Update: Laptop RIP.....Op zoek naar een nieuwe

Started by chulin, April 23, 2008, 17:04:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chulin

Hallo:
Soms doet het mijn laptop gewoon goed maar soms doet het raar. Bijvoorbeeld ik kan geen eens typen en als ik Windows sluit krijg ik 2 foute meldingen: eentje van explorer en de andere van "connections tray" gevolgd door een vastloper.
Ik heb eergisteren een nieuwe windows XP installatie gedaan dus het lijkt mij geen software probleem.
Volgens mij is mijn laptop langzaam aan het overlijden.
Iemand enige idee?
Bedankt alvast
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

The Foundation


chulin

Ook geinstalleerd, no virus found   :-[
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Nahpets

Probeer voor de zekerheid nog een 2e, 3e en 4e scanner. Bij de vage klachten die laatst met mijn laptop had heb ik wel een pakketje of 10 aan anti-virus/spyware gedraaid voordat het verlossende antwoord kwam (opnieuw installeren van XP was makkelijker!)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Tube-freak

Ja maar Norton AV staat er nou niet echt om bekend dat het nu zo geweldig werkt.  heb het zelf ooit eens geinstaleerd en er kwamen spontaan allerlei software problemen tevoorschijn.   Ik denk dat er bedoeld wordt dat je Norton uit moet zetten.....
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

chulin

Quote from: Enno on April 23, 2008, 17:19:35
Probeer voor de zekerheid nog een 2e, 3e en 4e scanner. Bij de vage klachten die laatst met mijn laptop had heb ik wel een pakketje of 10 aan anti-virus/spyware gedraaid voordat het verlossende antwoord kwam (opnieuw installeren van XP was makkelijker!)

Ik heb een paar keer gedaan en daarna XP opnieuw geïnstalleerd.Nog steeds dezelfde meldingen (af en toe  ??? ???)
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

SpeedyAndré

Je kan alles wat los in je laptop zit zoals geheugen, de harde schijf en misschien een netwerk kaartje eens los en vast maken (wel laptop uit zetten als je dat doet).
Als er 2 reepjes geheugen in zitten dan kan je eens kijken wat hij met eentje minder doet enz. :)
In de handleiding vind je wel waar alles zit en of het om losse onderdelen gaat.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Jeroen V

Heb je de installatie over de oude heen gedaan? Of eerst een format, en dan pas een install? (als hij over de oude heen gedaan is, dan heb je goede kans dat het nog steeds het 'oude' oude probleem is)

chulin

Quote from: Jeroen V on April 23, 2008, 20:11:04
Heb je de installatie over de oude heen gedaan? Of eerst een format, en dan pas een install? (als hij over de oude heen gedaan is, dan heb je goede kans dat het nog steeds het 'oude' oude probleem is)

Nee, ik heb een schone installatie gedaan (inc. formatteren).
Ik heb het gevoel dat aan het geheugen ligt  ???.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

DV79

Ik heb je een PM gestuurd met een link en wat andere dingen.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

chulin

Quote from: DV79 on April 23, 2008, 21:07:17
Ik heb je een PM gestuurd met een link en wat andere dingen.

Gelezen en geantwoord  ;)

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

The Foundation

Quote from: chulin on April 23, 2008, 17:17:09
Ook geinstalleerd, no virus found   :-[

smijt norton er eens af , bedoel ik

chulin

Windows is opnieuw geïnstalleerd maar het systeem is heel onstabiel. Momenteel heb ik nergens last van maar het is een kans, dat straks anders wordt. Soms kan ik geen eens typpen en als ik in de windows taakbeheer kijk, zie ik een CPU-gebruik van 100% terwijl geen toepassingen open zijn.
Ik weet bijna zeker dat een hardware probleem is en omdat het ding jaar of 5 oud is denk ik niet dat moeite is om te repareren.
Nu de vraag is, ga ik een nieuwe laptop halen of gelijk een HTPC?

Quote from: The Foundation on April 25, 2008, 12:35:34
smijt norton er eens af , bedoel ik

gedaan maar helaas niet geholpen. Bedankt ieg voor het meedenken  ;)

Quote from: SpeedyAndré on April 23, 2008, 19:55:06
Je kan alles wat los in je laptop zit zoals geheugen, de harde schijf en misschien een netwerk kaartje eens los en vast maken (wel laptop uit zetten als je dat doet).
Als er 2 reepjes geheugen in zitten dan kan je eens kijken wat hij met eentje minder doet enz. :)
In de handleiding vind je wel waar alles zit en of het om losse onderdelen gaat.

