HD ontvanger incl HDD

Started by wasbeer2006, April 23, 2008, 12:33:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wasbeer2006

Van bv Samsung zie ik wel een HD ontvager, en ook een ontvager met twee tuner en HDD. Maar niet de combinatie HD ontvangst en opname mogelijkheid op HDD zijn deze apparater er of bestaan ze (nog) niet
TV              - LG C2 2022 65 inch
Game          -playstation 5
Reciever      -Denon AVR x6700
B&W 702 S3         -premium 22 Center.  Sub             -Peerless 13" Sub Rear            -Vifa premium 11 rear

ThomasK

Tuurlijk zijn ze er (bijna).

Check de Dreambox DM800 daar kan een 2,5" HDD in.

Volgens de laatste berichten over 2 weken leverbaar voor rond de €450

FransDHT

Wat ik kan vinden is dat er één tuner in zit en ik lees ook niets over uitbreidingsmogelijkheden?
Beneden: HATT III (3x)/Marantz NR1604/Mrantz UD-5007/VU+ duo2/Samsung 46F8000
Boven:Scan Speak Ref Mon/Ref Mon center/2x HATT III /Yamaha RX-A1070C/Marantz CD63KI gemod/Thorens TD146 met Benz Micro/Denon CDR1000/MF XLP/MF X-Can V2 gemod/5xHypex UcD400/Marantz DV7600/HDI Dune Prime 3.0/Vifa 26WG-Hypex 2.0-sub/Epson TW5500/Panasonic DMP-BDT220/VU+ Zero

FransDHT

Trouwens, de Technisat HD S2 is HD, heeft twee tuners én een HDD.
Beneden: HATT III (3x)/Marantz NR1604/Mrantz UD-5007/VU+ duo2/Samsung 46F8000
Boven:Scan Speak Ref Mon/Ref Mon center/2x HATT III /Yamaha RX-A1070C/Marantz CD63KI gemod/Thorens TD146 met Benz Micro/Denon CDR1000/MF XLP/MF X-Can V2 gemod/5xHypex UcD400/Marantz DV7600/HDI Dune Prime 3.0/Vifa 26WG-Hypex 2.0-sub/Epson TW5500/Panasonic DMP-BDT220/VU+ Zero

bellecoupe

Quote from: FransDHT on April 25, 2008, 13:37:26
Trouwens, de Technisat HD S2 is HD, heeft twee tuners én een HDD.

En een usb aansluiting voor nog een externe harddisk.
middels de ethernet aansluiting kan data uitgewiseld worden tussen PC en receiver.

Een prima receiver. Ik heb hem plusm. 5 weken in mijn bezit.

ThomasK

#5
Quote from: FransDHT on April 24, 2008, 15:05:36
Wat ik kan vinden is dat er één tuner in zit en ik lees ook niets over uitbreidingsmogelijkheden?

De DM800 is de single tuner versie de DM8000 kan er 2 hebben (mix van DVB-T/C/S) en er kan bij beide een HD in.

De DM8000 is voorlopig echter niet leverbaar (wordt al 2 jaar 'aangekondigd')

Maar goed, ik wil helemaal geen HD, ik heb thuis 3 DM's op een Windows Home Server zodat ik overal kan opnemen en kan afspelen...

[edit 07-05-2008]
Volgens de importeur is de DM800 vanaf volgende week leverbaar en de DM8000 vanaf augustus 2008.

tijse400

je bedoelt dat je 3 dreamboxen hebt aangesloten op een windows home server ?  of begrijp ik het verkeerD?
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

edonck

Goedemorgen,

Wat denken jullie van de Humax iCord?
2 Tuners, 4 programma's tegelijk opnemen, een vijfde kijken en uitgerust met een hdmi, rj45 en een usb poort.


