Recensie compleet 47 Labs systeem in Music Emotion

Started by reMC, May 9, 2008, 09:45:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reMC

Jo Mulllers van Music Emotion heeft een recensie geschreven over een compleet 47 Labs Shigaraki systeem! De uitgave ligt nu in de winkel en is zeer positief te noemen 8)

Just so you know ;)


(de foto's zijn in werkelijkheid veel minder donker)

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

#2
Ik heb het artikel gisteren al in de tuin gelezen  :) Leuk artikel en leuk ook dat jullie genoemd worden  ;D

De beste man was vooral nogal lovend over de speaker kabels, gezien de (realtief lage) prijs begint dat mijn nieuwsgierigheid wel wat te prikkelen  ;)

advr


leuk artikel dus ;D

ga jij naar de demo van Audio-life?
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

#4
Quote from: advr on May 12, 2008, 09:23:51
leuk artikel dus ;D

ga jij naar de demo van Audio-life?
Ik of Remco  ???  ;D

Edit: is dat niet vandaag toevallig  ???

advr

Quote from: Audioloog on May 12, 2008, 09:24:52
Ik of Remco  ???  ;D

Edit: is dat niet vandaag toevallig  ???

jij natuurlijk, Remco zal er sowieso zijn.
ik heb me er voor op gegeven. je kunt niet zo maar gaan 8)

edit: ja is vanmiddag
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Quote from: advr on May 12, 2008, 09:26:30
jij natuurlijk, Remco zal er sowieso zijn.
;)

Quote from: advr on May 12, 2008, 09:26:30
ik heb me er voor op gegeven. je kunt niet zo maar gaan 8)
Veel plezier!  :)

advr


voor mij de eerste echte kennismaking met Audio Pel. Op de VAD show 47 Lab gehoord en dat was ook erg goed!

het is altijd leuk ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

reMC

Quote from: Audioloog on May 12, 2008, 09:15:46
De beste man was vooral nogal lovend over de speaker kabels, gezien de (realtief lage) prijs begint dat mijn nieuwsgierigheid wel wat te prikkelen  ;)

Blijf jij nou eens stil zitten ;D ;) Voor anderen is de interlink met Furutech FP-101(G) pluggen (0.80m) de hele maand mei €95 ipv €124, afgemonteerd en al. (;D grapje natuurlijk vwb jij en kopen, maar you know ;))

Quote from: advr on May 12, 2008, 09:35:54
voor mij de eerste echte kennismaking met Audio Pel. Op de VAD show 47 Lab gehoord en dat was ook erg goed!

het is altijd leuk ;D

En dat was het zeker! Leuk dat je er was (en uiteraard ook Mitch, Rudolf en Garmt van het forum)! :D

Iemand die graag even iets wilt neerpennen kan dat mooi hier doen ;)

Ruud-

Quote from: reMC on May  9, 2008, 09:45:17
Jo Mulllers van Music Emotion heeft een recensie geschreven over een compleet 47 Labs Shigaraki systeem! De uitgave ligt nu in de winkel en is zeer positief te noemen 8)

Heb je in M.E. ooit een negatieve recensie gelezen ::) ???
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

reMC

Quote from: Ruud- on May 12, 2008, 22:29:49
Heb je in M.E. ooit een negatieve recensie gelezen ::) ???

Ze zijn behoorlijk positief ingesteld vind ik zelf inderdaad, maar dat maakt de genoemde specifieke mooie woorden (en het feit dat hij de componenten voor eigen gebruik gaat kopen!) er niet minder op ;) Maar ik zal niet teveel verklappen voor diegenen die de recensie nog moeten/willen lezen :)

Nahpets

Quote from: reMC on May 12, 2008, 22:31:36
het feit dat hij de componenten voor eigen gebruik gaat kopen!

Dat zou pas een indicatie kunnen geven als de volgende zaken bekend zijn:
Is het echt voor eigen gebruik? Of gaat iemand in de 3e graad va de ex-schoonfamilie er mee aan de haal?
Hoeveel bedraagt de korting?
Is daarvoor een tegenprestatie nodig (geweest)?

Anders zegt het bar weinig.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

reMC


Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

reMC

Quote from: Enno on May 12, 2008, 22:57:47
Jij begint er over dat het iets zou zeggen.....

Het leek mij voor zichzelf sprekend dat het voor zichzelf is (en dat het oa de bedoeling is dat de kabels onderdeel worden van zowel z'n prive set als in combinatie met z'n recensiecomponenten). Anders zou het idd niet echt interessant zijn ;)

Rock Solid

Hallo,

Ik wil even van de gelegenheid gebruik om iets te schrijven over de Grande Opening van Audio Life in Buren (vandaag).

