UPC digitaal is er een alternatief?

Started by Boogi, May 14, 2008, 20:15:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Boogi

Ik heb nu UPC, en heb geen abbo op digitaal.
Echter kan ik dmv de in de tv ingebouwde DVB tuner toch gewoon digitaal kijken.
Nu is het niet meer mogelijk om nederland 1 2 en 3 te ontvangen, net 5 was al eerder niet meer mogelijk.
Het blijkt dat UPC de kanalen aan het coderen is.
Oplossing: weer een kastje en een andere afstandbediening.. ook een kaart in de tv werkt dan blijkbaar niet  >:(
Is het al mogeliujk om een andere aanbieder te nemen, buiten digitenne?, het stond mij bij dat het later wel mogelijk zou worden.

xynyx

Nee, je kan, als je in een UPC gebied zit, alleen UPC gebruiken.

Dat noemen ze nou marktwerking :o

picardo

Dit zijn ook nog opties.

interactieve tv van kpn ( heb ik zelf , fantastische beeldkwaliteit )

tele2 .
Panasonic 50PZ800 | Denon AVR2808 | Panasonic DMP-BD30 | Mirage Omnisat V2 Satelite speakers | Mirage Omnisat V2 Centerspeaker | Mirage Omnisat S8

spotmatic

Quote from: picardo on May 15, 2008, 07:37:27
interactieve tv van kpn ( heb ik zelf , fantastische beeldkwaliteit )

Maar volgens de website van KPN is dit alleen mogelijk als je een internetaansluiting hebt van KPN, Planet of Het Net. Later wordt ook XS4ALL ondersteund.

Wel jammer, maar zijn er mogelijk nog meer oplossingen?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

picardo

Panasonic 50PZ800 | Denon AVR2808 | Panasonic DMP-BD30 | Mirage Omnisat V2 Satelite speakers | Mirage Omnisat V2 Centerspeaker | Mirage Omnisat S8

spotmatic

Quote from: picardo on May 15, 2008, 09:41:00
schotel

Sterker nog: ik heb een schotel en ontvanger hier al liggen (gekregen van pa). Maar het zou fijn zijn als ik buiten niks hoef te plaatsen.

Je zou toch denken dat met de huidige technologie TV over IP totaal niet moeilijk te realiseren is? Ik wacht nu al een jaar, maar er gebeurt maar niets op dit vlak. Ik heb een internetaansluiting (UPC) en een HDMI aansluiting. Wie levert mij het verlossende kastje waarmee TV over IP mogelijk is?  ::) Dus geen rare onzin met een Slingbox o.i.d. Producten zat, maar TV over IP zit daar niet bij. Ook de verwachte TV oplossing voor de PS3 is bijzonder oninteressant omdat die niet meer doet dan het reeds aanwezige analoge signaal digitaliseren. Dat moet toch echt beter kunnen, heren fabrikanten!

(Digitenne is trouwens zwaar ruk op een 42" plasma en het pakket heb ik zelfs op de eerste dag nog teruggestuurd.)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Boogi

Op dit moment heb ik orange internet, en een schotel heb ik gehad.
Beeld van kabel is beter dan schotel, overgens ben ik blij dat ik van Canaldigitaal af ben.
Er blijft weinig over ben ik bang.

frank2

schotel en ontvanger kopen en een basisabbo van CD van 8,95 p/mnd. en je hebt honderden zenders waaronder ook zenders vele zelfs die niet op de kabel uitzenden. Kwaliteit van CD is best wel goed maar niet uitmuntend, de duitse zenders zijn aanmerkelijk beter net zoals de engelse zenders zoals BBC 1/2/3/4
schotels is wel het goedkoopste, in 2 a 3 jaar heb je het geld terugverdient, een abbo op de kabel kost toch min. 15,90 euro. Zie het verschil.
Je hebt als schotel bezitter natuurlijk een zeer ruime keuze aan ontvangers, CD goedgekeurde ontvangers, en niet cd goedgekeurde ontvangers die meestal meer kunnen, maar die ook perfect CD kanalen ontvangen met een eenvoudig abbo.

aan jouw de keuze..... ga anders eens kijken bij een sat. winkel....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bengbeng