Hartelijke groet,
Ed

frank2

#8
Wat mij opvalt is dat bijna alle HD sat ontvangers allemaal erg goed beeld geven op HD, daar zit onderling geen verschil in. (volgens diverse recensies) Maar in het upscalen van SD kanalen laten ze bijna allemaal grove steken vallen behalve de Technisat HD s2, deze schijnt dat voortreffelijk te doen. Overigens heb ik net gelezen dat de HD sat van Pace niet meer geproduceerd wordt en dat er geen update meer voor komen.
De Humax Icord schijnt ook een goede ontvanger te zijn, hoe hij upscaled weet ik niet. D'r wordt erg veel geschreven op sat4all.com daar zit ik nu regelmatig op om bij te blijven.
Zo weet ik ook dat er op astra2 weer nieuwe kanalen komen, als het goed is vandaag 6 mei. Channel 4 e.d. en men is bezig met ITV HD, al schijnt daar weer iets mee te zijn dat je het niet kunt zien, tenminste bij de proefuitzendingen die nu bezig zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

ThomasK

Quote from: tijse400 on May  5, 2008, 15:34:31
je bedoelt dat je 3 dreamboxen hebt aangesloten op een windows home server ?  of begrijp ik het verkeerD?

Yep, alle drie gebruiken ze de share van de WHS. (1.8TB)  ;D

tijse400

ok. zo zou ik het ook doen 1 bibliotheek.. of hoe je het ook noemt..
:)
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

wasbeer2006

bedankt allemaal!!

Ik ga de genoemde modellen eens bekijken, er zitten intressante tussen!
TV              - LG C2 2022 65 inch
Game          -playstation 5
Reciever      -Denon AVR x6700
B&W 702 S3         -premium 22 Center.  Sub             -Peerless 13" Sub Rear            -Vifa premium 11 rear

FransDHT

Hoi,

Ik draai inmiddels drie weken met de Technisat HD S2 (met visiosat schotel en 4 lnb's) en kan beamen dat ie ook op SD een perfect beeld geeft. Ik kijk zowel in de woonkamer via RGB-scart als op zolder (HT) via HDMI naar mijn Epson 600 op een scherm van 2,20 m breed. HD is als het kijken van een DVD, maar ook SD is nog goed om aan te zien op het grote projectiescherm, beter dan voorheen via de Panasonic kabelontanger van TVhome (nu Ziggo). Ook via RGB-Scart op de TV is het beeld prima.

Groeten

Frans
Beneden: HATT III (3x)/Marantz NR1604/Mrantz UD-5007/VU+ duo2/Samsung 46F8000
Boven:Scan Speak Ref Mon/Ref Mon center/2x HATT III /Yamaha RX-A1070C/Marantz CD63KI gemod/Thorens TD146 met Benz Micro/Denon CDR1000/MF XLP/MF X-Can V2 gemod/5xHypex UcD400/Marantz DV7600/HDI Dune Prime 3.0/Vifa 26WG-Hypex 2.0-sub/Epson TW5500/Panasonic DMP-BDT220/VU+ Zero

frank2

ik raad je aan om de technisat via HDMI aan te sluiten en niet via scart, het geeft een grote verbetering in beeld via hdmi. (ook met sd kanalen)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

FransDHT

De Epson sluit ik ook aan via hdmi, maar mijn Loewe TV is nog van de "oude" beeldbuis-soort, dus geen hdmi. Toch valt het beeld mij zeker niet tegen.

Frans
Beneden: HATT III (3x)/Marantz NR1604/Mrantz UD-5007/VU+ duo2/Samsung 46F8000
Boven:Scan Speak Ref Mon/Ref Mon center/2x HATT III /Yamaha RX-A1070C/Marantz CD63KI gemod/Thorens TD146 met Benz Micro/Denon CDR1000/MF XLP/MF X-Can V2 gemod/5xHypex UcD400/Marantz DV7600/HDI Dune Prime 3.0/Vifa 26WG-Hypex 2.0-sub/Epson TW5500/Panasonic DMP-BDT220/VU+ Zero

angel66

de beste zie ik niet.

ipbox 9000 met hdmi natuurlijk.

volgens vele met zeer goede beeldkwaliteit.

