Forumlid heeft nog steeds niet betaald, hoe aan te pakken?

Started by Nahpets, April 20, 2008, 10:20:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SpeedyAndré

Of 2x die kosten omdat Enno de Tag ook al gebracht heeft volgens mij ;)
Het blijft vervelend als het zo lang duurt, misschien is de koop ongedaan maken momenteel idd de beste oplossing.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Mike.een.audiofiel

DIT WIL IK HIER TOCH OOK EVEN VERMELDEN.

In de eerste plaat wil ik even recht zetten dat ik zeker geen oplichter ben ver van

cra5h
- Mike.een.audiofiel
- Aankoop
- Zeer positief
- http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=67227.0
- Goed kunnen luisteren en vergelijken en uiteindelijk mij en mijn nieuwe luidsprekers thuis afgezet, zeer positief!

deze persoon is op een middag naar mij gekomen met de trein van Utrecht dacht ik het was midden in Nederland als service heb ik deze persoon terug naar huis naar huis gebracht met zijn nieuwe aan winst zonder er ook maar een euro voor tevragen dus slecht of met opzet is dit niet gebeurt er zijn wel reden voor dat dit nu eenmaaal is voor gevallen.

Audia
- Mike.een.audiofiel
- Aankoop
- positief
- snelle afhandeling en even gezellig kort gesproken

Lexicon Logan
-Mike.een.audiofiel
-Aankoop
-Zoals altijd super
-Perfect en snelle communicatie

cyberjobe
-Mike.een.audiofiel
-Aankoop NBS Active-IV RCA stereo-interlink
-Positief
-Communicatie op het allerlaaste moment niet helemaal vlot verlopen: buurman wist van niets  , maar dat lag aan een vrouw  , echter alles kwam toch goed terecht). Er is iig een tevreden NBS gebruiker!

fikszo
- Mike.een.audiofiel
- Aankoop Transparent MusicWave Ultra
- Positief
- Goede communicatie, super kabel, nette prijs

Om toch maar even te vermelden dat dit niet van mijn gewoonte was of is
Mvg,

Robbert54

maar waarom kun je geen duidelijke afspraken maken en nakomen? Ik neem aan dat je dit zelf ook niet wilt?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Mike.een.audiofiel

Quote from: Robbert54 on April 22, 2008, 03:24:58
maar waarom kun je geen duidelijke afspraken maken en nakomen? Ik neem aan dat je dit zelf ook niet wilt?
nee natuurlijk niet dit is een beetje uit de hand gelopen daarom dat ik er een punt achter zet als alles geregeld is mijn naam is toch al door slijk gegaan als de uitdrukking begrijpt.

DA BoSS

de slachtoffer rol past hier niet Mike...als er een het slachtoffer is is het Enno wel.

hij heeft je heel netjes behandeld, en jij hebt daar MISBRUIK van gemaakt....je betalingsethiek is hier afgrijzelijk!

ik wil best geloven dat je zo normaal niet bent en dat er onvoorziene omstandighedenzijn onstaan zijn waardoor je in de problemen bent gekomen.
Maar het is gewoon puur ONEERLIJK dat je een deel van je problemen op een forummer afschuift die je zo ontzettend NETJES heeft behandeld.
Daar krimpt mijn maag een beetje van samen, en ik ben geneigd er schande van te spreken jongen.
Ik weet niet dit in Belgie een geaccepteerde moraal is, maar ik vind je gedrag puur verwerpelijk.\




Goed, ik snap best dat er omstandigheden bij je kunnen spelen die je niet verwacht had op het moment van de deal, maar dan sluit je toch gewoon een consumptief krediet af, zodat je zelf de pijn lijdt en niet een ander?????
Vind het ECHT een schande hoe je je opstelt Mike....... iemand anders de pijn van JOU problemen laten dragen....BAH!


PS: ik hoop dat een van je vriendjes het bedrag inderdaad wil voorschieten>Lexicon?
Of neem anders gewoon een lening bij de bank in plaats van bij mede forummers :-[
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

johnhifi

Helemaal mee eens DaBoss, als ik Enno was had ik lang zo veel geduld niet gehad. Om dit soort ellende te voorkomen is mijn stelregel altijd; bij bedragen die hoger zijn dan een paar tientjes, altijd het volledige bedrag handje contantje en spullen afhalen! Nooit afbetaling, nooit versturen. Maar dat is niet altijd te doen natuurlijk.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Bornin7ty2

Quote from: brtram on April 20, 2008, 11:33:44
Voor 390 euro kan je juridisch weinig doen, de kosten zullen al heel gauw meer zijn dan de eventuele baten.

Juridisch kun je niet veel doen maar wat je wel kunt doen is de vordering overdragen aan een deurwaarderskantoor. Dit brengt enkele tientallen euro's incassokosten met zich mee maar die zijn dan voor Mike. Hiermee leg je wat extra druk op hem, druk die mijns insziens ook wel nodig is op dit moment. kutsmoesjes hebben we nu al genoeg gehoord.

greets,
72

jvanhambelgium

Quote from: johnhifi on April 22, 2008, 07:35:25
Helemaal mee eens DaBoss, als ik Enno was had ik lang zo veel geduld niet gehad. Om dit soort ellende te voorkomen is mijn stelregel altijd; bij bedragen die hoger zijn dan een paar tientjes, altijd het volledige bedrag handje contantje en spullen afhalen! Nooit afbetaling, nooit versturen. Maar dat is niet altijd te doen natuurlijk.

