Welke speakers voor marantz

Gestart door henz, mei 1, 2008, 10:22:26

Vorige topic - Volgende topic

henz

Hallo,

Ik heb een marantz versterker gekocht en moet nog goede speakers erbij hebben. Geen idee welke combinatie helemaal top is! Zal ook afhankelijk zijn van wat je mooi vind maar toch, wie geeft een voorzet?  8)

Interficior

Ik vind mijn zelfbouwspeakers goed klinken op mijn Marantz. Wil je dat horen?

Ik zou dan ten eerste vermelden wat voor Marantz je hebt, ten tweede wat je smaak is, en ten derde je budget.

En dan nóg moet je het zelf beluisteren.
Take it or lease it

henz

zelfbouw speakers is voor mij niet nodig. Ook budgetair denk ik te hoog gegrepen. Ik zat te denken aan tweedehands speakers voor ca 300 euro

Is een marantz mp80, oudje maar helemaal top.

ajbeefde

Kef luidsprekers, doe het uitstekend op Marantz....

Moet je even op zoek gaan naar Q of de IQ serie.
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Darkman

Citaat van: ajbalmere op mei  1, 2008, 10:48:58
Kef luidsprekers, doe het uitstekend op Marantz....

Moet je even op zoek gaan naar Q of de IQ serie.

Zelf was ik wat minder onder de indruk van Kef op de nieuwe Marantzen.. maar het kan zijn dat ze op de oudjes beter uit de verf komen, anders Mordaunt-Short, dat matched uitstekend met Marantz... op zowel de oude als de nieuwe series.
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Vampire

Over het algemeen wordt B&W wel aangeraden bij Marantz... Beiden een volle, warme klank.

Ikzelf heb een setje Magnat speakers op mijn Marantz receiver (SR4300) gehad, en dat klonk erg lekker!

Maar zoals Interficior al meldde, je zult toch zelf moeten gaan luisteren!
Loop eens bij een HiFi zaak binnen, ga eens zitten, luister, en bepaal val jij lekker vind..
Want daar draait het tenslotte om.. wat JIJ mooi vind klinken, niet wat wij hier met z'n allen vinden!
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Stadium III

Bij marantz kun je monitor audio pakken/kef/acoustic energy/JM lab/jbl enz

Veel laat zich wel matsen maar is puur naar je smaak

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

-madison-

Zelf vind ik klipsch ook heerlijk met Marantz :-*
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Rob Eric Blank

Citaat van: -madison- op mei  1, 2008, 18:53:51
Zelf vind ik klipsch ook heerlijk met Marantz :-*
Zeker, zou ik ook eens elac gaan beluisteren!

Major_Ton

Om het moeilijk, te maken... ;D B&W en Elac raad ik af. Dat wordt teveel en een te rommelig/donker laag. Zoek naar leuke Dali speakers 2 de hands of mogelijk Monitor Audio. Verder zou je voor een PM-80 ook nog wel naar Dynaudio kunnen luisteren, maar dat zal mogelijk iets te kostbaar worden.

Succes.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Wim44

De Marantz onderling verschillen nogal sterk in geluidskwaliteit, ook bij (nagenoeg) dezelfde specificaties. (dat geldt ook voor andere merken).

Om welke Marantz gaat het ? (type versterker)

Major_Ton

Citaat van: Wim44 op mei 20, 2008, 13:51:44
De Marantz onderling verschillen nogal sterk in geluidskwaliteit, ook bij (nagenoeg) dezelfde specificaties. (dat geldt ook voor andere merken).

Om welke Marantz gaat het ? (type versterker)

Heb je wel gelezen? ;)
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

htandre

Mission speakers klinken lekker warm en vol bij Marantz.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

Rob Eric Blank

Citaat van: htandre op mei 20, 2008, 19:58:35
Mission speakers klinken lekker warm en vol bij Marantz.
Of wollig....

Het beste advies...neem je versterker mee en ga eens wat luisteren. Smaken verschillen.

vinnie73

Heb zelf de sr7500 met dv6600 en heb daar mijn Hepta's op aangesloten.. Hepta fourtunes.. Klinkt geweldig..

Maar ja zijn wel wat duurder (700,00 p/st)... maar 2de hands misschien!!

succes met je keuze.

Krassienova

Ik heb zelf de JBL E80 op mijn marantz SR4021 stereo receiver en ik vind ze echt lekker klinken en die kosten nu nieuw in de winkel 299 euro. Misschien is dat iets voor je?
Like.No.Other

Hootie

Ik gebruik Wharfedale met Marantz. Ben ik super tevreden over. Volgens sommige is dat een te warme combinatie. Ik vindt dat niet. Moraal van het verhaal......het is heel persoonlijk. Wat voor mij geld hoeft niet voor jou te gelden. Laat jou oren beslissen en niet de meningen op dit forum.

Succes en laat even weten wat het geworden is. Hootie.
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Cylon

Citaat van: Darkman op mei  1, 2008, 11:54:44
Zelf was ik wat minder onder de indruk van Kef op de nieuwe Marantzen.. maar het kan zijn dat ze op de oudjes beter uit de verf komen, anders Mordaunt-Short, dat matched uitstekend met Marantz... op zowel de oude als de nieuwe series.

Dit, Mordaunt Shorts matchen erg mooi met Marantz, de Avant serie is nu ook érg goed te betalen. (zowel nieuw als 2de hands)
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

solitaire

was het niet zo dat de dames en heren van Marantz Einhoven een voorliefde hebben, of hadden, voor ALR-Jordan speakers (meer in het bijzonder met de 'Note' modellen van ALR-J) ?

Wolf

edit: snel even een link gevonden
Hinterm Horizont geht's weiter.