Hoe serieus is Blu Ray nou eigenlijk???

Started by Major_Ton, May 9, 2008, 17:24:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Major_Ton

Het kwam zomaar in mij op en ik heb er nog geen idee over hoe of wat... Maar als je nu wilt dat een nieuw concept zoals Blu Ray een goede start maakt, waarom is dan bijv &#$%@*$!!!!! Star Wars en LOTR nog niet op Blu Ray uit?
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

remon123

Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

PeterPan

Als men Star Wars nu uitbrengt verkoopt men er 10. Als men Star Wars over 3 jaar uitbrengt, wanneer je een Blu-ray speler voor 70 euro bij Blokker kan kopen, verkoopt men en 300 miljoen.
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

Major_Ton

Zal dat niet alsnog gebeuren dan? Maargoed, er zit wat in inderdaad.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Mike Philippens

Quote from: Major_Ton on May  9, 2008, 17:24:29
Maar als je nu wilt dat een nieuw concept zoals Blu Ray een goede start maakt, waarom is dan bijv &#$%@*$!!!!! Star Wars en LOTR nog niet op Blu Ray uit?
Dat bepaalt de Firma BluRay niet. Dat moet de producent doen. George Lucas heeft ook heeeeel lang gewacht voor ie de oude (en beste) Star Wars op DVD uitbracht. Tsja..dan vraag je om piraterij natuurlijk (Laserdisc kopieën naar DVD bv).

En daarbij wacht men graag met dergelijke releases. Je moet niet alles tegelijk uitbrengen; dat moet geleidelijk gaan, anders worden er te weinig verkocht en ligt ie over een paar maanden in de aanbiedingenbak. Je moet ook een beetje af van het idee dat ze films uitbrengen om ons een plezier te doen. Ze doen het alleen maar om geld te verdienen, dus doen ze er van alles aan om dat te maximaliseren.

Tube-freak

Ik geloof wel in blu ray.  Zeker weten.  Aleen de gedachte kronkels van film producenten/distributeurs begrijp ik inderdaad ook niet helemaal.
Maar waar ik nu een beetje bang voor ben is dat alle oude meuk ook weer op blu ray gaat komen en dat die dan voor 30 euro in de schappen ligt terwijl de kwaliteit misschien nauwelijks voldoet.  Dat gaat natuurlijk weer helemaal nergens over.  Gelukkig is er genoeg wat wel goed is.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

brtram

Pas als de 5.1 setjes standaard met Blu Ray worden uitgevoerd zal de echte doorbraak komen.

Nu is het aan de gemiddelde consument niet te verkopen dat hij er naast een andere speler ook een andere receiver moet kopen om van Blu Ray surround te genieten met z'n HD tv.

In de huidige situatie hangt Blu Ray het SACD lot boven het hoofd.

peterrr

#8
Quote from: brtram on May 18, 2008, 19:31:59
Pas als de 5.1 setjes standaard met Blu Ray worden uitgevoerd zal de echte doorbraak komen.

Nu is het aan de gemiddelde consument niet te verkopen dat hij er naast een andere speler ook een andere receiver moet kopen om van Blu Ray surround te genieten met z'n HD tv.

In de huidige situatie hangt Blu Ray het SACD lot boven het hoofd.


Ik zag gisteren bij een witgoedketen,  een Samsungset, alles in 1 doos met bluray,6.1versterker enz. ( zag eruit als een Bosekloon)

Dus dat wordt snel opgepakt, nu Hd-Dvd terziele is.

En je weet hoe snel prijzen van dit soort setje`s dalen...

http://www.samsung.com/nl/consumer/detail/detail.do?group=mp3audiovideo&type=hometheater&subtype=hometheatersystems&model_cd=HT-BD2

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

ajbeefde

Quote from: brtram on May 18, 2008, 19:31:59
Pas als de 5.1 setjes standaard met Blu Ray worden uitgevoerd zal de echte doorbraak komen.

Nu is het aan de gemiddelde consument niet te verkopen dat hij er naast een andere speler ook een andere receiver moet kopen om van Blu Ray surround te genieten met z'n HD tv.

In de huidige situatie hangt Blu Ray het SACD lot boven het hoofd.

Tot u sprak Drs.P......  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

wil

Quote from: ajbalmere on May 18, 2008, 19:56:18
Tot u sprak Drs.P......  :)
Die man heeft vaak gelijk!  ^-^ Dus wees gewaarschuwd...  ;)

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

peterrr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Mike Philippens

Quote from: brtram on May 18, 2008, 19:31:59
In de huidige situatie hangt Blu Ray het SACD lot boven het hoofd.
Lijkt me een beetje onzin. Vrijwel geen hond buiten dit forum heeft ooit van SACD gehoord. BluRay is mede door de PS3 redelijk bekend. En er wordt ook best wel wat reklame voor gemaakt. Misschien dat mijn moeder het niet kent, maar mensen die een klein beetje bij de tijd zijn weten wat het is. Dat wil niet zeggen dat het gekocht wordt, maar dat is een ander verhaal. SACD is vrijwel dood omdat er niet erg veel promotie achter zit. Het is dan ook best moeilijk verkopen omdat de meerderheid van de consumenten dik tevreden is met de CD, dan wel er vrolijk op los wordt gedownload. Die extra geluidskwaliteit alleen gaat aan de massamarkt voorbij. Dat interesseert ze geen reet, al was het alleen al omdat je een redelijk duur spulletje nodig hebt om er volledig van te genieten.
Nu heel veel mensen een flatscreen hebben, is iets als BR of HD-DVD makkelijker te verkopen. Ik denk dat zelfs mijn moeder nog ziet dat de Planet Earth BR iets grandioos is...

stef662

Dat het beeld van blu ray beter is dan sd was me al bekend en is ook zeker voor een videofiel de moeite waard maar ook het geluid is veel beter en gedetailleerder. Ik luister sd via tag en Apogee magnetostaten via dezelfde keten hd-audio is echt een heel ander verhaal, ook gedetailleerder althans bij de superman 3 blu ray die ik als enige heb kunnen testen met de ps3. Helaas geen weg terug meer  ;D

Tube-freak

Ik vind vooral het PCM geluid ook een aanwinst.  Meestal heb je dit niet op DVD omdat de PCM track al mee ruimte inneemt dan er op de dvd past.  PCM is ongecomprimeert.  Klinkt echt waanzinnig op een samsung BD-P 1400.  Dus dit is nog maar een instap modelletje.  Als straks de "echte" spelers komen dan weet je helemaal niet meer wat je meemaakt qua geluid.

Ook het beeld is fraai natuurlijk, alhoewel dit ook nog wel wat verschilt per film.  Maar goed aleen de films zijn nog steeds zo duur dus daarom loopt het niet al te hard.   Ik ben beetje huiverig voor de oude films die op blu ray verschijnen.  Zal er niet zo snel een kopen tenzij ik echt weet dat het goede beeld kwaliteit is.  Ik kijk regelmatig op www.blu-ray.com naar recenties dus dan weet je meestal snel wat je wel en niet hoeft te kopen.


16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

stef662

Ik ben lid van www.moviemile.nl en die hebben ook een heleboel blu ray voor 10,- per maand haal je er zo 4 binnen, maar ik weet niet of er nog een addertje onder het gras zit. Moet de eerste blu ray nog afwachten maar in de gewone videotheek betaal ik er nu 4 a 5 euro voor al zal dat ook snel minder worden zeiden ze daar, a.s. vrijdag krgen ze veel nieuwe titels binnen. Begint te komen allemaal. Voor de videotheek is het mooi meegenomen dat de blu ray erg krasvast is  ;)