Yep, boter bij de vis!
Als de centen er niet volledig zijn, dan gewoon geen spullen. Het is een hobby en dan moet de aankoop maar enkele maanden wachten!
Ik koop trouwens nooit iets op krediet (buiten ons huis dan) en gebruik VISA enkel bij online-zaken / vakantie. (maar ik zorg dan wel dat ik dat geld dan wel reeds heb!)

Als ik dit zo lees...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Hanky Panky

Ik heb wel eens wat duurdere spullen verkocht via marktplaats en dan blijkt dat hele volksstammen je spullen graag mee willen nemen om je daarna in termijnen te betalen. Wie trapt hier nu in? Bij dat soort mensen komt er altijd "iets tussen" (lees een K-smoes om maar niet te hoeven betalen). Zonder met een wijzende vinger hier rond te willen gaan mag je wel stellen dat je de shit over jezelf afroept als je niet met het volledige bedrag in je knuisten wegloopt na een verkoop.

Laten we hier dan als toegevoegde HT-forumwaarde allemaal lering uit trekken: in God we trust, all others pay cash....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

ajbeefde

Quote from: Hanky Panky on April 22, 2008, 08:46:47

Laten we hier dan als toegevoegde HT-forumwaarde allemaal lering uit trekken: in God we trust, all others pay cash....

:)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

DA BoSS

en Mike zo snel mogelijk een consumptief krediet, of hij moet een vriendje snorren die het hem goedkoper wil lenen.....
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Wild_Willy

Zucht .....kan deze topic nu een keertje gesloten worden, IK wordt er ondertussen namelijk een beetje moe van!

Ik bedoel hier niet mee dat ik de discussie niet snap, of niet zou vinden dat Mike zou moeten betalen óf gewoon een andere oplossing zou moeten zoeken (bv dan maar het spul teruggeven aan de eigenaars) maar ik denk dat we ondertussen hier nu wel genoeg over hebben geschreven!

Iedereen heeft hier wel een mening over maar is het nou ook echt noodzakelijk dat iedereen die dan breeduit op dit HT forum post?.

Dit forum is een prachtig medium waar het volgens mij moet gaan over onze gezamenlijke hobby en niet over dit soort zaken dit moet in de privacy van de verschillende personen worden geregeld (eventueel met een bemiddelaar namens het forum => rol voor de beheerder?) Mike weet ondertussen echt wel wat hij heeft losgemaakt door zijn actie dus lijkt het me niet noodzakelijk dat iedereen daar nog eens een paar spreekwoordelijke stokslagen aan toevoegt. Sterker nog ik denk dat dit soort acties averechts werken en het uiteindelijk alleen maar een soort aversie bij Mike oproept waardoor hij, in een worstcase scenario, helemaal niet meer zou willen meewerken aan een oplossing.

Wild_Willy
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

Hanky Panky

Quote from: Wild_Willy on April 22, 2008, 09:56:55
*knip*

Iedereen heeft hier wel een mening over maar is het nou ook echt noodzakelijk dat iedereen die dan breeduit op dit HT forum post?.

En wat doe jezelf vervolgens?

Quote from: Wild_Willy on April 22, 2008, 09:56:55
Dit forum is een prachtig medium waar het volgens mij moet gaan over onze gezamenlijke hobby en niet over dit soort zaken dit moet in de privacy van de verschillende personen worden geregeld (eventueel met een bemiddelaar namens het forum => rol voor de beheerder?) Mike weet ondertussen echt wel wat hij heeft losgemaakt door zijn actie dus lijkt het me niet noodzakelijk dat iedereen daar nog eens een paar spreekwoordelijke stokslagen aan toevoegt. Sterker nog ik denk dat dit soort acties averechts werken en het uiteindelijk alleen maar een soort aversie bij Mike oproept waardoor hij, in een worstcase scenario, helemaal niet meer zou willen meewerken aan een oplossing.

Wild_Willy

Juist, je doet ook nog een duit in het zakje.........

Van hetzelfde niveau als: ik wil me nergens mee bemoeien maar.... etc etc etc (maar ik doe het lekker toch)

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

johnhifi

Quote from: Wild_Willy on April 22, 2008, 09:56:55
Zucht .....kan deze topic nu een keertje gesloten worden, IK wordt er ondertussen namelijk een beetje moe van!

Ik bedoel hier niet mee dat ik de discussie niet snap, of niet zou vinden dat Mike zou moeten betalen óf gewoon een andere oplossing zou moeten zoeken (bv dan maar het spul teruggeven aan de eigenaars) maar ik denk dat we ondertussen hier nu wel genoeg over hebben geschreven!

Iedereen heeft hier wel een mening over maar is het nou ook echt noodzakelijk dat iedereen die dan breeduit op dit HT forum post?.

