keuze voor vloer

Gestart door THX-UltraII, mei 4, 2008, 12:30:39

Vorige topic - Volgende topic

THX-UltraII

even een vraag mbt. mijn aankomende HT ruimte:

Mijn plafond (schuin aflopend) en wand waar pj-scherm tegen komt zal in zijn geheel worden bedekt met zwarte Ecophon Sombra-D plafondplaten. Nu wilde ik eerst zwarte/grijze voerbedekking nemen. Echter, degene die binnenkort bij mij metingen komt doen (Thingman) zegt dat er dan een risico KAN zijn dat de kamer te dood gaat klinken en je het hoog en midden kwijt raakt. Om dit te voorkomen wil ik dus een meer reflecterende dekking voor de vloer nemen. Hiermee kun je achteraf altijd nog modules plaatsen als er te veel reflectie is. Te weinig reflectie/dode kamer is lastiger te verhelpen lijkt me. Dus wat kun je op de vloer nemen wat donker qua kleur is en meer voor reflectie zorgt? nb. Ik wil eigenlijk wel dat het iets is wat een beetje mat is en niet te veel lichtweerkaatsing geeft. Is zeil bijvoorbeeld een idee?

Gabor

Waarom zou je niet juist de plafond of wandplaten variabel houden en de vloer dempend? Dat lijkt me veel makkelijk aanpassen dan de vloer.

HTip

Ik had hetzelfde probleem en doordat mijn HT in de kelder had ik ook nog het potentiële probleem van vocht. Toine stelde een harde vloer voor, dus heb ik gekozen voor matte antracietgrijze tegels. Als de reflectie teveel is kan je altijd nog een kleed in de luisterdriehoek leggen.

Toine stelde in mijn situatie voor om het tapijt van het podium door te laten lopen op de achterwand. Kijk maar in mijn topic en wel hier
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Is het leggen van b.v. laminaat geen optie?

Kan me voorstellen dat een houten vloer een kostbare aangelegenheid wordt, maar een laminaat vloer is er in verschillende soorten te krijgen en hoeft niet duur te zijn en is bovendien makkelijk te leggen en te onderhouden.

Succes met het inrichten van je HT!

Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

THX-UltraII

thxz voor je reply.

Inmiddels is in het akoestisch plan meegenomen dat laagpolige vloerbedekking die reeds in de ruimte ligt, voldoende is.