The Dark Night

Started by THX-UltraII, April 25, 2008, 16:41:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

THX-UltraII

AFMETINGEN
4,20x8,20m / 35m2

ONTWERP
Soundscapes

AKOESTIEK
plafond: Ecophon Sombra-D plafond
zijwanden: WaveWaeaver diffusers, Flutterecho panels, flat traps
achterzijde: Basstraps op basis van lattenabsorbers
vloer: Hoogpolige vloerbedekking

GELUID
Teufel Theater 8
Onkyo TX-NR1010

BEELD
Sony VPL-VW1000ES ISF
Image Screens Cadre Light Masque

BRON
Dedicated HTPC

MOTION
D-Box Motion Code System

SEATING
Starline Cinema Presidential Recliner System

STROOMVOORZIENING
2 Dedicated Power Groups licensed by Kemp
HMS wandcontactdozen
Furutech aansluitingen
Powershower Premium

BEKABELING
Nordost Wirewizzard Spellbinder speakerkabel
Ohlflex stroomkabel

REMOTE CONTROLLING
Logitech Harmony Remote Ultimate
Klik-Aan-Klik-Uit

OVERIG
Daikin Airconditioning splitunit
Daikin Luchtreiniger
Goldmedal Ultra Sixty Special popcornautomaat

TO-DO-LIST
Diffusers zwart maken
Verlichting

**FOTO'S VOLGEN WEEK 44**


williams

ben erg benieuwd hoe het gaat worden
gefeliciteerd met je nieuwe woning en ht zolder
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

HTip

Impressive 8)

Quote from: THX-ultraII on April 25, 2008, 16:41:05
Op het plafond en de muur waar het scherm aan komt te hangen komen zwarte Ecophon Sombra-D plafondplaten. De vloerbedekking wordt waarschijnlijk een laagpolige zwarte vloerbedekking. Dit laat ik nog even afhangen van Toine (ThingMan). Hij zal mij namelijk bijstaan in de nieuwe ruimte door metingen te verrichten. De zijmuren en achter de zitplaatsen tegen de knieschotten wil ik in de kleur diep bioscooprood. Het liefst wil ik ook hier iets met stof omdat ik dit zelf mooi vind ogen. Ik denk echter dat de kamer dan te 'dood' zal gaan klinken. Maar nogmaals, dit laat ik afhangen van het advies van Thingman, hij is hierin namelijk de deskundige.

De zolder moet voor mij echt de Ultimate HT ruimte worden en ik ga er alles aan doen om dit te bewerkstelligen!

Komt me bekend voor ;D Thingman staat mij ook bij en zo komt er ook Sombra-D aan mijn plafond ;)

Veel succes met de bouw :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

neptune

Quote9 april as. krijgen wij de sleutel van onze nieuwe woning.
9 april 2009?

zet hier iets neer

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

THX-UltraII


behappy

De mooiste stad van Nederland, Bergen op Zoom  ??? ??? ???


THX-UltraII

even een bruggetje naar 2 topics die gerelateerd zijn aan dit topic maar die nog niet echt lopen qua reacties:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=74406.0

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=73932.0

GreenGras

We hebben elkaar reeds telefonisch gesproken, maar bij deze ook eens op het forum  ;D

Je plannen zien er zeer goed uit en gezien het tempo waarmee je je set hebt uitgebouwd en het feit dat je al aan je derde projector bezig bent bevestigd in ieder geval onomstotelijk dat het ook echt de moeite waard is om een mooi HT van jullie zolder te maken.

Hopelijk krijg je niet teveel problemen met buren en sublaag of grenzen er geen buurkamers aan jullie zolder? Da's natuurlijk helemaal perfect  :D

Je woorden over Rob Dingen kan ik alleen maar beamen. Ik heb 1 keer het "privilege" gehad om bij hem zijn HT te kunnen bewonderen en sindsdien is dat voor mij de absolute referentie  O0

Suc6 met de bouw in ieder geval ennuh, zoals ook al eerder door iemand aangegeven: Vergeet vooral niet om lekker veel foto's te schieten  ;)
B&W Nautilus 802 | B&W Matrix 803 | B&W Matrix I | B&W CC6 | B&W DS6 | 2x Bryston 7B SST | Accuphase DP-65 | Denon AVR-4520 | PT-AE4000 | Siltech cables | HTPC | PS3 | B&W ASW608 sub | DIY sub |
My DVD collection[/url

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

THX-UltraII

sinds vanmiddag eigenaar van een tweede SvS PB 12+  ;D
Dat wordt dus BOEM BOEM in de nieuwe HT.

Mocht het overkill zijn staat ie binnenkort vanzelf wel weer in het TK gedeelte  8)

daxie

heel goeie keuze...

ik heb nooit gesnapt dat subs overkill kunnen zijn... mits je de mogelijkheid hebt 1) voldoende te spelen met de plaatsing 2) een equalizer ertussen hangt...