Dit forum is een prachtig medium waar het volgens mij moet gaan over onze gezamenlijke hobby en niet over dit soort zaken dit moet in de privacy van de verschillende personen worden geregeld (eventueel met een bemiddelaar namens het forum => rol voor de beheerder?) Mike weet ondertussen echt wel wat hij heeft losgemaakt door zijn actie dus lijkt het me niet noodzakelijk dat iedereen daar nog eens een paar spreekwoordelijke stokslagen aan toevoegt. Sterker nog ik denk dat dit soort acties averechts werken en het uiteindelijk alleen maar een soort aversie bij Mike oproept waardoor hij, in een worstcase scenario, helemaal niet meer zou willen meewerken aan een oplossing.

Wild_Willy

Da's jouw goed recht, om deze mening te hebben over deze zaak. Dan mag ik dus ook de mijne posten. Zijn we allemaal tevreden. :)
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Wild_Willy

Quote from: johnhifi on April 22, 2008, 10:32:00
Da's jouw goed recht, om deze mening te hebben over deze zaak. Dan mag ik dus ook de mijne posten. Zijn we allemaal tevreden. :)

ik zie liever dat niemand hier nog over post....."hoef" ik het ook niet te doen ;)
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

Nahpets

Je hoeft het ook niet te lezen (of te posten), topic gewoon overslaan als de inhoud je niet bevalt. Ik zal je 'bijdragen' niet missen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

LexiconLogan

Quote from: DA BoSS on April 22, 2008, 07:21:21

PS: ik hoop dat een van je vriendjes het bedrag inderdaad wil voorschieten>Lexicon?
Of neem anders gewoon een lening bij de bank in plaats van bij mede forummers :-[

Ik zie mijzelf niet als een vriendje van Mike maar heb ooit een prettig afgewikkelde zaak gedaan met Mike. Daarbij komt dat ik geen Boerenbank van Lening ben maar een schappelijk mens. Ik wil deze zaak graag opgelost zien voor Enno en voor Mike en bied mijn hulp aan. Thats all en ''nee'' ik zoek geen complimentje.
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Nahpets

Lexicon Logan en ik hebben al contact gehad (via PM) over zijn rol.

Alle hulp is welkom.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

VlisChris

Niet de eerste keer dat LL zijn hulp ergens aanbied 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

sj0er-D

heeft LL een deurwaarders kantoor ofzo? ;D of gaat hij langs met een pools knokploeg oid? ;D

sj0er-D

Quote from: Lexicon Logan on April 22, 2008, 10:52:59
Ik zie mijzelf niet als een vriendje van Mike maar heb ooit een prettig afgewikkelde zaak gedaan met Mike. Daarbij komt dat ik geen Boerenbank van Lening ben maar een schappelijk mens. Ik wil deze zaak graag opgelost zien voor Enno en voor Mike en bied mijn hulp aan. Thats all en ''nee'' ik zoek geen complimentje.
chapeau! (oww sorry ;D)

Nahpets

Quote from: sj0er-D on April 22, 2008, 11:18:16
of gaat hij langs met een pools knokploeg oid? ;D

Dat aanbod (niet van LL overigens) heb ik al eerder afgeslagen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

sj0er-D

Quote from: Enno on April 22, 2008, 11:19:24
Dat aanbod (niet van LL overigens) heb ik al eerder afgeslagen.
hmm beter.. het is in ieder geval niet de manier om de boel op te lossen..

brtram

Quote from: Bornin7ty2 on April 22, 2008, 08:22:32
Juridisch kun je niet veel doen maar wat je wel kunt doen is de vordering overdragen aan een deurwaarderskantoor. Dit brengt enkele tientallen euro's incassokosten met zich mee maar die zijn dan voor Mike. Hiermee leg je wat extra druk op hem, druk die mijns insziens ook wel nodig is op dit moment. kutsmoesjes hebben we nu al genoeg gehoord.

greets,
72

Op basis van welke leveringsvoorwaarden wil jij de incassokosten verhalen  ???

Tijdens een juridische procedure zal meewegen dat Enno ook minder slimme keuzes gemaakt heeft.
a. Spul zonder betaling geleverd.
b. Waarom vorige week niet samen met het andere "slachtoffer" z'n spullen terug gehaald?

Mike heeft aangegeven in te stemmen met het terugdraaien van de koop en iedere poging om via de juridische weg het restant te incasseren is een kansloze zaak. 

Nu nog zeuren over kosten, afschrijving  ed. (vooral door buitenstaanders) is het onderste uit de kan willen
en wie dat doet krijgt meetal het lid op de neus.






DA BoSS

Quote from: Lexicon Logan on April 22, 2008, 10:52:59
Ik zie mijzelf niet als een vriendje van Mike maar heb ooit een prettig afgewikkelde zaak gedaan met Mike. Daarbij komt dat ik geen Boerenbank van Lening ben maar een schappelijk mens. Ik wil deze zaak graag opgelost zien voor Enno en voor Mike en bied mijn hulp aan. Thats all en ''nee'' ik zoek geen complimentje.

da's netjes van je, hulde 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...