V8Hemi

Quote from: FransDHT on June 25, 2008, 12:12:57
Hoi,

Ik draai inmiddels drie weken met de Technisat HD S2 (met visiosat schotel en 4 lnb's) en kan beamen dat ie ook op SD een perfect beeld geeft. Ik kijk zowel in de woonkamer via RGB-scart als op zolder (HT) via HDMI naar mijn Epson 600 op een scherm van 2,20 m breed. HD is als het kijken van een DVD, maar ook SD is nog goed om aan te zien op het grote projectiescherm, beter dan voorheen via de Panasonic kabelontanger van TVhome (nu Ziggo). Ook via RGB-Scart op de TV is het beeld prima.

Groeten

Frans


Is deze Technisat een echte HDTV twin tuner PVR?

Met andere woorden kun je een HDTV zender opnemen en een ander HDTV programma op andere transponder kijken?

Richi

Hmmm, interessant topic dat ik maar eens ga volgen. Het wordt nu wel eens tijd voor een HD ontvanger nu de rest van de apparatuur er ook klaar voor is. :)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

frank2

Quote from: V8Hemi on July 26, 2008, 12:00:43
Is deze Technisat een echte HDTV twin tuner PVR?

Met andere woorden kun je een HDTV zender opnemen en een ander HDTV programma op andere transponder kijken?
antwoord is NEE, 1x hd tuner en 1x sd tuner,

Ik zet hierbij ook nog even mijn review van de technisat HD S2 neer:

Zoals beloofd een review van de technisat HD S2 digicorder.
Als je deze sat reciever voor het eerst aansluit kun je op 3 manieren deze doos op zenders laten zoeken, ik heb de meest uitgebreide genomen, alle zenders. Na enige tijd had hij er ruim 2200 gevonden. Deze worden in een algemene lijst gezet die je alfabetisch of op provider (CD) of op taal kunt inkorten en dan kun je een favouritenlijst maken. Duurt allemaal even maar het werkt goed.
De reciever oogt goed en heeft een mooie display die duidelijk de naam van de zender weergeeft.
Wat ik nog niet kende was dat deze reciever alle zenders van de verschillende satellieten door elkaar gooit en daar geen problemen mee heeft, mijn rebox kon dat niet je kon alleen per sat kijken.
Maar het belangrijkste:
Het beeld, via scart (met goede oelbach kabel) is oke, maar niet echt een groot verschil met de rebox. Dan het beeld via hdmi, dit verschil is groot te noemen, het beeld wordt aanmerkelijk beter, de letters van het NOS journaal van 6 uur, de S is duidelijk te zien in de witte achtergrond, wat bij de rebox compleet wegviel. Maar het beeld (we praten hier over SD) is mooier door de upscaling en in verhouding tot de rebox echt beter. Als je naar HD kijkt, ja dat is ongeloofelijk mooi.
Ook het geluid is aanmerkelijk beter dan de rebox. Het geluid is opener, niet in elkaar gedrukt.
Trouwens wat ook erg leuk is, dolby D bij HD uitzendingen, dat klinkt zoals je het ook kent bij dvd's.
enig nadeel is tot nu toe dat het omschakelen van 4:3 uitzendingen naar 16:9 soms door een tekort van de zenders niet helemaal vlekkeloos verloopt zodat je dit handmatig bij moet stellen.

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

edonck

Quote from: V8Hemi on July 26, 2008, 12:00:43
Is deze Technisat een echte HDTV twin tuner PVR?

Met andere woorden kun je een HDTV zender opnemen en een ander HDTV programma op andere transponder kijken?


Goedemorgen,

Kijk ook eens naar de humax iCord.
Deze ontvanger kan 4 programma's (ook HD) tegelijk opnemen en een vijfde kijken.
Ik weet uit ervaring met de Arion dat dit goed kan werken.


Gr.
Ed

partyanimal

Quote from: edonck on July 28, 2008, 08:05:19
Goedemorgen,

Kijk ook eens naar de humax iCord.
Deze ontvanger kan 4 programma's (ook HD) tegelijk opnemen en een vijfde kijken.
Ik weet uit ervaring met de Arion dat dit goed kan werken.


Gr.
Ed

Deze 5 programma's moeten overigens wel op max. 2 verschillende transponders zitten, want de ontvanger heeft "slechts" twee tuners.

Kijken trouwens ook even naar de Homecast HS8100 Twin HD-PVR. Deze heb ik zelf, een prima ontvanger met maar weinig bugs.