chulin

Quote from: Flexaa on May 18, 2008, 10:30:48
Ja, dat is heel zeker. Dit heeft Ziggo al een paar weken geleden bekend gemaakt.
Je moet wel uiteraard een eigen HD kabelontvanger hebben of ingebouwd in je televisie.


dan wordt het genieten  ;D ;D ;D, thanks Flexaa  ;)
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Marcel_T.

Nog meer goed nieuws:

Publieke Omroep begint 2009 met HDTV
12/05/2008

npo logoDe publieke omroep verwacht al in het eerste kwartaal van 2009 een permanent HDTV-signaal van Nederland 1, 2 en 3 aan te bieden aan de kabelbedrijven. Dit zegt Cees de Bruin, directeur Distributie, Technologie en Uitzending van de NPO, in het nieuwste nummer van het blad voor omroepmedewerkers Spreek'buis. Uitzendingen in standaard definitie worden geconverteerd naar HD en waar mogelijk zullen de komende jaren steeds meer registraties in HD de televisiekijker kunnen bereiken.

De kabelbedrijven betalen ruim 2 miljoen euro aan de NPO. Dat bedrag wordt ingezet om de meerkosten van HD-producties te kunnen financieren. Technicolor legt de laatste hand aan een nieuwe, centrale eindregie voor de publieke zenders, die de naam multichannel playout draagt. Ook deze is uitgevoerd in HD (720p/50). In juni van dit jaar zal de NOS het EK Voetbal in HD aanbieden, gevolgd door de Olympische Spelen in augustus. Vanaf 1 juni om 6.00 uur krijgen de kabelbedrijven het signaal van Nederland 1 ook in HD beschikbaar, waarna op 7 juni het voetbal start. De NOS zal niet alleen de wedstrijden, maar ook de presentatie en interviews vanuit Studio 7 op het Media Park in HD doorgeven.


Bron: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Flexaa

Toch vreemd he dat je bij Ziggo zonder meerkosten naar de HD versies van Nederland 1.2 en 3 kan kijken en dat je bij UPC daarvoor extra moet betalen.

Mag dat extra geld vragen voor de publieke omroep HD eigenlijk wel ?

Snowmaster

Quote from: Flexaa on May 18, 2008, 09:33:57
UPC durft ook nog eens extra geld te vragen voor de doorgifte van Nederland 1 in HD ivm EK2008. Je hebt daar bij UPC een HD-abonnement voor nodig. Bij Ziggo kunnen de kijkers dit zonder extra kosten bekijken.

WOEHAAAAAA........dat heb nog nergens gezien......maar ik geloof je !
Dat wordt waanzinnig genieten  8).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Flexaa

Niks gezien :-)

Gewoon je radio aanzetten en luisteren naar het reclamespotje.


Donnie

Met welke HD-Decoders kun je (het beste) in HD naar het EK kijken?
Ik heb (nog) analoge Samsung decoder. Zou ik deze bij Ziggo kunnen omruilen o.i.d.?