TVIX 6500

Started by richardnl, April 25, 2008, 16:29:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

richardnl

Hallo Jankees,

Ik heb een TVIX 6500 A gekocht bij XXXXX. Nu heeft de producent een recall gedaan van de eerste batch omdat deze niet in orde is. De units moeten worden opgestuurd naar Korea (geheel voor rekening van de producent overigens). Nu heb ik hem natuurlijk in nederland gekocht en is de vraag of ik het apparaat niet kan inleveren bij het bedrijf waar ik hem heb gekocht voor een nieuwe of vervangende of dat zij regelen dat hij wordt opgestuurd?

Ik ben tenslotte klant van XXXXX en niet van dvico.

Bedankt voor het advies

Richard

Guybrush

Heb je al kontakt genomen met het bedrijf waar je hem gekocht hebt?
Zoniet zou ik dat wel doen kan geen kwaad toch...?

Vaak zie je bij internetwinkels, als het om garantie kwesties gaat, dat je dit zelf moet regelen met de fabrikant.
Staat vaak in de voorwaaden van de internetwinkel.
Gr
Ted


richardnl

#2
heb ik al gedaan maar winkel wil dit niet doen
Ja voorwaarden kan wel zo zijn maar dat zijn niet bindend want ze kunnen alles wel in die voorwaarden opnemen.
Je hebt ook nog iets als bescherming van de consument

Ik ben benieuwd wat jankees ervan zegt


Quote from: Guybrush on April 25, 2008, 16:46:13
Heb je al kontakt genomen met het bedrijf waar je hem gekocht hebt?
Zoniet zou ik dat wel doen kan geen kwaad toch...?

Vaak zie je bij internetwinkels, als het om garantie kwesties gaat, dat je dit zelf moet regelen met de fabrikant.
Staat vaak in de voorwaaden van de internetwinkel.
Gr
Ted



Driven2Shine

Wat is er eigenlijk mis dan met het zelf opsturen van het apparaat ?
De kosten zijn niet voor jou en je hoeft niet te wachten op de winkelier die het 2x moet versturen (1x naar de fabriek en bij terugkomst weer naar jou).
Hierdoor win je volgens mij tijd en heb je sneller weer beschikking over je apparaat.

richardnl

Sorry maar ik koop een apparaat van 450 euro zonder hd erin wat niet deugt.
Dan hoef ik er niet achteraan te gaan maar dan hoort de verkoper zijn verantwoordelijkheid te nemen voor een ondeugdelijk product.
Dat heet volgens mij garantie en service  ;D

jankees

Ik was even druk met andere zaken, dus ik heb je vraag nu pas gezien, waarvoor mijn verontschuldigingen. Indien er een gebrek aan de zaak kleeft, dan dient de wederpartij dat gebrek te verhelpen. Je kunt dus volstaan met het terugbrengen van de zaak naar DATZO en dan moeten zij het verder uitzoeken. Dat is alleen anders indien er iets over in de algemene voorwaarden staat. Zo'n bepaling heb ik echter nog nooit gezien.

Met vriendelijke groet,

Jan-Kees