#8
Quote from: Boogi on May 14, 2008, 20:15:08
Ik heb nu UPC, en heb geen abbo op digitaal.
Echter kan ik dmv de in de tv ingebouwde DVB tuner toch gewoon digitaal kijken.
Nu is het niet meer mogelijk om nederland 1 2 en 3 te ontvangen, net 5 was al eerder niet meer mogelijk.
Het blijkt dat UPC de kanalen aan het coderen is.
Oplossing: weer een kastje en een andere afstandbediening.. ook een kaart in de tv werkt dan blijkbaar niet  >:(
Is het al mogeliujk om een andere aanbieder te nemen, buiten digitenne?, het stond mij bij dat het later wel mogelijk zou worden.

Waarom neem je dan geen UPC DVR?  Dan kun je je huidige videorecorder de deur uit doen, en krijg
je dus geen extra kastjes. (je wisselt het ene apparaat voor de ander in)

Dat extra kastje van UPC levert je trouwens wel 145 digitale kanalen en diverse aardige services op (EPG & Uitzending gemist & Video on demand & games), zó erg is het nou ook weer niet.  ;)
Iedereen die ik ken die, soms met tegenzin, digitale tv hebben genomen zijn achteraf heel blij mee met het "kastje" en zouden 'm niet meer kwijt willen...
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Boogi

Ik wil eigenlijk geen aparte afstandbediening, die van mij tv is erg mooi/makkelijk.
Ook lijkt het mij beter om de tuner van de tv te gebruiken ipv een kastje en dan naar de tv, ook optisch is het minder.
145 kanalen zijn natuurlijk wel leuk, maar ik kijk toch alleen maar alle nederlandse kanalen.
Echt waardeloos dat UPC zijn eigen koers vaart  :'(

harrytasker

Quote from: Boogi on May 16, 2008, 19:01:15
Ik wil eigenlijk geen aparte afstandbediening, die van mij tv is erg mooi/makkelijk.
Ook lijkt het mij beter om de tuner van de tv te gebruiken ipv een kastje en dan naar de tv, ook optisch is het minder.
145 kanalen zijn natuurlijk wel leuk, maar ik kijk toch alleen maar alle nederlandse kanalen.
Echt waardeloos dat UPC zijn eigen koers vaart  :'(

Ach ja, mij interesseren die nederlandse kanalen geen ene moer, ook de sport kanalen niet.
Dus ja, helaas moeten we goede met het kwade nemen.
5150 time!

guanodude

Quote from: Boogi on May 16, 2008, 19:01:15
Ik wil eigenlijk geen aparte afstandbediening, die van mij tv is erg mooi/makkelijk.
Ook lijkt het mij beter om de tuner van de tv te gebruiken ipv een kastje en dan naar de tv, ook optisch is het minder.
145 kanalen zijn natuurlijk wel leuk, maar ik kijk toch alleen maar alle nederlandse kanalen.
Echt waardeloos dat UPC zijn eigen koers vaart  :'(

Even tussendoor: ik heb DTV, en heb de afstandsbediening van UPC zo ingesteld, dat ik 'm voor m'n DVD, tv en UPC-kastje kan gebruiken.
Er zitten een aantal leuke digitale kanalen tussen, zou nu ook niet meer willen ruilen.
En Uitzending Gemist is zoveel beter dan Uitzendinggemist.nl. In de toekomst (wanneer is onduidelijk) komt er als het goed is ook RTL Gemist.
Mine van KPN is ook erg mooi, maar dat kan je maar op één tv tegelijk krijgen. En als je dan UPC de deur uit wil werken, dan kan je dus Mine nemen, en als je dan een tweede tv hebt, dan kan je niet om die stomme digitenne heen. En dat is bagger.

Ejorne

Wegens onophoudelijk gezeik met upc stap ik binnenkort over, waarschijnlijk op interactieve tv van kpn. (Toch wel jammer want de laatste tijd heb ik niet echt meer te klagen over de stabiliteit, continuïteit en kwaliteit van upc digital tv). Laatst hadden ze bijvoorbeeld bij upc 'per ongeluk' mijn dvr-extra channel pakket opgezegd. Omdat de extra channels het ineens niet meer deden hing ik dus maar aan de telefoon.