HTip

Quote from: THX-ultraII on May 17, 2008, 23:15:53
sinds vanmiddag eigenaar van een tweede SvS PB 12+  ;D
Dat wordt dus BOEM BOEM in de nieuwe HT.

Mocht het overkill zijn staat ie binnenkort vanzelf wel weer in het TK gedeelte  8)

Da's gaaf :o :o :o Mooie aanwinst 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

THX-UltraII

#14
vanmiddag is Twan (Thingman) bij me op bezoek geweest voor een eerste meting.

De ruimte is groter dan ik zelf gedacht had (was er zelf ook pas voor de 2e keer). Als het wandje bij het trapgat is geplaatst en de knieschotten klaar zijn hou ik ongeveer 4,00x8,00 meter over waar alles komt te staan.

Het viel me meteen op dat Twan rustig werkt en goed de tijd neemt voor alles. Na de metingen konden we concluderen dat er zeker wat moois van te maken is. Met hier en daar wat diffusiepanelen, Sombra-D platen en basstrappen gaat dit helemaal goedkomen.

Twan zal na wat verbouwingen (wand bij trapgat wat ervoor zal zorgen dat het trapgat naar zolder dicht zal zijn; knieschotten) nog langskomen voor een tweede meting om alles te 'fine-tunen'.

Tevens heeft hij me een paar goede adviezen gegeven met wat voor materiaalsoorten er allemaal te werken is (je kunt dit zo gek en duur maken als je zelf wilt).

Twan, bedankt tot dusver en dat we maar een mooie nieuwe HT-ruimte in Nederland erbij mogen krijgen!  ;)

Ik kan niet wachten tot we een paar maanden verder zijn en alles af is!

oh ja, foto s volgen nu ECHT op korte termijn. as. maandag krijgen we de sleutel en ik zal in mijn eerste week van onze klusvakantie wat plaatjes schieten.

Niet actief

#15
Quote from: THX-ultraII on June  2, 2008, 16:34:18vanmiddag is Twan (Thingman) bij me op bezoek geweest voor een eerste meting.

Ja, het kan een mooie ruimte gaan worden volgens mij!
Veel mogelijkheden om de akoestiek onzichtbaar en eventueel ook zichtbaar te corrigeren.

En een fijn huis is het ook!
Toine.

THX-UltraII

9 juni jl. was het dan zover, eindelijk de sleutel van onze nieuwe woning. Direct na de sleutel overdracht begonnen met het aanpakken van de HT-ruimte.

Toine kwam toen langs voor een eerste meting. Aan de zolder moest nog heel wat gebeuren (wanden plaatsen en ramen dichten) maar een eerste meting was toch wel handig om dit als uitgangspunt te hebben. Na deze eerste meting ben ik op advies van Toine begonnen met het aankleden van de ruimte. Zo kreeg het plafond een eerste voorzichtige 13m2 bedekking met Sombra-D platen. In de gehele maand juni kwam ook een klusjesman bij me op bezoek om een scheidingswand en knieschotten te plaatsen. Hierna heeft hij de ramen gedicht. Dit alles (wanden en raamdichtingen) met dubbele isolatie ertussen en 18mm mdf.

Het geheel zwart maken van de ruimte (want dat is wat ik wilde) heeft me enorm veel tijd gekost. Alles het houtwerk schuren, plamuren, grondverven, weer schuren, 2x aflakken......pfffff........ En dan de mooie spierwitte gestructureerde wanden zwartmaken met latex tot wel 3x toe....
Uiteindelijk mag het resultaat er zeker zijn zul je later deze avond op de foto s zien!

Terwijl de klusjesman de afgelopen maand bezig was met de wanden, knieschotten, plafond en ramen kwam er zo nu en dan een electricien over de vloer voor het plaatsen van 2 nieuwe aparte stroomgroepen. Voor elke groep is uiteindelijk de cylindric fuse cartridge gebruikt met de Kemp kabel en als wandcontactdoos (per stroomgroep 1) een matzwarte HMS.

Helaas bleek mijn Thommy zelfbouw scherm niet naar boven te gaan. Ik was genoodzaakt deze te verkopen. Achteraf helemaal geen spijt van want heb nu 1 maatje groter kunnen nemen en er hangt nu een zeker zo mooi Kingpin velours 240cm scherm. Prachtig!

Toine is inmiddels een tweede keer langsgeweest toen de wand geplaatst was. Er bleek veel meer Sombra-D nodig te zijn dan verwacht. Het hele plafond moest eraan geloven en zo ook de wand waar het scherm tegenaan zou komen. Dit is allemaal erg mooi uitgepakt en is duidelijk zichtbaar op de foto s die ik vanavond zal plaatsen. Toine is momenteel bezig met het maken van diffusers. Over een paar weken gaat de derde meting plaatsvinden. We gaan dan kijken hoe de ruimte klinkt met het inmiddels volledige bedekte plafond en wand van scherm bedekt Sombra-D platen en de diffusers die dan klaar zullen zijn.

