Eerste Blu-Ray ervaring, mooi maar toch...

Started by TheHoax, May 4, 2008, 19:17:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheHoax

Hallo,

Zojuist mijn eerste Blu-ray film gekeken, ik heb er naar uitgekeken maar ben toch iets teleurgesteld. Het viel mij op dat in de donkere scenes er toch best wat ruis/korrel te zien is en dit had ik niet verwacht.

Wie valt dit ook op en hoe beviel jouw eerste blu-ray ervaring?

-Film '28 weeks later' -afgespeeld op een Ps3-Profigold 2m HMDI kabel-Sony full HD Lcd 40v3000 1080p-




astrobart

#1
welkefilm heb je bekeken/ ???a

ah 28 weeks later.


PjotrrrNL

'Korrel' zit vaak in het originele filmmateriaal en wordt dus ook in Blu-ray zichtbaar, verschilt ook per film en is soms ook de bewuste keuze van de regisseur....

TheHoax

Quote from: PjotrrrNL on May  4, 2008, 19:27:44
'Korrel' zit vaak in het originele filmmateriaal en wordt dus ook in Blu-ray zichtbaar, verschilt ook per film en is soms ook de bewuste keuze van de regisseur....

Ja, ik begrijp het. We blijven natuurlijk 'afhankelijk' van de bron. Ik ben misschien ook erg kritisch doordat ik met (te)hoge verwachtingen aan de film begon. De scenes buiten de donkere scenes zijn van verbluffende kwaliteit, des te meer viel mij de 'korrel' op in de donkere scenes. Aan de andere kant beschrijp ik nu ook dat het 'opzet' kan zijn van de makers, maar misschien zijn de afspeel mogelijkheden op dit moment wel beter dan de geschoten opnames live op de set? Er word nog opgenomen met film en nog niet digitaal hd.  ???


Sonic Circle

Mja. Een van mijn eerste 'full hd' ervaringen was Miami Vice op HD-DVD en dat viel echt compleet in het niet bij wat ik bijvoorbeeld zag tijdens The Matrix Trilogy, Children of Men of Transformers op HD-DVD (Of The Patriot op Blu-Ray). Is dus ook erg afhankelijk van welke film je kijkt. Miami Vice heeft tijdens alle donkere scenes gigantisch veel grijsblauwe grain ofzo, verschrikkelijk lelijk.

TheHoax

Ik ga vanavond 'Beowulf'  >:D op blu-ray kijken, ik laat nog horen hoe de kwaliteit is. Maar ik begrijp door de reacties dat er ook op blu-ray (grote) verschillen zijn mbt de beeldkwaliteit. Jammer dat er niet een soort standaard bestaat...

Maar verder, Blu-ray all the way....nu nog wachten tot de prijzen wat zakken, 30 Euro,- vind ik toch aan de hoge kant voor de gemiddelde film.

TheHoax

Tja, was een 'animatie' film, dit wist ik niet. Goede kwaliteit overigens.

jos-nl

Hi,

Had ook gemengde gevoelens bij het kijken van mijn eerste blu-rays. Vond de kwaliteit ook wat wisselen van iets beter dan DVD tot mooi 3D beeld. Heb oa Identity, Close Encounters, 50 first dates, Cars, A Knight's Tale, Home of the Brave gezien.

Afgelopen week ook weer 2x een DVD gekeken en moet zeggen dat nu ik een aantal blu-rays achter elkaar gezien heb het verschil tussen DVD en BD wel steeds beter zichtbaar wordt.

Vind zelf ook de geluidskwaliteit van BD zelfs al met standaard Dolby/DTS over het algemeen beter.

Ook vind ik het wel grappig dat ik de vooruitgang in kwaliteit het beste ervaar als ik een tijdje naar de BD kwaliteit heb zitten kijken en dan terug ga naar DVD. Heb ook dezelfde ervaring met het luisteren naar nieuwe luidsprekers een tijdje geleden. Vond deze in de winkel niet echt een grote vooruitgang met wat ik al heb maar toen ik thuis kwam merkte ik het best wel forse verschil in geluidskwaliteit eigenlijk pas...

