Meet the Spartans

Started by svmnb, May 10, 2008, 10:51:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

svmnb

Spoof op '300'. Wat een draak van een film. Erg flauw en ongeinspireerd. Het geheel bestaat uit 95% uit verwijzingen naar hoe nichterig de Spartanen waren. Zelfs in een melige bui zul je deze film met moeite uitzitten. Zelfs Carmen Electra ziet er futloos en oud uit, dus die kan deze baggerfilm ook niet redden.
2/10
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

JeKa

Hij leek me erg grappig, maar nu ben ik nieuwsgierig hoe slecht hij is. Ik ga hem wel kijken, maar zeker niet in de bios.

Dennistattoo

Heb hem hier liggen en hij is wel lachen, vooral Carmen Elektra is zoals altijd weer super :P. Is wel een film die je even moet kijken,

Zit nu ook te zoeken naar: Superhero the movie
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

Xstream

Aangezien ik 300 op zich al een comedy vond met de misplaatste en vreemde teksten kan ik een parodie nog wel accepteren ... als het om een film was gegaan die ik echt goed had gevonden had ik er waarschijnlijk anders over gedacht ...

De eerste 10 a 15 minuten vond ik nog wel vermakelijk, maar daarna was het hele doel waarom ze de film gingen maken wel op ... Het idee van die "homo" spartanen is na 2 grappen ook wel voorbij, alle verwijzingen naar programma's, personen, films en merken hadden op geen enkele manier een leuke toevoeging en de film verviel in een diep treurig en slecht niveau waar niets meer in te lachen viel en kant nog wal raakte ...

Kortom, treurige en zielige film ... niet zozeer omdat ze 300 te kakken zetten, maar gewoon omdat het ongeispireerd en te flauw is ...
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

squeek

ik vond em iig beter als de laatste parodieen van afgelopen drie jaar of zo. die waren echt niet te pruimen, hier zaten nog lollige momenten in.

wat ik wel grappig vindt is bijvoorbeeld hoe jullie het zo slecht vinden vanwege hoe "ongeinspireerd" ie is  ;D duh, het is een parodie. wat verwacht je dan? dramatiek, origineel verhaal en een plotwending op het einde  ;D


greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Xstream

#5
Quote from: squeek on May 10, 2008, 17:06:11
wat ik wel grappig vindt is bijvoorbeeld hoe jullie het zo slecht vinden vanwege hoe "ongeinspireerd" ie is  ;D duh, het is een parodie. wat verwacht je dan? dramatiek, origineel verhaal en een plotwending op het einde  ;D

Nee, uiteraard niet ;) ... maar de link met films als Hot Shots, The Naked Gun, Spaceballs, Airplane, Top Secret, Robin Hood: Men in tights en zo zijn er nog wel tal op te noemen wordt dan snel gelegd natuurlijk. En je hebt gelijk dat het "parodie" niveau de laatste jaren treurig is ... die heb ik dan ook stuk voor stuk vermeden ... deze heb ik dan toevallig wel opgezet ondanks de mega slechte reviews ... en de 1e 15 min dacht ik van nou ... tot nu toe vind ik em zo slecht nog niet. Wel flauw, maarja, tis een parodie natuurlijk ... daarna ging het echter helemaal mis ... dus nee, ik trek geen vergelijking met bijv. de godfather en deze film als graadmeter :D
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Erik

Hij was niet super maar op sommige momeneten best wel grappig, vooral "hercules" moest ik wel om lachen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

squeek

Quote from: Xstream on May 10, 2008, 17:19:34
Nee, uiteraard niet ;) ... maar de link met films als Hot Shots, The Naked Gun, Spaceballs, Airplane, Top Secret, Robin Hood: Men in tights en zo zijn er nog wel tal op te noemen wordt dan snel gelegd natuurlijk. En je hebt gelijk dat het "parodie" niveau de laatste jaren treurig is ... die heb ik dan ook stuk voor stuk vermeden ... deze heb ik dan toevallig wel opgezet ondanks de mega slechte reviews ... en de 1e 15 min dacht ik van nou ... tot nu toe vind ik em zo slecht nog niet. Wel flauw, maarja, tis een parodie natuurlijk ... daarna ging het echter helemaal mis ... dus nee, ik trek geen vergelijking met bijv. de godfather en deze film als graadmeter :D

