The Eye (Hollywood remake)

Started by BWzes03, May 7, 2008, 14:03:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BWzes03

Allereest, het is een remake van een Chinese/Asiascreen film met dezelfde titel.
Als je het origineel kent is het een feest van herkenning, maar misschien een kleine tegenvaller.. (YMMV)

(Altijd lekkere) Jessica Alba speelt een vrouw die in haar jeugd door een ongeluk met vuurwerk blind geworden is.
Krijgt een hoornvlies transplantatie waardoor haar gezichtsvermogen wordt hersteld, maar daarna gebeuren er hele vreemde dingen......

Ook al heb je het origineel al gezien voor mij toch een aanrader (Jessica  ;D) ik geef de film toch een dikke 7...



Originele Synopsis :

Sydney Wells (Jessica Alba) is een talentvolle violiste die sinds een tragisch ongeval in haar kindertijd blind is. Na een operatie waar ze al gans haar leven op wachtte krijgt ze haar zicht terug. Met de hulp van haar dokter en de steun van haar oudere zus leert Syndey zich aanpassen aan haar herstelde zicht. Maar Syndeys geluk is van korte duur wanneer ze schimmige en schrikwekkende beelden begint te zien. Zijn deze het gevolg van Sydneys geest die zich tracht aan te passen aan de nieuwe situatie of gaat het hier om echte beelden? Terwijl Sydneys familie en vrienden beginnen te twijfelen aan haar geestelijke gezondheid geraakt Sydney er stilaan van overtuigd dat haar anomieme oogdonor op één of andere manier een deur heeft geopend naar een angstaanjagende wereld die enkel zij kan zien.
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

Elegy

Grote goden, wat een bloedarmoede heerst er de laatste tien jaar in o Rly?wood zeg. Allemaal remakes, superhelden meuk en sequels...

Ik hou het wel bij het origineel.

Big-L

Entertaining, maar origineel is beter qua sfeer!