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

TheHoax


squallgage

nee idd. vaak het idee dat de eerste, vooral oudere films natuurlijk. allemaal geupscaled is. dat als je een goede ompressie wilt hebben. dat je iets van Nemo, of Monsters Inc. dan heb je wel echt echt fullHD.

Lord of the rings ook echt een aanrader :D:D:D
Vlissingen is de shit, geloof je het niet. Vraag het de duitsers. !

Staaled

Quote from: squallgage on May  7, 2008, 16:38:53
nee idd. vaak het idee dat de eerste, vooral oudere films natuurlijk. allemaal geupscaled is. dat als je een goede ompressie wilt hebben. dat je iets van Nemo, of Monsters Inc. dan heb je wel echt echt fullHD.

Lord of the rings ook echt een aanrader :D:D:D
Film wordt normaliter geschoten op celluloid.
Dan volgt er een transfer van de master naar digitaal middels een codec bijv MPEG-4 of VC-1 in het geval van HD.
Resolutie is dan 1920x1080P.
Ook bij oudere titels.

Alleen als er met video in lage resolutie is gefilmd zal sprake zijn van upscaling.


"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kais

gisteren Earth op BD gekeken, ik keek me ogen uit!  :o maar dat ligt voor het grootste gedeelte aan de filmtechniek denk ik, ik vraag me dan ook af hoe Earth op een DVD er uit zou zien.

eddy135

Quote from: Kais on May 11, 2008, 13:28:10
gisteren Earth op BD gekeken, ik keek me ogen uit!  :o maar dat ligt voor het grootste gedeelte aan de filmtechniek denk ik, ik vraag me dan ook af hoe Earth op een DVD er uit zou zien.
Buiten dat de film zelf mij tegenviel, is de kwaliteit op DVD ook erg mooi, hoor!
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

BluRayHT

Quote from: Kais on May 11, 2008, 13:28:10
gisteren Earth op BD gekeken, ik keek me ogen uit!  :o maar dat ligt voor het grootste gedeelte aan de filmtechniek denk ik, ik vraag me dan ook af hoe Earth op een DVD er uit zou zien.

IK heb 'Earth' ook pas op BD gekeken en de beeldkwaliteit is inderdaad prachtig ! Dit is hoe ik mij Blu-Ray had voorgesteld toen ik eraan begon, helaas is 'Earth' geen standaard voor de beeldkwaliteit voor alle BD films...

Athome

Blu-Ray is net als DVD in het begin. De kwaliteit wisselt nog al. Pak van DVD eens nieuwe bekende titel (transformers oid) en vergelijk deze is met een van de eerste bekende titels (armageddon, titanic oid) en zie het enorme verschil. Dit zal ongetwijfeld ook gelden voor Blu-Ray

Alfie

Probeer de film 'Crank' eens te pakken te krijgen, die is geheel HD opgenomen, daar zie je het goed!
Ook ice-age is wonderbaarlijk mooi scherp en laat het verschil goed zien.

_-Tijmen-_

Was me ook erg opgevallen met 1080p en 720p. Sommige films zijn super mooi. (sin city) Maar sommige films vielen mij toch ook wel tegen Zoals harry potter askaban. Die toch wel mooi 20gb in beslag neemt en sin city maar 12.
Hoop dat dit verschil in de toekomst toch minder word en alles zo mooi als sin city word.

garmtz

Het is al eerder gezegd: korrel is juist iets prachtigs van film, het geeft de regisseur een middel om een bepaalde sfeer neer te zetten. Als iedere film zou worden gefilterd totdat alle korrel eruit zou zijn, zou je niet erg bij worden van het resultaat. Ik ken een aantal van dat soort overgefilterde films en die zijn erg soft.