Het eerste contact bracht de mededeling dat alles hersteld zou worden met de bijbehorende excuses tussen vrijwel elke zin. Maar de eerst volgende factuur liet zien dat ik ineens abonnee was geworden van het royaal pakket met de daarbij behorende kosten. Nu is het verschil in prijs tussen beide abonnementen niet schokkend maar toch ben ik het hier uiteraard niet mee eens.

Weer aan de telefoon de vele excuses later was de mededeling dat de factuur een foutje was en dat ik ter compensatie eerst mocht genieten van 3 maanden gratis royaal tv en dat ik daarna weer terug gezet zou worden naar extra-channel pakket.

Zowaar kreeg ik een nieuwe factuur met daarop creditering van de eerdere factuur. Echter drie maanden later kwam toch weer de royaal pakket factuur en was ik dus niet terug gezet naar het extra channel pakket. Ik wachtte maar even met betalen en hoopte dat de aangepaste factuur vanzelf zou volgen.

Maar de factuur daarop was hetzelfde als de vorige maar nu dus dubbel omdat de vorige nog niet betaald was... Ik dus weer aan de telefoon... Helaas was er een foutje opgelopen en wanneer ik de factuur netjes zou betalen zou het teveel betaalde weer terug gestort worden, was de reactie van upc. Ik heb dus netjes betaald. Eerst nog lopen zeuren dat ik toch ook een aangepaste factuur toegestuurd zou kunnen krijgen, maar dat was kennelijk te moeilijk voor ofwel de medewerker of de administratie software... Maar een maand later wéér een foutieve factuur en nog niets terug gestort op mijn rekening....

Weer aan de telefoon... Kreeg ik toen even te horen dat ik niet terug gezet kan worden naar het extra channel pakket. "Dit kan gewoon weg niet in de administratie" was het excuus. En "maar ik had toch 3 maanden gratis gekregen als compensatie???" kreeg ik te horen. Nou breekt mijn klomp... (of beter gezegd: nu pas breekt mijn klomp) Ik gaf als antwoord dat het mij hoogst onwaarschijnlijk lijkt dat iemand niet terug gezet kan worden naar een bestaand abonnement. De reactie was dat ik niet een bestaand abonnement maar een nieuw abonnement had... !!! What the @#$%. Upc was zelf de boosdoener om ineens mijn abonnement af te sluiten zonder enig bericht en uiteraard zonder mijn opdracht... Tja, dat was dan pech voor mij en daarom dus die 3 maanden compensatie...

Ik probeerde me medewerker duidelijk te maken dat ik vanaf nu elke maand een paar euro teveel zou moeten betalen en dat 'die compensatie' dus uiteindelijk veel te weinig zou zijn. En dan reken ik nog niet eens de telefoonkosten mee die ik 'noodgedwongen' heb moeten maken...

Ik mocht een klacht indienen, schriftelijk ergens in lelystad ofzo...

Als ik al iets schriftelijk ga doen dan is het wel aan een consumenten organisatie of aan een advocaat ofzo... Maar ja, dat heeft toch uiteindelijk ook weinig zin en zou me alleen maar extra kosten opleveren... Opstappen dus naar de kpn...

Of heeft iemand een andere tip voor mij, Tele2 ofzo... Maar daar is het zenderaanbod niet echt aantrekkelijk vind ik...

Boogi

UPC is gewoon een zooitje.
Als er een wijziging is wordt het pas echt feest daar  :-X

stef662

Tja ze behandelen je zo omdat ze weten dat ze de enige zijn. Misschien iets bij kassa proberen?

Melbury

QuoteUPC is gewoon een zooitje.
Als er een wijziging is wordt het pas echt feest daar   

Niet doorvertellen hoor  ;) maar ik kijk al bijna een jaar gratis Film1.
Ik krijg wel regelmatig brieven van UPC, dat dit niet terecht is en het pakket aangepast zal worden.
Maar er gebeurt niets.
Toffe lui, daar bij UPC.  8)
(en ik heb nog goed beeld ook)

SpeedyAndré

Het zender aanbod is 'gemiddeld' bij Tele2 en ze bieden tv samen met internet aan, tv zonder internet kan niet.
Over de kwaliteit ben ik wel tevreden want dat gaat richting dvd.
Voor de meeste keus lijkt een schotel mij het beste, ook voor HD signalen :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp