Nieuwe koptelefoon.

Started by Killer01x, April 19, 2008, 13:37:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Killer01x

Ik ben van plan om een nieuwe koptelefoon te gaan kopen, en mijn oog is gevallen op twee modellen, de Bose Around-Ear(tripod) hoofdtelefoon en de Sennheiser HD555. Ik ken iemand die de Bose heeft, dus ik deze al regelmatige beluisterd. Helaas zijn er bij mij geen winkels in de buurt die de Sennheiser HD555 op vooraad hebben. Ik heb wel de Sennheiser HD515 op gehad, maar deze vond ik minder lekker zitten dan de Bose. Het geluid vond ik in de middentonen beter, maar de bass was lang niet zo goed als die van de Bose. Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met de Sennheiser HD555, en mij zou kunnen vertellen of er een verschil zit tussen de HD555 en de HD515, ook kwa comfort. Ook hoor ik graag persoonlijke meningen over beide koptelefoons, en misschien suggesties voor ook een goede koptelefoon in deze prijsklasse (+/- 100 euro). 

Alvast bedankt

nielvm

Hey ik heb de bose tripod. Heel erg aan te raden vanwege zijn geluid en draagcomfort.

Echter een groot nadeel: Hij breekt heel erg gemakkelijk, al regelmatig moeten lijmen  :-\
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

HTip

Het model boven de HD555 (HD595) is vanaf €119 te koop en is beter in het laag. Ik heb zelf de 600 en die ligt boven jouw budget, maar die is echt heel erg goed. Misschien 2e hands HD600 overwegen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

squeek

beyer dynamic dt 990 , kost ietsje meer 130 euros denk ik. half open koptelefoon, gebruik em zelf voor piano te spelen. heb em wel eens gebruikt voor muziek, erg stevige bass weergave en erg detailrijk. deze hoofdtelefoons worden gebruikt bij de belgische openbare omroep (vrt, donna studio brussel)



greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Paul1967

Op marktplaats staat deze topper te koop van Grado:
http://www.marktplaats.nl/index.php?&url=http://audio-video.marktplaats.nl/koptelefoons-en-headsets/163356050-grado-sr80.html&rotid=5026-34410-4164-26

als je 2de hands geen probleem vindt, is dit toch wel één van de betere hoofdtelefoons in je budget.

Killer01x

#5
Bedankt voor de info.
Ik heb een winkel gevonden waar de HD595 voor 120 euro te koop is, dus deze is aan mijn lijstje toegevoegd.
Ik heb het niet zo op 2e hands producten, dus de HD600 en de Grado vallen af. Hoe duur is de Grado eigenlijk nieuw? Ik heb die nergens kunnen vinden.
De Beyerdynamic dt 990 ligt echt ver boven mijn budget. Bij de goedkoopste winkel kost die nog 273 euro.
Ik wil graag een duurzame stevige koptelefoon, dus als de Bose zo vaak kapot gaat, valt deze af.
Het wordt denkik een keuze tussen de HD555 en de HD595, maar om die keuze te maken moet ik ze eerst naast elkaar kunnen leggen en beluisteren. Als de Grado binnen mijn budget ligt, is deze koptelefoon misschien ook nog een optie, maar volgens mij is er geen winkel bij mij in de buurt (zuid-oost Drenthe) waar die tekoop is. Weet iemand misschien ook nog een winkel bij mij in de buurt waar de HD555 en de HD595 allebei op vooraad zijn?

squeek

Quote from: Killer01x on April 20, 2008, 14:03:27

De Beyerdynamic dt 990 ligt echt ver boven mijn budget. Bij de goedkoopste winkel kost die nog 273 euro.

meen je dat nu? :o ik heb em voor 130 gekocht in de muziekwinkel in antwerpen.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

HTip

Via het forum zijn 2e hands aankopen bijna allemaal risicoloos. Zijn allemaal liefhebbers ;D Mijn HD600 is ook van een forumgenoot en was slechts €125 :D Was echt een hele goede upgrade van mijn oude HD560 Ovation 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Killer01x

Ik zal wel eens rondkijken, bedankt voor de tip.  :)

Paul1967

Zo'n Grado sr80 ligt nieuw rond de 140 euro. Je hebt ook nog de sr60 die rond de 100 euro kost, maar de 80 is echt voor die paar tienen een stuk beter.

Killer01x

Ik heb gisteren mijn nieuwe koptelefoon besteld. Ik heb de Sennheiser HD555 voor 85 euro gekocht.

HTip

Gefeliciteerd met je aankoop :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Killer01x

dankje :).
Ik heb nog wel een klein vraagje. Deze koptelefoon heeft veel meer Ohm dan mijn huidige, de HD201. Merk ik daar nog wat van? Bijvoorbeeld met geluidsvolume ofz.?

HTip

Weet ik eigenlijk niet. De HD555 is 50 Ohm, mijn HD600 is zelfs 300 Ohm.

Misschien dat iemand anders dat weet ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive