The Orphanage

Started by svmnb, April 26, 2008, 19:47:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

svmnb



Alweer een goede Spaanse horror film.
Een volwassen vrouw keert terug naar het weeshuis waar ze als kind opgroeide en bouwt het om tot opvanghuis voor gehandicapte kinderen.
Haar jonge zoontje speelt veel met denkbeeldige vriendjes en tijdens het openingsfeest van het opvanghuis verdwijnt hij spoorloos.
Het verdriet over dit verlies kan deze moeder niet verwerken en ze schakelt zelfs de hulp in van het occulte om haar zoontje terug te vinden. Het tehuis verbergt een vreselijk geheim, dat stukje bij beetje duidelijk wordt.

Prima sfeer, spannend, goed gebruik van meerkanaals geluid en erg sfeervol gefilmd. De twist aan het eind is erg dramatisch en tragisch.

Mijn waardering: 8/10
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Erik

Inderdaad zeer goede film zeg, heel creepy tot het eind, een van de betere die ik gezien heb en dat einde  :o
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Duckt

Hmm de twist aan het eind is erg ...... Lijkt me dat je dat beter kunt wijzigen.
Hiermee geef je te veel info over het einde.

Maar ik ga de film zeker kijken...




Gizz

oudje versus bus was een erge schrikmoment

Erik

alleen jammer dat men niet verteld waarom dat moment "noodzakelijk" was. Het zet je eigenlijk alleen op het verkeerde been, maar slaat achteraf gezien nergens op.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Gizz

haha lekker belangrijk. Ik schrik zelden bij zn film en op dat moment schrok ik me de tering dus  O0

The Foundation

Quote from: Gizz on May 26, 2008, 18:49:06
haha lekker belangrijk. Ik schrik zelden bij zn film en op dat moment schrok ik me de tering dus  O0

vooral als ze
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Xstream

Erg goed opgezette film. Spooky sfeer en de spanning Guillermo er weer goed in te brengen en vast te houden. Maar aan het eind hield ik toch een gevoel over van ja ... en? Ik bedoel, als je dan terug denkt waar je naar hebt zitten kijken gaat het bijna nergens over. Het is een verhaal vol toevalligheden die ze aan elkaar gebreid hebben met een conclusie. Prima op zich, maar dat zorgt toch voor een wat matige indruk aan het eind en ontbreekt het WOW! moment. Maargoed, zeker beter dan de gemiddelde thriller/horror pulp.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

denada

Eindelijk weer eens een creepy film, lang geleden dat ik zoiets gezien heb wat de moeite waard was, al dat standaard spul hebben we nu wel gezien.. Spaanstalig is ook wel eens leuk voor de afwisseling, maar de film zit ook vooral goed in elkaar, met een paar goede creepy momenten..


Deze film krijgt van mij een 8/10

Frards67

#10
.

svmnb

Quote from: Frards67 on October 25, 2008, 17:58:26
Komt deze film hier nog uit op blu-ray? Kan niks vinden, alleen dat over een paar dagen de regio 2 dvd uitkomt.

Volgens BR review is 'ie op 22 april jl. al uitgekomen en ook op usenet zie ik twee versies staan.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::