"Huiskamer dj zoekt AV reciever + speakers"

Started by HD@, May 3, 2008, 11:55:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HD@

Beste HT leden,

voor een vriend van me ben ik opzoek naar wat input.

Hij wil een nieuwe AV reciever aanschaffen voor film/tv maar.... wil er ook een dj set op aansluiten... (via een Pioneer mengpaneel).
Zelf heb ik een Denon AVR2307 en hij vind deze heel mooi maar vraagt zich af of zo'n reciever ook geschikt is om er een dj set op aan te sluiten.
Speakers zal hij 2e hands aanschaffen.

Er zullen geen wilde feesten gegeven worden maar in het weekend een "jam avondje" met vrienden etc. zal zeker voorkomen.
Het zal een vaste opstelling worden die ook aantrekkelijk dient te zijn voor het oog.

Ik ga ervan uit dat zo'n reciever goed mogelijk is voor zijn wensen maar zoek toch nog wat bevestiging voordat ik hem hier van ga overtuigen :)

Alvast bedankt en en fijn en zonnig weekend gewenst!

@

sj0er-D

kan gewoon hoor.. cd spelers/ platen spelers op de inputs van het mengpaneel en het mengpaneel op een van de versterker inputs. daarna zal je gewoon stereo kunnen spelen.

HD@

Quote from: sj0er-D on May  3, 2008, 12:01:25
kan gewoon hoor.. cd spelers/ platen spelers op de inputs van het mengpaneel en het mengpaneel op een van de versterker inputs. daarna zal je gewoon stereo kunnen spelen.

Bedankt voor je reactie :) Ik dacht het ook al wel en ben vandaag nog op andere plekken wat gaan uit vogel.

FFF

Is idd mogelijk.

Maar klinkt het wel?

Voor een feestje is wat vervorming wel gewenst  >:D
Heb zelf een set die nauwelijks vervormd, hoe hard hij ook staat, de "feest"muziek is dan minder feestelijk dan op een normale set.

Ik zou zelf iets anders kopen, en er een paar leuke speakers (bij voorkeur zelfbouw) bijzetten die meer gefocust zijn op PA gebruik.

Voordeel is dat e.e.a feestelijker klinkt, je veel meer vermogen over hebt en een veel hoger rendement hebt. Een normale hifi luidspreker is niet echt geschikt voor een feestje. (natuurlijk wel als achtergrond muziek.)