André  8)

ik ga het proberen met het geheugen (eerst een manual vinden op het net). Thanks André  ;)

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

sj0er-D

misschien een aparte vraag hoor.. maar op xp machines met een single core was de searchindexer van windows een hel.. bracht de cpu bezetting op 100%. kan het misschien zijn dat je laptop oververhit raakt? op het moment dat een cpu te warm word word het systeem instabiel.

chulin

Vandaag heb ik (ieg nog niet) geen problemen gehad. CPU-gebruik is nu rond de 5%.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

chulin

Ok, even een update,  :'( :'(
Helaas pindakaas, vandaag is mijn oude Acer 1690 overleden.

Ik heb de laatste dagen via USB stick diverse backups kunnen doen helaas was het niet mogelijk voor grootte bestanden. Ik heb nu de HDD in mijn handen. Is het mogelijk om de HDD te kunnen aansluiten aan mijn PC om data te kunnen bewaren (paar GB'S muziek en films)?

Binnenkort ga ik toch een nieuwe Laptop aanschaffen dus tips ook zijn welkom  ;).
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

DJ-Foxx

#16
wat voor type laptop zoek je? ;D
heb er nog wel een paar liggen, een Dell Inspiron 5150 iets voor je? of ga je voor widescreen  ???

chulin

#17
Ik weet het eigenlijk nog niet
De Acer was jaar of 5 oud denk ik dus het kan (en moet  :P) alleen maar beter

Edit: Ik zie 40GB HDD en 512MB RAM. Bedankt maar mag voor mij "beter"
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Tube-freak

De harddisk kan je misschien in een externe 2.5" behuizing doen en zo de backups maken.

Wat is je budget voor een nieuwe laptop?  Voor rond de 500 euro heb je al best iets heel leuks
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

chulin

Quote from: Tube-freak on April 29, 2008, 21:14:22
De harddisk kan je misschien in een externe 2.5" behuizing doen en zo de backups maken.

Wat is je budget voor een nieuwe laptop?  Voor rond de 500 euro heb je al best iets heel leuks

bedankt, waar kan ik zo externe behuizing halen?
Budget, ja, ik had even gespaard voor een nieuwe receiver..........€800 of zoiets
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

JvD.

Quote from: chulin on April 29, 2008, 21:38:17
bedankt, waar kan ik zo externe behuizing halen?
Budget, ja, ik had even gespaard voor een nieuwe receiver..........€800 of zoiets
Bij de meeste computerzaken-om-de-hoek... Kost meestal zo'n 15,- of daaromtrent. Wel even aangeven dat 't om een 2,5" laptop-harddisk gaat, anders krjg je misschien een grote mee - of neem de HD anders even mee. Wel even in een antistatisch zakje doen!
Als het regent in mei, is april voorbij...

chulin

Quote from: JvD. on April 29, 2008, 22:05:11
Bij de meeste computerzaken-om-de-hoek... Kost meestal zo'n 15,- of daaromtrent. Wel even aangeven dat 't om een 2,5" laptop-harddisk gaat, anders krjg je misschien een grote mee - of neem de HD anders even mee. Wel even in een antistatisch zakje doen!
Dan is het wel de moeite waard om te proberen voor de prijs, Thanks  ;)
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

chulin

Vandaag of morgen zal ik even kijken voor een externe 2,5" behuizing hier in de stad.

Gezien mijn budget (rond de €800) ben ik deze laptop tegengekomen: Toshiba Satellite P300
Iemand ervaring met Toshiba?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

oud_account_1

Zonder eisen waaraan de laptop moet voldoen is het lastig adviseren :)
Maar, ik heb zelf deze gekocht voor een kennis: HP Compaq 6715s 15.4inch TL-58 1024MB 120GB Vista Business
Incl. BTW kost dat ding maar 429,- euro.
Nadeel: geen DVI uitgang
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

chulin

Helemaal me eens!!!

Ik ga nooit met de laptop op pad, ik wil hem gebruiken als desktop vervanger dus minimaal 17" beeldscherm. Verder zie ik dat de laptops inc. besturingssysteem worden verkocht (meeste van met Vista) maar ik zou zelf liever XP draaien.
Ik doe geen spelletjes maar af en toe maak ik DVD's  dus genoeg geheugen (min, 2048MB) en krachtige processor.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare