Welke CI module

Started by bellecoupe, April 21, 2008, 23:10:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanky Panky

#25
Quote from: Gerrit H on August 13, 2009, 10:53:28
Bart,

Hier ben ik weer! De Aston-seca dual 1.07 module ontvangen! Ik dacht eerst nog even dat hij kapot was omdat de CD-module in een gesloten behuizing zit en deze module aan de voorkant ietwat opgelicht kan worden. Maar met enige moeite heb ik de smartcard en module geplaatst (ik ben a-technisch) en het werkt!!! De beeldwisseling is wat langzamer dan via mijn gewone satellietontvanger omdat ik de melding "versleuteld" krijg en dan pas het beeld. Maar ik begrijp nog steeds niet waarom de Aston wel werkt en de goedgekeurde van CD niet. Ik ga daar CD op bevragen. Nog heel hartelijk dank voor de adviezen.

Doe geen moeite, die gasten geven je daar toch geen antwoord op. En wat zou het, het werkt nu toch?

In de ogen van CD gebruik jij een niet-gecertificeerde module en ben je illegaal bezig  :D

CD heeft lak aan haar klanten. Zo heb ik een Topfield 5500 pvr (die door CD een tijdje is verkocht als gecertificeerde ontvanger) en icm de originele Mediaguard module van CD heb ik regelmatig vastlopers bij gelijktijdige opnames en de electronische TV gids geeft doorlopend gezeur. Een oplossing hebben ze niet hoor, alleen een arrogant antwoord. Sinds ik een Aston 1.07 heb is het gezeur grotendeels verleden tijd. Rara hoe kan dit? Geen idee, maar het werkt  :thumbs-up:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

frank2

klopt, ik gebruik deze module al 2 jaar werkt altijd, alleen zegt hij inderdaad gecodeerde uitzending. Bij seca 2 zei hij dat ook tijdens het tv kijken, maar dat deed hij af en toe. Bij seca 3 heb ik dat niet meer
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Gerrit H


frank2

De kaart van canal digitaal, deze heeft een code en die heet vrij vertaald seca2 of seca 3. Het is een soort beveiligingssysteem wat op die kaart zit. Seca 3 is de opvolger omdat seca 2 gekraakt was.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Flexaa

Heb jij met de Aston module Nederlands geluid op Eurosport HD?

Ik namelijk niet en als ik een andere module erin doe, heb ik het wel.

frank2

#30
Ik heb het net nagekeken (16 aug.) ik heb alle talen behalve nederlands. (eng> Dolby digital 2.0, tjechisch, hongaars)
kijk anders even op satelietforum. (daar staat dat het niet aan de ontvanger ligt maar aan de provider)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

peterrr

Hoi,

Ben Gisteren even bij mijn sat "boer" geweest.
En ze hebben op hun zachts gezegd ernstige twijfels of B.v een aston,mediaguard gaat werken Na 01-09-09.
In een andere receiver dan wat CD b.v aanbied/certificeerd.

Hij adviseert om even te wachten met nog maar iets te kopen tot september voorbij is ( voor een Handelaar !!).
Zelf heb ik met een Orginele CD mediaguard ci met seca 3 al update problemen, in een Humax HDCI 2000 van 1.5jr oud.
Op 1 -09 -09 gaat alles volgens de standaard van CD werken, dan krijgen we nog een paar weken ellende ( iets gaat nooit goed in 1 keer daar).

Of de helft heeft geen beeld en belt ze plat, en download het opzeg formulier  ;D
Of ze hebben het voor mekaar,
Of ze schrikken van het eerste en gaan weer naar seca 2  ;D
Of in Hilversum brand er een kantoorgebouw plat. 
( door zo`n 1000 boze sat handelaren)

Ik wacht met spanning.. :popcorn:

Groet Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

frank2

#32
Maar de seca 3 kaart werkt toch al, incl. updates en alle ellende, dat hebben we toch al gehad. Misschien dat de seca 2 uitschakelen maar ik heb hier al 3 mnd seca 3 en dat werkt met aston naar behoren op een technisat.

op 19-09 gaan ze koppelverkoop doen, maw. je kunt geen losse kaart meer kopen je moet er een ontvanger of een ci module bij kopen (cd gecertificeerd)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bart_nl

Quote from: peterrr on August 16, 2009, 10:41:21
Ben Gisteren even bij mijn sat "boer" geweest.
En ze hebben op hun zachts gezegd ernstige twijfels of B.v een aston,mediaguard gaat werken Na 01-09-09.
In een andere receiver dan wat CD b.v aanbied/certificeerd.

Hij adviseert om even te wachten met nog maar iets te kopen tot september voorbij is ( voor een Handelaar !!).
Zelf heb ik met een Orginele CD mediaguard ci met seca 3 al update problemen, in een Humax HDCI 2000 van 1.5jr oud.
Op 1 -09 -09 gaat alles volgens de standaard van CD werken, dan krijgen we nog een paar weken ellende ( iets gaat nooit goed in 1 keer daar).
humor en triest dat CD dergelijke onzin via handelaren durft te verspreiden. De realiteit is dat wat CD aan hardware aanbiedt nog nooit beter met door hun zelf gedane veranderingen is omgegegaan als hardware van andere partijen. Je bent juist het meest zeker bent wanneer je zo "illegaal" mogelijke hardware hebt d.w.z. een ontvanger met een softcam (software matige cam ipv CI cam). De allereerste Dreambox van 2003 werkt zo nog steeds als een speer, en zal dat ook blijven doen, terwijl de destijds officieel goedgekeurde CD hardware (o.a. irdeto, 23,5e diseqc) al veel problemen heeft.