Opgelost: PMS MB100 kan Samba share niet benaderen.

Started by svmnb, May 3, 2008, 11:33:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

svmnb

Sinds een paar dagen weigert mijn MB100 om één specifieke Samba share te benaderen. Deze bevindt zich op een externe hd, een Western Digital MyBook 500Gb. Voorheen was deze zonder problemen te benaderen, maar ineens was het over.

In de lijst met shares op de MB100 wordt de share wel weergegeven, maar na klikken verschijnt er een lege inhoudsopgave.
Op de pc (Win XP Prof. SP2) is niets bijzonders te zien bij de eigenschappen van deze share. De schijf zelf is "optimized for quick removal"

Heeft iemand een idee wat hier misgaat?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

J.A.F._Doorhof

Lijkt me een rechten kwestie.
Maar ik zou het zo 123 niet exact weten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

xynyx

#2
Maybe.... ???

Heb ik ook eens meegemaakt. In mijn geval bleek de schijf te warm te worden. Na cool-down was alles weer benaderbaar. Uiteindelijk alles op een andere schijf gezet. De te warm geworden schijf heb ik niet meer in gebruik. (instabiel geworden).

svmnb

Deze schijf heeft dezelfde kenmerken als andere shares die wel benaderd kunnen worden.
Ik heb een diagnostisch tooltje de schijf na laten kijken en er zijn geen SMART meldingen, dus fysiek is 'ie in orde.

De schijf heb ik een keer verwijderd uit apparaatbeheer en na opstarten werd 'ie weer keurig geinstalleerd, maar het probleem is niet verholpen.
Ik snap er geen barst van, het heeft dik een jaar zo gewerkt zonder problemen.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

svmnb

Intussen heb ik de volgende zaken geprobeerd:

Laatste firmware op MB100 geinstalleerd.
Simple filesharing uitgeschakeld.
Share weggehaald, schijf hernoemd, map hernoemd en nieuwe share aangemaakt.

Helaas maakt het allemaal niets uit. Het blijft vreemd dat andere shares (op andere harddisks) wel probleemloos werken, dus het is geen firewall kwestie ofzo.

Als iemand nog suggesties heeft, hoor ik het graag. ;)
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

svmnb

Eindelijk opgelost. ;D

Na veel onderzoek bleek het te liggen aan een obscure default registrysetting in Win XP SP2. Na verhoging van de D-word waarde, kan ik weer alle shares benaderen.
Voor de volledigheid:
Het gaat om HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters
In het rechtervenster staat de Dword waarde IRPStackSize met een standaardwaarde van 15.
Deze heb ik naar 25 (decimaal kiezen) verhoogd en het probleem is opgelost.

Als deze Dword waarde ontbreekt, kun je 'm toevoegen door de volgende handelingen:
a.    In the Parameters folder of the registry, right-click the right pane.
b.    Point to New, and then click DWord Value.
c.    Type IRPStackSize.

IMPORTANT: Type "IRPStackSize" exactly as it is displayed because the value name is case-sensitive.
5.   Change the Base to decimal.
6.   In the Value Data box, type a value that is larger than the value that is listed.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview