panorama's

Started by gvy, April 19, 2008, 02:01:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gvy

#25
Quote from: Audioloog on April 29, 2008, 22:34:53
Hoi Geert,

De grap is, dat had ik ook gedaan! Echter na de hele boel gerangschikt te hebben crashte fotostitch en toen had ik het wel weer even gezien  :P

Groetjes,

Ronald

oeps, ja vervelend natuurlijk. bizar ook.

Want je moet de foto's toch niet rangschikken  ???.
Die eerste foto van m'n Ht hierboven is opgemaakt uit 32 foto's, direkt na elkaar genomen. Eerst van links naar rechts, een beetje zakken, dan doorgaan van rechts naar links, weer een beetje zakken en terugkeren van links , naar rechts. De hele zooi erin gekieperd (door elkaar, gewoon alle foto's aangeklikt) en photostitch zocht het verder uit.

Ik heb ooit wel eens voorgehad dat ie geen aanknooppunt zag tussen een paar fotos.
Dat kwam dan meestal, omdat de overlap niet voldoende was, maar ook omdat ik (zonder statief) niet volledig uit hetzelfde punt had gefotografeerd in het rond.

Afijn, 't was in ieder geval al een leuke foto  ;)

Geert

gvy

#26
 ;

mimic

oke 1 minuut werk, alles lijkt bol te staan maar geloof mij, dat is niet danzij mij timmerwerk :):)
KEF LS50W - Velodyne DD12

gvy

Leuk,

Die heb ik effe gerescaled en voorzien van een randje met tekst ;

tada  ;D



Geert

hifiman

Quote from: gvy on April 29, 2008, 22:52:53
oeps, ja vervelend natuurlijk. bizar ook.

Want je moet de foto's toch niet rangschikken  ???.
Ik had nog een photostitch versie van een jaar of 5 geleden liggen en gebruikt  ;D
Is photostitch trouwens gratis?

gvy

Quote from: Audioloog on April 30, 2008, 08:46:00
Ik had nog een photostitch versie van een jaar of 5 geleden liggen en gebruikt  ;D
Is photostitch trouwens gratis?

ja,

kijk eens in mijn eerste post.
Als je daar op autostitch klikt, ga je naar de downloadsite. ;)

Geert

hifiman

#31
Quote from: gvy on April 30, 2008, 08:50:34
ja,

kijk eens in mijn eerste post.
Als je daar op autostitch klikt, ga je naar de downloadsite. ;)

Geert
A ok, thanks! Ga ik straks even een nieuwe poging doen  :)

Edit: O joh dat is autostitch, daar was ik gisteren notabene mee begonnen maar die maakte er een zooitje van  :P

VlisChris

Voor wie photoshop heeft: die doet ook best een aardige klus. Misschien niet fantastisch, maar nog wel aardig in ieder geval :)
Moet zelf nog steeds de foto's maken. Ga denk ik voor een 270graden panorma ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

hifiman

Met autostich (39 foto's , drie lagen boven elkaar genomen met statief) krijg ik dus dit  :-X

DA BoSS

apart HT Ronald, erg roze ook ;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Quote from: DA BoSS on April 30, 2008, 09:24:21
apart HT Ronald, erg roze ook ;D
Haha inderdaad, toch die foto's maar eventjes opnieuw maken dan, ik denk dat het komt omdat sommige (toestel stond op auto) wel en sommige niet geflitst waren.

mimic

Quote from: gvy on April 30, 2008, 08:27:54
Leuk,

Die heb ik effe gerescaled en voorzien van een randje met tekst ;

tada  ;D



Geert

Dank u Dank u, ziet er idd wat netter uit zo :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

DVDGuy

Blijft een leuk topic  ;D
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

GTDesign

Quote from: Christiaan S on April 30, 2008, 08:57:08
Voor wie photoshop heeft: die doet ook best een aardige klus. Misschien niet fantastisch, maar nog wel aardig in ieder geval :)
Moet zelf nog steeds de foto's maken. Ga denk ik voor een 270graden panorma ;D

Ik gebruik CS3 hiervoor, werkt mooier als autostich.

migailov

Quote from: gvy on April 29, 2008, 20:57:47
Proficiat met de nieuwe woning .

Jij bent volledig rond gegaan met je cameraatje zeker? :D

Geert

Jup, 360 all the way!
Werkt trouwens mooi dat autostitch!
Ik had 'm eerst op 50% van origineel ingesteld, krijg je toch een redelijk lompe panorama van 7MB :o

gvy

#40
Quote from: GTDesign on April 30, 2008, 09:57:01
Ik gebruik CS3 hiervoor, werkt mooier als autostich.

Awel Gé, laat dan maar één van je pano's hier achter  :) Dat zou fijn zijn.

Ik ken CS3 niet, bij mij lukt autostitch tot nu toe wonderwel. De nauwkeurige kijker haalt er wel fouten uit, maar het globaal plaatje is vrij goed. (zie mijn eerste foto's).
Ondanks het feit dat de diverse foto's verschillende belichting hadden (vooral als de lens richting een van de  uplighters gericht was), krijgt autostitch de gehele belichting en kleuren redelijk mooi.


Geert

JeKa

Dit is mooi zeg, binnenkort ook maar eens proberen!

(Eerst maar even wachten tot ik mijn tv weer heb ::))

VlisChris

Ik geef het op met die pano's. Heb er meerdere in elkaar gezet de laatste tijd, en wilde er nu een maken van mijn kamer.
Maar dat pakt die dus niet. Hij gooit steeds mijn foto's weg. Stopt gewoon met het maken van panorma's.
Jammer.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

tiptop

#43
Morgen meteen eens uitproberen :D

Wauw :D

Het werkt. En meteen binnen de marge dat je hier kan plaatsen.


Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

gvy

Nice one,
bedankt

Ook hier heb ik mijzelf de vrijheid gegund te rescalen en een kadertje met tekst rond te zetten.
Als er nog wat mooie panorama's komen , zet ik ze misschien allemaal samen in mijn openingspost.



Geert

hifiman

#45
Ditmaal de flitser op off gezet en dat ging gelijk een stuk beter  :)

Ik maak zo nog effe een nieuwe met alleen het huiskamer gedeelte erop (zonder keuken dus).

hifiman

Bij deze dus. Ik moet zo te zien alleen mijn scherm maar eens repareren  ;D

gvy

Et voila....

Audioloog z'n beeld en geluidspaleis ingelijst



Geert

hifiman

Haha die tekst joh  ;D

gvy

Mannen,

Ik ben dus vooraan in de eerste post begonnen aan de verzameling pano's, die hier verspreid over het topic binnenkomen.
Alle kommentaar is welkom, aanpassingen kunnen, maar vooral, laat die pano's van jullie HT's maar komen.

Geert