In de tussentijd is ook mijn Denon AVR4308 eruit gegaan. Deze moet plaat maken voor hopelijk mijn eindgoal in mijn HT geschiedenis: EINDELIJK aparte voor en eindversterking! De Marantz AV8003 en MM8003 gaat binnenkort mijn kant uitkomen!!  :D :P.

Ik had nog 2 oude bioscoopstoelen staan die ik nooit echt lekker vond zitten. Vandaar dat ik bij B-Seated ben gaan shoppen. Heb er 2 Cinesolo stoelen afgenomen. Wat zitten die heerlijk zeg.

Qua stroom had ik echt van alles door elkaar. Dit gaf me geen goed gevoel. Ik ben momenteel bezig met ALLE bestekking en aansluitmateriaal vanaf de HMS contacten van Furutech te nemen. Qua stroomkabel ga ik voor de ietwat goekopere Lapp kabel. Hiervan heb ik toch nog een hoop liggen en vind deze persoonlijk voor korte afstanden zeker zo goed klinken.

Op stroomgroep 1 komt enkel en alleen mijn TW-2000 te spelen.
Op stroomgroep 2 komt alle versterking en mediaspelers.

Voorlopig was dit het wel even. Bij deze post ik meteen de foto s van de kamer hoe deze in eerste instantie was. Vanavond hoop ik foto s te schieten en plaatsen van het resultaat tot dusver.
Achteraf baal ik er enorm van dat ik niet meer foto s tussendoor heb genomen om de veranderingen goed te zien, maar je weet hoe dit soort dingen gaan als je het alleen maar druk druk druk met je huis hebt. Soms vergaf ik namelijk dat ons huis ook nog een begane grond en eerste verdieping heeft.  ::)
















HTip

Zo, je bent aardig opgeschoten (ook op apparatuurvlak :D)

Ben (natuurlijk) benieuwd naar de foto's en het resultaat van je 3e meting. Post je hier ook de nagalmgrafieken die Toine maakt? Ook daar erg benieuwd naar...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Dirc

Cool Sander!!!

Heb je je sub wel boven gekregen? ;D

Kun je mij eens je ervaringen / verschillen vertellen tussen je kingpin en je camco scherm?

blue-eyes

Quote from: THX-ultraII on July 16, 2008, 17:06:48
9 juni jl. was het dan zover, eindelijk de sleutel van onze nieuwe woning. Direct na de sleutel overdracht begonnen met het aanpakken van de HT-ruimte.

Op stroomgroep 1 komt enkel en alleen mijn TW-2000 te spelen.
Op stroomgroep 2 komt alle versterking en mediaspelers.


Als eerste gefeliciteerd en sterkte met het vele werk. Grappig dat je iig schrijft dat je als eerste de HT ruimte doet, vervolgens de rest ;D

Waarom niet 3 stroomgroepen aangelegd om zodoende ook het digitale deel te scheiden van de versterking?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

THX-UltraII

Quote from: HTip on July 16, 2008, 17:19:55
Zo, je bent aardig opgeschoten (ook op apparatuurvlak :D)

Ben (natuurlijk) benieuwd naar de foto's en het resultaat van je 3e meting. Post je hier ook de nagalmgrafieken die Toine maakt? Ook daar erg benieuwd naar...

komt in orde!

THX-UltraII

Quote from: Dirc on July 16, 2008, 18:13:08
Cool Sander!!!

Heb je je sub wel boven gekregen? ;D

Kun je mij eens je ervaringen / verschillen vertellen tussen je kingpin en je camco scherm?

er staat inmiddels 1 PB12 boven. Nog 1 te gaan dus :)

Camco scherm? Was Da? :D

het verschil tussen het Kinpin scherm en Thommy scherm kan ik je al wel iets over vertellen (nog geen beeld geprojecteerd):

Het Kingpin scherm is een zelfbouwscherm waar zelfs iemand met 2 hele grote linkerhanden als ik mee overweg kan. Het in elkaar zetten is erg makkelijk en het is allemaal zeer degelijk materiaal. Ook de zwarte vilt bekadering ziet er zeer profi uit. Het scherm hangt nu netjes op.

Joris1971


THX-UltraII

Quote from: Blue-Eyes on July 16, 2008, 19:06:19
Als eerste gefeliciteerd en sterkte met het vele werk. Grappig dat je iig schrijft dat je als eerste de HT ruimte doet, vervolgens de rest ;D

Waarom niet 3 stroomgroepen aangelegd om zodoende ook het digitale deel te scheiden van de versterking?

wil het eerst eens met 2 groepen gaan proberen. De Kemp kabel is nogal prijzig dus vandaar eerst maar eens 2

THX-UltraII