ik denk dat er na men in tights geen echt goeie parodie meer is gemaakt. wat me echt stoort aan die "moderne" parodieen is dat er A : steeds een "rap"nummer in zit. vindt er geen bal grappig aan. B : steeds scheten, kots en stront in moet voorkomen op één of andere manier. die amerikanen zijn er blijkbaar gek op. en het moeten dan nog ellelange scenes zijn ook. dat maakt het helemaal lastig

alleen die twee "elementen" verzieken de moderne parodieen al, en die overduidelijk niet aanwezig zijn in bijvoorbeeld hot shots en the naked gun.


greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Xstream

#8
Helemaal mee eens ... al kun je ook scheten, kots en stront ook op een "leuke" manier gebruiken ... dan denk ik aan de scene van "team america" bijvoorbeeld ... kheb me kapot gelachen om die kots scene ...

Het is meer dat het parodie niveau wat al mega flauw is in een sort overkill situatie is beland ofzo ... alsof ze denken dat hoe flauwer de parodie hoe beter ... alles kan ... het maakt toch geen zak uit ... maar een goede parodie maken is nog wel een kwestie van "gevat" zijn ... droog zegmaar.

Een simpele is bijvoorbeeld als in "The Naked Gun" Nielsen tegen die gast van 2.50 zegt waar je het hoofd al nooit van ziet omdat ie te lang is (leuk en gevat dus) ... "Hey, er zit iets aan je neus" ... en dat er dan een halve banaan naar beneden valt. Das gewoon ultiem droog en voor mij een stukje humor.

En wat krijgen we nu? Een afgetaaide Carmen Electra die ineens in Spiderman verandert zonder enige aanleiding of enige gevatheid ... verwijzingen naar "Deal or No Deal" die nergens op slaat etc ... het gaat er juist om dat je die onzin er juist bijhaald om er vervolgens een goeie grap mee te kunnen maken. Dat laatste vergeten ze gewoon ... alsof "Deal or No Deal" op zich al zo geweldig grappig is.

Daarom was het gegeven van Spartanen als Homo's afbeelden nog wel grappig ... omdat ze een gegeven hebben waar ze vervolgens wat grappigs mee kunnen doen ... maar dat blijft geen uur grappig natuurlijk ... Robin Hood Men in tights gebruikte dat gegeven ook een beetje natuurlijk, alleen dat paste ze ook alleen toe als de situatie er ook naar was ...

Pff ... waarom zit ik parodien te analyseren eigenlijk? Dat zijn die films toch niet waard ... maar idd ... die rap muziek en slappe verwijzingen naar zogenaamd huidendaagse "hippe" zaken is gewoon niet leuk genoeg als je er vervolgens niks leuks mee doet ... dat op zich is gewoon niet grappig, maar flauw en compleet doelloos IMO ... :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

squeek

juist ja, ik denk dat we op dezelfde golflengte zitten hier :D

daarom hoop ik stiekem wel dat superhero movie dus meer naar het originele gaat gaan. als je de trailers zo bekijkt lijkt het me wel zo. maar het blijft afwachten natuurlijk. leslie nielsen zit er al in en das al veel he  ;D we zullen zien.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Xstream

#10
Over parodien gesproken. Gisteren "Walk Hard: The Dewey Cox Story" gekeken. Een soort van parodie op Walk the Line, maar met iets meer style en gepaste humor. Het is wel aan te raden om Walk the line dan gezien te hebben uiteraard.

http://www.imdb.com/title/tt0841046/

Zelfs nog 2 Golden Globe nominaties gekregen voor beste muziek en beste rol in comedy/musical van John C. Reilly.

Erg vermakelijk ...
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Jukie

Ik heb deze in Mexico gezien enkele maanden terug, en binnen 30 minuten had 80% de zaal alweer verlaten  ;D

Ik heb hem zelf wel uitgezien, maar hoe en waarom weet ik nog steeds niet eigenlijk  :P

Dus nee, ik vond hem niet zo sterk  ;)