R1 / R2 verschillen

Started by Bros, May 6, 2003, 15:02:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bros

Vaak zie je hier een review van een DVD met de regio erbij (bij Saving Private Ryan zie je de toevoeging R1 bijvoorbeeld vaak).  Zijn er zulke grote verschillen tussen R1 en R2?? Welke verschillen zijn er dan?
Hitachi PJ-TX100 | Harman Kardon AVR 430 | Samsung DVD-HD850 | Infinity Reference 81 MkII + 31 MkII + 100c | Alcone AC10HE + Detonation DT150 DIY sub | Pinnacle Showcenter 200g

J.A.F._Doorhof

Hi,

Gebruik de zoekfunctie maar eens. ;)

Meestal is het vooral de beeldkwaliteit en de geluidskwaliteit.
De extra's kan ook nog eens enorm uiteenlopen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

Een verschil dat er altijd is tussen Regio 1 en Regio 2 is het PAL Speedup probleem.


MvrGr.
Robert

Bros

ik had de vraag wel iets duidelijker mogen stellen, blijkt uit de antwoorden :)

mijn vraag ontstond nav het topic over een goede test DVD voor subs. Daar wordt veel naar een R1 dvd verwezen (geluid dus). Daaruit trek ik de conclusie dat R1 DVD een andere audiotrack hebben dan R2 DVD's. Klopt dit ???
Hitachi PJ-TX100 | Harman Kardon AVR 430 | Samsung DVD-HD850 | Infinity Reference 81 MkII + 31 MkII + 100c | Alcone AC10HE + Detonation DT150 DIY sub | Pinnacle Showcenter 200g

schedel

http://www.dvdcompare.org.uk/
Hier kan je de verschillen zien tussen de verschillende regio's
T+A | REL | Denon | JVC

MrPink

Klopt, maar ze geven alleen geen kwaliteitsverschillen aan bij gelijke uitvoering, zoals de R1/R2 DTS track bij LOTR:FOTR.

Groetjes,
Oscar

Lynxxx

Veel voorkomende verschillen:

R1: DTS-ES, R2: DTS of alleen DD5.1
R1: Extras, R2: Geen / nauwelijks Extras
R1: 16x9 Widescreen, R2: 4:3 Matted
R1: DD5.1, R2: DD2.0
R1: 13 Euro op Ebay, R2: 27 Euro bij Mediamarkt ;D


Het gebrek aan duidelijke spec verschillen tussen R1 en R2 irriteert me mateloos en het kost dan ook vaak VEEL tijd om uit te zoeken welke disc de beste koop is. Ben momenteel bezig met een online projectje dat daar hopelijk verandering in gaat brengen..




Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

suyver

Quote from: Lynxxx on June  9, 2003, 14:00:20
Ben momenteel bezig met een online projectje dat daar hopelijk verandering in gaat brengen..

Vertel, vertel, vertel! Wat is je bedoelling? Het klinkt in ieder geval erg interessant.

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Lynxxx

Ik ben bezig met een online DVD review/rating systeem waarbij niet alleen algemene info, maar ook regiospecifieke zaken en inhoudelijke op/aanmerkingen worden gecatalogiseerd... maar het zal nog wel even duren voordat e.e.a. operationeel is..


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Lid45678

Ik heb bij Scarp het verschil van R1 en R2 gezien bij The Gladiator. In de eerste vechtscene zit een stukje vertraging die nogal verschilt qua slomotion. Heel vreemd om het duidelijke verschil te zien  :o

Zelf vind ik het een nadeel dat R1 geen Ned. ondertiteling heeft aangezien mijn Engels nog niet 100% vloeiend is en ik niet alle woorden ken (en dan noemt zich een student  :P).

Groetjes,

Marc

J.A.F._Doorhof

Hi,

Dat is de 4% PAL speedup die je ziet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"