Om gelijk de scene te zetten; het is geweldig om mensen met passie voor beroerende/bewegende muziekweergave aan het werk te zien, zonder de gebruikelijke commerciele push om dingen te slijten. Je voelt je gelijk thuis en absoluut niet belaagd. Daarnaast praat je met ervaren mensen zoals Cees Pel en Hans Kortenbach over hun producten en de weg ernaar toe.
Fantastisch vond ik het ook om met Hans te spreken over de (soms te grote) nadruk op het meten en de rationele aanpak in de ontwikkeling van muziekapparatuur (ik vind eigenlijk muziekinstrumenten beter op z'n plaats). Hans noemde de belangrijke synergie tussen hem en Cees om de luidsprekers en versterkers te verfijnen erg uniek, en dat de hierbij uitvloeiende vaak intuitieve (op basis van veel experimenten met verschillenden houttypes etc. die vaker teleurstellend waren dan een schot in de roos) aanpak deze fantastische producten heeft opgeleverd.
Dit werd nog eens beaamd tijdens de luistersessies; ondanks de warmte en mijn hoofdpijn kwam de energie/spirit van de muziek zeer goed over.
Om te voorkomen dat ik alleen maar positief ben (en hopelijk mijn geloofbaarheidsnivo op te krikken  ;D); persoonlijk vind in het gebruik van resonerende kasten toch een labiele factor. Zeker met het oog op het weer (temperatuur en luchtvochtigheid) kan de klank sterk worden beinvloed en kan het laag de rest voor mij verstoren.
Maar muziek maken kon de set zeker maken  :) en dat de Audio Life de juiste mensen aan boord heeft is ook duidelijk. Maar zo'n leuke luistersessie in Buren waarbij het hele gezin Bunge werd gemobiliseerd is toch wel de icing on the cake (of is 'on the water icecream' ?? ;D ;D).

Ga zo door !!

Rudolf

Pjotr27

QuoteHet leek mij voor zichzelf sprekend dat het voor zichzelf is (en dat het oa de bedoeling is dat de kabels onderdeel worden van zowel z'n prive set als in combinatie met z'n recensiecomponenten).

Jo Mullers naar 47 LAbs bekabeling? Heel verassend hij is dacht ik ooit werkzaam geweest bij Siltech.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Joep

Quote from: Pjotr27 on May 13, 2008, 12:59:47
Jo Mullers naar 47 LAbs bekabeling? Heel verassend hij is dacht ik ooit werkzaam geweest bij Siltech.

Je wilt niet weten wat hij er van vond in zijn set t.o.v. zijn €5000,- Crystal Cable...! ;) het antwoord laat zich makkelijk raden!

Pjotr27

QuoteJe wilt niet weten wat hij er van vond in zijn set t.o.v. zijn €5000,- Crystal Cable...!

Nee zeker niet als je zelf zoveel betaald heb, nou ja zijn Crystal is 2e dehands erg veel vraag naar dus hij zal er niet slechter van worden.
reMC komt over 2 weken met oa de 47 LAbs bekabeling bij mij luisteren.... Het zal me wel geld gaan kosten vrees is  ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Quote from: Rock Solid on May 12, 2008, 23:38:35
Hallo,

Ik wil even van de gelegenheid gebruik om iets te schrijven over de Grande Opening van Audio Life in Buren (vandaag).

Om gelijk de scene te zetten; het is geweldig om mensen met passie voor beroerende/bewegende muziekweergave aan het werk te zien, zonder de gebruikelijke commerciele push om dingen te slijten. Je voelt je gelijk thuis en absoluut niet belaagd. Daarnaast praat je met ervaren mensen zoals Cees Pel en Hans Kortenbach over hun producten en de weg ernaar toe.
Fantastisch vond ik het ook om met Hans te spreken over de (soms te grote) nadruk op het meten en de rationele aanpak in de ontwikkeling van muziekapparatuur (ik vind eigenlijk muziekinstrumenten beter op z'n plaats). Hans noemde de belangrijke synergie tussen hem en Cees om de luidsprekers en versterkers te verfijnen erg uniek, en dat de hierbij uitvloeiende vaak intuitieve (op basis van veel experimenten met verschillenden houttypes etc. die vaker teleurstellend waren dan een schot in de roos) aanpak deze fantastische producten heeft opgeleverd.
Dit werd nog eens beaamd tijdens de luistersessies; ondanks de warmte en mijn hoofdpijn kwam de energie/spirit van de muziek zeer goed over.
Om te voorkomen dat ik alleen maar positief ben (en hopelijk mijn geloofbaarheidsnivo op te krikken  ;D); persoonlijk vind in het gebruik van resonerende kasten toch een labiele factor. Zeker met het oog op het weer (temperatuur en luchtvochtigheid) kan de klank sterk worden beinvloed en kan het laag de rest voor mij verstoren.
Maar muziek maken kon de set zeker maken  :) en dat de Audio Life de juiste mensen aan boord heeft is ook duidelijk. Maar zo'n leuke luistersessie in Buren waarbij het hele gezin Bunge werd gemobiliseerd is toch wel de icing on the cake (of is 'on the water icecream' ?? ;D ;D).

Ga zo door !!

Rudolf

daar sluit ik me bij aan 8)

was je er smorgens of smiddags ::)

ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Joep

Quote from: Pjotr27 on May 13, 2008, 13:15:10
Nee zeker niet als je zelf zoveel betaald heb, nou ja zijn Crystal is 2e dehands erg veel vraag naar dus hij zal er niet slechter van worden.
reMC komt over 2 weken met oa de 47 LAbs bekabeling bij mij luisteren.... Het zal me wel geld gaan kosten vrees is ;D

Als je het mooi vind klinken wel ja! ;D

Rock Solid

Quote from: advr on May 13, 2008, 13:29:33
was je er smorgens of smiddags ::)

ad.

Hoi Ad,

Ik was er 's ochtends. En jij?

Rudolf

advr

Quote from: Rock Solid on May 13, 2008, 22:35:19
Hoi Ad,

Ik was er 's ochtends. En jij?

Rudolf

hoi Rudolf,

Des middags ;D

Ik vond het erg leuk!

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

reMC


Pjotr27

In het vorige week (11-2009) uitgekomen nummer van Music Emotion een artikel over Hans Kortenbach, de maker van de Musical Affairs luidsprekers en audio meubelen.
Leuk stukje voor de liefhebbers van iemand met veel passie voor zijn producten en muziek.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.